Beantwoord

Is het mogelijk om batch-betalingen te uploaden?



Toon eerste bericht

121 reacties

Reputatie 2
Badge

Is het een idee om hier ook even te bevestigen dat de plannen voor 2e heft van dit jaar op de planning staan?

 

Dit wordt namelijk wel genoemd door Lisa op deze pagina: https://open.knab.nl/praat-en-denk-mee-38/vertel-je-ons-over-jouw-eerste-jaar-bij-knab-2657

 

Ik denk dat hier veel mensen op zitten te wachten en naar uit kijken.

Reputatie 1

Ik ben heel benieuwd wanneer dit gaat gebeuren. Mijn transacties worden alleen maar meer, en tijdsbesparing zit er niet echt in.

Eigenlijk kan ik gewoon niet geloven dat een zakelijke rekening deze functie niet heeft. Zijn we nou echt met z’n allen dagelijks betalingen aan het overkloppen en ons niet aan het focussen op het runnen van de onderneming?

Hup, gas erop!

Reputatie 2
Badge

Ik ben heel benieuwd wanneer dit gaat gebeuren. Mijn transacties worden alleen maar meer, en tijdsbesparing zit er niet echt in.

Eigenlijk kan ik gewoon niet geloven dat een zakelijke rekening deze functie niet heeft. Zijn we nou echt met z’n allen dagelijks betalingen aan het overkloppen en ons niet aan het focussen op het runnen van de onderneming?

Hup, gas erop!

 

Inderdaad, maar ik denk dat dit platform niet de plek is om aandacht te vragen, laatste reactie van Knab is alweer 4 maanden geleden. Triest maar helaas realiteit. 

 

 

Hoeveel reacties zijn er nodig van gebruikers die dit gedeelte missen in hun betaal omgeving…...?

 

Het is allemaal dubbel werk, om het eerst in het boekhoudpakket in te vullen, en daarna handmatig de betalingen over te maken.

Reputatie 2
Badge

Hoeveel reacties zijn er nodig van gebruikers die dit gedeelte missen in hun betaal omgeving…...?

 

Het is allemaal dubbel werk, om het eerst in het boekhoudpakket in te vullen, en daarna handmatig de betalingen over te maken.

 

Het lijkt me dat hier heel veel mensen mee zitten, helaas doet knab daar verder niets aan. 

Reputatie 2

Bedankt voor jullie reacties. Graag reageer ik hierop. 

Op dit moment heeft het introduceren van batchbetalingen geen hoge prioriteit.

We hopen hier in tweede halfjaar van 2020 meer informatie over te kunnen verstrekken. 

Groet, Stefanie

Begrijp niet dat dit geen hoge prio heeft. Iets wat al decenia bestaat bij elke bank. Dit zorgt echt voor veel extra werk. Ik zit echt sterk te overwegen om over te stappen, want echt innovatief zijn jullie niet meer… Heb al geen enkele vernieuwing gezien de afgelopen maanden.

Ik heb dit onderwerp zo’n 2 jaar geleden al aangekaart, toen stond het al geloof ik al een half jaar op de agenda en nu dus nog steeds. Ik denk elke dag 3 keer in de chat vragen en 4x per dag mailen. Kan misschien helpen. Of Radar inschakelen.
Ik ben het met jullie eens; EEN ECHTE BANK ZOU DIT MOETEN HEBBEN.

Ik vind het onbegrijpelijk dat een bank, die zich verkoopt als innovatief en zich richt op ondernemers geen batchbetaling mogelijk maakt. Dit zou voor mij een dealbreaker kunnen worden in de toekomst. Tevens erger ik me rot aan die die vervelende random reader.   Kan dit niet net zoals bij Bunq met het scannnen van je hand?

Bedankt voor jullie reacties. Graag reageer ik hierop. 

Op dit moment heeft het introduceren van batchbetalingen geen hoge prioriteit.

We hopen hier in tweede halfjaar van 2020 meer informatie over te kunnen verstrekken. 

Groet, Stefanie

Dit gaat al een paar jaar zo.
Ik reken er niet meer op, tijd voor een andere bank.

Reputatie 2

Beste @Gert

Op dit moment ligt onze focus op het kunnen aanbieden van mobiel betalen. Deze functionaliteit laat overigens langer op zich wachten dan we hadden gehoopt. 
Wat betreft de Cardreader; deze heb je in principe niet meer nodig, maar het is nog wel mogelijk om de Cardreader te gebruiken. Zou je kunnen aangeven waar je deze voor hebt moeten gebruiken? Wellicht dat ik dan een alternatief kan toelichten. 

Met vriendelijke groeten, 
 

Stefanie

We hebben de overstap gemaakt naar een andere (duurder) ledenadministratiepakket mede om de transactiekosten te verlagen om via een batch om voordeliger uit te zijn. Tot mijn grote verbazing bestaat deze optie niet bij KNAB? We zijn nu genoodzaakt om op zoek te gaan naar een andere bank die het wel kan, iets waar we niet op zitten te wachten. 

Nu zie ik berichten over het "tweede helft 2020” maar dit soort beloftes zijn volgens dit lijntje 4 jaar geleden al gedaan. Is dit iets wat wel of niet in de pijpleiding zit of zijn we genoodzaakt te wisselen van bank?

