Vertel je ons over jouw eerste jaar bij Knab?

  • 5 juli 2019
  • 7 reacties
  • 2222 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1

Klanten zijn onze belangrijkste inspiratiebron als het gaat om het verbeteren van onze services. Heb jij nu na een jaar ideeën over wat we anders of beter kunnen doen? Laat het ons weten in de comments hieronder. We horen het graag van je!

7 reacties

Reputatie 1

Geen suc6 tot nu toe. Ik mis vooral appie pay en idd toch de limiet bij contactloos betalen. 
 

Het is het allemaal net niet .. ik vind nog steeds mijn travelcard bij bunq aangenamer dan jullie volledige bankomgeving. En daar betaal je dus ook nog voor hè .. Juist nu met de problemen bij bunq zouden veel bunq klanten overstappen naar Knab maar omdat Knab geen Apple Pay heeft doen ze dat niet .. 

Wie weet .. ooit! 😉

 

Beste @kartsjaak

Allereerst bedankt voor je bericht. Graag reageer ik hierop.

Bij Knab krijg je inderdaad voor een vaste prijs een volledig bankpakket. We zijn een online bank, maar doen ons uiterste best om met onze klanten op een menselijke en persoonlijke manier te  communiceren. Het is natuurlijk niet de bedoeling dat je een halfuur in de wacht staat voordat je mijn collega aan telefoon krijgt. Hiervoor mijn excuses, ik ga hier een melding van maken.

We vinden het ontzettend belangrijk dat onze klanten tevreden zijn en blijven, daarom dank voor je feedback. Op deze manier weten we waar onze klanten tegenaan lopen. Ik reageer graag als eerst op je eerst en derde punt.
We zijn inderdaad per 1 april overgestapt op een nieuwe creditcard; de Knab Creditcard, een Mastercard, die wordt uitgegeven door ICS. Qander, de partij waarmee we hebben samenwerkt om de Knab Visa Card te kunnen faciliteren, is gestopt met haar
creditcardactiviteiten. Hierdoor werden wij genoodzaakt op zoek te gaan naar een nieuwe samenwerking, natuurlijk met een alternatief dat geschikter en beter zou zijn. Zo heb je met de Knab Creditcard een langere aankoopverzekering en kun je betalen met je smartwatch (via een Fitbit of Garmin horloge). Dit laatste kan een voorlopig alternatief zijn voor de afwezigheid van Apple Pay, maar is natuurlijk niet de oplossing. 

De samenwerking met onze Franse partner beperkt ons inderdaad in het kunnen aanbieden van functionaliteiten zoals het verhogen van het contactloos betalen limiet. We begrijpen dat het niet volledig kunnen aanpassen van dit limiet als vervelend en frustrerend ervaren wordt. We zijn op zoek naar oplossingen.
 

Ik hoop dat we je kunnen blijven overtuigen om bij Knab te blijven. We zouden het ontzettend jammer vinden om afscheid van je te nemen.

Met vriendelijke groet,

Stefanie

 

Ik heb een jaar geleden Knab rekening geopend naast mijn Rabobank hoofdrekening. 

Hoofdreden was dat het niet extra kost om een extra betaalrekening te openen en tegen redelijke kosten. Het eindeloos kunnen openen van spaarrekeningen of spaarrente was voor mij niet zo interessant, aangezien ik toch wel verwachtte dat die onderscheidende factor zou wegebben. 

Een andere reden was dat Knab zich profileert als een nieuwe, moderne bank waarin het gemak de klant moet dienen. 

Over dat laatste ben ik redelijk teleurgesteld in het eerste jaar, omdat

  • Het extra gedoe waar ik als klant mee lastig gevallen werd toen Knab van credit card maatschappij veranderde. Daar word geen enkele klant vrolijk van. 
  • De afhankelijkheid van een Franse partner om de limiet van contactloos betalen te kunnen verhogen in deze tijden van Corona. 
    Hierdoor kan ik dus zelf niet mijn limiet verhogen, terwijl ik dat bij de Rabobank wel kan. Hierop loopt Knab dus achter. 
  • Nog altijd afwezigheid van Apple Pay - bijzonder in deze tijden van Corona. 
    Bij de Rabobank kan dit ook al lang, dus hier loopt Knab dus ook achter. 

 

De app werkt over het algemeen goed, maar heeft ook nog wat dingetjes die voelen als minimaal product, bv. betaalopdrachten niet het label kunnen zien van de spaarrekening, maar alleen het nietszeggende nummer. Ook het wijzigen van betaalopdrachten naar eigen spaarrekeningen moest via een zelf bedachte workaround. 

Over de rekening en beschikbaarheid van de app en online omgeving ben ik tevreden. Ik heb tot nu toe dan ook bijna geen contact met klantenservice nodig had. Helaas had ik die vanavond wel nodig, en toen duurde het een half uur voordat ik iemand te pakken had, terwijl ik het tegelijkertijd via chat en telefoon probeerde. Via de chat kreeg ik geen bevestiging dat ik in een wachtrij stond o.i.d, laat staan een verwachte wachttijd. Ik dacht dus dat de chat niet werkte en probeerde toen te bellen, maar dat duurde nog langer. 

 

Al met al geef ik de bank een 6,5 over het eerste jaar. Op zich niet slecht, maar ik kijk het nog even aan of het wel de moeite waard is om de Knab rekening aan te houden naast mijn Rabobank rekening. Daar ben ik op dit moment niet van overtuigd nog, laat staan om mijn Rabobank rekening weg te doen. 

