Beantwoord

Jongerenrekening / Kinderrekening



Toon eerste bericht

91 reacties

Jammer dat dit ver op het verlanglijstje staat, de concurrentie komt al met interessante en leuke mogelijkheden voor kinderen met bv Otly!
Reputatie 1
Wij willen ook volledig over nadat Bunq het onmogelijk heeft gemaakt voor gezinnen.
Is ook goed om te realiseren dat kinderen vaak later trouw blijven aan hun bank.
De meeste banken bieden een jongerenrekening aan. Onze dochter is nu 9 en we zouden haar graag kennis laten maken met Online Bankieren en de pinpas. Wij handelen al onze eigen bankzaken af bij KNAB en het zou zonde zijn als we voor haar naar een andere bank zouden moeten uitwijken.
Enkele jaren geleden zijn jullie hier al een discussie over gestart, zonder concreet resultaat. Mijn vraag is nu: komt er, binnen een redelijke termijn, een jongerenrekening voor kinderen van KNAB bankrekeninghouders?
Hallo,
Dit om een 'oud' onderwerp weer even wakker te maken, ik als nieuwe klant bij jullie, op dit moment alleen nog maar zakelijke klant, zou graag willen overstappen naar zowel zakelijk als privé rekening bij knab, hetgeen mij nog deels tegenhoud is dat er nog geen kinder rekeningen kunnen worden gekoppeld aan een 'ouder' rekening, bij een x aantal andere banken is de mogelijkheid er om als verzorger/ouder de rekening van de kinderen te kunnen beheren, hierop ook een bepaald limiet bedrag per dag of per week in te stellen én daarbij de uitgaves in de gaten te houden tot aan het 18e, of 21e jaar van de kinderen.
Mij lijkt het ontzettend handig om ook wat studie geld aan de kant te zetten. Ik weet dat de ING dit aan de kant laat staan tot de 18e verjaardag van het kind, maar het is misschien een beter idee om deze pas 'vrij te laten komen' als de ouder vind dat het kind hieraan toe is.

Misschien een idee voor jullie?
Ik ben al jaren een zeer tevreden klant van KNAB. Echter vanaf mis ik ook iets in de aangeboden pakketten.
De mogelijkheid om een rekening te openen voor je kinderen.
Ik vindt dat ook kinderen om moeten leren gaan met geld. Wanneer ze een bankrekening hebben en ze inzicht krijgen in hun inkomsten en uitgaven kunnen ze hier reeds gewend mee raken. Echter ik wil natuurlijk wel via de zijlijn meekijken in hun uitgave patroon.
Is het ook mogelijk om dit te faciliteren.
Kortom:
- eigen rekening + bankpas
- APP op de telefoon met alleen hun eigen bankrekening
- Hoofdrekeninghouder die inzage heeft

Lijkt mij in ieder geval een zeer welkome aanvulling.


Helemaal mee eens. Dan kunnen wij ook volledig over en van die andere rekeningen/bank af. We betalen nu ook kosten om de hoofdrekening aan te houden.
Goedemorgen allen, bedankt voor jullie reacties.

@Melody, ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic om op die manier alle reacties over de Jongeren-/Kinderrekening te bundelen. Bovenin het topic vind je de laatste status.

Helaas nog steeds geen plannen voor jullie suggesties. Wel wil ik jullie vragen je stem uit te brengen in het suggestie overzicht, dat kan je hier doen!

Groet, Lisa


Jammer om te horen dat jullie zo slecht met deze feedback omgaan nu er al jaren geroepen wordt dat dit een groot gemis is.
"We hebben jullie gehoord, we doen er alleen komende jaren niets mee" is niet bepaald luisteren naar je klanten.

Ik las ergens het argument dat het wettelijk een lastig iets is omdat een kind zich moet legitimeren maar jullie geen kantoor hebben, ofzoiets. Wat mij betreft een compleet kulargument, want bij zowel ABN als ING kan ik nu vanachter mijn toetsenbord een kinderrekening openen en heb daar alleen een BSN voor nodig en hoef nergens langs een kantoor te komen.

Kunnen jullie uitspraak doen over welke termijn hier eens serieus naar gekeken gaat worden?
Want voor mij is dit eigenlijk genoeg reden om na ruim 3 jaar verder te gaan kijken. 3 jaar terug had ik geen kinderen om rekening mee te houden maar inmiddels wel en dan passen jullie niet meer bij mijn persoonlijke situatie.

