Mogen we naar je luisteren?


Reputatie 3
Badge +1
  • Oud Knab Collega
  • 7 reacties
Knab is opgericht voor jou. Onze slogan ‘Bank in jouw voordeel’ is geen lege huls. Wij proberen onze dienstverlening continu te verbeteren door naar jou te luisteren. Als we nieuwe ideeën hebben, vragen we je hier eerst naar jouw mening. Heb je zelf een goed idee? Die kun je natuurlijk ook delen.

25 reacties

Ik herken me niet in jullie slogan "Bank in jouw voordeel".

Een aantal jaar geleden heb ik bij KNAB een rekening geopend vanwege de hoge rente en jonge en hippe uitstraling van de bank. Vanwege een aantal tekortkomingen zoals bijvoorbeeld het niet kunnen downloaden van mutaties van de spaarrekeningen, de matige credit card, het gebrek aan een kinder/jongerenrekening en de relatief hoge maandkosten heb ik altijd mijn Rabo en ING rekeningen en Moneyou spaarrekening aangehouden.

We zijn nu een aantal jaren verder en ik kan niet anders zeggen dat jullie dienstverlening nu niet veel verschilt van een bank zoals Rabo, ABN AMRO en ING.

Concreet:
  • nog steeds geen Apple pay of andere vorm van mobiel betalen
  • nog steeds geen mogelijkheid om een kinder/jongerenrekening te openen
  • nog steeds een credit card ondergebracht bij Qander i.p.v. ICS
  • nog steeds dezelfde "hoge" maandkosten terwijl de rente is gedaald naar 0,22 procent
  • in het lab of bij de ideeenbus zie ik jaar in jaar uit dezelfde wensen van de klant voorbij komen met daaraan gekoppeld een standaard antwoord "wij gaan dit onderzoeken...." of "voorlopig gaan wij dit niet realiseren"
  • het vooruitstrevende en innovatieve karakter is helemaal verdwenen en een duidelijke missie en visie ontbreekt.
Reputatie 4
Badge
Helaas moet ik me bij de opmerkingen van bkrijg aansluiten.
Evenmin ben ik tevreden over de transitie van de community naar Open Knab. Er ontbreekt elementaire introductie/werkwijze enz. Het lijkt nu meer op een KNABipedia / naslagwerk zonder enige voor mij herkenbare structuur.
Ook IT laat herhaaldelijk steken vallen zowel in de bankomgeving als in Open Knab en dit nog wel bij een internetbank bij uitstek.
Reputatie 4
Badge
Ik moet constateren dat na het reageren de Quote-knop geactiveerd moet worden om te versturen. RAAR !
Reputatie 3
Badge
Ik kan me wel redelijk vinden in voorgaande posts.

Daaraan wil ik ook nog wel toevoegen dat ik de overstap naar deze Knab Open ook niet helemaal snap. De Community was gewoon een simpel forum met een duidelijke structuur. Hier dwaal ik een beetje en het nodigt mij niet uit tot lezen.

Volgens de aankondiging in de mail destijds werd de Community gestopt omdat het niet helemaal liep zoals men had verwacht. Ik denk eigenlijk dat het niet helemaal liep zoals de leden van het forum het zelf hadden verwacht en dat men dat bij Knab ook wel in de gaten had.
Leden/klanten brengen namelijk goede ideeën aan en melden issues, en verwachten dat die worden opgelost dan wel beantwoord. En dat laatste gebeurde niet en dat begrijp ik echt niet van een bank die juist online is en klanten betrekt bij het meedenken. Een paar keer per week de posts beantwoorden lijkt mij niet zoveel moeite, terwijl het je als instantie wel veel oplevert, namelijk: ideeën van klanten, maar bovenal klanten die zich betrokken en gehoord voelen en juist dat werkt in je voordeel, om maar even jullie eigen slogan te gebruiken.

Als er geen antwoord kan worden gegeven, neem de vele topics over bijvoorbeeld Apple Pay toen of verzoeken voor extra functionaliteiten, zeg dan gewoon dat het nu niet gaat gebeuren en dat het op datum X opnieuw wordt bekeken. Nee is ook een antwoord. Maar de laatste maanden was er vaak helemaal geen reactie en dat is natuurlijk uit den boze op een platform dat je zelf hebt gecreëerd.

