Snelheid van een alert

  • 21 april 2017
  • 25 reacties
  • 1080 Bekeken

Reputatie 1
Alerts van bij-of afschrijvingen komen bij mij meestal pas s'nachts zo rond 1 uur.

Het woord alert staat synoniem voor waakzaam en is dus veronderstelt adequaat, daadkrachtig en snel te zijn. Dat is echter niet het geval. Nu is het meer een soort dagelijkse update die ik pas de volgende dag zie. Dat kan en moet sneller kunnen.

Ik wil graag uit bankveiligheid en gemak *direct* een notificatie hebben als er een bijschrijving of afschrijving plaatsvindt (en bij andere alert opties uiteraard). Zo kan ik sneller ingrijpen bij verdachte transacties. Daarnaast biedt het veel meer gemak en daar is zo'n alert imho voor bedoeld.

Bij andere banken kan het ook, dus Knab, regel dit aub?

25 reacties

Reputatie 1

Als de notificaties niet direct aankomen, welke waarde voegen ze dan toe voor de gebruiker? 

Nu krijg ik een dag later nog eens een bericht, terwijl ik al eens ben ingelogd. 

Reputatie 1
De directe alerts kun je alleen maar instellen op rekeningnummers die je al kent.

Dus als ik weet dat de hypotheek wordt afgeschreven van iban x dan kan ik op die afschrijving een alert instellen die direct komt.

Ik wil dit nog steeds ook bij onbekende ibans, ik wil alles direct weten wat er op mijn bank gebeurd. Dit moet te regelen zijn. Zeker ivm misbruik, dan ben je er direct bij.
Reputatie 1

De snelheid van de alerts zijn net zo snel als de moderators van Knab hier .. 😂

Reputatie 1

Wat mij betreft mogen alerts ook meer ‘instant’ zijn zoals bij veel andere banken het geval is. En hoe geavanceerder je het kunt instellen hoe beter wat mij betreft!

Reputatie 1
Ben ik het ook wel mee eens, heb bijvoorbeeld een speciale marktplaats rekening en dan is het wel handig dat je een alert krijgt als er geld binnenkomt.
Reputatie 2

Beetje oude suggestie zie ik, maar een behoorlijke tegenvaller voor mij nu ik net overgestapt ben van Rabobank, waar ik wel direct een alert krijg als er iets overgeboekt is op mijn (zakelijke) rekening. Daar had ik de alert ingesteld op €1, zodat ik van bijna elke bijstorting een bericht kreeg (sommige klanten betalen per overschrijving i.p.v. online). Nu krijg ik dat pas 's nachts na 03:00 voor alle bijschrijvingen op die dag. Ik had van een online bank als Knab verwacht dat dit wel direct zou gebeuren.

Reputatie 3
Badge

Die zou ik privé ook wel direct willen hebben inderdaad. Nu staat er een totaalbedrag ergens nadat de dag voorbij is, en na een bepaald tijdstip krijg ik de andere helft een dag later in een notificatie. 

 

Zou liever direct een melding willen en dan ook naar welke ontvanger het is gegaan. 

Bij mijn vorige bank kreeg ik een email of sms alert direct als er een bijschrijving was van € x of hoger (instelbaar).

Zou voor mij handiger zijn dan een saldo van alle bijschrijvingen van de vorige dag.
Zeker als je een betaling verwacht.
Reputatie 2

En wanneer is dat wel mogelijk? Er is duidelijk meer interesse voor en ik vind dat een online bank als Knab dit wel aan z'n stand verplicht is.

Reputatie 1

En wanneer is dat wel mogelijk? Er is duidelijk meer interesse voor en ik vind dat een online bank als Knab dit wel aan z'n stand verplicht is.

Mee eens! Wat heb je nu aan een alert iets na middernacht! 😂

Beste @Henrybla

Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop. 

Wat je eens zou kunnen proberen is om de alert instellingen door te voeren via de Persoonlijke Bankomgeving. Het kan zo zijn dat de instellingen via je Knab app niet helemaal goed door komen in het systeem. En anders zou je ook nog kunnen proberen om de Knab app te ontkoppelen, opnieuw te koppelen en hierna de alert instellingen opnieuw in te voeren. 

Ik hoor graag of dit het probleem heeft verholpen. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie 

Reputatie 1

Een directe alert is schijnbaar niet mogelijk bij Knab! 😥

Ik heb dezelfe issue al maanden… Ik geloog alleen eerste maand heeft correct gewerkt...

Reputatie 5
Badge +1
@visboer,

Hi, dit is niet hoe het zou moeten werken! Bij de bij- en afschrijvingalerts hoor je direct een melding te krijgen zodra er iets op je rekening gebeurd. Daarom wil ik graag uitzoeken hoe het zit, kan ik je misschien een privebericht sturen, mailen of bellen? Alvast dank voor je reactie! Groet, Lisa
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Sjaak! Ik heb jouw bericht even naar dit bestaande topic verplaatst omdat Visboer al eerder dezelfde opmerking had 🙂 Ik heb hem uiteindelijk antwoord gegeven via een prive bericht, dit was het antwoord:

'De reden dat je pas 's nachts een alert krijgt van je bij- en afschrijvingen is omdat je de alert 'Totaal aan bijschrijvingen/afschrijvingen' hebt aanstaan. Deze alert geeft jou een melding als de transacties hoger of lager zijn dan een bepaald bedrag. Deze optelsom kan door ons pas aan het einde van de dag gemaakt worden en daarom krijg je dan pas de alert. Wanneer jij instelt een alert te willen bij een bepaald rekeningnummer of na pinnen in het buitenland, dan krijg je wel direct een alert.'