Ps. jullie kunnen ook simpel beginnen met een spaarrekening op naam van een kind, zonder eigen pas, desnoods zonder eigen inloggegevens/portal. Dat zou tijdelijk al volstaan.
Na een tijdje weer eens gezocht op de kinderrekening. Netjes dat jullie eerlijk zeggen dat het er gewoon nog niet komt. Als gebruiker ben ik er niet blij mee en ik snap het ook niet. Andere projecten krijgen voorrang. Als klant zie ik veel onzin projecten. Hypotheek vergelijker, verschillende verzekering vergelijkers, etc. Maar deze optie die steeds van tafel wordt geveegd hebben jullie toch echt nodig om als volwaardige bank gezien te worden en daar zeggen jullie juist mee bezig te zijn.
En weer 6 maanden verder.

De kinder/jongeren rekening is toch echt iets wat ook in ons gezin een regelmatig terugkerend gespreksonderwerp is.
Wij hebben nu 2 KNAB accounts maar helaas dus ook nog een account bij een andere bank enkel en alleen maar voor de rekeningen van de kinderen.

Ik, mijn partner, en ik denk vele met ons zouden het toch wel erg op prijs stellen als dit toch op de roadmap van de ontwikkelafdeling komt te staan.

m.vr.gr.
Antonie Vonk

Jammer, wij gaan ook moeten overstappen. Kinderrekening is gewoon een must! 

Hallo,

Is er aan te geven of en wanneer er ongeveer plannen zullen komen voor een kinderrekening?

Ik vind dit echt een must bij een bank.

Ik vind het belangrijk dat kinderen wegwijs kunnen worden gemaakt in het omgaan met geld. Contant, maar zeker ook digitaal. Een eigen rekening draagt hier zeker aan bij in mijn ogen.

Ik als leek zou denken dat een kinderrekening aanmaken toch niet zo heel veel anders moet zijn qua proces dan een normale (volwassenen) betaalrekening?

 

Reputatie 1

Beste Knab, 

Inmiddels ben ik een redelijk ontevreden klant. Uiteraard heb ik alle begrip voor focus op security maar er zijn toch echt een aantal zaken die inmiddels wel randvoorwaardelijk zijn om jezelf een  bank te mogen noemen, laat staan ‘de online bank die met je meedenkt’. Ik heb dit reeds via diverse wegen al geprobeerd (call met servicedesk, contact via de app waarbij meerdere keren is aangeven het ‘op de lijst’ te zetten en via Knab Open). Via dit bericht probeer ik het nogmaals. Ik zal dit bericht ook in de drie topics plaatsen zodat ik niet het verzoek krijg om het te splitsen en in de relevante topics te plaatsen. Er zijn drie open topics die volgens mij alledrie al  meerdere jaren open staan en waarvan er twee in ieder geval relatief eenvoudig te realiseren zijn. 

Apple Pay (geen verdere uitleg nodig), dit kan echt niet veel langer gerekt worden

Keuze uit bankpassen. Het stickervel is een paar jaar een pleister geweest maar het kan toch niet complex zijn om de Knab klanten te laten kiezen uit meerdere soorten bankpassen. Al begin je met de kleuren uit de huisstijl. Daarmee zijn passen wel eenvoudig te herkennen en zijn een flink aantal klanten (gezien de behoefte in de topic) geholpen. Ik ben zelfs van mening dat klanten bereid zijn hiervoor te betalen. Standaard krijg je een witte pas, mocht je een blauwe, gele, groene of roze willen dan betaal je daar eenmalig 2,- euro voor bijvoorbeeld. Geen idee waarom dit niet per direct ingevoerd kan worden.

Kinder- of jongerenrekening of desnoods een gezinspakket. “De jeugd heeft de toekomst” volgens mij hoeft hier verder niet veel over gezegd te worden. Wat me overigens verbaast is dat er een aantal keren gereageerd wordt dat er voorlopig geen kinder- / jongerenrekening komt. Maar dat ik gister een bericht via LinkedIn zie over ‘Knabs Klaslokaal’? Steek dan s.v.p. de tijd in ontwikkeling van een van deze punten in plaatst van een post op LinkedIn richting kinderen die blijkbaar geen doelgroep zijn en waarschijnlijk ook geen LinkedIn gebruiken. 

Alvast bedankt voor hopelijk een inhoudelijke reactie op de 3 punten.