De aankondiging en de overstap naar deze omgeving kwamen op mij in eerste instantie over als 'we kunnen te weinig sluitende antwoorden geven, dus stoppen we met het forum en maken we er een onaantrekkelijk en onsamenhangend geheel van waar weinig mensen zullen reageren'. Ik ga ervan uit dat dat niet de insteek is, maar het lijkt soms wel zo.

Ik vraag me dan ook af hoe (en vooral: of) er nu op Knab Open dan opeens wel gehoor gaat worden gegeven aan alles wat er al lag en nieuwe vragen/verzoeken. Klanten zijn hun vragen en verzoeken echt niet vergeten, maar het zou mij niet verbazen als ze die nu niet meer opnieuw hier insturen, omdat ze hebben gezien dat het toch niet (naar tevredenheid) wordt beantwoord.

Ik ben verder overigens een tevreden gebruiker hoor en zit qua bankzaken prima bij Knab (op wat leuke missende features na), maar waar het stagneerde op het forum gaat het mij vooral om en waarom volgens Knab dit platform nu dan beter is en wél gaat werken.
Reputatie 4
Badge
@Marco90
Bravo voor je uitvoerige verwoording. Je slaat de spijker op zijn kop.
Reputatie 3
Badge
En nu ik toch bezig ben 🙂

Ik wil voorop stellen dat ik mijn posts als opbouwende feedback bedoel en ze dus geen negatieve insteek hebben. Het lijkt me juist fijn als Knab hier wat aan heeft.

Los van dit platform vind ik dat bkrijg wel een paar punten aanhaalt die mij toch ook wel tegenvallen. De overstap naar Knab heb ik, net als vele anderen, gemaakt omdat het een innoverende bank leek. En natuurlijk voor het beetje extra rente.

Je betaalt wat meer per maand dan bij andere banken, maar je zou er dan ook een bank voor terug krijgen die voorop loopt qua technologie/vooruitgang. Ik vind het echt niet erg om vijf euro per maand te betalen voor mijn rekeningen als daar wat tegenover staat, maar de laatste maanden is het zo dat je dan zoet wordt gehouden met een betaalverzoek-feature die "binnenkort live gaat". Terwijl nagenoeg iedere andere bank zoiets al heeft.

Creditcard is ook zo'n heet hangijzer en het lijkt mij niet heel moeilijk om dat bijvoorbeeld met ICS te gaan doen. Er zijn zoveel partijen die via ICS werken (ABN AMRO/ANWB/Bijenkorf/etc), waarom Knab niet. Of nog beter, een eigen card. Of een prepaid card.

En zo zijn er nog wel wat dingen, met name functionaliteiten in de app, die klanten maar ook ikzelf hebben aangedragen het afgelopen jaar.

Ik vraag me dan wel eens af waar Knab op dit moment mee bezig is. Niet als verwijt, maar gewoon uit mijn oprechte interesse. Wordt er gewerkt aan spannende vernieuwingen en zo ja, wat dan? Of loopt er momenteel niet zoveel? En mogen de klanten dat dan ook weten? Kan ook gewoon een antwoord zijn wat mij betreft: "Nee we hebben momenteel geen vernieuwingen op de planning staan". Dat zou prima zijn en heel eerlijk, klanten weten waar ze aan toe zijn en kunnen voor zichzelf beslissen wat ze daarmee gaan doen.

Daarbij vind ik "vernieuwingen" als betaalverzoeken of PSD of Instant Payments niet echt interessant, want dat heeft iedere andere bank zo ongeveer al en zou eigenlijk standaard moeten zijn. Het gaat juist om de extra's die andere banken niet hebben of waar klanten om vragen.

Ik ben benieuwd!
In aanvulling op mijn eerder verstuurde bericht en de waardevolle toevoeging van @Marco90 wil ik nog kwijt dat er zeker ook punten zijn waarmee KNAB zich wel onderscheid zoals:
  • bereikbaarheid en kwaliteit service desk
  • de mogelijkheid om ongelimiteerd spaarrekeningen te openen
Het probleem is alleen dat op dit moment elke bank wel één of meerdere knice to have features heeft maar ook minstens net zoveel beperkingen. ING is bijvoorbeeld ook weer "lekker" bezig met zijn korting op de maandkosten als je niet/minder geldopnames doet. Dit is gewoon een ordinaire uitdunning van de dienstverlening. Aan de andere kant, zij zijn op dit moment de enige die Apple pay aanbieden😀
Heel fijn dat jullie de moeite nemen voor deze uitgebreide feedback. Dit is precies waar we Knab Open voor willen inzetten. Wat we hier in ieder geval beter willen doen, is aangeven wat we met jullie input doen, waar we aan werken en wanneer we iets opleveren. Daar zal ik nu meteen mee beginnen.

