Creditcard via Qander


Reputatie 1
Ik ben een maand geleden overgestapt naar Knab. De reden dat ik voor Knab gekozen heb is vanwege de relatief hoge spaarrente en omdat er een credit card bij het standaard pakket inbegrepen zit. Nu heb ik meerdere malen een aanvraag proberen te doen bij Qander maar deze zijn allemaal geweigerd. Dit verraste mij aangezien mijn financiële situatie, vooral in vergelijking met mijn peers die wel een credit card beschikken van een andere bank, erg stabiel is.

Ik heb contact opgenomen met Qander en mij werd verteld dat ze (om privacy redenen) niet konden inzien waarom ik geweigerd was en dat alleen Knab uitzonderingen kan aanvragen op hun automatische validatie. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Knab en na meerdere telefoontjes het antwoord gekregen dat ze alleen een uitzondering maken wanneer ik meer dan een ton eigen vermogen op mijn rekening heb staan. Mij lijkt deze voorwaarde absurd aangezien dit hoogstwaarschijnlijk een groot percentage van de klanten met dezelfde problemen als ik heb uitsluit om een credit card te krijgen via Knab.

Het meest vervelend vind ik dat er groot wordt geadverteerd met een credit card bij je betaalrekening maar wanneer je eenmaal een aanvraag doet afgescheept wordt met irrationele eisen zowel Qander als Knab naar de ander wijzen als het probleem.

Zijn er meer mensen die vergelijkbare problemen hebben (gehad) of een idee hebben welke eisen Qander stelt?

Stefanie 1 maand geleden

Beste leden, 

Bedankt voor jullie feedback en reacties over onze oude en nieuwe creditcard. 

Knab Open wordt verbeterd
Knab Open is de plek waar klanten vragen kunnen stellen, waar we kennis met jullie delen, onze nieuwe features, producten en diensten laten zien en waar jullie feedback en suggesties achter kunnen laten. Maar de laatste tijd merken we dat het niet werkt zoals we dat voor ogen hadden en het proces beter kan. Daarom hebben we besloten om Knab Open te verbeteren. Dit doen we stapsgewijs. 

Wat betekent dit? 
Dit betekent uiteraard niet dat we stoppen met luisteren naar onze klanten. We passen de manier waarop feedback ophalen en verwerken aan en verplaatsen het van Knab Open naar Knab Lab. Hier kun je je mening geven over nieuwe producten en diensten. En kun je lezen wat wij met deze feedback hebben gedaan. De onderwerpen die nu al op Knab Lab staan zijn mobiel betalen, zakelijke creditcard en opnieuw identificeren. Om die reden sluiten we deze topics in Knab Open voor reacties. Heb je nog wel een opmerking, tip of suggestie met betrekking tot deze onderwerpen? Laat het ons weten via Knab Lab! Dit kan bijvoorbeeld via de knop ‘geef je mening’ of het formulier aan de rechterkant van de pagina. 

Laat weten wat je ervan vindt!
We horen ook graag jouw mening over hoe we het best feedback van onze klanten kunnen opvragen en verwerken. Vind jij het leuk om hier met ons over te praten? Stuur dan een e-mail naar aanmelden@knab.nl, dan nemen we binnenkort contact met je op.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Bekijk originele reactie

This topic has been closed for comments

228 reacties

Reputatie 3

Beste leden, 

Bedankt voor jullie feedback en reacties over onze oude en nieuwe creditcard. 

Knab Open wordt verbeterd
Knab Open is de plek waar klanten vragen kunnen stellen, waar we kennis met jullie delen, onze nieuwe features, producten en diensten laten zien en waar jullie feedback en suggesties achter kunnen laten. Maar de laatste tijd merken we dat het niet werkt zoals we dat voor ogen hadden en het proces beter kan. Daarom hebben we besloten om Knab Open te verbeteren. Dit doen we stapsgewijs. 

