Nieuwe features

  • 6 juli 2020
  • 6 reacties
  • 755 Bekeken

Reputatie 1

Hi! Recentelijk ben ik overgestapt van Bunq naar Knab en hoewel ik tevreden ben met Knab, mis ik toch een aantal handige features zoals: 

  • Apple Pay
  • Een persoonlijke (betaal)link die ik met mensen kan delen om geld naar mijn rekening over te kunnen maken (een soort van Tikkie waarbij mensen zelf het bedrag kunnen invoeren)
  • De mogelijkheid om mijn pincode in mijn Knab app te kunnen wijzigen
  • Een financieel dashboard in de Knab app
  • De mogelijkheid om categorieën van bepaalde uitgaven te kunnen wijzigen in de Knab app i.p.v. alleen in de webomgeving
  • Een voorspelling van mijn toekomstige saldo/uitgaven
  • Knab Open forum in de Knab app i.p.v. vanuit een aparte webpagina met een nieuw/ander account
  • De mogelijkheid om mislukte incasso's handmatig uit te laten voeren
  • De mogelijkheid om online/virtuele (mastercard) passen aan te maken voor online aankopen
  • De mogelijkheid om mijn saldo's te verbergen in de Knab app
  • Regelmatige/periodieke aankondigingen van nieuwe features/veranderingen in de Knab app

Wellicht is er een dedicated ‘nieuwe ideeën’ discussie hier, maar die heb ik niet zo snel kunnen vinden. Mochten er duplicaten tussenzitten, mijn excuses alvast! ;) 


6 reacties

Reputatie 3

Beste @Katamaks

Allereerst bedankt voor je suggesties en feedback, ik heb deze genoteerd. 

Dit forum is één van de plekken waar we feedback en suggesties verzamelen. We laten nog niet genoeg aan klanten zien wat we daar precies mee doen.
We hebben wel al een idee hoe we denken dit te verbeteren, maar willen ook heel graag de mening van onze klanten hierover horen.
Vind jij het leuk om hier met ons over te praten? Laat het ons weten door een mail te sturen naar aanmelden@knab.nl, dan nemen we binnenkort contact met je op! 

Daarnaast is er inderdaad een topic actief waar leden hun feedback en suggesties geven, Deze vind je hier

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Reputatie 4
Badge

@Katamaks 

Hoi, Ben eigenlijk wel benieuwd naar je ervaringen bij Bunq. Waarom ben je daar weggegaan?

Reputatie 1

Hi @tonk44 ,

 

Qua features ben ik wel verwend door Bunq, echt ongelofelijk hoe ver zij zijn qua innovatieve oplossingen. Maar hoe Bunq omgaat met klanten is zeer teleurstellend.

Drie maanden geleden heeft Bunq zonder te communiceren alle abonnementen zonder te communiceren omgegooid...geen mail, geen bericht in de app...niks. Uiteindelijk stond in hun blog/forum post dat ze de Bunq abonnementen moeten herdefiniëren. In de tussentijd zouden we voor de komende 3 maanden korting krijgen. Bunq kwam na een paar weken met een nieuw concept. We zouden met onze gezamenlijke abonnement van €10 per maand, naar €20 per maand gaan met 2 premium abonnementen. Een andere optie was €3 per maand per gedeelde rekening, maar met 6 gedeelde rekeningen kwamen we alleen maar duurder uit. Als klap op de vuurpijl kwam Bunq met V3, een nieuw design van de app. Het was alles behalve gebruiksvriendelijk, heel omslachtig en er is alles aan gedaan om bestaande gebruikers te upgraden naar het duurste Bunq abonnement van €17 per maand. Door alle gamification trucjes was het meer Candy Crush geworden dan een bank app. De kritiek was massaal, maar alles wat volgens Bunq geen ‘constructieve feedback’ was, werd door de forum-moderatoren verwijderd en gebruikers werden geblokkeerd. De prijs van Bunq premium is onlangs naar beneden gebracht naar €8 per maand, maar het vertrouwen was al weg...want hoe lang zou het duren voordat er weer iets omgegooid zou worden? Zonder te communiceren door de strot geduwd en het tegengeluid gecensureerd. 

Reputatie 4
Badge

@Katamaks ,

Bedankt voor je uitvoerig bericht. Bunq is dan geen oplossing voor mij. Nu maar eens verder exploreren naar alternatieven. Regiobank heb ik momenteel in het vizier staan. Voor het verschil in spaarrente kun je amper een ijsje kopen :wink:  Het verschil in maandelijkse bankkosten dekt dat ruimschoots.

Reputatie 5
Badge

@Katamaks

Hoi, Ben eigenlijk wel benieuwd naar je ervaringen bij Bunq. Waarom ben je daar weggegaan?

Knab heb ik altijd ervaren als een jonge, dynamische bank met dito medewerkers die wil, maar niet altijd (snel genoeg naar de smaak van haar klanten) waar kan maken.

Ondanks het feit dat ik me jarenlang sterk verbonden voelde met Knab, heb ik - met moeite - in september 2019 de stap gezet naar Bunq. Gek op data, gadgets en vernieuwing dacht ik dat Bunq mijn verlangens sneller zou kunnen invullen dan dat Knab dat deed en kon. 

