Beantwoord

Is het mogelijk om batch-betalingen te uploaden?


Reputatie 1
Het blijkt niet mogelijk om in Knab een betalingsbatch vanuit een boekhoudpakket aan te leveren / in te lezen. Is hier al inzicht in wanneer/ en- of dit ooit mogelijk wordt?
icon

Beste antwoord door Pam 26 december 2018, 09:39

Beste mensen van KNAB,

Jullie zijn dit bedrijf ooit begonnen onder de codenaam "Bank van Morgen". Jullie hele houding en gedrag in dit verhaal heeft niks met de bank van morgen, maar eerder met de bank van gisteren te maken.

Al meer dan een jaar wachten wij en vele andere klanten op de implementatie van batchbetalingen. Een rekening bij KNAB is simpelweg niet ingericht voor een groeiend bedrijf. Wij worden er gek van dat we alle betalingen handmatig over moeten typen (met alle foutgevoeligheid van dien). Eerst wordt geschermd met een flauwekulletje van PSD2, wat voor de zoveelste keer is uitgesteld. Er is meermaals aangegeven dat het eind 2018 beschikbaar zou zijn, nu praten we alweer over Q2 2019. En dat jullie naar anderen wijzen vind ik niet echt blijk geven van enig verantwoordelijkheidsgevoel.

Platgezegd komt het er nu op neer dat voor starters en kleine bedrijven KNAB een prima product heeft, maar zodra je wat groter wordt zijn jullie geen geschikte bank. Geen API (concullega Bunq had dit al direct klaar), geen batchbetalingen, geen fatsoenlijke zakelijke creditcard (de banken 'van gisteren' hebben wel breed geaccepteerde creditcards), en zo gaat de lijst nog even door.

Ik ben echt ontzettend voorstander van vernieuwende en frisse bedrijven. Aanvankelijk dacht ik dat bij jullie gevonden te hebben, maar jullie zijn net zo log en traag als de grootbanken, waar jullie zo'n kritiek op hadden. Erg spijtig.

Michel


Hi Michel,

Bedankt voor je bericht en je eerlijke mening.

Allereerst begrijp ik je gevoel, het is natuurlijk heel vervelend als we aangeven bezig te zijn met de ontwikkeling van een bepaalde functie en dit na enkele maanden nog niet gereed is. We hebben er bewust voor gekozen heel transparant te communiciceren waar we mee bezig zijn. Hier zeggen we ook altijd heel duidelijk bij: Aan onze plannen en afbeeldingen zijn geen rechten te ontlenen. We geven jullie inzage in onze plannen, maar de ontwikkelingen kunnen natuurlijk altijd wijzigen. Dit om teleurstellingen te voorkomen. We hebben namelijk te maken met heel veel verschillende factoren. Dagelijks krijgen we heel veel suggesties binnen, waarbij we prioriteiten moeten stellen welke suggestie we eerder dan de ander willen uitvoeren. En het komt ook wel een voor dat een suggestie in de eerste instantie prioriteit krijgt, maar in de loop van de ontwikkeling een andere functionaliteit een hogere prioriteit krijgt.

Het past bij Knab om open en transparant te zijn, daarom geven wij jullie inzage in onze ontwikkelingen. Maar daar tegenover staat dat we dus ook (helaas) soms een ontwikkeling stop zetten vanwege andere prioriteiten of de haalbaarheid om dit te ontwikkelen. Zo ook met batch betalingen. Op dit moment zijn er geen concrete plannen en kunnen we ook niet toezeggen wanneer dit zal komen. Ik kan daar helaas niets mooiers van maken.

Nogmaals vervelend dat je ons ziet als log en traag. We zijn zeker bezig met ontwikkelingen en je kunt op de community en in Knab Lab ook zien als er nieuwe features zijn. En ik hoop dat we je, ondanks de batch betalingen, toch tevreden kunnen krijgen met Knab.

Ik wens je hele fijne feestdagen,

Groet, Pam
Bekijk originele reactie

126 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hoi Knab,

Echt top dat jullie ons al 8 maanden vol spanning laten afwachten tot deze batch-betalingen in gebruik genomen kunnen worden. Al die handmatige overboekingen... het zijn er gewoon teveel. Dit is toch wel de basis van een zakelijke rekening?

Maar goed... het einde was in zicht; 'goedgekeurd' en het zat er aan te komen. Maar tadaa, verrassing: ,,Update
06-02-2018 - Op dit moment geen verdere ontwikkelingen in de Roadmap. Ook dit hangt samen met PSD2. De focus ligt voor ons nu op Instant Payments, daardoor is batch betalingen op een iets lagere prioriteit gekomen. ''

Hoe lang gaat dit nog duren en hoe lang laten jullie ons nog tijdrovend werk doen met het verwerken van betalingen?

