Creditcard via Qander



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

228 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat is het huidige standpunt van Knab inzake de gebrekkige service en ontwikkeling van Qander?

Zoals al eerder door jullie gezegd, willen jullie liever bouwen aan een goede relatie met Qander, maar eigenlijk ben ik dan benieuwd welke afspraken er met Qander concreet gemaakt gaan worden.


Goede vraag Jeffrey. Het is altijd lastig om aan alle wensen en suggesties van onze klanten te voldoen. Maar zoals eerder aangegeven doen zowel Qander al wij ons uiterste best om jullie zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. We hebben regelmatig gesprekken met Qander en geven daarin ook jullie feedback aan. Hierbij wil ik jou en de andere communityleden, een update geven van wat er de afgelopen tijd allemaal is veranderd.

- De klanttevredenheid is van een 7,4 naar een 8 gestegen!
- Er is daarnaast een verkorte gemiddelde wachttijd.
- Tegelijkertijd is de gemiddelde gespreksduur toegenomen.
- Dit laat zien dat ze aan de inhoud van de gesprekken meer tijd besteden en dat dit ten goede komt aan de klanttevredenheid.
- De website is gebruiksvriendelijker gemaakt en geschikt voor tablet en mobiel gebruik (via de browser).
- Bij de aanmeldingen hoeven klanten sinds kort niet meer aanvullende documenten aan te leveren via de e-mail maar de documenten kunnen nu via een beveiligde omgeving ingeladen worden. Dit wordt de Document Upload Portal genoemd (DUP).
- Er is nu een keuze toegevoegd om per maand volledig af te lossen of in maandelijkse termijn aflossen.
- Er is een tevredenheidsmeting ‘on the spot’ met een thumbs up of thumbs down button in de mailings zodat klanten direct kunnen aangeven wat ze ervan vinden.
- De creditcard wordt sinds kort ook uitgegeven met een contactloze chip.

Uiteraard zijn er altijd specifieke gevallen die genoemd worden. Qander probeert hiervoor altijd een passende oplossing te bedenken. Een aantal situaties en vragen die eerder ter sprake zijn gekomen in dit topic licht ik ook graag toe:

- De creditcard wordt geblokkeerd na 1 mislukt incasso - De kaart wordt niet zomaar geblokkeerd. Klanten ontvangen hierover een herinnering per mail of worden opgebeld. Mocht dit toch bij jou het geval zijn? Bespreek dit direct met Qander zodat er een oplossing komt.

- Waarom is het aanvraag proces zo streng en kan er geen globaal beeld geschetst worden van de acceptatievoorwaarden? - De acceptatievoorwaarden zijn door Qander opgesteld, en hebben wij helaas geen inspraak in. Qander is een kleinere partij, waardoor de acceptatie eisen ook iets scherper zijn dan je wellicht gewend bent bij de grootbanken. De reden dat er niet aangegeven wordt van te voren wat de acceptatievoorwaarden zijn, is omdat er anders misbruik gemaakt van kan worden om door het proces heen te komen. Dit is bewust gekozen. Een creditcard maatschappij (net als een verzekeraar) moet er op kunnen vertrouwen dat de informatie die de aanvrager heeft gedaan naar waarheid is ingevuld. Als de klant dit niet naar waarheid invult, pleegt de klant fraude. Qander wilt dus op deze manier frauduleus handelen en aanmeldingen weren. Wel gaat Qander een top 3 voorwaarden opsommen bij de tarieven & voorwaarden om zo aan de voorkant iets meer duidelijkheid te geven.

- Waarom heeft Qander (nog) geen App? - Deze suggestie komt steeds vaker binnen, dus Qander kijkt naar de mogelijkheden als toevoeging van het bestaande product. Nog niks concreets dus helaas.

- Waarom is er geen pre-paid kaart? - Ook deze vraag komt steeds vaker binnen. Hiervoor gelden andere acceptatievoorwaarden, dus op dit moment nog geen plannen voor.