Onze focus ligt momenteel op grote projecten zoals klantidentificatie en -monitoring en PSD2. Deze projecten zijn ontzettend belangrijk voor het goed functioneren als bank en vragen veel van onze aandacht. Zaken die we daarnaast de afgelopen periode - mede op verzoek van klanten - hebben gelanceerd zijn onder andere de spaardoelen in de app en de boekhoudkoppeling met Exact.

We zijn nog altijd een relatief kleine bank. We moeten daarom extra slim kijken naar waar we wel of niet op inspelen en aanhaken. Natuurlijk zien we het belang in van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Het liefst pakken we alles tegelijk op, maar dat gaat helaas niet. Apple Pay zullen we daarom nu niet oppakken. De feedback over Qander herkennen we. We zijn met ze in gesprek om te kijken wat we kunnen verbeteren. Dit loopt nog en zodra we hier iets concreets over kunnen zeggen, komen we hierop terug.

We trekken het ons aan dat jullie het gevoel hebben dat een duidelijke missie en visie ontbreekt. In 2012 zijn we opgericht door René Frijters om de klant weer voorop te stellen. Het is fijn dat jullie dat terugzien in de kwaliteit van onze servicedesk. Maar daar hoort ook bij dat je je als klant gehoord voelt. Daarom willen we onze klanten betrekken in onze productontwikkeling. Dat doen we al op veel verschillende manieren, onder andere via persoonlijke gesprekken met klanten en kwalitatief klantonderzoek op ons kantoor in Amsterdam.

Als jullie hier voor open staan, nodigen we ook jullie van harte uit op ons kantoor om hier verder over te praten. Lijkt dit je wat? Stuur dan een bericht naar mijn collega Cansu via cansu.dengiz@knab.nl. Dan regelen we het voor je.
Reputatie 4
Badge
@ Jade, bedankt voor je uitleg. Als jullie het zo druk hebben om de primaire bankzaken te regelen dan vraag ik me af waarom dan het "oude forum" getransformeerd is naar Open Knab. Ik ervaar het als een stap terug.
Reputatie 4
Badge
Waarom krijgen we geen melding als in voorgaande posten wijzigingen zijn aangebracht ? (email-adres)
Reputatie 4
Badge
Met de link cansu.dengiz@knab.nl verwacht je dat je mailprogramma geopend wordt met het verzendadres ingevuld. Dit gebeurt niet !
Het risico is nu dat het kopiëren van het adres uit het bericht de regelafsluitende punt meegenomen wordt en het verzenden van een mail mislukt = onbestelbaar.
@Jade Bedankt voor je reply. Ik ben het met @tonk44 eens, PSD2 en de klantidentificatie behoren tot de primaire bankzaken. Ik snap dat hier veel tijd en geld in gaan zitten maar dat betekent stilstand qua doorontwikkeling van functionaliteiten waar jullie klanten echt op zitten te wachten.

Verder geef je aan dat KNAB een relatief kleine bank is. Volgens mij zijn jullie onderdeel van een zeer grote organisatie en is dat juist het probleem. De core business van de moeder organisatie is niet bankieren en dat zie terug bij het nemen van beslissingen en het uitstippelen van een roadmap.

Neem Bunq als voorbeeld. Je mag het geen startup meer noemen maar het is een vrij klein en jong bedrijf dat in zeer korte tijd een internationaal een grote klantenkring heeft verworven en zeer innovatief is.

Een veel gehoorde tekortkoming van Bunq bankieren was de afwezigheid van een web app. Hier hebben ze gehoor aan gegeven en nu kun je als klant via de browser bankieren. Concreet, ze luisteren en handelen er naar.

Een ideeënbus is maar een ideeënbus. Daarmee wil ik zeggen dat je niet mag verwachten dat elk idee wordt omgezet in functionaliteit. Aan de andere kant, als ik zie wat voor ideeën zijn ingebracht de laatste twee jaar dan vind ik die qua technische/functionele impact niet super ingewikkeld.
Reputatie 4
Badge
Wat is er aan de hand?
Is KNAB met vakantie

of .....wie zwijgt stemt toe 😴
Reputatie 3
Badge
Dankjewel nog voor je reactie Jade, ik was even niet in de gelegenheid om eerder te reageren.

