Creditcard via Qander



Toon eerste bericht

219 reacties

Badge
De vraag is dan: "wat is voor jou een schappelijke toeslag om een uitgebreidere reis en/of aankoopverzekering te ontvangen op je Knab Visa Card?" Het gaat dus om een toevoeging (/add-on) op de gratis Knab Visa Card.


Niks. Zoiets sluit ik separaat af, mits gewenst. Ik houd niet veel er van iets samen te voegen wat niks met elkaar te maken heeft.

Een simpel voorbeeld:

Een Visa (of Mastercard) waarbij je een goede aanvullende reisverzekering hebt en een aankoopverzekering tot 180 dagen voor 1,5 tot 2 euro extra per jaar.

Het is wel lastig om een schappelijke prijs te vinden, want de vraag is ook of de Knab Visa Card verwerkt is in de maandprijs van het pakket, of dat deze boven op het pakket á 5/7,5 euro gratis word verstrekt.


Die details over de pakketkosten en welk onderdeeltje daarvan naar een credit card zou kunnen gaan zou ik even buiten beschouwing laten, ga er van uit dat alles gelijk blijft. De vraag is dan: "wat is voor jou een schappelijke toeslag om een uitgebreidere reis en/of aankoopverzekering te ontvangen op je Knab Visa Card?" Het gaat dus om een toevoeging (/add-on) op de gratis Knab Visa Card.

Misschien is het getal dat je geeft verre van realistisch, misschien kan het voor dat geld...dat weet ik niet. Maar het is natuurlijk wel interessant om te horen en dan kunnen we kijken hoe we daar verder mee kunnen gaan.

Groet, David


Of het realistisch is zal afhangen van of Qander een passend aanbod heeft voor welke prijs.
Maar goed het zal per klant erg verschillen wat deze nodig heeft.

De een verzekert zichzelf, en een ander maakt gebruik van bijvoorbeeld een Creditcard voor de nodige verzekeringen.
Ik lees dit draadje en kom tot de conclusie dat Knab zichzelf erg in de voeten schiet. Krampachtig blijven vasthouden aan een zogenoemde partner ondanks de vele bezwaren van vele cliënten. Wij zijn een andere service gewend bij Knab en verwachten dat ook terug in de producten die jullie aanbieden van partners. Deze lastige cliënten uiten kritiek in de hoop dat je er iets mee doet. Ik ben overigens zeer tevreden over de Bunq debitcard waarmee je geld kunt storten en kunt gebruiken als een creditcard. Zonde dat jullie achterlopen door niet in zee te gaan met een competente partner als bijv ICS of een eigen kaart beginnen.
Reputatie 1
Een Mastercard van de ING kost je 17,40 per jaar. Al jarenlang probleemloos betalen. Ik gebruik hem alleen op reis en werkt altijd.
Hier hoef je geen 1500,- per jaar op uit te geven wil je hem gratis houden. De enige reden waarom ik bij ING blijf is voor de CC. rest van KNAB is top 🙂
Reputatie 1
Hoi Lesley,

Wat bedoel jij met 1500 uitgeven? Dat hoeft bij Qander toch helemaal niet..bovendien is de kaart toch "gratis"? Of begrijp ik je nu niet helemaal goed? Misschien dat je die 1500 voor een andere kaart bedoelde namelijk. Grt
Reputatie 6
Badge +2
Hoi Lesley,

Wat bedoel jij met 1500 uitgeven? Dat hoeft bij Qander toch helemaal niet..bovendien is de kaart toch "gratis"? Of begrijp ik je nu niet helemaal goed? Misschien dat je die 1500 voor een andere kaart bedoelde namelijk. Grt


Hi Wallace en Lesley, die 1500 EUR geldt inderdaad niet voor de Qander kaart. Deze is voor de AMEX die we ook aanbieden.

