Beantwoord

Jongerenrekening / Kinderrekening


Reputatie 2
Ik ben al jaren een zeer tevreden klant van KNAB. Echter vanaf mis ik ook iets in de aangeboden pakketten.
De mogelijkheid om een rekening te openen voor je kinderen.
Ik vindt dat ook kinderen om moeten leren gaan met geld. Wanneer ze een bankrekening hebben en ze inzicht krijgen in hun inkomsten en uitgaven kunnen ze hier reeds gewend mee raken. Echter ik wil natuurlijk wel via de zijlijn meekijken in hun uitgave patroon.
Is het ook mogelijk om dit te faciliteren.
Kortom:
- eigen rekening + bankpas
- APP op de telefoon met alleen hun eigen bankrekening
- Hoofdrekeninghouder die inzage heeft

Lijkt mij in ieder geval een zeer welkome aanvulling.
icon

Beste antwoord door Pam 19 juni 2017, 11:38

Hi Youssef (en de rest),

We zijn er nogmaals achteraan gegaan. Er is een heel duidelijk besluit genomen namelijk:

Op dit moment willen we eerst huidige producten gaan optimaliseren. De jongerenrekening is opgeschoven naar de lange termijn.

Ik snap dat dit niet is wat jullie willen horen, maar eerlijker dan dit kunnen we niet zijn. Youssef, jouw idee voor het starten van een poll lijkt ons goed. Wij zullen dit in overweging nemen tegen de tijd dat er ruimte is voor een jongerenrekening.

Groet, Pam


Helaas afgekeurd voor de korte termijn. Laat hier je stem horen!
Bekijk originele reactie

91 reacties

We hebben een zakelijke en een tweede priverekening bij Knab, onze prive-hoofdrekening loopt nu nog bij ABN AMRO. We willen alles bij 1 bank onderbrengen en zijn erg ontevreden over ABN AMRO, maar Knab valt door dit punt voor ons ook af. De kans bestaat dus dat jullie klanten kwijtraken door dit gemis.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi gversluis,
We hebben een zakelijke en een tweede priverekening bij Knab, onze prive-hoofdrekening loopt nu nog bij ABN AMRO. We willen alles bij 1 bank onderbrengen en zijn erg ontevreden over ABN AMRO, maar Knab valt door dit punt voor ons ook af. De kans bestaat dus dat jullie klanten kwijtraken door dit gemis.

Bedankt voor je reactie. Jammer dat wij nu onvoldoende aansluiten voor een volledige overstap.

Het hele leven is keuzes maken, en dat is voor ons niet minder dan voor elk ander en daarmee ook een van de redenen waarom wij nog geen rekeningen hebben voor kinderen. Ik hoop dat we tijdig een oplossing kunnen uitbrengen waardoor een vertrek van Knab niet noodzakelijk zal zijn.

Groet, David
Hallo, Net als vele anderen hier volg ik de discussie over de mogelijkheid van een kindrekening. Dit is iets waar ik ook met smart op heb zitten wachten en ik zeg het met nadruk op hen zitten wachten want ik heb besloten om over te stappen naar een bank die haar klanten wel serieus neemt en kan bieden wat ik als klant zoek namelijk een one stop shop voor al mijn financiële zaken.

Wat ik zo vreemd vind aan deze hele discussie is dat Knab zich verschuild achter de zogenaamde technische onmogelijkheid van het regelen van de identificatie. Andere online en traditionele banken hebben dit wel geregeld waarom is dit dan geen prio voor Knab. Ik hoef voor het aanvragen van een rekening niet meer langs een kantoor, niet bij de RABObank, ABN AMRO en zelfs niet bij Triodos en Bunq dus waarom krijgt Knab dit niet voor elkaar?
Ik vind dit eigenlijk ook best wel een groot gemis. Het zorgt ervoor dat ik nog steeds bij ING een bankrekening heb... Ik verwacht in 2019 dat deze functionaliteit er toch wel in gaat komen. Anders is het weer exit...
Aangezien deze discussie al bijna 3 jaar loopt ben ik toch benieuwd of Knab niet enige prioriteit kan leggen bij de 'jongere' klanten'. ASN en Triodos lukt het ook wel.

Technisch gezien hoeft er (nu nog)niet al te veel te veranderen, aangezien de 'volwassene' binnen zijn/haar pakket 1 extra rekening+spaarrekening opent voor het kind (als eerste stap). Eventuele ID controles kunnen met behulp van PostNL bijvoorbeeld.