Groet, Pam
Reputatie 1
Badge
En wederom dus een slechte ervaring met Qander: nieuwe pas ontvangen, ik wijzig mijn pincode via hun website, maar de nieuwe pincode kan niet worden gebruikt. Ik krijg van Qander de bevestiging dat de nieuwe pincode actief zou moeten zijn, dit is echter niet zo en kan alleen de pincode gebruiken die zij mij per brief hebben verstrekt.

Meerdere telefoontjes gehad met Qander, en vervolgens een email. Conclusie van Qander: volgens onze gegevens is uw pincode gewijzigd, dus dan is dat ook zo. Als het niet werkt dan moet u het dus gewoon doen met de pin die wij u hebben verstrekt.

Dit noem ik géén service!

@Pam: laat Qander éérst eens wat doen aan de klantvriendelijkheid én de bereidheid om problemen ook daadwerkelijk op te lossen. Dat is al een flinke verbetering! De kloof tussen de service van Knab en Qander is echt enorm nu.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Jeffrey87,

En wederom dus een slechte ervaring met Qander...
...laat Qander éérst eens wat doen aan de klantvriendelijkheid én de bereidheid om problemen ook daadwerkelijk op te lossen. Dat is al een flinke verbetering! De kloof tussen de service van Knab en Qander is echt enorm nu.


Het is erg jammer dat je ervaart dat de dienstverlening van Qander nog steeds niet overeenkomt met de verwachting. Natuurlijk delen wij de feedback regelmatig met Qander, voor ons is het ook belangrijk dat de dienstverlening positief wordt ervaren. Tegelijk is dit natuurlijk wel een compliment voor ons, dus dank je wel daarvoor ;)

Groet, David
Reputatie 1
Badge
Het is erg jammer dat je ervaart dat de dienstverlening van Qander nog steeds niet overeenkomt met de verwachting. Natuurlijk delen wij de feedback regelmatig met Qander, voor ons is het ook belangrijk dat de dienstverlening positief wordt ervaren. Tegelijk is dit natuurlijk wel een compliment voor ons, dus dank je wel daarvoor ;)

Hoi David,

Ik ben héél erg tevreden over Knab, zowel wat betreft de communicatie via de website, als de klantenservice per telefoon/chat/social media.

Alleen zoals eerder aangegeven, is Qander de zwakke schakel.

Groet,

Jeffrey
Reputatie 3
Toch nog even mijn ervaring met de ICS delen en hoe dit bij qander is gegaan.

Afgelopen maand heb ik een transactie ontdekt die ik zelf niet heb gedaan.
Hiervoor heb ik een betwisting aangevraagd. Binnen een dag is het bedrag van de betwiste transactie teruggestort op de rekening van de CC. Er loopt nu een onderzoek naar deze betwiste transactie.
Ik heb nu weer een Mastercard. En de Secure Code feature van MasterCard is zoveel malen beter dan het gebrekkige Verified by VIsa systeem.

Met het opzeggen van de Qander CC heb ik problemen gehad. Zoals te verwachten kon ik de kaart pas opzeggen als het openstaande bedrag was afbetaald. Als het goed is is de kaart reeds opgezegd. Maar ik heb hier nooit een bevestiging van gehad. Ook als ik inlog op de site van Qander zie ik nog steeds een Visa card op mijn naam staan. Ik heb wederom gevraagd of mijn CC daadwerkelijk is opgezegd.

In mijn opinie is ICS vele malen beter dan Qander. Al is het maar vanwege de klantenservice.
Qander: Werkdagen van 9.00 tot 17.00. Reactietijd op email: 2 dagen
ICS: 7 dagen per week, 24 uur per dag. Reactietijd op email: paar uur.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Martva,
Toch nog even mijn ervaring met de ICS delen en hoe dit bij qander is gegaan.

Bedankt voor het delen van je ervaringen. Ik ben wel nog benieuwd of je de keuze hebt gemaakt voor een bepaald merk (bijvoorbeeld Bijenkorf of ANWB), of een merkloze MasterCard bij ICS hebt aangevraagd en waarom je die keuze hebt gemaakt.