Reputatie 6
Badge +2
Volledig eens! Dit is eigenlijk de enige reden dat we nog niet volledig over zijn.
Bas, ik zal ook jou op de customerlist plaatsen!
Reputatie 2

Beste allemaal,

Bedankt voor jullie berichten. Graag reageer ik hierop.

Als eerst reageer ik op het eerste punt van @patrickvdmeulen . Het klopt dat we inderdaad heel graag feedback van onze klanten ontvangen over onze huidige producten, maar ook open staan voor suggesties. Bij Knab krijgen we enorm veel feedback en suggesties binnen. Hier zijn we ontzettend blij mee en deze noteren we ook allemaal. Jammer genoeg kunnen we niet alle feedback en suggesties die we binnen krijgen met de huidige capaciteit realiseren. Zoals ook in verschillende andere topics aangegeven ligt onze focus op dit moment op het introduceren van mobiel betalen. Dit laat overigens ook langer op zich wachten dan we hadden gehoopt.

@Roxangelo  en @pulse  en de rest; het introduceren van een kinderrekening staat inderdaad al langer op onze suggestielijst. Omdat jongeren onder de 18 jaar op dit moment niet tot onze doelgroep behoren, zal er bij de introductie van een kinderrekening meer bij komen kijken dan alleen de rekening zelf. Ook hierbij geldt dat onze focus elders ligt, maar dit wel iets is wat wij in de toekomst willen aanbieden.

Met vriendelijke groeten, 

Stefanie

Reputatie 6
Badge +2



Op dit moment is de status 'in navraag'. Intern kijken wij naar de opties maar er zijn helaas nog geen concrete plannen.
Reputatie 6
Badge +2
Hi Youssef (en de rest),

We zijn er nogmaals achteraan gegaan. Er is een heel duidelijk besluit genomen namelijk:

Op dit moment willen we eerst huidige producten gaan optimaliseren. De jongerenrekening is opgeschoven naar de lange termijn.

Ik snap dat dit niet is wat jullie willen horen, maar eerlijker dan dit kunnen we niet zijn. Youssef, jouw idee voor het starten van een poll lijkt ons goed. Wij zullen dit in overweging nemen tegen de tijd dat er ruimte is voor een jongerenrekening.

Groet, Pam


Helaas afgekeurd voor de korte termijn. Laat hier je stem horen!
Reputatie 6
Badge +2
Per wanneer kan ik een jongeren-/kinderenrekening gaan openen bij jullie? Duurt erg lang allemaal dit..

Zou het zeerprettig vinden als dit op korte termijn gerealiseerd kan worden. Een innovatieve bank moet er juist voor zorgen dat ze de jeugd meekrijgen en al op vroege leeftijd in aanraking laten komen met KNAB.


Hi Sander,

Ik begrijp dat je graag een jongeren/kinderrekening zou zien bij Knab, dit zullen vele anderen ook met je eens zijn. We moesten echter prioriteiten stellen. Zoals eerder in dit topic aangegeven is het idee helaas afgekeurd. Dus op korte termijn zal er helaas geen jongerenrekening bij Knab verschijnen. Dit is niet leuk om te horen, maar eerlijker kunnen wij niet zijn. Er is besloten dat we eerst huidige producten willen optimaliseren en we hebben eerst andere wensen waar we mee bezig zijn. Zo is onlangs mobiel signeren verschenen (betalen zonder Cardreader), veel ontwikkelingen rondom de App, we zijn bezig om rekeningafschriften dagelijks aan te kunnen bieden en nog heel veel meer. Maar helaas kunnen we hierbij niet alle suggesties die binnen komen realiseren (op korte termijn), daarvoor hebben wij de capaciteit nog niet. Uiteraard willen we dit uiteindelijk wel, dus het idee blijft er zeker. Je kunt ontwikkelingen hierover altijd in de gaten houden in het suggestieoverzicht.

Groet, Pam
Reputatie 6
Badge +2
Zou het niet een idee zijn voor Knab om dan een jongeren/studentrekening aan te bieden voor 18+ ers. Dan zou de identificatie qua opzet hetzelfde kunnen zijn als die van de huidige klanten. Omdat het volwassenen zijn

Ook is het een goeie stap in de richting van het aanbieden van kinderrekeningen op lange termijn.


Zeker een goed idee Youssef. Ik heb dit doorgespeeld naar de verantwoordelijken en ze zullen dit ook in overweging nemen.
Reputatie 6
Badge +2
Ik zou dit ook graag zien. Ik heb de suggestie om over te stappen aan mijn vriendin geopperd, omdat we makkelijk gezamelijke rekeningen kunnen openen. Maar zij heeft de rekening van haar minderjarige zoon gekoppeld aan die van haar (ING). Overstappen zit er dus niet volledig in?

