Beantwoord

Is het mogelijk om batch-betalingen te uploaden?


Reputatie 1
Het blijkt niet mogelijk om in Knab een betalingsbatch vanuit een boekhoudpakket aan te leveren / in te lezen. Is hier al inzicht in wanneer/ en- of dit ooit mogelijk wordt?
icon

Beste antwoord door Pam 26 december 2018, 09:39

Beste mensen van KNAB,

Jullie zijn dit bedrijf ooit begonnen onder de codenaam "Bank van Morgen". Jullie hele houding en gedrag in dit verhaal heeft niks met de bank van morgen, maar eerder met de bank van gisteren te maken.

Al meer dan een jaar wachten wij en vele andere klanten op de implementatie van batchbetalingen. Een rekening bij KNAB is simpelweg niet ingericht voor een groeiend bedrijf. Wij worden er gek van dat we alle betalingen handmatig over moeten typen (met alle foutgevoeligheid van dien). Eerst wordt geschermd met een flauwekulletje van PSD2, wat voor de zoveelste keer is uitgesteld. Er is meermaals aangegeven dat het eind 2018 beschikbaar zou zijn, nu praten we alweer over Q2 2019. En dat jullie naar anderen wijzen vind ik niet echt blijk geven van enig verantwoordelijkheidsgevoel.

Platgezegd komt het er nu op neer dat voor starters en kleine bedrijven KNAB een prima product heeft, maar zodra je wat groter wordt zijn jullie geen geschikte bank. Geen API (concullega Bunq had dit al direct klaar), geen batchbetalingen, geen fatsoenlijke zakelijke creditcard (de banken 'van gisteren' hebben wel breed geaccepteerde creditcards), en zo gaat de lijst nog even door.

Ik ben echt ontzettend voorstander van vernieuwende en frisse bedrijven. Aanvankelijk dacht ik dat bij jullie gevonden te hebben, maar jullie zijn net zo log en traag als de grootbanken, waar jullie zo'n kritiek op hadden. Erg spijtig.

Michel


Hi Michel,

Bedankt voor je bericht en je eerlijke mening.

Allereerst begrijp ik je gevoel, het is natuurlijk heel vervelend als we aangeven bezig te zijn met de ontwikkeling van een bepaalde functie en dit na enkele maanden nog niet gereed is. We hebben er bewust voor gekozen heel transparant te communiciceren waar we mee bezig zijn. Hier zeggen we ook altijd heel duidelijk bij: Aan onze plannen en afbeeldingen zijn geen rechten te ontlenen. We geven jullie inzage in onze plannen, maar de ontwikkelingen kunnen natuurlijk altijd wijzigen. Dit om teleurstellingen te voorkomen. We hebben namelijk te maken met heel veel verschillende factoren. Dagelijks krijgen we heel veel suggesties binnen, waarbij we prioriteiten moeten stellen welke suggestie we eerder dan de ander willen uitvoeren. En het komt ook wel een voor dat een suggestie in de eerste instantie prioriteit krijgt, maar in de loop van de ontwikkeling een andere functionaliteit een hogere prioriteit krijgt.

Het past bij Knab om open en transparant te zijn, daarom geven wij jullie inzage in onze ontwikkelingen. Maar daar tegenover staat dat we dus ook (helaas) soms een ontwikkeling stop zetten vanwege andere prioriteiten of de haalbaarheid om dit te ontwikkelen. Zo ook met batch betalingen. Op dit moment zijn er geen concrete plannen en kunnen we ook niet toezeggen wanneer dit zal komen. Ik kan daar helaas niets mooiers van maken.

Nogmaals vervelend dat je ons ziet als log en traag. We zijn zeker bezig met ontwikkelingen en je kunt op de community en in Knab Lab ook zien als er nieuwe features zijn. En ik hoop dat we je, ondanks de batch betalingen, toch tevreden kunnen krijgen met Knab.

Ik wens je hele fijne feestdagen,

Groet, Pam
Bekijk originele reactie

121 reacties

Knab is de online bank die met je meedenkt. Of je nou je geld wilt laten rollen of laten groeien: bankieren bij Knab is simpel, zonder gedoe en altijd met de fijnste service.

Ik snap bovenstaande zin niet echt als ik dan heel vaak het volgende antwoord lees als er om een feature gevraagd wordt: “Het is alleen wel zo dat we op dit moment geen concrete planning hebben wat betreft de introductie van ...” Wordt gewoon heel vaak als antwoord gegeven. 

Dus de woorden: meedenken, groeien, simpel, zonder gedoe vallen behoorlijk in het water.