Groet, David
Hier nog een negatieve ervaring met de Visa card van KNAB (eigenlijk dus Qander). Op de diverse pagina's staat nergens helder dat Qander altijd naast een toetsing, ook een registratie doet bij het BKR. Zelfs al kies je voor maandelijkse aflossing, dan nog zal er een doorlopend krediet worden geregistreerd bij het BKR. Dit staat nergens heel helder omschreven, en zeker niet in de procedure tijdens het afsluiten van de creditcard.

Ik ga er vanuit dat als ik kies voor maandelijkse aflossing, er geen BKR registratie wordt gedaan. Dit is bij ICS niet zo, bij de diverse banken niet zo, helaas bij Qander dus klaarblijkelijk wel. Qander zegt; dit is bij iedere maatschappij het geval. Niet dus. Uiteindelijk staat het wel in de voorwaarden, dus ook deels zelf schuld aan en had beter moeten lezen. Maar waarom doet alleen Qander dit? En waarom moet mijn partner (niet geregistreerd of getrouwd) ook de overeenkomst ondertekenen?

Reden voor mij om de creditcard direct weer op te zeggen en hem (jammer genoeg) niet te gebruiken samen met KNAB. Terug naar ICS met wel een eigen app, geen BKR registratie bij maandelijkse aflossing en een betere klantenservice.

Over KNAB zelf overigens bijzonder tevreden 😃 Erg jammer dat ze met deze partij in zee zijn gegaan, toch een grote smet op mijn overstap.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Peter17,
Hier nog een negatieve ervaring met de Visa card van KNAB (eigenlijk dus Qander). Op de diverse pagina's staat nergens helder dat Qander altijd naast een toetsing, ook een registratie doet bij het BKR.

Over KNAB zelf overigens bijzonder tevreden 😃 Erg jammer dat ze met deze partij in zee zijn gegaan, toch een grote smet op mijn overstap.


Dank je wel dat je jouw bevindingen hebt gedeeld met ons. We nemen dit mee in onze gesprekken met Qander; ook zij streven elke dag naar beter en daarbij is de feedback ontzettend belangrijk.

Het is natuurlijk super om te horen dat je tevreden bent met Knab, maar ik vind het tegelijkertijd ook erg jammer dat ons creditcard aanbod een negatieve bijsmaak heeft gegeven. We kijken samen met Qander of we daar kunnen verbeteren.

Groet, David
Ik was de aanvraag van mijn Knab Visa al begonnen, maar gelukkig las ik Peter17 zijn reactie nog net voordat ik de documenten tekende.

Ik heb nu bij een andere bank een Mastercard en ervoor gekozen om maandelijks het bedrag direct af te lossen, en zoals Peter17 ook zegt, dit word niet bij het BKR geregistreerd. In de aanvraagdocumenten van Qander word inderdaad wel vermeld, maar om eerlijk te zijn was ik er zo overheen gelezen. Er word namelijk eerder ook over de toetsing bij het BKR gesproken, wat logisch is, maar verderop staat er "registratie" bij.

Edit: ik heb contact met Qander opgenomen en ze verzekeren mij dat als je voor de maandelijkse aflos optie kiest, er geen BKR registratie gedaan word, dit is dus afwijkend van Peter17 zijn verhaal.
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Sjoerddd,
Ik was de aanvraag van mijn Knab Visa al begonnen, maar gelukkig las ik Peter17 zijn reactie nog net voordat ik de documenten tekende.

Ik heb nu bij een andere bank een Mastercard en ervoor gekozen om maandelijks het bedrag direct af te lossen, en zoals Peter17 ook zegt, dit word niet bij het BKR geregistreerd. In de aanvraagdocumenten van Qander word inderdaad wel vermeld, maar om eerlijk te zijn was ik er zo overheen gelezen. Er word namelijk eerder ook over de toetsing bij het BKR gesproken, wat logisch is, maar verderop staat er "registratie" bij.