Helaas is het inderdaad nog niet mogelijk voor haar minderjarige zoon 😞. Als de status van de ontwikkelingen rondom jongerenrekening/kinderrekening wijzigt, kun je dat hier terug vinden.

Groet, Pam

Als tevreden zakelijke klant van KNAB ben ik nu ook prive overgestapt wegens het gemak van KNAB en van 1 rekening. Maar net als vele andere ondernemers ben ik ook ouder van (in mijn geval) 3 kinderen. Helaas is deze mogelijkheid er nog niet. Ook ik doe graag een beroep op KNAB om de keuze te maken om het aanbod te vergroten, dus ook voor kinderen van klanten een jongerenrekening. Enkel voor kinderen van...dat lijkt me toch echt gemak. Fijn als het nogmaals bekeken wordt. 

 

20 juni 2020

Reputatie 6
Badge +2
Aangezien deze discussie al bijna 3 jaar loopt ben ik toch benieuwd of Knab niet enige prioriteit kan leggen bij de 'jongere' klanten'. ASN en Triodos lukt het ook wel.

Technisch gezien hoeft er (nu nog)niet al te veel te veranderen, aangezien de 'volwassene' binnen zijn/haar pakket 1 extra rekening+spaarrekening opent voor het kind (als eerste stap). Eventuele ID controles kunnen met behulp van PostNL bijvoorbeeld.

Voor jongeren/studenten van >18 kan het identificatieproces hetzelfde gaan zoals dit standaard is. En dan gedurende de studententijd bijvoorbeeld korting op het Basis pakket.


HI Youssef,

Helaas nog geen update hierover. We werken met afgeleide identificatie en dat is de voornaamste reden dat het (nog) niet mogelijk is. Op die manier identificeren we onze klanten. Daarnaast heeft het veel impact op interne processen. We hebben op dit moment andere prioriteiten gesteld zoals PSD2, Instant Payments en Mobiel. Dus helaas nog geen nieuws over kinderrekeningen. Het is zeker iets wat vaak terug blijft komen en ook zeker over nagedacht wordt vanuit onze kant. Zodra we een mogelijkheid zien en hierin plannen hebben gemaakt, dan laten we dit zeker weten aan jullie.

Groet, Pam
Reputatie 2

Beste @wolffie


Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop. 
 

We horen steeds vaker dat er behoefte is aan een kinderrekening. Het is ook zeker iets waar we over nadenken en wat we uiteindelijk willen aanbieden. Op dit moment is het zo dat onze focus ligt op het introduceren van mobiel betalen. Op korte termijn zullen we dus geen kinderrekening introduceren. Uiteraard noteer ik je suggestie, zodat we inzichtelijk hebben hoe groot de behoefte is aan dit product.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Stefanie

Er wordt al een paar keer verwezen anar de focus op mobiel betalen. Heeft Knab ook inzicht hoe groot de vraag is naar mobiel betalen? Ik vind een jongerenrekening veel interessanter dan mobiel betalen, en misschien vinden meer klanten dat ook.

Reputatie 2

Beste @gversluis

Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop.
We weten dat de vraag naar een jongerenrekening groot is. Maar op dit moment is de vraag naar mobiel betalen vele malen groter, dit concluderen we uit de reacties en feedback die we terug krijgen van klanten via verschillende kanalen zoals dit forum. Daarom ligt onze focus op dit moment op mobiel betalen. 


Met vriendelijke groet, 

Stefanie 

Reputatie 5
Badge +1
@Jacobsr1, voor het overzicht heb ik jouw reactie naar het al bestaande topic over de jongerenrekening verplaatst. Hier vind je (zoals tonk44 ak aangaf) een antwoord op jouw vraag.

@Tonk44, Bedankt voor het oppakken!
Reputatie 5
Badge +1
Goedemorgen allen, bedankt voor jullie reacties.

@Melody, ik heb je bericht even verplaatst naar dit topic om op die manier alle reacties over de Jongeren-/Kinderrekening te bundelen. Bovenin het topic vind je de laatste status.

Helaas nog steeds geen plannen voor jullie suggesties. Wel wil ik jullie vragen je stem uit te brengen in het suggestie overzicht, dat kan je hier doen!

Groet, Lisa

Reageer