Groet, Pam
Reputatie 1
Goedemorgen Pam, bedankt voor de verheldering. Fijne dag daar en succes met het opruimen van de Chinese troep in het forum.
Reputatie 6
Badge +2
Goedemorgen Pam, bedankt voor de verheldering. Fijne dag daar en succes met het opruimen van de Chinese troep in het forum.
Dankjewel Wallace! Haha ja poeh, alles is opgeruimd gelukkig 🙂. Fijne dag ook!
Reputatie 2
Badge
Even wat positiefs over Qander.

Gezien de vele negatieve reacties heb ik lang zitten twijfelen. Maar toch de gok genomen en voor VISA Qander gegaan.

Het aanvragen ging simpel, ik hoefde niet eens een bewijs van onze inkomens te laten zien.
Een week later lagen 2 VISA cards op de mat en twee dagen later de pincode.
Meteen geactiveerd en wat mee betaald in een webshop, geen problemen.
"Mijn Qander" (internet omgeving) is overzichtelijk en duidelijk.
De Android app werk ook goed en is overzichtelijk.
Vandaag de eerste afrekeningsnota ontvangen, duidelijk en overzichtelijk met de datum van incasso.

Hiervoor had ik Goldcard van ABN (via ICS), maar merk tot nu toe weinig verschil.

Tot dusver ben ik tevreden met KNAB VISA via Qander.
Wow, enigszins verbaast dat dit probleem nog steeds actueel is. Ik heb precies dezelfde ervaring! Ook jammer om te lezen dat er door Knab wel is gereageerd dat er serieus met de klachten/opmerkingen aan het werk wordt gegaan en het gesprek met Qander zou worden gevoerd. Maar daar is dan niks aan verandering uitgekomen! Ik betaal wel zelf voor een een eigen overeenkomst met ICS dan dat ik met Qander nog in zee ga!


Ik ben een maand geleden overgestapt naar Knab. De reden dat ik voor Knab gekozen heb is vanwege de relatief hoge spaarrente en omdat er een credit card bij het standaard pakket inbegrepen zit. Nu heb ik meerdere malen een aanvraag proberen te doen bij Qander maar deze zijn allemaal geweigerd. Dit verraste mij aangezien mijn financiële situatie, vooral in vergelijking met mijn peers die wel een credit card beschikken van een andere bank, erg stabiel is.

Ik heb contact opgenomen met Qander en mij werd verteld dat ze (om privacy redenen) niet konden inzien waarom ik geweigerd was en dat alleen Knab uitzonderingen kan aanvragen op hun automatische validatie. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Knab en na meerdere telefoontjes het antwoord gekregen dat ze alleen een uitzondering maken wanneer ik meer dan een ton eigen vermogen op mijn rekening heb staan. Mij lijkt deze voorwaarde absurd aangezien dit hoogstwaarschijnlijk een groot percentage van de klanten met dezelfde problemen als ik heb uitsluit om een credit card te krijgen via Knab.

Het meest vervelend vind ik dat er groot wordt geadverteerd met een credit card bij je betaalrekening maar wanneer je eenmaal een aanvraag doet afgescheept wordt met irrationele eisen zowel Qander als Knab naar de ander wijzen als het probleem.

Zijn er meer mensen die vergelijkbare problemen hebben (gehad) of een idee hebben welke eisen Qander stelt?
Hoe lang duurt het nog dat Qander de chargecard introduceert voor KNAB klanten?

Overigens na de verhogingsproblemen van vorig jaar werkt de kaart best goed. Ik denk dat de implementatie minder is dan andere banken zoals bijv. Rabobank.
Reputatie 5
Badge +1
Hoe lang duurt het nog dat Qander de chargecard introduceert voor KNAB klanten?

Overigens na de verhogingsproblemen van vorig jaar werkt de kaart best goed. Ik denk dat de implementatie minder is dan andere banken zoals bijv. Rabobank.


Hi Janar,

Bedankt voor je vraag! Ik heb dit even voor je nagevraagd en het antwoord was dat de huidige Knab Visa card van Qander al een chargecard is. Deze optie is wel alleen voor particulieren. Voor de zakelijke creditcard moet je helaas bij Qander zijn. Knab zelf is bezig met een extra of andere zakelijke creditcard. Maar daarover volgend jaar meer!