Reputatie 2

Beste @Stefan - Bootcamp Lunetten

Allereerst wil ik graag aangeven dat ik snap dat het teleurstellend is dat we nog geen batchbetalingen aanbieden. Zoals eerder aangegeven hoop ik in dit tweede halfjaar meer informatie te kunnen verstrekken over het ontwikkelen van deze functionaliteit. Echter, er zijn op korte termijn geen plannen om deze functionaliteit te ontwikkelen omdat andere projecten een hogere prioriteit hebben. 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Groet, 

Stefanie

Beste Stefanie,

 

Ik lees vol verbazing dat jullie al 4 jaar mensen aan het lijntje houden met dit onderwerp. Wij voelen ons als ondernemers totaal niet gekend,  gehoord en serieus genomen. Het zou jullie CEO Nadine Klokke sieren als zij dit wel prioriteit gaat geven en hier helder in communiceert. Het is net alsof jullie een huis verkopen met een dakterras maarzonder fundering.

 

We wachten met spanning af.

Met vriendelijke groet,

 

Bart Veen

Reputatie 2
Badge

Beste Stefanie,

 

Ik lees vol verbazing dat jullie al 4 jaar mensen aan het lijntje houden met dit onderwerp. Wij voelen ons als ondernemers totaal niet gekend,  gehoord en serieus genomen. Het zou jullie CEO Nadine Klokke sieren als zij dit wel prioriteit gaat geven en hier helder in communiceert. Het is net alsof jullie een huis verkopen met een dakterras maarzonder fundering.

 

We wachten met spanning af.

Met vriendelijke groet,

 

Bart Veen

 

Hoi Bart, 

 

Ik waardeer je betoog, maar we trekken helaas aan een dood paard hier.  

Ik heb het ook al meerdere keren proberen aan te halen. Misschien moeten we deze signalen op sociale media gaan delen, dat er dan mensen wakker worden? 

De maat is vol. Ik ga overstappen.

Reputatie 2
Badge

Bedankt voor jullie reacties. Graag reageer ik hierop. 

Op dit moment heeft het introduceren van batchbetalingen geen hoge prioriteit.

We hopen hier in tweede halfjaar van 2020 meer informatie over te kunnen verstrekken. 

Groet, Stefanie

 

Hoi Stefanie,

 

De 2e helft van 2020 is inmiddels ruim een maand oud, weten jullie al meer?

Of kan je mij vertellen wanneer je de 2e helft van 2020 meer zou kunnen vertellen?

 

gr Dennis

Ik heb via de chat navraag gedaan over wanneer er zicht is op de mogelijkheid om betaalbatches in te lezen en heb de volgende response ontvangen:

“Knab heeft ervoor gekozen om een kleiner zakelijk pakket samen te stellen, geschikt voor zzp’ers en startende ondernemers. Met Knab Zakelijk is het niet mogelijk om betalings- of incassobatches te verwerken. Hier zijn ook geen plannen voor op dit moment.”

Het lijkt erop dat na 4 jaar tijd er nog helemaal geen zicht is op het hoe en wat mbt de betaalbatch optie.

Ik heb via de chat navraag gedaan over wanneer er zicht is op de mogelijkheid om betaalbatches in te lezen en heb de volgende response ontvangen:

“Knab heeft ervoor gekozen om een kleiner zakelijk pakket samen te stellen, geschikt voor zzp’ers en startende ondernemers. Met Knab Zakelijk is het niet mogelijk om betalings- of incassobatches te verwerken. Hier zijn ook geen plannen voor op dit moment.”

Het lijkt erop dat na 4 jaar tijd er nog helemaal geen zicht is op het hoe en wat mbt de betaalbatch optie.

 

De volgende aanvulling heb ik nog ontvangen:

“De 2e helft van 2020 is nog niet over! Wellicht dat er later meer bekend is, maar op dit moment niet.”

Nog even geduld dus.

Reputatie 2

Beste @dennisb, @Stefan - Bootcamp Lunetten, @Hakim

Bedankt voor je jullie geduld.. 
Ik heb inmiddels antwoord gekregen op de introductie van batchbetalingen.
We willen batchbetalingen gaan introduceren, het staat op onze to do list. Het is alleen wel zo dat we op dit moment geen concrete planning hebben wat betreft de introductie van batchbetalingen. Wat ik wel kan aangeven is dat we hopen om deze functionaliteit ergens in 2021 te introduceren. Ook dit heeft alles te maken met de introductie van mobiel betalen. 

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet,

Stefanie 

Knab is de online bank die met je meedenkt. Of je nou je geld wilt laten rollen of laten groeien: bankieren bij Knab is simpel, zonder gedoe en altijd met de fijnste service.

Ik snap bovenstaande zin niet echt als ik dan heel vaak het volgende antwoord lees als er om een feature gevraagd wordt: “Het is alleen wel zo dat we op dit moment geen concrete planning hebben wat betreft de introductie van ...” Wordt gewoon heel vaak als antwoord gegeven. 

Dus de woorden: meedenken, groeien, simpel, zonder gedoe vallen behoorlijk in het water.

Jammer dat het zolang moet duren allemaal. Dat ontwikkeling tijd nodig heeft snap ik. Zet er meer personeel op. Maar batch betalingen of een API had er vanaf het begin in moeten zitten voor bedrijven. Dit is toch niet te doen als je wilt groeien!

Net als de API die jullie aanbieden voor gecertificeerde bedrijven.. Waarom niet gewoon open gooien voor iedereen. Of ik nou een paar keer per dag een csv moet downloaden (wat minimaal al 4 min duurt per keer, zo langzaam gaat het namelijk). met alle transactie gegevens of dat het geautomatiseerd kan via een API. Daar hoef je echt geen certificaat voor te hebben want dan zou ik die ook moeten hebben bij het downloaden van een csv. Ook het doen van betalingen via een API zou een uitkomst zijn, dat je het nog moet bevestigen via mobiel is prima. Maar ook het antwoord op een andere forumpost voor api’s kreeg ik namelijk hetzelfde antwoord.

Reageer