Reputatie 1

@Lisa Je schrijft over het uploaden van een CSV bestand met alle betalingen erin wat gepland staat voor halverwege dit jaar. Klinkt goed…!

Is dit dan vergelijkbaar met de ‘Uploaden Batchbetaling’ functie waar de community al sinds mei 2016 om vraagt en reeds 125 berichten in dit topic over zijn geschreven.

P.S. Wel tof dat je zelf ook al + drie jaar bij dit topic betrokken bent. Ga je nu echt met de vuist op tafel bij de collega’s?

Ik ben naar KNAB overgestapt vanaf ING.

Dit ging in eerste instantie naar volle tevredenheid, maar hoe verder het jaar verliep liep ik toch steeds meer tegen niet alleen beperkingen aan, maar ook tegen een beperkte oplosbereidheid en zelfs tegen een zeer slechte communicatie vanuit Knab aan.

Een beperking is bijvoorbeeld dat het categoriseren van uitgaven niet zo flexibel of gebruiksvriendelijk qua invoersnelheid is als ik gehoopt had. (Eigen labels zijn slechts zeer beperkt ondersteund, en het invoeren kost veel kliks / wisselen tussen keyboard en muis. Keyboard-only invoer is niet mogelijk, dus doortypen gaat niet).


Ik lees nu net pas bij toeval hier in de community (i.p.v. proactief gecommuniceerd) dat Knab en Aegon samen gaan.

 

Ik ben tegen functionele bugs in het kasboek aangelopen, die niet verholpen zullen worden omdat het kasboek ten dode opgeschreven is vanwege (nu al?!) verouderde software. De communicatie hieromtrent was bedroevend slecht, maar na een klacht ben ik daar wel voor gecompenseerd.

Ondertussen een half jaar later zie ik helaas nog geen nieuws over wat er met het kasboek gaat gebeuren.

 

Ik ben overgestapt naar Knab om door beter inzicht meer controle over mijn geld te krijgen, maar dit is slechts beperkt gelukt.

Ik heb niet meer inzicht in mijn geld, het enige nuttige is dat ik d.m.v. de gescheiden rekeningen een boel (vaste lasten, boodschappen, declaraties naar het werk) weg kan filteren.

 

Ik begrijp zojuist na doorvragen dat er in januari meer bekend wordt over het kasboek, dus ik ben benieuwd…

Reputatie 5
Badge +1

Hi @Post,

Bedankt voor je bericht en het beschrijven van de problemen waar je (nu) tegen aanloopt. Dit is inderdaad een vervelend probleem, echter wel een heel specifiek probleem. Ik ga hier graag even op in met van collega’s verkregen informatie.

Andere mensen toegang geven (machtigen) met al dan niet beperkte mogelijkheden is iets dat wellicht voor de toekomst op de planning staat, maar voorlopig niet gebouwd gaat worden.

Toegang geven zonder de tweede factor, is een mogelijkheid. Echter moeten we dan of saldi gaan verbergen, of gaan bijhouden wanneer er voor het laatst is geauthentiseerd middels 2FA. Beide vergt best wat werk, iets waar momenteel simpelweg geen tijd voor is of prioriteit aan gegeven kan worden. Daarvoor is dit helaas een iets te specifieke situatie, die niet vaak voorkomt/gemeld wordt.

Via je boekhoudpakket betalingen inschieten is iets dat naarmate PSD2 vordert steeds makkelijker zal gaan. Echter is het zo dat momenteel alleen PSD2 gecertificeerde partijen dit kunnen doen, momenteel is dat alleen MoneyMonk en zij moeten dan ook nog met onze API’s gaan koppelen (grote banken eerst uiteraard). Het is nog de vraag of boekhoudpartijen op grote schaal PSD2 licenties gaan aanvragen. We kunnen ook met partijen een bilaterale overeenkomst aangaan, waarna ze gebruik kunnen maken van onze PSD2 koppelingen (die daarvoor eerst nog geschikt voor gemaakt moeten worden), echter is dit momenteel nog slechts een idee op papier.

Iets dat wellicht nog uitkomst kan bieden is de mogelijkheid om betalingen klaar te zetten middels het uploaden van bijvoorbeeld een CSV bestand met alle betalingen erin, dit is iets dat op de planning staat om ergens in de tweede helft van volgend jaar toe te voegen.

Voor nu kan ik je dus niet blijmaken, maar weet je wel meer hoe Knab ervoor staat wat betreft jouw punten :-) Groet, Lisa

Ik gebruik Knab zakelijk waarbij enkele teamleden controles doen op betalingen en betaalopdrachten klaar zetten. Dan kan ik ze daarna goedkeuren. Dat proces verliep al niet helemaal soepel doordat de “takenlijst” niet gesynchroniseerd wordt tussen de App en de webapplicatie. Hierdoor moest ik betalingen altijd Maar goed, sinds de invoering van PSD2 en 2FA is het zakelijke gebruik nog lastiger geworden.

Ik moet nu zelf inloggen en zelf alles intikken. Weer geld kwijt met uren waar ik geen bal mee verdien en waar ik nou juist een team voor had. Ik zou dus heel erg graag een oplossing willen vinden hiervoor.

  • andere Knab account toegang geven tot het account zodat ze in kunnen loggen, kijken en klaar zetten maar niet betalen (voor de feitelijke betaling is altijd nog 2FA van mij nodig met mijn mobiel)
  • weer gewoon terug naar een optie om niet 2FA in te loggen voor het eerste level
  • een manier verzinnen waarmee je via je boekhoudpakket automatisch betalingen door kan zetten naar Knab waarna je ze in Knab alleen nog hoeft te accoorderen (liefst selectief).

Reageer