Knab werkt in jouw voordeel... maar dus niet echt in die van de klanten die hierop zitten te wachten. Vast namens een grote groep aan klanten, alvast bedankt voor een reactie.


Goedenavond RdeG,

Bedankt voor je bericht. Ik begrijp dat het teleurstellend is dat er nog geen update is over de ontwikkeling rondom batch betalingen.

We hebben er bewust voor gekozen om jullie heel open en transparant inzage te geven in de ontwikkelingen bij ons. Daarom hebben wij op dit forum ook de suggestieoverzicht pagina's aangemaakt. Zoals hierbij ook duidelijk vermeld staat is dat er aan onze plannen en ontwikkelingen geen rechten te ontlenen zijn. Plannen en ontwikkelingen kunnen namelijk te allen tijde wijzigen. En we willen jullie juist openheid geven over waar we mee bezig zijn, maar helaas kan dit soms ook tot een teleurstelling lijden. Wij hebben te maken met heel veel aspecten waardoor sommige ontwikkelingen soms een hogere prioriteit kunnen krijgen dan anderen. Het is zeker zo dat wij badge betalingen willen gaan ondersteunen. Maar op dit moment zijn wij vooral bezig met de inrichting van de nieuwe PSD2 wetgeving die in de loop van dit jaar zal komen. En de focus ligt nu op instant payments mogelijk maken. Zoals ik ook aangeef in het suggestieoverzicht hebben badge betalingen op dit moment een lagere prioriteit gekregen en daarom zijn er ook nog geen conrete plannen voor 😞.

Fijn weekend

Groet, Pam
In werk al enige tijd naar tevredenheid met de Informer zakelijke boekhoudkoppeling. Echter het mag eigenlijk niet het predikaat "Boekhoudkoppeling" hebben, want het is in feite alleen maar het geautomatiseerd INLEZEN van BANKMUTATIES, Het geautomatiseerd DOORSTUREN van een BETAAL BATCH vanuit Informer en ander e-boekhoudpakketten is nu NIET MOGELIJK !!! Aub dit oppakken.

Beste Knab, voordat jullie nog meer tijd steken in: verzekeren, hypotheken, beleggingen, crowdfunding enz. zorg dan eerst dat je dit soort basale BETALEN EN SPAREN zaken op orde hebt. Dus breng wat focus aan - je kunt niet overal goed in zijn. Het lijkt wel of Knab weer een gewone grootbank wil worden?
Reputatie 4
Badge
.....
........Beste Knab, voordat jullie nog meer tijd steken in: verzekeren, hypotheken, beleggingen, crowdfunding enz. zorg dan eerst dat je dit soort basale BETALEN EN SPAREN zaken op orde hebt. Dus breng wat focus aan - je kunt niet overal goed in zijn. Het lijkt wel of Knab weer een gewone grootbank wil worden?

Helemaal mee eens. Knab probeert in de breedte te groeien maar laat de afwerking van het primaire bankwezen BETALEN EN SPAREN het kind van de rekening zijn.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi DITR,
In werk al enige tijd naar tevredenheid met de Informer zakelijke boekhoudkoppeling. Echter het mag eigenlijk niet het predikaat "Boekhoudkoppeling" hebben, want het is in feite alleen maar het geautomatiseerd INLEZEN van BANKMUTATIES, Het geautomatiseerd DOORSTUREN van een BETAAL BATCH vanuit Informer en ander e-boekhoudpakketten is nu NIET MOGELIJK !!! Aub dit oppakken.

Beste Knab, voordat jullie nog meer tijd steken in: verzekeren, hypotheken, beleggingen, crowdfunding enz. zorg dan eerst dat je dit soort basale BETALEN EN SPAREN zaken op orde hebt. Dus breng wat focus aan - je kunt niet overal goed in zijn. Het lijkt wel of Knab weer een gewone grootbank wil worden?

Je originele post heb ik verplaatst naar dit topic. Ik zag dat je dit topic ook al gevonden had, dus ik heb de dubbele post verwijdert.

Groet, David
Erg jammer dit, onbegrijpelijke keuze om dit niet te ondersteunen bij een zakelijke rekening.
Ik had dit wel graag een half jaar geleden geweten toen de vraag werd gesteld. Dan had ik de verhuizing van mijn zakelijke rekening bij knab eerder in gang kunnen zetten.

Dit hoort echt hoger op jullie backlog te staan. Misschien een beetje capaciteit bij schakelen om de minimale requirements op de backlog sneller te realiseren?

