Website ontwerp (navigatie)

  • 17 augustus 2020
  • 14 reacties
  • 315 Bekeken

Reputatie 5
Badge

Ik zou graag het ontwerp van de website ter sprake brengen en enkele punten ter verbetering aandragen. Daarbij wil ik ook een oud topic van tonk44 nog eens naar boven halen (KNAB OPEN - HOE INLOGGEN EN UITLOGGEN) omdat er raakvlakken zijn en sluit me aan bij het daar gestelde (maar ik wil het topic niet “kapen” voor mijn opmerkingen) - wat is de status hiervan?

En ik heb dan dus ook nog een andere aanbeveling (vandaar een nieuw topic):

Wanneer je een website ontwerpt is het eigenlijk “not done” als een bezoeker ergens doodloopt. De bezoeker wil je enerzijds zoveel mogelijk “vasthouden” en anderzijds zo snel mogelijk laten “vinden wat hij zoekt” en hij/zij moet daarbij eigenlijk altijd-en-overal in staat zijn om via linkjes of buttons verder (of terug) te navigeren.

Dus in de situatie van Knab moet je vanuit de STARTPAGINA naar (ondermeer, maar niet uitsluitend) BIEB, LAB, OPEN en UX kunnen gaan. Vanuit BIEB moet je terug naar de STARTPAGINA én naar (ondermeer, maar niet uitsluitend) LAB, OPEN en UX kunnen gaan. Vanuit LAB moet je terug naar de STARTPAGINA én naar (ondermeer, maar niet uitsluitend) BIEB, OPEN en UX kunnen gaan. Et cetera.

Vanuit www.knab.nl kan ik boven in de pagina naar "Het slimme van Knab" (Bibliotheek / Knab Lab / Knab Open / etc). Of ik kies voor de knop “inloggen” om naar bankieren te gaan.

Vanuit https://www.knab.nl/knab-lab kan ik boven in de pagina nog steeds naar "Het slimme van Knab" (Bibliotheek / Knab Lab / Knab Open / etc). Of ik kies voor de knop “inloggen” om naar bankieren te gaan.

Vanuit https://open.knab.nl/ kan ik ineens niet meer naar "Het slimme van Knab" (Bibliotheek / Knab Lab / Knab Open / etc). Knab BIEB en Knab LAB kan ik echter nog wel als tile op de pagina zelf terugvinden. “Inloggen“ betekent hier ineens iets anders dan op de voorgaande pagina's, want dit is inloggen voor Knab open. Er is dus geen link meer om naar online bankieren te gaan. Dit “inloggen” is ook waar tonk44 over sprak en uitloggen is nog altijd niet mogelijk. 

Ga ik bijvoorbeeld naar de tile "KOM LANGS" dan loop ik echt dood. Ik kom in de UX omgeving en nergens zijn er menu's, links, tiles of knoppen terug naar STARTPAGINA, BIEB, LAB of OPEN te vinden, laat staan naar online bankieren. Uiteraard kan ik (wellicht "een paar maal") de "Click to go back" button van Chrome gebruiken, maar dat zou niet nodig moeten zijn.


 


14 reacties

Reputatie 5
Badge

Nog een aanvulling hierop:

Op de pagina https://open.knab.nl/ is de groene button "Maak een topic" rechts bovenin beschikbaar. Diezelfde button zou ik zeker ook verwachten op de pagina via url https://open.knab.nl/praat-en-denk-mee-38.

Reputatie 1

Hallo Walter, Goed om te lezen dat je terug bent bij Knab! En bedankt voor jouw suggesties. Ik ben het helemaal met je eens. Dit kan en moet echt beter. Knab Open is gebouwd op een ander (extern) platform, vandaar dat het ons niet de mogelijkheid biedt het helemaal gelijk te trekken met de andere manieren van navigeren die je schetst. We hebben dan ook besloten om de plek waar klanten suggesties, feedback etc kunnen geven,  anders in te richten en te verplaatsen naar ons eigen platform. Dan hopen we de manier van navigeren ook aan te kunnen passen om onze klanten de beste ervaring te geven die ze van ons verwachten. We zijn er nog niet, het is nog work in progress, maar we zijn er mee bezig. Blijf ons vooral voorzien van je feedback, dat mag ook rechtstreeks naar mij: anne.ruth.groen@knab.nl. Ik houd je op de hoogte. Groet, Anne Ruth

Reputatie 5
Badge

Hi AnneRuth,

Dank voor de snelle reactie. Ben nu alweer blij met jullie voornemens.

Dan nog iets: ik ontving de geautomatiseerde mail waarmee ik werd geïnformeerd over jouw reactie. Maar in die mail staat deze link Bekijk hier direct zijn of haar reactie! (die niet werkt - komt uit bij "PAGINA NIET GEVONDEN”). Wellicht kun je daar nog iets mee, want daar loopt iedere klant die iets in Knab open plaatst dan telkens tegenaan (aangenomen dat dit voor elke post geldt).

Keep up the good work!

Greetz, Walter

Reputatie 3

Hi AnneRuth,

Dank voor de snelle reactie. Ben nu alweer blij met jullie voornemens.