Wat een koude douche. Ik hoopte bij Bunq hetzelfde (maar dan sneller en dus beter) te vinden als bij Knab. Ik heb het écht een kans gegeven omdat ik graag wilde dat die overstap zou slagen. Ben bijvoorbeeld ook bij de update #13 in het DeLamar theater geweest, heb een metalen creditcard aangeschaft, plant bomen met elke betaling die ik doe en heb gestoeid met hun API. Vanwege Covid heb ik update #14 via livestream gevolgd. Enfin, om een lang verhaal kort te maken: sinds afgelopen weekend ben ik terug bij Knab.

Mijn beeld van Bunq (sluit aan bij die van Katamaks): Bunq heb ervaren als een  zeer onpersoonlijk, arrogante bijna sekte-achtige club, die beweert alle ontwikkeling uitsluitend vanuit de aangegegeven behoefte van haar klanten te doen, maar die ondertussen in hoog tempo ongevraagde en onduidelijke wijzigingen doorvoert en klachten daarover het liefst negeert.

In de community (“Help elkaar” is zo'n beetje wat “Knab open” is) geldt als hoofdregel dat de insteek positief moet zijn en ik heb al meermaals gehoord én zelf meegemaakt dat kritische reacties simpelweg verborgen worden. Laat mij een bank zien (met een Nederlandse licentie) die structureel negatieve geluiden van klanten verwijdert of verbergt. De teneur in die Bunq community wordt naar mijn idee ook steeds minder lovend. De maandelijkse kosten waren al hoog en zijn nog hoger geworden. Ik kreeg (net als vele andere klanten) een korting toegezegd (in mijn geval tot 1 maart 2021), maar die korting werd uiteindelijk bij de maandelijkse afrekening niet verstrekt. Hierover heb ik meermaals gereclameerd en ondanks toezeggingen van Bunq is het slechts deels gecrediteerd en nog steeds niet hersteld (er wordt nog steeds onjuist gefactureerd). Laat mij een bank zien die nog niet eens in staat is om de maandelijkse kosten correct te factureren (of dat binnen 2 maanden te herstellen).

Een live chat of telefoonnummer voor de helpdesk bestaat niet bij Bunq. Kom je er met de community niet uit, dan ben je aangewezen op een online bericht die wel-of-niet door een (tot nu toe “altijd") buitenlandse medewerker wordt opgepakt.

Mijn conclusie (ik heb ook redelijk recente ervaring met ABN Amro, ING en Rabobank - de eerste twee via de administratie van onze VVE): Knab is toch echt de beste. “Een bank met gemotiveerde mensen die wel willen, maar niet altijd kunnen, maar er wel altijd voor je zijn” vind ik vele malen beter dan een “arrogante bank die met een kleine groep fanatieke blinden naar haar eigen navel zit te staren”.

Voor een Knab klant: overweeg je Bunq? Bezint eer ge begint. Waag je de stap, wacht dan even met alles (incasso's en dergelijke) overzetten totdat je echt een tijdje hebt ervaren hoe Bunq is. Dan is de weg terug naar Knab eenvoudiger. :joy:  Voor Knab: overweegt een twijfelende klant naar Bunq te gaan? Maak je geen zorgen, na enige tijd krijg je er een nog-dankbaardere klant voor terug. :pray:




 
 

Reputatie 5
Badge

….. hoe Bunq omgaat met klanten is zeer teleurstellend.

Drie maanden geleden heeft Bunq zonder te communiceren alle abonnementen zonder te communiceren omgegooid...geen mail, geen bericht in de app...niks. Uiteindelijk stond in hun blog/forum post dat ze de Bunq abonnementen moeten herdefiniëren. In de tussentijd zouden we voor de komende 3 maanden korting krijgen. Bunq kwam na een paar weken met een nieuw concept. We zouden met onze gezamenlijke abonnement van €10 per maand, naar €20 per maand gaan met 2 premium abonnementen. Een andere optie was €3 per maand per gedeelde rekening, maar met 6 gedeelde rekeningen kwamen we alleen maar duurder uit. Als klap op de vuurpijl kwam Bunq met V3, een nieuw design van de app. Het was alles behalve gebruiksvriendelijk, heel omslachtig en er is alles aan gedaan om bestaande gebruikers te upgraden naar het duurste Bunq abonnement van €17 per maand. Door alle gamification trucjes was het meer Candy Crush geworden dan een bank app. De kritiek was massaal, maar alles wat volgens Bunq geen ‘constructieve feedback’ was, werd door de forum-moderatoren verwijderd en gebruikers werden geblokkeerd. De prijs van Bunq premium is onlangs naar beneden gebracht naar €8 per maand, maar het vertrouwen was al weg...want hoe lang zou het duren voordat er weer iets omgegooid zou worden? Zonder te communiceren door de strot geduwd en het tegengeluid gecensureerd….. 

 

 

Exact​​​​​​ dit. De organisatiestructuur van Bunq in een notendop:

  • een tomeloze oprichter (Ali Niknam) die meer spreekt dan luistert,
  • een zeer eigenzinnig team developers,
  • een (te) perfecte marketingafdeling,
  • een waardeloze customer support.

Reageer