Jammer dat het zolang moet duren allemaal. Dat ontwikkeling tijd nodig heeft snap ik. Zet er meer personeel op. Maar batch betalingen of een API had er vanaf het begin in moeten zitten voor bedrijven. Dit is toch niet te doen als je wilt groeien!

Net als de API die jullie aanbieden voor gecertificeerde bedrijven.. Waarom niet gewoon open gooien voor iedereen. Of ik nou een paar keer per dag een csv moet downloaden (wat minimaal al 4 min duurt per keer, zo langzaam gaat het namelijk). met alle transactie gegevens of dat het geautomatiseerd kan via een API. Daar hoef je echt geen certificaat voor te hebben want dan zou ik die ook moeten hebben bij het downloaden van een csv. Ook het doen van betalingen via een API zou een uitkomst zijn, dat je het nog moet bevestigen via mobiel is prima. Maar ook het antwoord op een andere forumpost voor api’s kreeg ik namelijk hetzelfde antwoord.

Reputatie 2

Beste @dennisb, @Stefan - Bootcamp Lunetten, @Hakim

Bedankt voor je jullie geduld.. 
Ik heb inmiddels antwoord gekregen op de introductie van batchbetalingen.
We willen batchbetalingen gaan introduceren, het staat op onze to do list. Het is alleen wel zo dat we op dit moment geen concrete planning hebben wat betreft de introductie van batchbetalingen. Wat ik wel kan aangeven is dat we hopen om deze functionaliteit ergens in 2021 te introduceren. Ook dit heeft alles te maken met de introductie van mobiel betalen. 

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet,

Stefanie 

Ik heb via de chat navraag gedaan over wanneer er zicht is op de mogelijkheid om betaalbatches in te lezen en heb de volgende response ontvangen:

“Knab heeft ervoor gekozen om een kleiner zakelijk pakket samen te stellen, geschikt voor zzp’ers en startende ondernemers. Met Knab Zakelijk is het niet mogelijk om betalings- of incassobatches te verwerken. Hier zijn ook geen plannen voor op dit moment.”

Het lijkt erop dat na 4 jaar tijd er nog helemaal geen zicht is op het hoe en wat mbt de betaalbatch optie.

 

De volgende aanvulling heb ik nog ontvangen:

“De 2e helft van 2020 is nog niet over! Wellicht dat er later meer bekend is, maar op dit moment niet.”

Nog even geduld dus.

Ik heb via de chat navraag gedaan over wanneer er zicht is op de mogelijkheid om betaalbatches in te lezen en heb de volgende response ontvangen:

“Knab heeft ervoor gekozen om een kleiner zakelijk pakket samen te stellen, geschikt voor zzp’ers en startende ondernemers. Met Knab Zakelijk is het niet mogelijk om betalings- of incassobatches te verwerken. Hier zijn ook geen plannen voor op dit moment.”

Het lijkt erop dat na 4 jaar tijd er nog helemaal geen zicht is op het hoe en wat mbt de betaalbatch optie.

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor jullie reacties. Graag reageer ik hierop. 

Op dit moment heeft het introduceren van batchbetalingen geen hoge prioriteit.

We hopen hier in tweede halfjaar van 2020 meer informatie over te kunnen verstrekken. 

Groet, Stefanie

 

Hoi Stefanie,

 

De 2e helft van 2020 is inmiddels ruim een maand oud, weten jullie al meer?

Of kan je mij vertellen wanneer je de 2e helft van 2020 meer zou kunnen vertellen?

 

gr Dennis

De maat is vol. Ik ga overstappen.

Reputatie 2
Badge

Beste Stefanie,

 

Ik lees vol verbazing dat jullie al 4 jaar mensen aan het lijntje houden met dit onderwerp. Wij voelen ons als ondernemers totaal niet gekend,  gehoord en serieus genomen. Het zou jullie CEO Nadine Klokke sieren als zij dit wel prioriteit gaat geven en hier helder in communiceert. Het is net alsof jullie een huis verkopen met een dakterras maarzonder fundering.

 

We wachten met spanning af.

Met vriendelijke groet,

 

Bart Veen

 

Hoi Bart, 

 

Ik waardeer je betoog, maar we trekken helaas aan een dood paard hier.  

Ik heb het ook al meerdere keren proberen aan te halen. Misschien moeten we deze signalen op sociale media gaan delen, dat er dan mensen wakker worden? 

