Stem: Gebruik van iDIN bij Knab



Toon eerste bericht

60 reacties

6 maanden geleden de poll geopend..
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het ervoor staat op dit moment, gezien de meerderheid toch wel voor lijkt.

Ik loop inderdaad ook klem dat KNAB nog geen IDIN aanbiedt, en kan dus bv ook geen kredietgegevens enz opvragen.
Jammer dat jullie geen IDIN leveren, moet namelijk een Account aanmaken bij Aegon voor mijn hypotheek en verzekeringen.
En helaas gebruikt jullie moeder bedrijf Aegon WEL IDIN...
Nu moet ik 5 werkdagen wachten tot de verificatie voldaan is...

Hopelijk komt hier snel verandering in!!
Is er al enige update over iDin?

Merk dat steeds meer bedrijven het gebruiken(waaronder mijn zorgverzekeraar), en het is veel sneller dan met Digid met SMS verificatie of via de app.
Reputatie 6
Badge +2
Is er al enige update over iDin?

Merk dat steeds meer bedrijven het gebruiken(waaronder mijn zorgverzekeraar), en het is veel sneller dan met Digid met SMS verificatie of via de app.


Hi Youssef,

Het was een pilot, later dit jaar neemt de overheid een besluit om het wel of niet te herintroduceren. De Belastingdienst is er weer mee gestopt.

We blijven IDIN volgen, maar er is nog geen signaal om dit al op te gaan pakken.

Groet, Pam
Sorry Pam (en collega's), maar als ik zie dat steeds meer bedrijven iDIN als hoofdmethode gaan gebruiken voor identificatie, waaronder Aegon, jullie eigen moederbedrijf, en ook steeds meer bedrijven ALLEEN iDIN authenticatie aanbieden, dan is het wel tijd om dit op te gaan pakken.

Daarbij zijn de alternatieven die deze bedrijven aanbieden vaak iets als:
Stuur maar een kopie van je ID op, zonder dat we zeggen hoe je deze veilig kunt maken, en stuur deze maar aangetekend en verzekerd op je eigen kosten omdat we geen antwoordnummer geven, en stuur hem dan via het grote bedrijf waarvan we weten dat 20% van de post verloren gaat, bij de verkeerde personen terecht komt, of waarbij de postbezorger de inhoud van de brief leest voor hij deze bezorgt.

Bijvoorbeeld het BKR: iDIN of fysieke brief met 4 {{WEKEN}} wachttijd: https://www.bkr.nl/home/idin-selecteer-bank-bestelling

Grote tijd dat KNAB de ontwikkeling van haar platform weer oppakt!
N.a.v. een bericht op nu.nl over het kunnen inzien van de BKR registratie, kwam ik hier terecht. Zoals Master-Guy het al noemt, zonder iDIN geen digitaal inzicht bij BKR.
Ja, wanneer gaat KNAB dit invoeren? Als zelfs de IDIN gaat invoeren moeten ze eigenlijk wel.

Anders ben ik uiteindelijk genoodzaakt op een naar een andere bank over te stappen omdat deze het heeft. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Sorry moest staan als zelfs de BKR IDIN gaat invoeren.
Reputatie 4
Badge
Ja, wanneer gaat KNAB dit invoeren? Als zelfs de IDIN gaat invoeren moeten ze eigenlijk wel.

Anders ben ik uiteindelijk genoodzaakt op een naar een andere bank over te stappen omdat deze het heeft. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Waarom niet protesteren bij BKR om meerdere inlogmogelijkheden vrij te geven :8
Reputatie 3
Duurt lang
Reputatie 1
Gewoon als extra service ook aanbieden. Poll is door mij niet te beantwoorden, heb geen voorkeur, maar wil wel gewoon gebruik kunnen maken van bepaalde diensten, ook als die alleen idin als mogelijkheid bieden.
Dan zou het mooi zijn als ook KNAB dit biedt.

Ik loop voor de derde keer tegen een situatie aan waar alleen iDIN ondersteund wordt, ik ga toch maar eens serieus overwegen om onze beide prive pakketten en mijn zakelijk pakket ergens ander onder te brengen...

Hi,

 

wat zijn de vorderingen met IDIN?  we krijgen erg weinig informatie omtrend de ontwikkelingen bij knab.

groeten,

 

Joey

Hallo, enig nieuws over de voortgang van IDIN bij Knab? Ik zou het graag willen gebruiken, maar tot nu toe is dat onmogelijk :'(

Reputatie 5
Badge +1

Hallo, enig nieuws over de voortgang van IDIN bij Knab? Ik zou het graag willen gebruiken, maar tot nu toe is dat onmogelijk :'(


Hi @dunpealhunter, sorry voor de extreem late reactie. En dan heb ik ook nog eens slecht nieuws voor je. Namelijk dat Knab voorlopig geen plannen heeft om zich aan te sluiten op iDIN, We zeggen zeker geen nooit, maar de komende tijd hebben we er geen capaciteit voor helaas.

Groet, Lisa

... Teleurstellend

 

Reputatie 1
Badge

Ik vind het zeer teleurstellend dat Knab erg achter de feiten aan loopt.
Zowel iDIN als contactloos betalen met je telefoon zijn nog steeds niet beschikbaar bij Knab.