Voor jongeren/studenten van >18 kan het identificatieproces hetzelfde gaan zoals dit standaard is. En dan gedurende de studententijd bijvoorbeeld korting op het Basis pakket.
Reputatie 6
Badge +2
Aangezien deze discussie al bijna 3 jaar loopt ben ik toch benieuwd of Knab niet enige prioriteit kan leggen bij de 'jongere' klanten'. ASN en Triodos lukt het ook wel.

Technisch gezien hoeft er (nu nog)niet al te veel te veranderen, aangezien de 'volwassene' binnen zijn/haar pakket 1 extra rekening+spaarrekening opent voor het kind (als eerste stap). Eventuele ID controles kunnen met behulp van PostNL bijvoorbeeld.

Voor jongeren/studenten van >18 kan het identificatieproces hetzelfde gaan zoals dit standaard is. En dan gedurende de studententijd bijvoorbeeld korting op het Basis pakket.


HI Youssef,

Helaas nog geen update hierover. We werken met afgeleide identificatie en dat is de voornaamste reden dat het (nog) niet mogelijk is. Op die manier identificeren we onze klanten. Daarnaast heeft het veel impact op interne processen. We hebben op dit moment andere prioriteiten gesteld zoals PSD2, Instant Payments en Mobiel. Dus helaas nog geen nieuws over kinderrekeningen. Het is zeker iets wat vaak terug blijft komen en ook zeker over nagedacht wordt vanuit onze kant. Zodra we een mogelijkheid zien en hierin plannen hebben gemaakt, dan laten we dit zeker weten aan jullie.

Groet, Pam
En weer 6 maanden verder.

De kinder/jongeren rekening is toch echt iets wat ook in ons gezin een regelmatig terugkerend gespreksonderwerp is.
Wij hebben nu 2 KNAB accounts maar helaas dus ook nog een account bij een andere bank enkel en alleen maar voor de rekeningen van de kinderen.

Ik, mijn partner, en ik denk vele met ons zouden het toch wel erg op prijs stellen als dit toch op de roadmap van de ontwikkelafdeling komt te staan.

m.vr.gr.
Antonie Vonk

Jammer, wij gaan ook moeten overstappen. Kinderrekening is gewoon een must! 

Hallo,

Is er aan te geven of en wanneer er ongeveer plannen zullen komen voor een kinderrekening?

Ik vind dit echt een must bij een bank.

Ik vind het belangrijk dat kinderen wegwijs kunnen worden gemaakt in het omgaan met geld. Contant, maar zeker ook digitaal. Een eigen rekening draagt hier zeker aan bij in mijn ogen.

Ik als leek zou denken dat een kinderrekening aanmaken toch niet zo heel veel anders moet zijn qua proces dan een normale (volwassenen) betaalrekening?

 

Reputatie 1

Beste Knab, 

Inmiddels ben ik een redelijk ontevreden klant. Uiteraard heb ik alle begrip voor focus op security maar er zijn toch echt een aantal zaken die inmiddels wel randvoorwaardelijk zijn om jezelf een  bank te mogen noemen, laat staan ‘de online bank die met je meedenkt’. Ik heb dit reeds via diverse wegen al geprobeerd (call met servicedesk, contact via de app waarbij meerdere keren is aangeven het ‘op de lijst’ te zetten en via Knab Open). Via dit bericht probeer ik het nogmaals. Ik zal dit bericht ook in de drie topics plaatsen zodat ik niet het verzoek krijg om het te splitsen en in de relevante topics te plaatsen. Er zijn drie open topics die volgens mij alledrie al  meerdere jaren open staan en waarvan er twee in ieder geval relatief eenvoudig te realiseren zijn. 

Apple Pay (geen verdere uitleg nodig), dit kan echt niet veel langer gerekt worden

Keuze uit bankpassen. Het stickervel is een paar jaar een pleister geweest maar het kan toch niet complex zijn om de Knab klanten te laten kiezen uit meerdere soorten bankpassen. Al begin je met de kleuren uit de huisstijl. Daarmee zijn passen wel eenvoudig te herkennen en zijn een flink aantal klanten (gezien de behoefte in de topic) geholpen. Ik ben zelfs van mening dat klanten bereid zijn hiervoor te betalen. Standaard krijg je een witte pas, mocht je een blauwe, gele, groene of roze willen dan betaal je daar eenmalig 2,- euro voor bijvoorbeeld. Geen idee waarom dit niet per direct ingevoerd kan worden.