Wat betekent dit? 
Dit betekent uiteraard niet dat we stoppen met luisteren naar onze klanten. We passen de manier waarop feedback ophalen en verwerken aan en verplaatsen het van Knab Open naar Knab Lab. Hier kun je je mening geven over nieuwe producten en diensten. En kun je lezen wat wij met deze feedback hebben gedaan. De onderwerpen die nu al op Knab Lab staan zijn mobiel betalen, zakelijke creditcard en opnieuw identificeren. Om die reden sluiten we deze topics in Knab Open voor reacties. Heb je nog wel een opmerking, tip of suggestie met betrekking tot deze onderwerpen? Laat het ons weten via Knab Lab! Dit kan bijvoorbeeld via de knop ‘geef je mening’ of het formulier aan de rechterkant van de pagina. 

Laat weten wat je ervan vindt!
We horen ook graag jouw mening over hoe we het best feedback van onze klanten kunnen opvragen en verwerken. Vind jij het leuk om hier met ons over te praten? Stuur dan een e-mail naar aanmelden@knab.nl, dan nemen we binnenkort contact met je op.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Reputatie 1
Badge

Beste Stefanie,

Hier heeft Knab geen invloed op.

 

het hoort wel bij het pakket, dat Knab aanbied, dus jullie worden er op afgerekend. ICS maakte het moeilijk, een andere partij (buiten Nederland) bood betere condities en het was makkelijker, dan met ICS door een bezwaarprocedure te gaan.

Nu is de bankrekening en VISA kaart separaat afgesloten en niet meer afhankelijk van elkaar.

Ik geef toe, dat de keuzemogelijkheden voor creditcards in Nederland erg somber zijn. Hier hebben jullie als kleine Nederlandse bank een regionale handicap.

Reputatie 3

Beste @marcello en @MaxH


Bedankt voor jullie feedback.
We vinden het jammer om te horen dat jullie niet meer bij Knab bankieren vanwege de acceptatievoorwaarden van ICS. 
Zoals eerder aangegeven hanteert ICS haar eigen acceptatiebeleid. Hier heeft Knab geen invloed op. 

Groet, Stefanie
 

Reputatie 3
Badge

Pincode kon je al zelf kiezen bij het aanvragen.

Zelf heb ik hem vandaag ook ontvangen. Gelukkig want ik moet nog redelijk wat omzetten. Ik heb overigens geen pincode ontvangen.

Reputatie 3
Badge

Nee heb 'm nog niet binnen, uiterlijk eind maart stond er geloof ik in de mail. Vind het prima, wacht wel af. 

Reputatie 2
Badge

Hebben mensen hun nieuwe creditcard binnen? Ik ben gewoon door het proces gekomen, weken geleden, maar heb sindsdien niks meer gehoord.

Vandaag ontvangen.

Hebben mensen hun nieuwe creditcard binnen? Ik ben gewoon door het proces gekomen, weken geleden, maar heb sindsdien niks meer gehoord.

Helaas maakt ook ICS moeilijkheden; zonder te liegen, kom ik het aanvraagproces niet door. Nu ben ik nog wel even bezig bij mijn onderneming om een ongebruikelijke oplossing te vinden. Maar als dat gewoon niet lukt of te ingewikkeld is(is het eigenlijk al), ga ik weer terug naar Rabobank. 

Reputatie 1
Badge

Ook ik kan helaas bevestigen, dat het identificatieprocess van ICS gewoon niet na behoren werkt:

 

  1. Ze gebruiken een vrij ingewikkeld en incompatibel technisch oplossing, die alleen met een actueel Google Chrome browser en een actuele standaard mobieltelefoon werkt. Veel sterkte als je een iets minder gebruikelijke combinatie hebt. Heeft mij tijd gekost, om het “werkend” te krijgen. Het zou toch ook zonder deze onzin moeten kunnen? Niet bij ICS.
  2. Dan gaat het foto van de ID meerdere keer achter elkaar mis en de aanvraag word afgewezen. Heel onduidelijke email met blabla en een hoop misleidende mogelijke reden.
  3. Contact per email om details uit te vinden. Antwoord na 11 dagen: Bel ons eens op en we zoeken het uit. Na, dat weet ik ook zo, hoe dat gaat. Zou veel algemeen tips en probeer het nog eens opleveren. Bedankt, geen behoefte meer aan.

