Vraag

Gebruik voor opdrachten bevestigen dezelfde methode als bij inloggen

  • 15 mei 2020
  • 3 reacties
  • 195 Bekeken

Er kunnen tal van redenen zijn waarom je niet via de app kunt inloggen. Je telefoon kan leeg zijn, de app kan vastlopen, etc. Daarom heb je zo’n kekke kaartlezer gehad waardoor je zelfs al je ontvreemd bent van alle mobiliteit toch een overboeking kunt doen.

Wat echter niet logisch is, is dat wanneer je met je gebruikersnaam, wachtwoord en bevestigingscode via de kaartlezer bent ingelogd, dat de bevestiging van de overboeking toch weer op je telefoon uitkomt.

Ik heb eens gehoord dat je maar een beperkt aantal transacties via je mobiel zou mogen doen om fraude te voorkomen, maar hier speelt eigenlijk het omgekeerde: waarom wordt de bevestiging toch weer naar de telefoon gestuurd, in plaats gevraagd om nogmaals de kaartlezer te gebruiken?


3 reacties

Reputatie 3
Badge

Je kan bij privérekeningen in ieder geval kiezen waarmee je wil bevestigen, kan via reader of app. Via de browser inloggen, Instellingen, Mobiel bevestigen.

@Marco90 het gaat er niet om je kunt wijzigen. Maar dat dat de gebruikservaring direct juist is.

Reputatie 3
Badge

De ervaring bepaal je toch zelf?

Reageer