Kinder- of jongerenrekening of desnoods een gezinspakket. “De jeugd heeft de toekomst” volgens mij hoeft hier verder niet veel over gezegd te worden. Wat me overigens verbaast is dat er een aantal keren gereageerd wordt dat er voorlopig geen kinder- / jongerenrekening komt. Maar dat ik gister een bericht via LinkedIn zie over ‘Knabs Klaslokaal’? Steek dan s.v.p. de tijd in ontwikkeling van een van deze punten in plaatst van een post op LinkedIn richting kinderen die blijkbaar geen doelgroep zijn en waarschijnlijk ook geen LinkedIn gebruiken. 

Alvast bedankt voor hopelijk een inhoudelijke reactie op de 3 punten.

Ik zou ook heel graag een positieve ontwikkeling zien op deze punten. Ik ben overgestapt met het idee dat dit vast nog wel gaat komen, maar ik hoop toch wel dat dit niet te lang meer gaat duren. Ook ik zou heel graag een reactie zien op het bericht van Patrick (en tegelijk eigenlijk dus ook op het bericht daarvoor van twee maanden geleden, mijn eigen bericht).

Reputatie 2

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie berichten. Graag reageer ik hierop.

Als eerst reageer ik op het eerste punt van @patrickvdmeulen . Het klopt dat we inderdaad heel graag feedback van onze klanten ontvangen over onze huidige producten, maar ook open staan voor suggesties. Bij Knab krijgen we enorm veel feedback en suggesties binnen. Hier zijn we ontzettend blij mee en deze noteren we ook allemaal. Jammer genoeg kunnen we niet alle feedback en suggesties die we binnen krijgen met de huidige capaciteit realiseren. Zoals ook in verschillende andere topics aangegeven ligt onze focus op dit moment op het introduceren van mobiel betalen. Dit laat overigens ook langer op zich wachten dan we hadden gehoopt.

@Roxangelo  en @pulse  en de rest; het introduceren van een kinderrekening staat inderdaad al langer op onze suggestielijst. Omdat jongeren onder de 18 jaar op dit moment niet tot onze doelgroep behoren, zal er bij de introductie van een kinderrekening meer bij komen kijken dan alleen de rekening zelf. Ook hierbij geldt dat onze focus elders ligt, maar dit wel iets is wat wij in de toekomst willen aanbieden.

Met vriendelijke groeten, 

Stefanie

Als tevreden zakelijke klant van KNAB ben ik nu ook prive overgestapt wegens het gemak van KNAB en van 1 rekening. Maar net als vele andere ondernemers ben ik ook ouder van (in mijn geval) 3 kinderen. Helaas is deze mogelijkheid er nog niet. Ook ik doe graag een beroep op KNAB om de keuze te maken om het aanbod te vergroten, dus ook voor kinderen van klanten een jongerenrekening. Enkel voor kinderen van...dat lijkt me toch echt gemak. Fijn als het nogmaals bekeken wordt. 

 

20 juni 2020

Reputatie 2

Beste @wolffie


Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop. 
 

We horen steeds vaker dat er behoefte is aan een kinderrekening. Het is ook zeker iets waar we over nadenken en wat we uiteindelijk willen aanbieden. Op dit moment is het zo dat onze focus ligt op het introduceren van mobiel betalen. Op korte termijn zullen we dus geen kinderrekening introduceren. Uiteraard noteer ik je suggestie, zodat we inzichtelijk hebben hoe groot de behoefte is aan dit product.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Stefanie

Er wordt al een paar keer verwezen anar de focus op mobiel betalen. Heeft Knab ook inzicht hoe groot de vraag is naar mobiel betalen? Ik vind een jongerenrekening veel interessanter dan mobiel betalen, en misschien vinden meer klanten dat ook.

Reputatie 2

Beste @gversluis

Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop.
We weten dat de vraag naar een jongerenrekening groot is. Maar op dit moment is de vraag naar mobiel betalen vele malen groter, dit concluderen we uit de reacties en feedback die we terug krijgen van klanten via verschillende kanalen zoals dit forum. Daarom ligt onze focus op dit moment op mobiel betalen. 


Met vriendelijke groet, 

Stefanie 

Reageer