Het is voor mij erg zichtbaar, dat ICS na het stoppen van Qander wel een beetje een monopolie heeft (alleen heel grote banken kunnen zonder tussenpersoon gemakkelijk een Visa/Mastercard CC uitgeven). En daar wil ik niet aan mee doen. Gelukkig heb ik de mogelijk uit het buitenland een CC te krijgen. De condities van ICS zijn echt niet scherp hoor, ik zal iedereen aanbevelen, die deze mogelijkheid heeft, het zo te doen. Werkte heel gemakkelijk bij mij.

 

Voor KNAB:

  1. Duidelijker communiceren! Jullie berichten over dit “gedwongen overstap” zo alsof het jullie eigen keuze was. Dat pakt negatief uit. Dan willen klanten gevraagd worden en de keuze krijgen! Feitelijk was er geen keuze omdat Qander het boel opgezegd heeft.
  2. Beter afspraken met partners zoals ICS maken. Een identificatie is verplicht, maar niet dat het zo omslachtig moet en bij al geidentificeerde bestaande klanten kan men dat anders regelen.
  3. En indien de partner aan 2. niet mee werkt, dan weet je al hoe dat zal uitwerken. Dan zou inderdaad “eigen CC uitgeven met licencie van Visa” de klantgerichte oplossing zijn. En ik kan me voorstellen, dat dit een kostbare oplossing is.

In ieder geval, hier was het voor mij ook minder gedoe en de betere oplossing, het net zo als MaxH te doen.

 

Doei Knab en ICS!

Reputatie 2
Badge

Hoi Stefanie, Dank voor je reactie echter, ik ben inmiddels overgestapt naar een andere bank. Ik twijfelde al langer en heb de spreekwoordelijke knoop doorgehakt.

Max

Reputatie 3

Beste @MaxH  @Jhnieuwenhuis 

Bedankt voor jullie reacties. Graag reageer ik hierop. 

We horen inderdaad vaker dat klanten vastlopen tijdens de aanvraag. Er zijn een paar dingen belangrijk tijdens het identificatieproces. Teen eerste is het aan te raden om een donkere achtergrond te gebruiken bij het scannen van het identificatiedocument en daarnaast dien je de voor- EN achterkant te scannen van het document. Verder heeft ICS deze week een update doorgevoerd om het identificatieproces soepeler te laten voorlopen.

Ik hoop jullie hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,
Stefanie

Reputatie 3

Beste @MaxH 

Bedankt voor je bericht. ICS hanteert haar eigen acceptatiebeleid. Hier heeft Knab helaas geen invloed op. Mocht het zo zijn dat je bent afgewezen voor de ICS creditcard, dan kan je inderdaad een bezwaar indienen bij ICS. 

Groet, Stefanie

Reputatie 3
Badge

Hier is de nieuwe card inmiddels zichtbaar in mijn ICS-account en app. Ik had een aparte inlog aangemaakt tijdens het aanvragen, maar hij is gewoon samengevoegd met de andere, wist niet dat dat kon. Ik kan nu de card selecteren die ik wil inzien.

