Wat gebeurt er met onze suggesties?

  • 29 juni 2020
  • 9 reacties
  • 467 Bekeken

Reputatie 2

Ik heb een paar maanden geleden de overstap gemaakt van Rabobank zakelijk naar Knab. Ik was blij verrast door de open en persoonlijke communicatie. Ook het concept van deze community vond ik erg positief. 

Helaas ben ik inmiddels best wel teleurgesteld over de opvolging ervan. Het lijkt er op dat medewerkers het belangrijker vinden om de vragen af te doen met (standaard) antwoorden dan dat ze de serviceverlening ermee willen verbeteren. Dat vind ik erg jammer voor de tijd die we er allemaal in stoppen. Ik begrijp best dat sommige dingen moeilijk te realiseren zijn, maar juist de eenvoudige dingen zou je snel moeten oppakken (laaghangend fruit).

Een voorbeeld is de fout in de e-mail die verstuurd wordt als iemand gereageerd heeft op een post in deze community. Daarin staat een link “Bekijk hier direct zijn of haar reactie!”, maar die werkt niet meer omdat https://community.knab.nl blijkbaar is gewijzigd in https://open.knab.nl. Dit heb ik 2 maanden al gemeld en 2 weken later nog eens, maar ik krijg geen enkele reactie en er is niets aan gedaan. Terwijl dit toch een hele simpele wijziging is.

Een ander, maar wellicht moeilijker, punt is dat “alerts” voor bij/afschrijvingen pas 's nachts doorgegeven worden (zie https://open.knab.nl/topic/show?tid=676). Dat speelt al 3 jaar en is voor mij echt een afknapper voor een online bank als Knab. Heel veel andere banken geven dit wel direct door en Knab kan wel echte alerts sturen, maar blijkbaar (nog) niet voor willekeurige bij/afschrijvingen. 

Ik hoop dan ook dat ik hier geen standaard antwoord op krijg (ik begrijp dat jullie veel andere prioriteiten hebben), maar dat er daadwerkelijk iets mee gedaan wordt.

Stefanie 24 dagen geleden

Beste @dennisb@Arnoud@Jhnieuwenhuis@tonk44

Jullie hebben gelijk. We zijn inderdaad bezig om te kijken hoe we nog efficiënter feedback kunnen ophalen en verwerken. Zowel binnen als buiten Knab.

We krijgen nu op veel verschillende manieren hele waardevolle feedback binnen. Bijvoorbeeld via onze Servicedesk, maar ook via reviews, klantonderzoeken, klantinterviews en social media.
Op dit moment laten we nog niet genoeg aan klanten zien wat we daar precies mee doen. Dat kan echt beter!
We hebben wel al een idee hoe we nog efficiënter feedback kunnen ophalen en terugkoppelen, maar willen ook graag de mening van onze klanten horen.

Vind jij het leuk om hier met ons over te praten? Laat het ons dan weten door een mail te sturen naar aanmelden@knab.nl, dan nemen we binnenkort contact met je op. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Stefanie

Bekijk originele reactie

9 reacties

Reputatie 2
Badge

Ik herken met hier helemaal in, een paar jaar geleden was de community belangrijk en werd er veel gecommuniceerd via deze community.

 

Echter liepen er heel veel nieuwe functionaliteiten hopeloos uit, daarna kwam psd2 waarna de ontwikkeling (voor mijn gevoel)  zo ongeveer stil kwam te staan. Er was nergens meer capaciteit voor. 

 

Inmiddels wordt dit forum steeds verder op de achtergrond geschoven en ook steeds slechter gecommuniceerd. Ik vermoed dat ze hier ook binnenkort afscheid van gaan nemen.

 

Maar laten we hopen dat ik het toch mis heb, en laat de reactie van knab maar komen.... 

Reputatie 4
Badge

Het probleem met de foutieve link heb ik al tig keren gemeld en ook zonder enig resultaat of terugkoppeling.