Ik heb besloten om per 1 mei over te stappen naar een andere bank.

Ik vind het een raar besluit om iDIN niet te omarmen. Op de pagina https://www.knab.nl/wat-is-knab schrijven jullie zelf: “We omarmen alle slimheid uit de digitale wereld en voegen daar een flinke dosis menselijk begrip aan toe. “ en “Bij Knab staat de K van klant voorop. We denken net iets fanatieker met je mee, zodat jij het meeste uit je geld kunt halen.

Ik heb geen verstand van de inhoudelijke kwaliteit van iDIN maar als allerlei overheidsinstanties het als enige mogelijkheid accepteren en Aegon het ook gebruikt dan kan mijn verstand er niet bij dat jullie het niet gebruiken. 

De poll zelf is ook raar, iDIN verkiezen boven DIGID of andersom. bij het BKR is DIGID geen optie, evenmin bij de staatsloterij en noem maar op. Ik herinner me van toen ik net een rekening bij KNAB had de meeste webshops etc nog geen ideal aanboden met KNAB. Dat was echt vervelend om daar pas in het eind van het betaalproces achter te komen. 

Nu zijn we vele jaren verder, en lijkt en eenzelfde soort probleem te ontstaan: doordat je met je KNAB rekening bepaalde zaken niet kan wordt je gedwongen om of allerlei extra werk te doen en langer te wachten of toch ergens een rekening te openen om deze functionaliteiten te hebben. Dan is je voordeel dus helemaal weg. 

Reputatie 3
Badge

De afgelopen 2 jaar heeft 90% van de stemmers aangegeven dat Knab zich moet aansluiten bij iDIN. Ik snap het nut van de poll niet zo als er niets mee wordt gedaan. 
 

Maar goed het laatste jaar doet Knab niets met het “interactieve” deel van Knab Open (en daarvoor forum/community) überhaupt, dus het ligt geheel in de lijn der verwachting. Jammer wel. 

Reputatie 1
Badge

Helaas heeft Knab duidelijk de boodschap niet begrepen door onder andere iDIN en contactloos betalen via NFC niet aan te bieden.

De toon van Knab is het afgelopen jaar enorm veranderd vergeleken met de periode dat ik klant werd in 2017.

Nog 2 weken en dan beëindig ik al mijn producten bij Knab, aangezien ik toch véél meer vertrouwen heb gekregen in de grootbanken (ING, ABN AMRO en Rabobank). Helaas is Knab toch niet dé revolutionaire bank geworden.

Reputatie 2

Beste @Jeffrey87 @Laurens @Marco90

Ik snap jullie punt en de lichtelijke irritatie rondom het op dit moment niet kunnen aanbieden van functionaliteiten waar wel sterk behoefte aan is, zoals iDIN. 
Dat de introductie van bepaalde zeer gewilde, en voor sommige (potentiele) klanten noodzakelijke, functionaliteiten op zich laten wachten komt doordat er een aantal grote projecten voorrang krijgen. Het gaat hierbij niet alleen om vernieuwende projecten (zoals mobiel betalen), maar ook om projecten die invloed hebben op onze bedrijfsvoering op lange termijn. 

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groeten, 

Stefanie

Reputatie 1
Badge

Beste @Stefanie,

Ik begrijp dat er bepaalde projecten voorrang MOETEN krijgen in verband met onder andere Europese regelgeving, maar als jullie de doorontwikkeling van innovatieve diensten niet meer kunnen garanderen, dan houdt dit gewoon in dat er te weinig capaciteit is op de R&D afdeling.

Ik ga hier ook verder niet meer over in discussie, aangezien mijn betaalpakket bij Knab per 18 mei is beëindigd.

Groet,

Jeffrey

Beste @Stefanie,

Ik begrijp de zinnen die je schrijft en de strekking ook, maar snap niet dat er dan door jullie zelf een poll geopend wordt waar aan de klanten gevraagd wordt om iets te doen, de klanten geven dan aan dat ze dat graag willen. Jullie doen het vervolgens niet omdat ‘andere projecten voorrang krijgen’  zonder uit te leggen welke dat dan zijn. 

Dan vraag ik me af wat het nu is van het uitschrijven van een poll met de vraag: vindt je dat we x moeten doen? Start dan een poll met een vraag als: “We zijn aan het kijken naar X, Y en Z en zijn benieuwd om te horen wat jullie mening daarover is, dan nemen wij daarna zelf een besluit over of we X, Y en/of Z gaan doen”. Dan ben je wat mij betreft reëler in de geschepte verwachtingen. 

Hartelijke groet, Laurens

Zojuist maar een gratis bunq-rekening geopend om van IDIN gebruik te kunnen maken.
Baal ervan dat KNAB dit niet aanbiedt. Zeker aangezien ik nou net mijn BKR-gegevens moest opvragen.


 

Bepaalde instanties gebruiken nu IDIN en geen DiGiD
Ik kan daar dus als klant van KNAB niet inloggen

Zou een welkome aanvulling op mijn KNAB-omgeving zijn 

Reageer