Nu alleen nog tot uiterlijk eind maart wachten tot hij op de mat valt, volgens de mail :nerd:

Reputatie 2
Badge

Nee, is door een algoritme bepaald. Ik heb een schriftelijke verklaring gevraagd. Op basis daarvan kan je een bezwaarschift indienen. Nog nooit een gespreide betaling gehad, altijd gewoon per maand automatisch afschrijven. Nog nooit misgegaan. Voldoende inkomsten i.r.t. vaste lasten. Die algoritmen van tegenwoordig…..:thinking::wink:

Schriftelijke verklaring gekregen. Standaard verhaaltje over profilering, BKR, ervaringen, buurt. etc.
Ik heb ze allemaal kunnen verwerpen. Als ik nu opnieuw afgewezen word, ben ik ook weg bij KNAB. Veel te duur zonder CC.

Helaas wordt een CC Mastercard niet overal geaccepteerd, Visa wel. Ben niet blij dat het geen Visa meer geeft bij KNAB

De grootste problemen heb je in het buitenland. Buiten de grotere plaatsen in Noorwegen de grootste problemen gehad, te meer omdat er in N bijna niet met contant geld wordt gewerkt.

Reputatie 2
Badge

Ja, identificatie heeft bij mij ook lang geduurd. Steeds opnieuw een foto moeten maken.

Helaas wordt een CC Mastercard niet overal geaccepteerd, Visa wel. Ben niet blij dat het geen Visa meer geeft bij KNAB


Hier in Nederland wel zo'n beetje overal toch? Heb nog nooit niet kunnen betalen. Buitenland heb ik geen idee van. 
 

Mijn aanvraag is in ieder geval goedgekeurd, blijkbaar is twee creditcards niet altijd een probleem gelukkig (in ieder geval bij ICS). Kan ik straks de andere opzeggen als die van Knab binnen is. 

Hoe lang heeft dat geduurd? Ik heb de aanvraag meer dan een week geleden ingediend. Wacht nog steeds op de beoordeling.

 

3-4 werkdagen. Volgens mij eind van de dag op de 23e ingediend, woensdag had ik bericht. 

Ik nog een dag eerder zelfs. Wel afgewezen :rage: . 'k Zit nog te wachten op de schriftelijke verklaring. Het zal wel drukker worden nu, misschien dat het daarom wat langer duurt.

V.w.b. de acceptatie, tot 2014 altijd MC gehad, veel in Azië gereisd, vluchten, hotels, autohuur. Nooit geweigerd. Daarnaast veel webwinkels. Sterker nog, bij één kleine Aziatische airliner lukte het niet met mijn Visa, daarna met mijn vrouw haar MC, geen probleem.

 

Bij zowel VISA als MC nooit problemen gehad, juist bij Amex veel weigeringen (ook in het buitenland)

Heb over de aanvraag maar even gebeld. Ze hebben volgens mij veel problemen met de identificatie. Ik moest mij opnieuw aanmelden. Kreeg aan de telefoon allerlei instructies zodat de foto van mijn rijbewijs goed ging. Het liefst moest ik een foto buiten maken bij daglicht met een zwart A4tje als achtergrond.:joy::joy:

Bij de eerste aanvraag had ik een paar pogingen gewaagd. Kreeg toen eerst een mail dat het fout was gegaan bij identificatie, paar minuten later een mail dat alles was gelukt. Omdat ik meerdere pogingen had gedaan bij de foto dacht ik dat het dus uiteindelijk goed was gegaan…. niet dus, de mails waren in de verkeerde volgorde verstuurd :clown::clown:

Reputatie 2
Badge

Helaas wordt een CC Mastercard niet overal geaccepteerd, Visa wel. Ben niet blij dat het geen Visa meer geeft bij KNAB


Hier in Nederland wel zo'n beetje overal toch? Heb nog nooit niet kunnen betalen. Buitenland heb ik geen idee van. 
 

Mijn aanvraag is in ieder geval goedgekeurd, blijkbaar is twee creditcards niet altijd een probleem gelukkig (in ieder geval bij ICS). Kan ik straks de andere opzeggen als die van Knab binnen is. 

Hoe lang heeft dat geduurd? Ik heb de aanvraag meer dan een week geleden ingediend. Wacht nog steeds op de beoordeling.

