Stem: Gebruik van iDIN bij Knab



Toon eerste bericht

41 reacties

6 maanden geleden de poll geopend..
Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe het ervoor staat op dit moment, gezien de meerderheid toch wel voor lijkt.

Ik loop inderdaad ook klem dat KNAB nog geen IDIN aanbiedt, en kan dus bv ook geen kredietgegevens enz opvragen.
Jammer dat jullie geen IDIN leveren, moet namelijk een Account aanmaken bij Aegon voor mijn hypotheek en verzekeringen.
En helaas gebruikt jullie moeder bedrijf Aegon WEL IDIN...
Nu moet ik 5 werkdagen wachten tot de verificatie voldaan is...

Hopelijk komt hier snel verandering in!!
Is er al enige update over iDin?

Merk dat steeds meer bedrijven het gebruiken(waaronder mijn zorgverzekeraar), en het is veel sneller dan met Digid met SMS verificatie of via de app.
Reputatie 6
Badge +2
Is er al enige update over iDin?

Merk dat steeds meer bedrijven het gebruiken(waaronder mijn zorgverzekeraar), en het is veel sneller dan met Digid met SMS verificatie of via de app.


Hi Youssef,

Het was een pilot, later dit jaar neemt de overheid een besluit om het wel of niet te herintroduceren. De Belastingdienst is er weer mee gestopt.

We blijven IDIN volgen, maar er is nog geen signaal om dit al op te gaan pakken.

Groet, Pam
Sorry Pam (en collega's), maar als ik zie dat steeds meer bedrijven iDIN als hoofdmethode gaan gebruiken voor identificatie, waaronder Aegon, jullie eigen moederbedrijf, en ook steeds meer bedrijven ALLEEN iDIN authenticatie aanbieden, dan is het wel tijd om dit op te gaan pakken.

Daarbij zijn de alternatieven die deze bedrijven aanbieden vaak iets als:
Stuur maar een kopie van je ID op, zonder dat we zeggen hoe je deze veilig kunt maken, en stuur deze maar aangetekend en verzekerd op je eigen kosten omdat we geen antwoordnummer geven, en stuur hem dan via het grote bedrijf waarvan we weten dat 20% van de post verloren gaat, bij de verkeerde personen terecht komt, of waarbij de postbezorger de inhoud van de brief leest voor hij deze bezorgt.

Bijvoorbeeld het BKR: iDIN of fysieke brief met 4 {{WEKEN}} wachttijd: https://www.bkr.nl/home/idin-selecteer-bank-bestelling

Grote tijd dat KNAB de ontwikkeling van haar platform weer oppakt!
N.a.v. een bericht op nu.nl over het kunnen inzien van de BKR registratie, kwam ik hier terecht. Zoals Master-Guy het al noemt, zonder iDIN geen digitaal inzicht bij BKR.
Ja, wanneer gaat KNAB dit invoeren? Als zelfs de IDIN gaat invoeren moeten ze eigenlijk wel.

Anders ben ik uiteindelijk genoodzaakt op een naar een andere bank over te stappen omdat deze het heeft. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Sorry moest staan als zelfs de BKR IDIN gaat invoeren.
Reputatie 4
Badge
Ja, wanneer gaat KNAB dit invoeren? Als zelfs de IDIN gaat invoeren moeten ze eigenlijk wel.

Anders ben ik uiteindelijk genoodzaakt op een naar een andere bank over te stappen omdat deze het heeft. Dat lijkt me ook niet de bedoeling.

Waarom niet protesteren bij BKR om meerdere inlogmogelijkheden vrij te geven :8
Reputatie 2
Duurt lang
Reputatie 1
Gewoon als extra service ook aanbieden. Poll is door mij niet te beantwoorden, heb geen voorkeur, maar wil wel gewoon gebruik kunnen maken van bepaalde diensten, ook als die alleen idin als mogelijkheid bieden.
Dan zou het mooi zijn als ook KNAB dit biedt.

Ik loop voor de derde keer tegen een situatie aan waar alleen iDIN ondersteund wordt, ik ga toch maar eens serieus overwegen om onze beide prive pakketten en mijn zakelijk pakket ergens ander onder te brengen...

Hi,

 

wat zijn de vorderingen met IDIN?  we krijgen erg weinig informatie omtrend de ontwikkelingen bij knab.

groeten,

 

Joey

Hallo, enig nieuws over de voortgang van IDIN bij Knab? Ik zou het graag willen gebruiken, maar tot nu toe is dat onmogelijk :'(

Reputatie 5
Badge +1

Hallo, enig nieuws over de voortgang van IDIN bij Knab? Ik zou het graag willen gebruiken, maar tot nu toe is dat onmogelijk :'(


Hi @dunpealhunter, sorry voor de extreem late reactie. En dan heb ik ook nog eens slecht nieuws voor je. Namelijk dat Knab voorlopig geen plannen heeft om zich aan te sluiten op iDIN, We zeggen zeker geen nooit, maar de komende tijd hebben we er geen capaciteit voor helaas.

Groet, Lisa

... Teleurstellend

 

Reageer