Overigens denk ik dat er veel meer klanten balen van het gemist van batch betalingen, maar die nemen de moeite niet om dit te melden, of kunnen dit forum niet vinden.
in mijn netwerk "ondernemers vereniging" hoor ik deze klacht veel over KNAB.
Ik zit met precies hetzelfde probleem.
Dit is essentieel. Misschien moeten we collectief opzeggen bij KNAB. Ik ga het even dubbelchecken maar volgens mij heeft BUNQ wel de mogelijkheid om batches te uploaden.
Beste Knab,

Ik gebruik Moneybird en speciaal voor de koppeling heb ik voor Knab gekozen, echter blijkt nu dat de info alleen van knab naar moneybird gaat en niet andersom. In mijn beleving is dat niet een volwaardige koppeling en dat is een teleurstelling. Ik had er al helemaal zin in... Geen data meer dubbel invoeren. Ik (en lees hier vele andere met mij) zou batch betalingen daar een goeie aanvulling op vinden.

Ik zie dat dit topic al ruim een jaar leeft, misschien toch eens tijd voor wat actie 😉 Ik hoop dat jullie de koppeling live gaan maken want dat ik het zakelijke pakket met koppeling volledig. Nu is het letterlijk half werk.

Groet,

Stef
Reputatie 6
Badge +2
Beste Knab,

Ik gebruik Moneybird en speciaal voor de koppeling heb ik voor Knab gekozen, echter blijkt nu dat de info alleen van knab naar moneybird gaat en niet andersom. In mijn beleving is dat niet een volwaardige koppeling en dat is een teleurstelling. Ik had er al helemaal zin in... Geen data meer dubbel invoeren. Ik (en lees hier vele andere met mij) zou batch betalingen daar een goeie aanvulling op vinden.

Ik zie dat dit topic al ruim een jaar leeft, misschien toch eens tijd voor wat actie 😉 Ik hoop dat jullie de koppeling live gaan maken want dat ik het zakelijke pakket met koppeling volledig. Nu is het letterlijk half werk.

Groet,

Stef


Hi Stef, bedankt voor je berichtje. Helaas hiervoor nog geen ontwikkelingen. Eigenlijk is het antwoord op je vraag wat ik hier beschrijf. Op dit moment zijn wij vooral bezig met de inrichting van de nieuwe PSD2 wetgeving die in de loop van dit jaar zal komen, hopelijk kunnen we daardoor ook dat soort functionaliteiten mogelijk kunnen maken. Maar nu dus helaas nog geen update in de ontwikkelingen.

Groet, Pam
Heel erg teleurstellend te lezen dat Knab de zakelijke klant niet serieus neemt. Als kleine ondernemer heb ik geen tijd om alle transacties domweg over te typen. Dat het nu uitgesteld is met onbepaalde tijd (oftewel komt er nooit...) maakt Knab voor ons nu wel erg onaantrekkelijk.
Ik ben ook een kleine ondernemer, dus jullie primaire klant. We verkopen tickets en we hebben tussen de 100 en 200 betalingen die ik per maand moet doen. Nu allemaal 1 voor 1 met de hand. Erg vervelend. Batch betaling is dus erg belangrijk voor mij.

Ik ben zelf programmeur, batches kunnen desnoods ook ingelezen worden via csv of excel bestanden. Het lijkt me niet echt heel moeilijk om dat in te bouwen dus ik hoop dat het er snel aan komt.
Ook hier is de teleurstelling enorm.
Boekhoudkoppeling ingericht, betaalbatch aangemaakt ......
en nu? Toch geen koppeling?

Ik overweeg serieus om KNAB de rug toe te keren. Het kost gewoon teveel tijd om alle betalingen met de hand in te voeren om daarna alles ook nog af te letteren in de boekhouding.
Ik werk met de off-line versie van snelstart en het zou handig zijn als ik betaalopdrachten naar knab kan uploaden zoals dat ook gebruikelijk is bij de andere banken (RABO, ABN, ING). ZO moeilijk hoeft dat niet te zijn.
Reputatie 2
Badge
Ik werk met de off-line versie van snelstart en het zou handig zijn als ik betaalopdrachten naar knab kan uploaden zoals dat ook gebruikelijk is bij de andere banken (RABO, ABN, ING). ZO moeilijk hoeft dat niet te zijn.

Hi logo1,

Bedankt voor je reactie, we nemen het mee! Je kunt de huidige status hier terugvinden suggestie batch-betalingen
Beste,
Is het inmiddels al mogelijk om de boekhoudsoftware van Snelstart betaalopdrachten te versturen naar Knab doormiddel van een betaalbatch?