Beste Stefanie,

 

Ik lees vol verbazing dat jullie al 4 jaar mensen aan het lijntje houden met dit onderwerp. Wij voelen ons als ondernemers totaal niet gekend,  gehoord en serieus genomen. Het zou jullie CEO Nadine Klokke sieren als zij dit wel prioriteit gaat geven en hier helder in communiceert. Het is net alsof jullie een huis verkopen met een dakterras maarzonder fundering.

 

We wachten met spanning af.

Met vriendelijke groet,

 

Bart Veen

Reputatie 2

Beste @Stefan - Bootcamp Lunetten

Allereerst wil ik graag aangeven dat ik snap dat het teleurstellend is dat we nog geen batchbetalingen aanbieden. Zoals eerder aangegeven hoop ik in dit tweede halfjaar meer informatie te kunnen verstrekken over het ontwikkelen van deze functionaliteit. Echter, er zijn op korte termijn geen plannen om deze functionaliteit te ontwikkelen omdat andere projecten een hogere prioriteit hebben. 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Groet, 

Stefanie

We hebben de overstap gemaakt naar een andere (duurder) ledenadministratiepakket mede om de transactiekosten te verlagen om via een batch om voordeliger uit te zijn. Tot mijn grote verbazing bestaat deze optie niet bij KNAB? We zijn nu genoodzaakt om op zoek te gaan naar een andere bank die het wel kan, iets waar we niet op zitten te wachten. 

Nu zie ik berichten over het "tweede helft 2020” maar dit soort beloftes zijn volgens dit lijntje 4 jaar geleden al gedaan. Is dit iets wat wel of niet in de pijpleiding zit of zijn we genoodzaakt te wisselen van bank?

Reputatie 2

Beste @Gert

Op dit moment ligt onze focus op het kunnen aanbieden van mobiel betalen. Deze functionaliteit laat overigens langer op zich wachten dan we hadden gehoopt. 
Wat betreft de Cardreader; deze heb je in principe niet meer nodig, maar het is nog wel mogelijk om de Cardreader te gebruiken. Zou je kunnen aangeven waar je deze voor hebt moeten gebruiken? Wellicht dat ik dan een alternatief kan toelichten. 

Met vriendelijke groeten, 
 

Stefanie

Bedankt voor jullie reacties. Graag reageer ik hierop. 

Op dit moment heeft het introduceren van batchbetalingen geen hoge prioriteit.

We hopen hier in tweede halfjaar van 2020 meer informatie over te kunnen verstrekken. 

Groet, Stefanie

Dit gaat al een paar jaar zo.
Ik reken er niet meer op, tijd voor een andere bank.

Ik vind het onbegrijpelijk dat een bank, die zich verkoopt als innovatief en zich richt op ondernemers geen batchbetaling mogelijk maakt. Dit zou voor mij een dealbreaker kunnen worden in de toekomst. Tevens erger ik me rot aan die die vervelende random reader.   Kan dit niet net zoals bij Bunq met het scannnen van je hand?

Ik heb dit onderwerp zo’n 2 jaar geleden al aangekaart, toen stond het al geloof ik al een half jaar op de agenda en nu dus nog steeds. Ik denk elke dag 3 keer in de chat vragen en 4x per dag mailen. Kan misschien helpen. Of Radar inschakelen.
Ik ben het met jullie eens; EEN ECHTE BANK ZOU DIT MOETEN HEBBEN.

Begrijp niet dat dit geen hoge prio heeft. Iets wat al decenia bestaat bij elke bank. Dit zorgt echt voor veel extra werk. Ik zit echt sterk te overwegen om over te stappen, want echt innovatief zijn jullie niet meer… Heb al geen enkele vernieuwing gezien de afgelopen maanden.

Reputatie 2

Bedankt voor jullie reacties. Graag reageer ik hierop. 

Op dit moment heeft het introduceren van batchbetalingen geen hoge prioriteit.

We hopen hier in tweede halfjaar van 2020 meer informatie over te kunnen verstrekken. 

Groet, Stefanie

Reputatie 2
Badge

Hoeveel reacties zijn er nodig van gebruikers die dit gedeelte missen in hun betaal omgeving…...?

 

Het is allemaal dubbel werk, om het eerst in het boekhoudpakket in te vullen, en daarna handmatig de betalingen over te maken.

 

Het lijkt me dat hier heel veel mensen mee zitten, helaas doet knab daar verder niets aan. 

Hoeveel reacties zijn er nodig van gebruikers die dit gedeelte missen in hun betaal omgeving…...?

 

Het is allemaal dubbel werk, om het eerst in het boekhoudpakket in te vullen, en daarna handmatig de betalingen over te maken.