Ik heb de vernieuwing van de community naar KNAB Open als een sterfhuisconstructie betiteld in een thread.  Klaarblijkelijk hebben meerdere deelnemers eenzelfde gevoel.:sleepy:

Het probleem met de foutieve link heb ik al tig keren gemeld en ook zonder enig resultaat of terugkoppeling.

Ik heb de vernieuwing van de community naar KNAB Open als een sterfhuisconstructie betiteld in een thread.  Klaarblijkelijk hebben meerdere deelnemers eenzelfde gevoel.:sleepy:

Sinds het samengaan met Aegon is het helemaal achteruit gegaan. De eerste directeur Frijters wordt ook echt gemist. Die was open, helder en betrokken. Geen idee wie nu de directeur is. 

Reputatie 2

Beste @dennisb@Arnoud@Jhnieuwenhuis@tonk44

Jullie hebben gelijk. We zijn inderdaad bezig om te kijken hoe we nog efficiënter feedback kunnen ophalen en verwerken. Zowel binnen als buiten Knab.

We krijgen nu op veel verschillende manieren hele waardevolle feedback binnen. Bijvoorbeeld via onze Servicedesk, maar ook via reviews, klantonderzoeken, klantinterviews en social media.
Op dit moment laten we nog niet genoeg aan klanten zien wat we daar precies mee doen. Dat kan echt beter!
We hebben wel al een idee hoe we nog efficiënter feedback kunnen ophalen en terugkoppelen, maar willen ook graag de mening van onze klanten horen.

Vind jij het leuk om hier met ons over te praten? Laat het ons dan weten door een mail te sturen naar aanmelden@knab.nl, dan nemen we binnenkort contact met je op. Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Stefanie

Reputatie 4
Badge

@Stefanie ,

Praten kan leuk zijn maar niet zinvol zolang KNAB er niet voor voelt om in dit of ander forum adequaat te reageren en alles ze sporadisch reageert dit meestal wordt afgedaan met “andere prioriteiten / te weinig IT capaciteit e.d.”.  Zelfs bugs oplossen is hen te veel..

M.a.w. Feedback, probleemmeldingen, vragen lijken geen prioriteit meer te hebben bij Knab.

Reputatie 2

Beste @tonk44

Om deze reden zijn we aan het kijken naar hoe we efficiënter feedback kunnen ophalen en verwerken. 

We zijn ons ervan bewust dat dit veel beter kan. Maar hierover willen we ook graag jouw mening horen. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie 

Reputatie 4
Badge

@Stefanie ,

(Wat ben je ineens snel met reageren.)

Om een bakkie te doen kom ik echt niet naar Amsterdam en met praten komen zonder enig vooruitzicht is het ook nog eens weinig efficiënt.

Reputatie 2

@Stefanie,

Goed dat jullie ook vinden dat de huidige opzet niet optimaal is en daar iets aan willen doen. Voordat ik me aanmeld wil ik wel graag iets meer informatie over wat me te wachten staat. Het fijne aan de huidige opzet is dat iedereen vrij eenvoudig suggesties kan doen (zoals ik nu ook 2x heb gedaan). Ik heb echter geen tijd en behoefte om met allerlei andere ontwikkelingen mee te denken en wil dus geen onderdeel uit gaan maken van een vast "panel”.

Los daarvan vind ik het best wel storend dat iets wat echt heel eenvoudig te realiseren is (wijziging van community.knab.nl in open.knab.nl) na meerdere meldingen van meerdere personen nog steeds niet opgelost is en dat we er niet eens antwoord krijgen. 

Vooruit, hier de oplossing als rewrite rule in .htacces: 

RewriteCond %{HTTP_HOST} ^community\.knab\.nl$ [NC]
RewriteRule ^(.*)$ https://open.knab.nl/$1 [R=301,QSA,L]
 

Reputatie 4
Badge

En nog steeds blijft het stil !   Is niet te rijmen met de plannen om te verbeteren.

 

Reageer