Ik gebruik de online software van Snelstart. En het zou een absolute meerwaarde zijn van Knab als deze optie inmiddels gerealiseerd is.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Vanoijenadministraties,

Beste,
Is het inmiddels al mogelijk om de boekhoudsoftware van Snelstart betaalopdrachten te versturen naar Knab doormiddel van een betaalbatch?


Het is helaas op dit moment niet mogelijk om batchbetaling te doen via Knab. Wanneer er een update is over de status hiervan kun je dat hier teruglezen.

Groet, David
Pffff Knab, een betaalbatch kan niet?? Lijkt me toch een basisvereiste. Ik was blij met de combi Moneybird en Knab, maar hier word ik niet blij van. Niet meer van deze tijd... Al meer bekend over de planning?
Onlangs KNAB rekening geopend en tot onze grote teleurstelling kwamen we erachter dat we de betaalbatches niet kunnen koppelen of importeren. Omdat er ook geen zicht op is dat dit op korte termijn gerealiseerd gaat worden zullen we voor ons betalingsverkeer een andere bank gaan gebruiken. We hadden dit niet verwacht van een bank die zich zo richt op ondernemers en op internetbankieren.
Is er al meer informatie of er dit jaar nog iets van gaat komen? Ik begrijp uit andere posts dat de API voorrang heeft gekregen (op de batch betaling) en in 2018 uit zou komen? Dan maken we zelf wel een koppeling waardoor het overtypen verleden tijd is...
Ik ben benieuwd naar de status. Nu gaat het nog maar in de toekomst ga ik waarschijnlijk overstappen als dit niet werkt.
Ook benieuwd naar de status. Doe maandelijks gemiddeld zo'n 700 betalingen en overweeg overstap als mogelijkheid tot batchbetaling uitblijft.
Reputatie 6
Badge +2
Hi All,

Helaas nog geen concrete plannen voor de korte termijn. Ik kan het helaas niet mooier maken dan het is. We hebben op dit moment onze prioriteiten bij andere ontwikkelingen. Sorry dat ik jullie geen beter nieuws kan brengen.

Groet, Pam
Heel erg jammer dit. Vanaf het moment van openen van onze zakelijke rekening wachten we al op deze mogelijkheid. We gaan nu serieus overwegen en informeren om over te stappen.
Ik ben pas net overgestapt en was niet op de hoogte van het ontbreken van deze mogelijkheid. Alles handmatig inboeken is, naast dat het heel veel tijd kost, erg foutgevoelig. Ik ga ook even kijken hoe lang ik dit nog volhoud.

Ik zou KNAB willen adviseren om dit duidelijker te vermelden voor aanmelding, want ik lees hier dat dit voor veel klanten een belemmering is. En aangezien dit probleem bij veel ondernemers nu al 2 jaar speelt, mag de communicatie wel iets duidelijker.

Verder overigens wel erg tevreden!
Hier nog een ondernemer die niet kan wachten totdat Knab dit eindelijk ontwikkeld heeft. Wat zou dat een hoop werk schelen! Als klant van een bank die zich als modern profileert voelt het wel heel erg ouderwets om alle bedragen, IBANs en betalingskenmerken over te typen.
Ik heb onder meer gekozen voor Knab i.v.m. de koppeling met Moneybird. Ik ben begonnen als ZZP'er maar heb ondertussen een klein bedrijf. Met 2,5 fte's op kantoor en een flex poule van 50 mensen heb ik te maken met gemiddeld 54 inkoopfacturen per maand.
Waar Moneybird wel laat zien met de tijd en ondernemers mee te groeien slaat Knab hier de plank mis door ervan uit te gaan dat kleine ondernemers hier geen behoefte aan hebben.

Mijn suggestie is een poll te doen onder de klanten want net als de ondernemers in deze thread denk ik dat er zeker behoefte aan is. We betalen per maand al een klein bedrag voor de boekhoudkoppeling, wat mij betreft prima om dat desnoods ook hiervoor in te voeren...

@Knab, Aangezien de laatste berichten hier al lang geleden zijn, wat is de status nu?

Vriendelijke groeten,
Bob van Wieren
Horecaheld
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Bobvanwieren,

Bedankt voor je bericht. Het heeft even geduurd om terugkoppeling te krijgen maar vooralsnog is de situatie ongewijzigd.

Ik ben nog in overleg met mijn collega's of ze interesse hebben in een poll. We hebben natuurlijk best al wat feedback gehad hierover en melden deze wens ook regelmatig. Ik denk dat ze beseffen dat het een belangrijke ontwikkeling is voor de toekomst, maar hebben ze hier nog geen ruimte voor kunnen maken.

Groet, David

Reageer