Groet, Lisa
Controleerde voor een hypotheekaanvraag mijn BKR gegevens, en zag deze creditcard als een doorlopende lening geregistreerd staan. En dit terwijl ik daar niet voor gekozen had. Overal worden fouten gemaakt, maar dit leek opzet van Qander. Als ik behoefte aan een creditmogelijkheid wil, kies ik daar bewust voor. Die moet me niet achter de rug om aangesmeerd worden. Dus voor mij geen creditcard meer van Quander.

Adviseer overigens iedereen hun BKR gegevens te bekijken. Zowel bij mij, als bij mijn partner, klopten er zaken niet.. Als je daar bij een hypotheekaanvraag achter moet komen, krijg je dat niet op tijd gecorrigeerd. Een hypotheekaanvraag zal er niet direkt op stuklopen, maar het is uiterst vervelend.

Ten aanzien van die Qander creditcard kan ik kort zijn, direct mee stoppen als Knab. Hier maak je de klanten niet blij mee. Er moeten toch wel betere alternatieven te verzinnen zijn dan dit.

De beste manier om de kwaliteit van een dienst te toetsen, is als de situatie minder gangbaar is. Ik heb recent een lange reeks van slechte ervaringen met Qander gehad.

 

Mijn conclusie: Qander krijgt een vette onvoldoende. Ze communiceren niet (tenzij gevraagd), waardoor je als klant moet gokken naar de status van je creditcard. De website is nutteloos. Hoewel de klantenservice bemand wordt door prettige personen (duidelijk getraind in boze klanten!), is Qander traag en erg hoekig. En kan niet omgebogen/versneld worden door de klantenservice, waardoor het “IT systeem” meermalig de schuld kreeg. Wat ik persoonlijk altijd een zwaktebod vind.

Ik lees in deze post dat de slechte ervaringen met Qander al 3 jaar duren en dat Knab zolang al beterschap beloofd. Ook Knab verdient daarmee een onvoldoende.

 

Mijn situatie: mijn creditcard gegevens zijn gestolen (vermoedelijk tijdens een Citytrip) en misbruikt voor circa 800 euro

1e slechte ervaring. Ik belde Qander buiten kantooruren en werd doorverbonden met een buitenlands callcenter. Een mevrouw met moeilijk engels accent kon/wilde niks uitleggen. Ze kon alleen maar gestolen kaarten blokkeren. Voor mij als leek op het gebied van gestolen creditcards kwam dit heel onprettig en hard over.

2e slechte ervaring. Knab chat support gaf niet thuis en wist ook weinig over creditcards. En verwees naar Qander. Voor mij was dit een enorme koude douche, want tot nu toe was de support van Knab top. Dat ze een creditcard bij een ander bedrijf hebben ondergebracht, werd mij toen pas echt goed duidelijk.

3e slechte ervaring. Ik zou verwachten dat na blokkeren iets van communicatie plaatsvind. Een SMS, email of zelfs een brief. Maar nee: helemaal niks. Dit is het begin van een reeks momenten van radiostilte vanuit Qander, terwijl ik het heel normaal had gevonden als ze proactief communiceerde.

4e slechte ervaring. Ik kwam achter de misbruik, omdat ik een SMS van Qander kreeg met een eenmalige code terwijl ik geen aankoop had gedaan. Nadat mijn kaart geblokkeerd was, heb ik nog meermalig SMSjes ontvangen. Blijkbaar probeerde de dief na het blokkeren nog meermalig mijn kaart te misbruiken. Weet je hoe stressvol het is om die SMSjes te krijgen en te gaan twijfelen of je kaart wel echt geblokkeerd is? Ik vind dat Qander die SMSjes had moeten achterhouden, maar Qander klantenservice - hoe aardig ook - zei: “ja dat zou inderdaad fijn zijn, maar ons systeem kan dat helaas niet”. Update: een maand later ontvang ik nog sporadisch deze SMSjes. Ik heb het Qander SMS nummer in mijn adresboek met een ‘stil’ profiel gezet.