Beste allemaal, 

De betaal alerts die middernacht worden verstuurd zijn alleen de alerts die gaan over het totaal aantal aan bij- en afschrijvingen boven bedrag X. 
Bij betaal alerts van bij- en afschrijvingen van een bepaalde persoon, van 2x hetzelfde bedrag, bij een Geldautomaat hoger dan een bepaald bedrag of bij het pinnen bij een geldautomaat of pinapparaat in het buitenland krijg je direct een melding. Mocht dit niet het geval zijn, dan wil ik je vragen om contact op te nemen met onze Servicedesk. 

Met vriendelijke groet, 


Stefanie

Reputatie 2

@Stefanie Dank voor je reactie. Zoals aangegeven wil ik graag van ELKE bijschrijving boven een bepaald bedrag een alert ontvangen en liefst zo snel mogelijk. Dit is bij alle andere banken waar ik zat wel mogelijk en had ik dus zeker ook bij Knab verwacht. Beetje ouderwets dat dit pas tijdens “end-of-day processing” gebeurt.

Beste @Arnoud, Dat klopt inderdaad, je ontvangt niet direct een alert van elke afschrijving boven bedrag X. Groet, Stefanie

Reputatie 1

Nog iets wat me opviel! 

Ik heb mijn alerts (bij en afschrijvingen) staan op “een pushbericht via de Knab app” maar na enkele dagen springen ze terug op de andere optie “een email naar” .. Is dit een bekend probleem/bug of gaat dat altijd zo en is dit normaal? Kunnen jullie dit nakijken?

Hebben meer mensen hier last van?

Groet,
Henry

Reputatie 2

@Henrybla , ik heb dat ook gemerkt en het leek (bij mij) te liggen aan het verschil tussen alerts die ingesteld waren via de app op mijn mobiel en via de webbrowser op mijn computer. Toen ik ze opnieuw had ingesteld werkte het wel.

Maar laten we niet afdwalen van de hoofdvraag: wanneer krijgen we echte “snelle alerts” (i.p.v. trage notificaties) voor willekeurige bij- en afschrijvingen boven een bepaald bedrag?  

Reputatie 1

@Stefanie 

In mijn ‘persoonlijke bankomgeving’ op mijn laptop staat het goed! De app verwijderd op mijn mobiel en weer erop gezet. Daarna mobiel ontkoppeld en weer verbonden. De instelingen blijven daarna afwijken van de instelling in mijn persoonlijke bankomgeving.  Als ik het aanpas op mijn mobiel lijken ze aangepast te worden maar na uitloggen in de app en later weer inloggen staan ze weer op email instelling! Ze springen weer terug ..  

Het vreemde is dat alleen de alerts van bij en afschrijvingen terug springen van push naar email elke keer. De andere alerts blijven wel op push staan maar ik wil alles op push meldingen. 

Lijkt mij dus een bug in de mobiele app .. Kunnen jullie dit oplossen? :(

Reputatie 3
Badge

Bij mij springt dat ook iedere keer terug naar e-mail inderdaad, maar het gaat wel gewoon goed via push-berichten op m'n telefoon, ondanks dat er e-mail staat.. Heel vreemd. 

@Henrybla

Bedankt voor je reactie, graag reageer ik hierop. Zo te horen komen de instellingen van de app niet goed door in het systeem. Zou je contact willen opnemen met onze Servicedesk via 020 303 1600, zodat mijn collega’s op de achtergrond kunnen meekijken? Ze zullen eerst een aantal stappen met je doorlopen om het probleem te proberen op te lossen. Mocht er geen oplossing zijn, dan zal het probleem bij de technische afdeling terecht komen om opgelost te worden. 


Met vriendelijke groet,
Stefanie​​​​​​​

 

Reputatie 2

Ik kreeg vannacht een ander soort melding, namelijk dat een bepaald bedrag 2x binnen 5 dagen was afgeschreven (op de factuur stond dat ik het moest overmaken, maar ze hebben het zelf ook nog geïncasseerd). Met die melding ben ik erg blij mee en dat is ook prima om dit 's nachts te ontvangen.

Maar terugkomend op het originele onderwerp, de “alerts” voor bij/afschrijvingen moeten echt sneller gegeven worden. Gaarne laten weten of dit al ingepland staat.

Reputatie 1

Correctie, het is niet één dag later, het is de volgende werkdag. 
 

Wat ik ook mis bij de berichten is inhoud, er staat nu alleen een bedrag en of het een bij- of afschrijving is. Ik zou wel graag willen weten van wie of wat.
Mogelijk achter een feature switch, want ik kan mij ook voorstellen dat er mensen zijn die deze informatie niet in een notificatie willen zien. 
Al is dat te onderdrukken in iOS, zodat je alleen de inhoud ziet als je telefoon ontgrendeld is. 

Reageer