Vraag

Waarom moeten we dit als klant in de Telegraaf lezen?

  • 15 augustus 2019
  • 17 reacties
  • 736 Bekeken

Reputatie 4
Badge

Aegon Bank en Knab gaan samen

Foei !


17 reacties

Reputatie 5
Badge +1

Aegon Bank en Knab gaan samen

Foei !



Hi tonk44,

De reden dat we dit nieuws niet hebben gedeeld is dat er niets voor onze Knab klanten gaat veranderen.

Voor degene die dit lezen en meer informatie willen, in dit FD artikel lees je meer:

Reputatie 4
Badge
@Lisa: Dat kunnen de klanten niet weten als zij het artikel onder ogen zien.
Ik vind het RESPECTLOOS.
Reputatie 3
Badge
Tja een handige keuze is het natuurlijk niet, om je klanten niet te informeren. Dat er voor de klanten van Knab niets verandert is prima, maar ook dit is weer een stukje je klanten betrekken bij de toko en dat doe je niet door ze niet te informeren.

Ik lees het hier toevallig en zie dat er op de site van Knab bij het deel Pers wel een linkje staat over de nieuwe ceo van Knab (iets dat ook gedeeld had kunnen worden..), maar een simpele nieuwsbrief per mail was natuurlijk de oplossing geweest. Ook daar kan in staan dat er voor klanten niets verandert, maar dan heb je in ieder geval informatie gedeeld.

Vergeet niet dat dit om een bank gaat he, mensen willen dat hun geld veilig is en willen vertrouwen hebben in de partij waar ze het stallen. Zorg er dan ook voor dat je dat stadium bereikt en vasthoudt; o.a. door openheid van zaken, ook als het "niet belangrijk" lijkt.
Reputatie 5
Badge +1
Tja een handige keuze is het natuurlijk niet, om je klanten niet te informeren.
...
Vergeet niet dat dit om een bank gaat he, mensen willen dat hun geld veilig is en willen vertrouwen hebben in de partij waar ze het stallen. Zorg er dan ook voor dat je dat stadium bereikt en vasthoudt; o.a. door openheid van zaken, ook als het "niet belangrijk" lijkt.

@Lisa: Dat kunnen de klanten niet weten als zij het artikel onder ogen zien.
Ik vind het RESPECTLOOS.


Hi Marco en Ton,

Er is zeker overwogen om de samenvoeging van Knab en Aegon Bank te communiceren naar onze klanten. Aangezien we streven naar een zo relevant en persoonlijk mogelijke communicatie naar onze klanten, moeten we vaak een afweging maken welke onderwerpen we wel en niet communiceren. Bij dit onderwerp dachten we simpelweg dat te weinig klanten dit interessant genoeg zouden vinden.

Over het samenvoegen van Knab en Aegon Bank wil ik toch wel even wat meer duidelijkheid scheppen: het is namelijk slechts een structuurwijziging. Knab en Aegon bank werkten altijd al in één entiteit. Vanaf 1 oktober 2019 werken alle medewerkers ook vanuit één locatie, met één management. Nogmaals, er verandert dus niets voor onze klanten.
Reputatie 4
Badge
Hi Lisa,
Ik denk dat Marco en ik voldoende duidelijk hebben gemaakt hoe wij er over denken. Je antwoorden zijn ontwijkend.

(de email melding werkt nog steeds niet door een systeemfout bij jullie in de link - staat nog als https://community.knab.nl/fid-38/tid-2663?postid=9546 i.p.v. https://open.knab.nl/fid-38/tid-2663?postid=9546)
Reputatie 3
Badge
Naja het gaat mij er niet om of er iets verandert of niet (maak ik me ook geen zorgen om), ik doel simpelweg op de communicatie die wel of niet plaatsvindt en wat je daarmee bereikt bij klanten. Voor jou verandert er als werknemer van Knab misschien ook wel niets, maar had je dat ook in de krant willen lezen? Niets persoonlijks hoor, en er is over nagedacht geef je aan en uiteraard zijn er altijd mensen die het relevant vinden en mensen die het niets interesseert. Ik snap best dat je keuzes moet maken.

Ik denk zelf dat je de mediatekst had kunnen verspreiden, met de boodschap dat er niets verandert. Mensen die het willen lezen zijn op de hoogte, mensen die het niet uitmaakt gooien het weg.

Maar goed, just my two cents, ik lig er niet wakker van haha.
Reputatie 2
Badge
Er is zeker overwogen om de samenvoeging van Knab en Aegon Bank te communiceren naar onze klanten. Aangezien we streven naar een zo relevant en persoonlijk mogelijke communicatie naar onze klanten, moeten we vaak een afweging maken welke onderwerpen we wel en niet communiceren. Bij dit onderwerp dachten we simpelweg dat te weinig klanten dit interessant genoeg zouden vinden.
Als er dan toch FTE's verdwijnen, begin dan met het hoofd communicatie......
Reputatie 4
Badge

Er is zeker overwogen om de samenvoeging van Knab en Aegon Bank te communiceren naar onze klanten. Aangezien we streven naar een zo relevant en persoonlijk mogelijke communicatie naar onze klanten, moeten we vaak een afweging maken welke onderwerpen we wel en niet communiceren. Bij dit onderwerp dachten we simpelweg dat te weinig klanten dit interessant genoeg zouden vinden.Als er dan toch FTE's verdwijnen, begin dan met het hoofd communicatie......