5e slechte ervaring. Het duurde 2 a 3 weken voordat ik een nieuwe creditcard kreeg.

6e slechte ervaring. Ondertussen had ik een betwistingsformulier ontvangen, zodat ik alle transacties in 1 keer kon invullen. Daar had ik zelf om moeten vragen, want de norm is om per transactie een formulier op te sturen.

7e slechte ervaring. Ik heb aangifte gedaan, want dat moest volgens Qander. Vervolgens is nooit meer gevraagd om bewijs van aangifte. 

8e slechte ervaring. Het betwistingsformulier kreeg ik per post met twee fouten: “u moet binnen 14 dagen reageren” terwijl betwisten binnen 45 dagen moet en “voor vragen kunt u mailen met fraude@qander.nl” . Daar mocht ik van klantenservice ook het formulier naar toe sturen, maar die afdeling communiceert als een zwart gat. Geen bevestiging van ontvangst (expliciet om gevraagd) en uiteindelijk moest klantenservice ervoor zorgen dat het formulier doorgestuurd werd naar de ‘juiste’ afdeling.

9e slechte ervaring. Toen kreeg ik een incasso opdracht inclusief de betwiste transacties. Ik had geen zin om de ‘diefstal’ voor te schieten en later terug te krijgen, dus wederom belde ik met de klantenservice. Hun voorstel: storneer deze incasso en maak het bedrag ex fraude over. Dat laatste ben ik vergeten ivm de Kerstdagen en toen krijg ik opeens een robo-call van een onbekend nummer. Je weet wel: zo’n telefoontje van een computer en je moet met cijfers en ‘inspreken na de piep’ communiceren. Geen mens dus. Iets met “Qander”, “informatie nodig om te bevestigen” etc… Ik ben ondertussen getraind om niet zomaar informatie af te staan aan onbekenden, dus na de 2e robo-call heb ik wederom Qander klantenservice gebeld. Wat bleek: ik had een betalingsachterstand, als gevolg van die gestorneerde incasso. Wederom een SMS was leuk geweest. Let wel: er zat nog geen week tussen stornering en deze telefoontjes. Het bedrag klopte echter niet. Hoe kostte nog 2 telefoontjes om uiteindelijk op 31 december de bevestiging te krijgen van het juiste bedrag. Ik kreeg een iDeal link voor - jawel - 20 euro en heb het diezelfde dag nog overgemaakt. Klaar! Uh … nee.

10e slechte ervaring. Op 1 januari wilden we een film huren bij Apple, maar de betaling faalde: mijn nieuwe creditcard is geblokkeerd. Ik weer bellen … Bleek het gevolg te zijn van de betalingsachterstand. En hoewel ik het bedrag al het overgemaakt, duurt het volgens klantenservice 2 a 3 werkdagen voordat deze betaling verwerkt wordt. Ik had heel graag een SMS gehad dat mijn creditcard geblokkeerd was. Maar nee, Qander communiceert niet. Vanwege oud & nieuw duurde het langer dan normaal. Daar kon Qander niks aan doen, maar wel vervelend.

11e slechte ervaring. Een brief van Qander ontvangen gedateerd 31 december over de betalingsachterstand met het foute bedrag. #facepalm

Het is nu 4 januari ‘20 en mijn creditcard doet het weer, maar voor hoe lang. Ik ga maandag maar weer Qander bellen om te vragen wat hun systeem van mij vindt. Of de betalingsachterstand echt voldaan is. Wat de status van mijn creditcard is etc… Totaal onnodig, maar de ervaring leert dat Qander niet communiceert, dus ‘better safe than sorry’.

 

Dus wat ik vind van de Knab VISA? Het werkt als het werkt. Maar als er iets mis gaat, bereid je maar voor op ‘a world of hurt’. Ik overweeg sterk om deze VISA op te zeggen, en via ING een Mastercard te nemen. Kost wel 17 euro per jaar, maar ING regelt deze creditcard helemaal zelf.

 

Bedankt voor het lezen. Dit was voor mij een therapeutische post.