Fijn dat jullie bezig zijn met grote en belangrijke projecten; dat jullie een relatief kleine bank zijn had ik niet helemaal in mijn overpeinzingen meegenomen, maar dat verklaart natuurlijk wel dat je niet alles tegelijk kan. Ik snap ook bkrijg en tonk44 wel, de grote dingen die nu lopen zijn eigenlijk primaire zaken die eigenlijk (mijns inziens) al hadden moeten draaien; even los van of jullie die capaciteit hebben. De "leuke dingen" komen hierdoor later op de planning waardoor andere banken jullie soms voor zijn, dat is wel jammer.

Overigens ben ik blij dat er sinds deze week een betaalverzoek kan worden verstuurd via de app, dat was sowieso een gewilde optie.

Wellicht, als jullie beleid dat toelaat althans, kan er ergens op deze site een overzichtje worden geplaatst met lopende projecten en een verwachte opleverdatum. Het hoeft niet eens in detail, maar als men weet wat er speelt helpt dat al in de betrokkenheid en een stukje begrip denk ik.

Qua meedenken ben ik best geïnteresseerd, maar werk ik ook doordeweeks. Ik zal er een mail aan wagen in ieder geval.
Reputatie 3
Badge
Wat is er aan de hand?
Is KNAB met vakantie

of .....wie zwijgt stemt toe 😴


O en dit is dus eigenlijk wat ik met mijn eerste post bedoelde. Er wordt een ruime werkweek niet gereageerd en dat is zo zonde, dat kost echt niet zoveel tijd en je hebt dit platform niet voor niets.

Jullie klantenservice via de app ben ik al vanaf het begin erg over te spreken, daar wordt altijd snel gereageerd in mijn ervaring. Afgelopen week zelfs nog een reactie voor de officiële openingstijd van de helpdesk. Erg fijn!
Reputatie 5
Badge +1
Dankjewel nog voor je reactie Jade, ik was even niet in de gelegenheid om eerder te reageren.
...
Qua meedenken ben ik best geïnteresseerd, maar werk ik ook doordeweeks. Ik zal er een mail aan wagen in ieder geval.Wat is er aan de hand?
Is KNAB met vakantie

of .....wie zwijgt stemt toe 😴


Beste Marco90 en Tonk44,

Excuses voor de uitgebleven reactie! Jullie hebben helemaal gelijk, de stilte van afgelopen week is niet zo netjes. In alle eerlijkheid zijn we nog op zoek naar hoe om te gaan met reacties zoals die van jullie. Met Knab Open willen we namelijk af van standaard antwoorden als 'Bedankt voor het meedenken, we zetten het intern door' en jullie juist meer meenemen in waar we wél mee bezig zijn. Dit in de vorm van het meer online testen van nieuwe producten/features en terugkoppeling geven op testdagen die wekelijks bij ons op kantoor plaatsvinden. Dit gaan jullie zeer binnenkort ook terug zien op Knab Open. Ben benieuwd wat jullie daar van vinden 🙂
Reputatie 4
Badge

Dankjewel nog voor je reactie Jade, ik was even niet in de gelegenheid om eerder te reageren.
...
Qua meedenken ben ik best geïnteresseerd, maar werk ik ook doordeweeks. Ik zal er een mail aan wagen in ieder geval.Wat is er aan de hand?
Is KNAB met vakantie

of .....wie zwijgt stemt toe 😴
Beste Marco90 en Tonk44,

Excuses voor de uitgebleven reactie! Jullie hebben helemaal gelijk, de stilte van afgelopen week is niet zo netjes. In alle eerlijkheid zijn we nog op zoek naar hoe om te gaan met reacties zoals die van jullie. Met Knab Open willen we namelijk af van standaard antwoorden als 'Bedankt voor het meedenken, we zetten het intern door' en jullie juist meer meenemen in waar we wél mee bezig zijn. Dit in de vorm van het meer online testen van nieuwe producten/features en terugkoppeling geven op testdagen die wekelijks bij ons op kantoor plaatsvinden. Dit gaan jullie zeer binnenkort ook terug zien op Knab Open. Ben benieuwd wat jullie daar van vinden :-)


Lisa, "niet zo netjes" is wel erg zwak uitgedrukt. Het vertrouwen in Knab heeft bij mij een flinke deuk opgelopen.
Reputatie 3
Badge

