Vraag

NFC identificeren

  • 25 augustus 2020
  • 5 reacties
  • 436 Bekeken

Op de mobiele telefoon zit géén NFC functie. Bij het identificeren zegt uw applicatie: er is een fout opgetreden en blijft hangen. Ik vind dit erg klantonvriendelijk. Ik wilde een en ander vragen over wat je dan moet gaan doen. Algemene informatie opvragen. Maar uw Knab bank medewerker zegt dat dit mijn partner moet gaan vragen. Ik ben het er niet mee eens dat wanneer je algemene informatie opvraagt je door verwijst naar mijn partner. We hebben een en/of rekening die we samen beheren. 

Klopt het dat klanten die géén NFC hebben een nieuwe mobiele telefoon moeten gaan kopen? En waarom laat u uw applicatie vastlopen als dat er niet opzit? Vind u dat klantvriendelijk? Bent u het er mee eens dat je in plaats van zo een korte melding iets anders daarin kunt communiceren? In uw reclame zegt u dat Knab bank een betere service heeft. Waaruit blijkt dat hier?

 


5 reacties

Het gaat om Nokia 1. De app van KNAB bank loopt vast. Er komt heel kort in een rode kader dat hij geen NFC heeft. Toen ik wilde bellen met de KNAB bank werd verteld dat het erg druk is en daarom de verbinding wordt verbroken. Gebeld met KNAB bank. Zij wilden mij niet helpen omdat het om mijn partner gaat. We hebben en/of rekening. Vervolgens mijn partner de controle vragen laten stellen. Maar ook hier kwamen we niet verder met KNAB bank. Hij vroeg hoe ik me heb kunnen identificeren. Dat ging via mobiele telefoon van een vriend van mij. Hij vroeg of dat ook nog een keer kon met mijn partner haar ID kaart.

 

Verbeterpunt: Stuur de klant formulier met de bij behorende vragen en laat de klant per post een kopie van de ID kaart opsturen. Of ga met partner bank ABN/AMRO bank vragen of je daar kunt laten identificeren.

Reputatie 5
Badge

Dank Stephanie, nu is dit ook voor andere klanten beter te vinden. 

@vragenvragen is het identificeren inmiddels gelukt?

Reputatie 3

Beste @Walter, we hebben deze topic verplaatst. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie 

Reputatie 5
Badge

@Lisa kun jij dit topic verplaatsen van “Evenementen” naar “Praat en denk mee” ?

Reputatie 5
Badge

Hi, volgens deze pagina zou het ook mogelijk moeten zijn om je ID te scannen met een telefoon zonder NFC functie. Over die NFC functie staat op die pagina "Let op: Dit kan niet bij iPhones 6s en lager. In dit geval maak je in de Knab App een foto van je identiteitsbewijs en kun je zelf je gegevens invoeren”. Dus dat (gewoon scannen) zou dan eigenlijk ook met jouw telefoon zonder NFC functie moeten lukken. Elders lees ik in een forum dat je "na 3 keer de nfc chip niet gescand te hebben, die stap mag overslaan”. Of dat echt waar is en zo werkt weet ik niet, maar je kunt het even proberen. 

Weet je trouwens zeker dat die functie er niet op zit (of dat je de functie niet gewoon uit hebt staan)? Welk model toestel heb je met welke versie besturingssysteem? Vanaf bijvoorbeeld iPhone 7, iOS 13, Android 5.0 zou NFC moeten werken. Bij mijn Samsung zit de instelling direct onder “Verbindingen” (NFC en betaling: Aan/Uit).

Let op dat je een ID-kaart gebruikt (geen rijbewijs). En je moet de scan inderdaad behoorlijk zorgvuldig maken (geen schittering, lichtinval en het toestel goed stil houden). Soms zijn hier meerdere pogingen voor nodig.

Je kunt je identiteitsbewijs het beste plat neerleggen op tafel. Zorg dat er wel voldoende licht (liefst gewoon goed daglicht) op valt en je paspoort niet bijvoorbeeld in jouw eigen schaduw ligt. Beter ook geen flitser gebruiken.

Reageer