En dan ook hoofd IT De link in de email-melding is nog steeds niet aangepast !!!!!!!!
Reputatie 2
Badge


Er is zeker overwogen om de samenvoeging van Knab en Aegon Bank te communiceren naar onze klanten. Aangezien we streven naar een zo relevant en persoonlijk mogelijke communicatie naar onze klanten, moeten we vaak een afweging maken welke onderwerpen we wel en niet communiceren. Bij dit onderwerp dachten we simpelweg dat te weinig klanten dit interessant genoeg zouden vinden.Als er dan toch FTE's verdwijnen, begin dan met het hoofd communicatie......
En dan ook hoofd IT De link in de email-melding is nog steeds niet aangepast !!!!!!!!

Tja, hoe moeilijk kan het zijn.....?
Reputatie 3
Badge
Tonk44 en MaxH:

Ik vind dat als je hier iets als een issue aankaart, je jezelf teniet doet als je vervolgens gaat strooien met "ontsla die en die". Zo werkt dat natuurlijk niet en ik neem aan dat je als lid op dit forum nog steeds serieus wil worden genomen.
Reputatie 4
Badge
Marco90,
Ik ben het deels wel met je eens maar hoe serieus moeten we KNAB nog nemen in dit forum ? Zoals ik in een ander topic heb aangegeven lijkt het sterk op een sterfhuisconstructie c.q. willen ze helemaal stoppen met het forum,
Reputatie 2
Badge
Hoe serieus neemt KNAB haar klanten wanneer ze voor ons gaan beslissen of wij iets interessant vinden of niet? Misschien dat ik alleen de laatste zin moeten quoten. Maar goed, punt gemaakt.
Reputatie 3
Badge
Tonk44:
Dat is ook waarom ik toen een en ander kort uiteengezet heb, er werd daarbij aangegeven dat er naar een manier wordt gezocht om dit platform vorm te geven. Ik denk niet dat je ze niet serieus hoeft te nemen, duidelijk is wel dat de prioriteit in ieder geval niet hier ligt; dat is een ander verhaal.

MaxH:
Je klanten wel of niet serieus nemen speelt hier geen rol vind ik, in ieder geval niet in jouw vraagstuk. Je overweegt als bedrijf altijd of iets goed/interessant is voor je klanten of niet en als je daar een (bij sommige mensen) iets minder populaire keuze in maakt, wil dat nog niet zeggen dat je je klanten niet serieus neemt.

Verder wil ik geen advocaat van de duivel spelen, maar het is ook niet alsof de in de startpost aangehaalde kwestie een enorm schokkende is. Er zijn welgeteld drie personen in dit topic die er wat van vinden en verder neemt geen enkel ander lid de moeite om hier iets aan toe te voegen. Dat betekent dat het of weinig mensen genoeg interesseert om er moeite voor te doen, of weinig mensen van het bestaan van deze pagina weten. Ik gok het eerste want als er wat te "klagen" valt, weet iedereen het internet wel te vinden.

Ik blijf overigens van mening dat het beter wel gecommuniceerd kan worden, maar dat had ik bovenaan in dit topic al gezegd : )
Reputatie 2
Badge
De meeste mensen hebben na het opdoeken van de community al afgehaakt denk ik.
Overigens, de link in de mail werkt nog steeds niet. Er hoeft alleen maar het woordje community in open gewijzigd te worden. Als IT'r kan ik me daar groen en geel aan ergeren. Zo eenvoudig. Maar ja, daar is het nu te warm voor.😉
Reputatie 4
Badge
Max, je gelooft het misschien niet, maar ik ben zojuist binnengekomen met de link 🙂
Reputatie 4
Badge
Nu nog het commando voor verzenden/plaatsen van de reactie dat nu hier rechtsonder "Qoute" heet. Heb ik ook al eerder gemeld.
Reputatie 2
Badge
Verder wil ik geen advocaat van de duivel spelen, maar het is ook niet alsof de in de startpost aangehaalde kwestie een enorm schokkende is. Er zijn welgeteld drie personen in dit topic die er wat van vinden en verder neemt geen enkel ander lid de moeite om hier iets aan toe te voegen.

Dat is om een simpele reden: er komt hier geen mens.
Het is dat ik een e-mail kreeg (met een foute link) waarin stond dat er na maanden een keer gereageerd was op een ander topic, anders had ik nog steeds niets geweten over deze fusie.

Ik vind het ook van de zotte dat dit niet is gecommuniceerd.
Corrigeer me als ik het mis heb, maar ik lees in het bericht dat door Knab hier zelf wordt gedeeld nogal wat zorgwekkende dingen:

"Aegon en Knab groeien niet hard genoeg"
"Productaanbod gaat omlaag"
"Kosten moeten omlaag"
"Het gecombineerde Knab moet flink groeien" (tussen neus en lippen door wordt er even een percentage genoemd van 33%)
"De i van income moet omhoog"
"Een aantal banen zal verdwijnen"

Als ik zie hoe traag de lopende ontwikkelingen nu al gaan bij Knab, dan voorzie ik met alle bezuinigingen die plaats moeten gaan vinden weinig goeds...

Reageer