Beste Marco90 en Tonk44,

Excuses voor de uitgebleven reactie! Jullie hebben helemaal gelijk, de stilte van afgelopen week is niet zo netjes. In alle eerlijkheid zijn we nog op zoek naar hoe om te gaan met reacties zoals die van jullie. Met Knab Open willen we namelijk af van standaard antwoorden als 'Bedankt voor het meedenken, we zetten het intern door' en jullie juist meer meenemen in waar we wél mee bezig zijn. Dit in de vorm van het meer online testen van nieuwe producten/features en terugkoppeling geven op testdagen die wekelijks bij ons op kantoor plaatsvinden. Dit gaan jullie zeer binnenkort ook terug zien op Knab Open. Ben benieuwd wat jullie daar van vinden :-)


Dank voor je uitleg alsnog Lisa, en fijn dat je aangeeft dat jullie nog naar de beste manier zoeken om te reageren. Eerlijk antwoord, al zou het in het geval van een bedrijf dat het moet hebben van online marketing wel al geregeld moeten zijn met - ik noem maar wat - communicatieadviseurs of zo, die jullie helpen bij posten op het forum.

De standaardantwoorden ga je het inderdaad niet mee redden, positief dat dat ook wordt erkend.

Ik ben benieuwd hoe jullie er vervolg aan gaan geven : )

 De gang van zaken bij KNAB is nu echt teleurstellend. Zelfs het openen van een nieuwe rekening is nu niet meer mogelijk. Je mag op het wachtbankje plaatsnemen en je krijgt zelfs het advies om bij de website bankvergelijking… een andere aanbieder  te zoeken.

 

Grappig dat de link om een nieuwe rekening te openen nog steeds werkt. Halverwege het proces (na het uploaden van je id kaart) en het starten van de app wordt het proces afgebroken. Volgens de helpdesk kan dit helemaal niet.. Euhm toch wel.

De helpdesk gaf overigens aan dat KNAB op de vingers is getikt door een bankautoriteit omdat het aanmeldproces niet conform de huidige wetgeving is??? Raar dat er dan opeens op TV zoveel reclame van KNAB te zien is. Het lijkt mij dat als je in een fusie traject zit met Aegon en je niet voldoet aan de huidige wetgeving je dan ook niet probeert nieuwe klanten binnen te halen met een link die half werkt.

 

KNAB jullie doen het idd echt anders dan andere banken:disappointed_relieved:

Reputatie 6
Badge +2

 De gang van zaken bij KNAB is nu echt teleurstellend. Zelfs het openen van een nieuwe rekening is nu niet meer mogelijk. Je mag op het wachtbankje plaatsnemen en je krijgt zelfs het advies om bij de website bankvergelijking… een andere aanbieder  te zoeken.

 

Beste bkrijg,
 

Het is momenteel helaas niet in alle gevallen mogelijk een rekening te openen. We automatiseren de manier waarop je een rekening aanvraagt. Zo blijft het voor jou net zo veilig en makkelijk is als nu en wordt het voor ons juist makkelijker om aanvragen te beoordelen en te verwerken. We vernieuwen dit proces stap voor stap, dus de komende periode wordt het voor steeds meer type klanten mogelijk om een rekening te openen. Via het Wachtbankje houden we je op de hoogte wanneer het voor jouw situatie weer mogelijk is. We verwijzen degenen die niet kunnen wachten door naar bankvergelijking.nl. Uiteraard balen wij er ook enorm van dat we nu niet direct iedereen kunnen verwelkomen als klant.

Tijdens de aanvraagprocedure wordt herkend wat voor type aanvraag je doet en gecontroleerd of deze aanvraag mogelijk is. Naast een check of het technisch mogelijk is, kijken we ook naar het acceptatiebeleid van Knab. Deze criteria hebben wij recent aangepast en zijn (o.a.) in lijn met de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Het is waar dat we als gevolg van deze wet strenger zijn geworden welke aanvragen we wel en niet kunnen accepteren. We zijn echter niet ‘op de vingers getikt’. Integendeel, we onderhouden juist goed contact met de toezichthouder als we aanpassingen maken in ons acceptatiebeleid.

Onze huidige klanten kunnen op dit moment wel binnen het eigen pakket een extra betaal- of spaarrekening openen binnen de Persoonlijke Bankomgeving. Een nieuw betaalpakket aanvragen is helaas nog niet mogelijk, maar dit staat wel bovenaan op de planning. Nieuwe particuliere klanten en eenmanszaken kunnen wel al een nieuw pakket openen. 

