review/knab/fintech

  • 20 mei 2016
  • 3 reacties
  • 1133 Bekeken

KNAB is samen met BUNQ een van de nieuwe banken die zich specifiek op NL richten.

KNAB heeft als voordeel dat er buiten de app een website is, BUNQ heeft als voordeel de prijs (geen maandelijkse fee). Maar ik zie bij KNAB niet heel innovatie. KNAB lijkt meer een volger met een beperkt 'all-you-can-eat' pakket voor e5 p/m.

Waar jullie in zouden kunnen innoveren:

Zoals andere ook aangegeven hebben: het zou fijn zijn indien kinderen ook gebruik kunnen maken van KNAB:
-- eigen maestro kaart,
-- eigen (betaal & spaar) rekening
-- app met alleen de eigen betaalrekening
-- maximale bedragen instellen voor pin/pos
--- ouders zouden de rekening van de kinderen als onderdeel van hun rekening kunnen hebben (ivm controle)

In de VK zijn er eental producten die zich specifiek op deze niche richten:
http://www.splashplastic.com/
https://osper.com/
https://www.gohenry.co.uk/
https://www.mecard.co.uk/

vwb de app: daar zou het fijn zijn als je een default rekening kunt instellen, nu krijg ik steeds de zakelijke rekening als eerste maar die wil eigenlijk niet zien, tenzij ik er specifiek om vraag (bv analoog aan ING waar je kunt bepalen welke rekeningen zichtbaar zijn).
-- op land niveau aan/uitzetten pinnen/uitgaven
-- pincode wijzigen
-- kaart (dynamisch) aan een andere rekening toewijzen (ik hoef niet voor elke rekening direkt een pas)
-- acceptgiro's scannen en betaalbaar stellen.


vwb de normale rekening, het zou leuk zijn indien die bv multi-currency is, of dat je rekeningen in andere valuta kunt openen ala LeuPay. (LeuPay.eu is geen bank maar een ewallet)

Ook zouden jullie goed kunnen kijken naar wat de duitse markt doet: fedor.de, number26.eu en avuba.de; een maestro en mastercard in een is wel een leuke optie.

Ook de VK markt is er een om te monitoren: starlingbank.co.uk, getmondo.co.uk, atombank.co.uk en tandem.co.uk.

Kijk wat leuk lijkt en neem dat over! Dan zijn de klanten nl ook blij 🆒

3 reacties

Reputatie 1
Badge
Zelf vind ik dat bij de start Knab niet alleen verder zat met de visie van fintech maar ook het uitvoeren vergeleken met de grootbanken. Dat is in de laatste twee jaar sterk minder geworden. Banken als ING en ABN hebben inhaalslagen gemaakt.

Ik denk dat ze met kleine dingen moeten beginnen zoals koppelingen naar online budget programma's. Betalen met mobiele telefoon. Mensen een reden geven om voor Knab te kiezen, want wij zijn gewoonte dieren en blijven makkelijk zitten waar wij zijn.
De app verbeteren moet een prio worden.

Wat belangrijk moet blijven is dat ze producten uitbrengen die niet door 5-10% van het klant bestand wordt gebruikt maar door 60-70%.
Door een enquete systeem in te bouwen in de app kan je sneller peilen wat een klant over een bepaald idee denkt en of het zin heeft om daarin te investeren.
Reputatie 6
Badge +2
Waar jullie in zouden kunnen innoveren...
Je kunt het eerste deel van je Topic terug vinden bij het onderwerp: Jongerenrekening.

Het tweede deel heb ik in het Topic met betrekking tot de Knab App geplaatst.
Reputatie 6
Badge +2
Zelf vind ik dat bij de start Knab niet alleen verder zat met de visie van fintech maar ook het uitvoeren vergeleken met de grootbanken...
Ves, dank voor het meedenken en je feedback! Als je meer ideeën hebt, laat het vooral weten. Als je het leuk vindt om eens langs te komen bij Knab en mee te denken over innovaties en onze producten, dan ben je van harte welkom bij Knab Open.

Reageer