Reputatie 2
Badge

Ik ben heel benieuwd wanneer dit gaat gebeuren. Mijn transacties worden alleen maar meer, en tijdsbesparing zit er niet echt in.

Eigenlijk kan ik gewoon niet geloven dat een zakelijke rekening deze functie niet heeft. Zijn we nou echt met z’n allen dagelijks betalingen aan het overkloppen en ons niet aan het focussen op het runnen van de onderneming?

Hup, gas erop!

 

Inderdaad, maar ik denk dat dit platform niet de plek is om aandacht te vragen, laatste reactie van Knab is alweer 4 maanden geleden. Triest maar helaas realiteit. 

 

 

Reputatie 1

Ik ben heel benieuwd wanneer dit gaat gebeuren. Mijn transacties worden alleen maar meer, en tijdsbesparing zit er niet echt in.

Eigenlijk kan ik gewoon niet geloven dat een zakelijke rekening deze functie niet heeft. Zijn we nou echt met z’n allen dagelijks betalingen aan het overkloppen en ons niet aan het focussen op het runnen van de onderneming?

Hup, gas erop!

Reputatie 2
Badge

Is het een idee om hier ook even te bevestigen dat de plannen voor 2e heft van dit jaar op de planning staan?

 

Dit wordt namelijk wel genoemd door Lisa op deze pagina: https://open.knab.nl/praat-en-denk-mee-38/vertel-je-ons-over-jouw-eerste-jaar-bij-knab-2657

 

Ik denk dat hier veel mensen op zitten te wachten en naar uit kijken.

In de tijd dat alles makkelijker moet zijn wordt het hier moeilijker…

Het is inderdaad misschien een beter idee om een nieuwe topic te starten. Lijkt er op dat dit beter de aandacht krijgt dan een topic die al sinds dag 1 bezig is :)

 

Wie o wie biedt zich aan?

Reputatie 2
Badge

Ik doe mee, ik wil ook meer aandacht voor deze functie. Sinds de PSD2 invoering is het zakelijk echt bagger om je betalingen te doen.

 

Niet alleen word je geforceerd het handmatig in te tikken, nu met 2FA moet IK het handmatig intikken ipv mijn medewerkers. Come on guys….

Ik zie dat er in een ander topic een reactie op jouw vraag gegeven wordt en hier wordt gemeld dat het op de planning staat voor 2e helft van volgend jaar! :tada:

 

Zou 2020 dan het jaar van de batch upload gaan worden?

Ik doe mee, ik wil ook meer aandacht voor deze functie. Sinds de PSD2 invoering is het zakelijk echt bagger om je betalingen te doen.

 

Niet alleen word je geforceerd het handmatig in te tikken, nu met 2FA moet IK het handmatig intikken ipv mijn medewerkers. Come on guys….

Reputatie 2
Badge

Is er al een update voor de batch betalingen?

ik begrijp dat jullie de prioriteit leggen bij de PSD2 koppeling, echter in een ander topic hebben jullie het over een uitstel naar halverwege 2019. en hier hebben jullie zelf geen invloed op.

maar betekend dat ook dat er tot die datum geen verbeteringen gaan plaatsvinden en de batchbetalingen pas ergens in 2020 aan de beurt zullen komen?

dit punt staat ook al weer 2 jaar op de rol terwijl het toch niet zo ingewikkeld zou moeten zijn lijkt me.

 


Hi Dennis, de meest recente update hierover geef ik in dit bericht. Op dit moment zijn er geen concrete plannen en kunnen we ook niet toezeggen wanneer dit zal komen. Ik kan daar helaas niets mooiers van maken.

Groet, Pam

 

 


Het klopt dus dat we het op zijn vroegst pas in de loop van 2020 niet hoeven te verwachten?

 

 


Hi Dennis,

Ik verwacht het niet, omdat er nu nog geen plannen voor zijn. Maar het kan natuurlijk altijd wijzigen. Het staat voor dit jaar nu in ieder geval niet op de planning, excuses Dennis.

Groet, Pam

 

 


Pam, ik vermoed dat er in de afgelopen maanden nog niets gewijzigd is, maar is er een mogelijkheid om aandacht te vragen voor de noodzaak van deze functionaliteit?

het kan toch niet zo zijn dat deze functie vanaf het eerste verzoek en goedkeuring tot implementatie 4/5 jaar duurt?

 

 

 

Hoi Pam,

 

nogmaals de vraag, is het mogelijk om ergens serieus dit probleem onder de aandacht te brengen? Al 6 weer 6 maanden voorbij zie ik.

 

Reageer