Omdat het nieuwe proces direct controleert of je voldoet aan onze criteria (één van de vernieuwingen), kan het zijn dat je tussentijds ziet dat we je aanvraag niet in behandeling kunnen nemen. Daarnaast kun je doorverwezen worden naar het Wachtbankje. We hopen nog in 2019 alle type aanvragen weer te kunnen verwerken, als je voldoet aan de acceptatiecriteria.​
 

Hartelijke groet, Pam

Reputatie 3
Badge

Klein tipje, vond het geen apart topic waard en denk dat het in het kader van dit topic wel past.

 

Het zou prettig zijn als klanten van tevoren bericht krijgen dat het design van de eigen bankomgeving wordt aangepast. Dit ben ik van andere banken wel gewend, zodat je weet dat de inlogpagina er iets anders uit komt te zien en de mijn-omgeving ook. Gisteravond wilde ik inloggen en ging een beetje twijfelen of ik op de goede site zat, met het oog op de bekende verhalen van valse inlogpagina’s.

 

Misschien heb ik de berichtgeving gemist, dan heb ik natuurlijk niets gezegd, maar ik kon er niets over vinden :) 

Reputatie 5
Badge +1

Klein tipje, vond het geen apart topic waard en denk dat het in het kader van dit topic wel past.

 

Het zou prettig zijn als klanten van tevoren bericht krijgen dat het design van de eigen bankomgeving wordt aangepast. Dit ben ik van andere banken wel gewend, zodat je weet dat de inlogpagina er iets anders uit komt te zien en de mijn-omgeving ook. Gisteravond wilde ik inloggen en ging een beetje twijfelen of ik op de goede site zat, met het oog op de bekende verhalen van valse inlogpagina’s.

 

Misschien heb ik de berichtgeving gemist, dan heb ik natuurlijk niets gezegd, maar ik kon er niets over vinden :) 


Hi Marco90, je hebt helemaal gelijk! Een kort berichtje (in de bankomgeving) zou al voldoende zijn geweest denk ik. Er gaan over niet heel lang weer wat dingen wijzigen in de bankomgeving. Ik ga ervoor zorgen dat dit beter wordt gecommuniceerd. Bedankt voor de tip! Groet, Lisa  

 De gang van zaken bij KNAB is nu echt teleurstellend. Zelfs het openen van een nieuwe rekening is nu niet meer mogelijk. Je mag op het wachtbankje plaatsnemen en je krijgt zelfs het advies om bij de website bankvergelijking… een andere aanbieder  te zoeken.

 

Beste bkrijg,
 

Het is momenteel helaas niet in alle gevallen mogelijk een rekening te openen. We automatiseren de manier waarop je een rekening aanvraagt. Zo blijft het voor jou net zo veilig en makkelijk is als nu en wordt het voor ons juist makkelijker om aanvragen te beoordelen en te verwerken. We vernieuwen dit proces stap voor stap, dus de komende periode wordt het voor steeds meer type klanten mogelijk om een rekening te openen. Via het Wachtbankje houden we je op de hoogte wanneer het voor jouw situatie weer mogelijk is. We verwijzen degenen die niet kunnen wachten door naar bankvergelijking.nl. Uiteraard balen wij er ook enorm van dat we nu niet direct iedereen kunnen verwelkomen als klant.

Tijdens de aanvraagprocedure wordt herkend wat voor type aanvraag je doet en gecontroleerd of deze aanvraag mogelijk is. Naast een check of het technisch mogelijk is, kijken we ook naar het acceptatiebeleid van Knab. Deze criteria hebben wij recent aangepast en zijn (o.a.) in lijn met de Wet ter voorkoming van witwassen en financieren van terrorisme (Wwft). Het is waar dat we als gevolg van deze wet strenger zijn geworden welke aanvragen we wel en niet kunnen accepteren. We zijn echter niet ‘op de vingers getikt’. Integendeel, we onderhouden juist goed contact met de toezichthouder als we aanpassingen maken in ons acceptatiebeleid.

Onze huidige klanten kunnen op dit moment wel binnen het eigen pakket een extra betaal- of spaarrekening openen binnen de Persoonlijke Bankomgeving. Een nieuw betaalpakket aanvragen is helaas nog niet mogelijk, maar dit staat wel bovenaan op de planning. Nieuwe particuliere klanten en eenmanszaken kunnen wel al een nieuw pakket openen. 