 

3-4 werkdagen. Volgens mij eind van de dag op de 23e ingediend, woensdag had ik bericht. 

Ik nog een dag eerder zelfs. Wel afgewezen :rage: . 'k Zit nog te wachten op de schriftelijke verklaring. Het zal wel drukker worden nu, misschien dat het daarom wat langer duurt.

V.w.b. de acceptatie, tot 2014 altijd MC gehad, veel in Azië gereisd, vluchten, hotels, autohuur. Nooit geweigerd. Daarnaast veel webwinkels. Sterker nog, bij één kleine Aziatische airliner lukte het niet met mijn Visa, daarna met mijn vrouw haar MC, geen probleem.

Reputatie 3
Badge

Helaas wordt een CC Mastercard niet overal geaccepteerd, Visa wel. Ben niet blij dat het geen Visa meer geeft bij KNAB


Hier in Nederland wel zo'n beetje overal toch? Heb nog nooit niet kunnen betalen. Buitenland heb ik geen idee van. 
 

Mijn aanvraag is in ieder geval goedgekeurd, blijkbaar is twee creditcards niet altijd een probleem gelukkig (in ieder geval bij ICS). Kan ik straks de andere opzeggen als die van Knab binnen is. 

Hoe lang heeft dat geduurd? Ik heb de aanvraag meer dan een week geleden ingediend. Wacht nog steeds op de beoordeling.

 

3-4 werkdagen. Volgens mij eind van de dag op de 23e ingediend, woensdag had ik bericht. 

Mijn aanvraag is in ieder geval goedgekeurd, blijkbaar is twee creditcards niet altijd een probleem gelukkig (in ieder geval bij ICS). Kan ik straks de andere opzeggen als die van Knab binnen is. 

Hoe lang heeft dat geduurd? Ik heb de aanvraag meer dan een week geleden ingediend. Wacht nog steeds op de beoordeling.

Helaas wordt een CC Mastercard niet overal geaccepteerd, Visa wel. Ben niet blij dat het geen Visa meer geeft bij KNAB

Nee, is door een algoritme bepaald. Ik heb een schriftelijke verklaring gevraagd. Op basis daarvan kan je een bezwaarschift indienen. Nog nooit een gespreide betaling gehad, altijd gewoon per maand automatisch afschrijven. Nog nooit misgegaan. Voldoende inkomsten i.r.t. vaste lasten. Die algoritmen van tegenwoordig…..:thinking::wink:

Qander stopt er mee... Gisteren officieel de mail van Knab ontvangen dat je nu bij ICS een Knab MasterCard kunt aanvragen. Mogelijk is dat de reden?

Als je even een paar berichtjes terugleest zie je dat dit over ICS gaat.

Ik las één van je eerdere berichten verkeerd , over KNAB Visa. Voordat ik de mail had ontvangen idd ook al aangevraagd, heb nog geen reactie ontvangen. 

Reputatie 2
Badge

Nee, is door een algoritme bepaald. Ik heb een schriftelijke verklaring gevraagd. Op basis daarvan kan je een bezwaarschift indienen. Nog nooit een gespreide betaling gehad, altijd gewoon per maand automatisch afschrijven. Nog nooit misgegaan. Voldoende inkomsten i.r.t. vaste lasten. Die algoritmen van tegenwoordig…..:thinking::wink:

Qander stopt er mee... Gisteren officieel de mail van Knab ontvangen dat je nu bij ICS een Knab MasterCard kunt aanvragen. Mogelijk is dat de reden?

Als je even een paar berichtjes terugleest zie je dat dit over ICS gaat.

Reputatie 3
Badge

Mijn aanvraag is in ieder geval goedgekeurd, blijkbaar is twee creditcards niet altijd een probleem gelukkig (in ieder geval bij ICS). Kan ik straks de andere opzeggen als die van Knab binnen is.