Reputatie 4
Badge

De beste manier om de kwaliteit van een dienst te toetsen, is als de situatie minder gangbaar is. Ik heb recent een lange reeks van slechte ervaringen met Qander gehad.

Dus wat ik vind van de Knab VISA? Het werkt als het werkt. Maar als er iets mis gaat, bereid je maar voor op ‘a world of hurt’. Ik overweeg sterk om deze VISA op te zeggen, en via ING een Mastercard te nemen. Kost wel 17 euro per jaar, maar ING regelt deze creditcard helemaal zelf.

 

Mijn ervaringen met Qander zijn ook zeer slecht.,

Ik heb reeds lang een Mastercard bij ICS gekoppeld aan mijn KNAB betaalrekening met een gratis partnerkaart. Ja het koste wat meer dan gratis maar dan heb je ook wat.

Advies voor het geval je bij Qander weggaat: Vraag expliciet met een schriftelijke bevestiging om de lening door te halen bij het BKR ! 

 

 

Reputatie 3
Badge

Jemig wat een treurige bende, hoop voor je dat alles zometeen klopt en blijft kloppen. 
 

Nadat ik destijds een Qander-kaart had aangevraagd en erachter kwam dat er een krediet wordt geregistreerd terwijl je maandelijks alles betaalt, heb ik hem gelijk weer opgezegd toen ik hem binnen had. 

 

Kaart via ICS bevalt me heel goed tot nu toe, die € 20,00 per jaar betaal ik er graag voor. 
 

Dank voor de tip nog @tonk44, ik zal de gegevens bij BKR nog eens proberen op te vragen. Kan helaas alleen via de post, gedoe.. Bij vorige poging klopte er iets niet volgens hen (terwijl ik de regels heb gevolgd) en dan kan je opnieuw beginnen. 

Reputatie 5
Badge +1

@rt1975, @tonk44 & @Marco90, hoi allen!

ik snap jullie frustratie. Gelukkig heb ik goed nieuws! Vanaf eind deze maand werken we namelijk samen met ICS. Meer info op onze website: https://www.knab.nl/betalen/creditcard/knab-creditcard.

Groet Lisa

Reputatie 4
Badge

Eindelijk is ook Knab overtuigd geraakt van de nadelige werkwijze van Qander. Proficiat :relaxed:

Reputatie 3
Badge

Ah dat is heel fijn! Ik houd de berichtgeving even in de gaten deze maand, dan regel ik er een via Knab zelf.

 

Goed bezig!

Eindelijk is ook Knab overtuigd geraakt van de nadelige werkwijze van Qander. Proficiat :relaxed:

Qander stopt met de Creditcard activiteiten, dit is de enige optie voor het blijven aanbieden van een CC.

Qander stopt met Creditcards

@rt1975@tonk44@Marco90, hoi allen!

ik snap jullie frustratie. Gelukkig heb ik goed nieuws! Vanaf eind deze maand werken we namelijk samen met ICS. Meer info op onze website: https://www.knab.nl/betalen/creditcard/knab-creditcard.

Groet Lisa

Hoe gaan jullie dit regelen voor mensen die al een kaart hebben bij Qander? Tot zover heb ik nog niks hierover ontvangen per mail.

Reputatie 3
Badge

Nou ik heb ‘m aangevraagd via Knab. Ben benieuwd of ICS het goedkeurt omdat ik nog een lopende kaart heb.

Reputatie 2
Badge

Ja, ik ook. Afwachten maar. In de link naar ICS wordt KNAB als parameter meegezonden. Er zou dan een melding moeten komen bij de aanvraag dat je van KNAB af komt. (zou je denken...):thinking: .

Reputatie 2
Badge

Afgewezen! Sporen die lui wel? Bijna mijn hele leven een Masterkaart gehad, alleen bij KNAB een Visa. Maar eens verder informeren. :rage:

Reputatie 3
Badge

Hmm ik heb nog niets gezien of gehoord. Ben benieuwd. 
 

Waarom is die van jou afgewezen dan? Of weet je dat nog niet. 

Reageer