Omdat het nieuwe proces direct controleert of je voldoet aan onze criteria (één van de vernieuwingen), kan het zijn dat je tussentijds ziet dat we je aanvraag niet in behandeling kunnen nemen. Daarnaast kun je doorverwezen worden naar het Wachtbankje. We hopen nog in 2019 alle type aanvragen weer te kunnen verwerken, als je voldoet aan de acceptatiecriteria.​
 

Hartelijke groet, Pam

Vandaag even gezocht naar de status bij het “Wachtbankje”. Als je nu probeert een extra rekening te openen verschijnt de volgende tekst:

We vernieuwen en automatiseren ons hele online aanvraagproces. Helaas kun je hierdoor momenteel geen Knab-rekening openen. We vinden dit heel vervelend, maar het is tijdelijk! We verwachten dat we klanten die een extra particulier pakket willen openen - of een pakket voor een eenmanszaak - halverwege 2020 als een van de eersten kunnen helpen.

 

Halverwege 2020? Dan moet ik dus i.p.v. 2 ½ mnd ca.8 ½ maand wachten voordat jullie het aanvraagproces op orde hebben. Voor communicatie en klantgerichtheid geef ik jullie als rapportcijfer een 3

Beste KNAB,

Ik kreeg vandaag de onderstaande mail. Wat een l..smoes. Een bank die zijn zaken niet op orde heeft en er ruim 8 maanden over doet om een online  aanvraagproces te wijzigen en hiervoor een bijdrage van 5 euro per maand voor vraagt?????

Er klopt helemaal niets van. Reclame maken om nieuwe klanten binnen te halen en bestaande klanten in de kou laten staan. En als kers op de taart een mail sturen waarin jullie uitleggen dat jullie graag bestaande klanten beter willen leren kennen.

Jullie zijn KNAB onbetrouwbaar

 

 

 

Beste ,

Je hebt aangegeven dat je graag een seintje ontvangt als je weer een extra bankpakket kunt openen bij Knab. Dat seintje krijg je helaas voorlopig nog niet. Uiterlijk halverwege 2020 kun je weer bij ons terecht voor een extra bankpakket. Heel vervelend natuurlijk. We hadden je heel graag dit jaar nog willen helpen. Dat is niet gelukt en daar balen we van.

Hoe kan dit?
De ontwikkeling van het nieuwe online aanvraagproces duurt langer dan verwacht. Tegelijkertijd hebben we besloten dat we ons eerst richten op het beter leren kennen van onze huidige klanten. Het wordt steeds belangrijker voor alle banken om precies te weten wie hun klanten zijn en wat ze doen. We moeten daarom extra informatie verzamelen over onze klanten en alle activiteiten goed controleren om fraude en witwaspraktijken tegen te gaan. Deze ‘poortwachtersrol’ willen we goed en toekomstbestendig invullen. Dat verdient nu eerst onze tijd en aandacht.

Wat als je nu een extra bankpakket nodig hebt?
Kun jij niet wachten op je extra bankpakket? Dat snappen we. Je kunt het beste op bankenvergelijking.nl kijken welke bank - naast Knab - bij je past.

Reputatie 1
Badge

Knab is opgericht voor jou. Onze slogan ‘Bank in jouw voordeel’ is geen lege huls. Wij proberen onze dienstverlening continu te verbeteren door naar jou te luisteren.

 

Na ruim 6 jaren KNAB kan ik bevestigen, dat KNAB graag een Bank in ons voordeel wil zijn. Mijn indruk was, dat jullie het proberen, maar vaak te klein zijn en niet de resourcen hebben, om het echt waar te maken.

Begonnen is het met een goede rente en een aantal mooie ideen. Maar in de tussentijd waren er toch veel ontwikkelingen, waar andere banken duidelijk vooraan liepen. Ik had nooit het indruk, dat Knab het niet wil, maar het duurde lang voordat iets door was.

En het thema rente op bankrekening is inmiddels gewoon overleden bij alle banken. Wil je wat krijgen voor je geld, moet je beleggen. En daar heeft KNAB ook niet echt de macht voor, om volwaardig mee te spelen. Helaas.

Ik heb de gedwongen CC overstap nu benut, om ook van bankrekening te veranderen. Ik hoop jullie komen er nog wat meer vooraan!

 

Reageer