Dan nog iets: ik ontving de ge automatiseerde mail waarmee ik werd geïnformeerd over jouw reactie. Maar in die mail staat deze link Bekijk hier direct zijn of haar reactie! (die niet werkt - komt uit bij "PAGINA NIET GEVONDEN”). Wellicht kun je daar nog iets mee, want daar loopt iedere klant die iets in Knab open plaatst dan telkens tegenaan (aangenomen dat dit voor elke post geldt).

Keep up the good work!

Greetz, Walter

 

Is al ontelbare malen doorgegeven over die link maar daar wordt niets aan gedaan net zoals alle suggesties die hier gedaan zijn/worden. Kijk naar alle vermeldingen en suggesties de meesten zijn van jaren terug. Worden alleen ter kennisgeving aangenomen! 

Dus ook jij bent nu blij met niks .. 😥

 

Reputatie 1

Hi Walter, dank, ik kreeg inderdaad dezelfde melding, ik ga het checken! Groet, AR

 

Reputatie 5
Badge

Hi Henrybla,

Ik ken Knab al langer. Moest even zoeken maar ik ben ergens in mei/juni 2014 klant geworden bij Knab. Sommige ontwikkelingen gaan lekker snel en andere zaken blijken soms hete hangijzers te zijn. Uit ervaring weer ik dat veel suggesties uiteindelijk het daglicht wel gaan zien. Andere issues worden niet opgepakt. Kwestie van keuze (of mogelijkheden). In september vorig jaar dacht ik ook dat het gras bij de buren groener was en maakte  (ondanks mijn liefde voor Knab) toch een uitstapje. 

Dat heb ik dus een maand of 9 volgehouden (met moeite :zipper_mouth: ) en inmiddels ben ik gelukkig weer terug bij Knab. Ik ga niet in dit draadje in herhaling vallen, maar mijn ervaring met Bunq kun je hier lezen.

Het feit dat we als klanten scherp en kritisch blijven is een goed teken. Klanten die niet meer de moeite nemen om te vragen, te complimenteren of zelfs te klagen hebben geen enkele interesse meer. Knab is niet perfect. Waarschijnlijk is dat ook gewoon onmogelijk en dus niet realistisch. In mijn eigen werk doe ik ook mijn uiterste best, maar ik kan niet de hele wereld gelukkig maken. Ikzelf ervaar Knab wel als de beste en ik merk dat het team achter Knab haar uiterste best doet, absoluut integer is en ook nog eens de kritische opmerkingen van klanten accepteert. 

De verbeterpunten die ik in dit topic aandraag voor de webomgeving, zou ik aandacht geven. Maar ik ben ook zo realistisch om te beseffen dat dit nu niet direct de meest essentiële zaken zijn in mijn relatie met een bank. Prettig, leuk, mooi, maar niet noodzakelijk. Dan heb ik tijdens die uitstap van 9 maanden toch echt wel ernstiger zaken gezien en meegemaakt. 

Reputatie 3

Hi Walter, dank, ik kreeg inderdaad dezelfde melding, ik ga het checken! Groet, AR

 

Dit is al tig x aangegeven hier! 😉

Reputatie 3

@Walter Ze gaat het checken! 😊😉 Ik ben benieuwd ..

Reputatie 1

@Walter Ik heb de leverancier van het platform gesproken. Ze onderzoeken hoe het komt dat de link niet werkt. De mail is wel nu (als het goed is, ga ik zo zelf ook achterkomen) al aangepast en de link is vervangen door " Ga snel naar Knab Open om de reactie te lezen." met een hyperlink naar de homepage. Niet de beste oplossing, maar wellicht beter dan een niet werkende link.

Reputatie 5
Badge

Hi AnneRuth. Dank voor je actie en update. Dat zou inderdaad beter zijn. Echter, mijn mail toont dit:

Hallo Walter, AnneRuth heeft jou genoemd in Website ontwerp (navigatie). Bekijk dit topic!

En die link werkt dus (nog) niet. Jullie leverancier moet nog even wat scripten denk ik.

Overigens kan het ook nog zo maar zijn dat er twee verschillende mail-versies zijn. Eén op basis van genoemd worden (via een @) en één via een Knab Open topic post alert. Schijnbaar ontving ik enkel die eerste. De tweede mail heb ik ook wel eens gehad, maar vandaag (nog) niet.
 

Reputatie 1

@Walter Ik krijg: 

Walter heeft gereageerd op het onderwerp: Website ontwerp (navigatie).

Ga snel naar Knab Open om de reactie te lezen!

Met vriendelijke groet,

 

Reputatie 5
Badge

@AnneRuth dan ga je nu wellicht de andere versie krijgen die ik bedoel (nu ik jou in de reactie benoem).

Reputatie 1

@Walter ik krijg nog steeds dezelfde. Maar als jij nog de verkeerde ontvangt, klopt er iets niet. ik ga het checken!

 

Reputatie 5
Badge

Thanks. En ja, ik heb nu 3x de mail met "heeft jou genoemd in Website ontwerp (navigatie)”. Jouw versie met de link naar de homepage heb ik niet ontvangen. 

Reageer