Edit: ik heb contact met Qander opgenomen en ze verzekeren mij dat als je voor de maandelijkse aflos optie kiest, er geen BKR registratie gedaan word, dit is dus afwijkend van Peter17 zijn verhaal.


Goed dat je nog even contact hebt opgenoment met Qander en dat zij aan je hebben kunnen bevestigen hoe het zit met die BKR registratie. Ik moet ook eerlijk zeggen dat die informatie (ik heb ook bij ICS en BKR gekeken) niet altijd even duidelijk is.

Groet, David
Ik zou hier niet al te veel op vertrouwen. De dame die ik sprak bij Qander gaf namelijk aan dat ze altijd een registratie doen. Dit staat ook in de voorwaarden van de KNAB Visa card:

Qander is aangesloten bij de Stichting Bureau Krediet
Registratie (BKR). Voordat we uw creditcardaanvraag kunnen
beoordelen, vragen we eerst informatie op bij BKR over uw
lopende of afbetaalde leningen. Qander keurt uw aanvraag
alleen goed als dit verantwoord is. Qander is verplicht om de
kredietovereenkomst aan te melden bij BKR.


Dit wordt dan geregistreerd als een doorlopend krediet. Mijn ''krediet'' is overigens wel netjes weer afgemeld door Qander.

Laat het vooral weten als er bij jou geen registratie wordt gedaan, want dan gaat er echt iets mis in de processen bij Qander. Het zou enorm kwalijk zijn als er mensen willekeurig BKR registraties krijgen en er geen eenduidig beleid is.
Reputatie 4
Badge
.......... Mijn ''krediet'' is overigens wel netjes weer afgemeld door Qander.
Bij mijn opzegging en die van mijn echtgenote moest ik er wel dringend om vragen die afmelding te doen. Mij leek het dat ze dat niet altijd doen.
Nav de reactie van Peter17 direct mijn aanvraag weer ingetrokken. Te belachelijk voor woorden dat Qander dit als een doorlopend krediet registreert bij BKR terwijl er netjes maandelijks wordt afgelost. Eerste teleurstelling bij Knab. Ik hoop dat het daarbij blijft.
Reputatie 6
Badge +2
Nav de reactie van Peter17 direct mijn aanvraag weer ingetrokken. Te belachelijk voor woorden dat Qander dit als een doorlopend krediet registreert bij BKR terwijl er netjes maandelijks wordt afgelost. Eerste teleurstelling bij Knab. Ik hoop dat het daarbij blijft.

HI! Een BKR registratie van een doorlopend krediet is niet per definitie negatief, zolang jij elke maand netjes op tijd aflost. Als het dus elke maand op tijd geincasseerd kan worden, sta je dus niet negatief geregistreerd bij BKR. Maar als je dat niet wenst, dan begrijp ik dat Qander niet de geschikte partij is voor jou. Heb je al naar AMEX gekeken? Daar wordt je niet BKR geregistreerd.

Groet Pam
Reputatie 4
Badge
AMEX heeft wel als gevolg dat die kaart op veel plaatsen niet geaccepteerd wordt. Dan maar een positieve BKR registratie met een goede CC
Nav de reactie van Peter17 direct mijn aanvraag weer ingetrokken. Te belachelijk voor woorden dat Qander dit als een doorlopend krediet registreert bij BKR terwijl er netjes maandelijks wordt afgelost. Eerste teleurstelling bij Knab. Ik hoop dat het daarbij blijft.

HI! Een BKR registratie van een doorlopend krediet is niet per definitie negatief, zolang jij elke maand netjes op tijd aflost. Als het dus elke maand op tijd geincasseerd kan worden, sta je dus niet negatief geregistreerd bij BKR. Maar als je dat niet wenst, dan begrijp ik dat Qander niet de geschikte partij is voor jou. Heb je al naar AMEX gekeken? Daar wordt je niet BKR geregistreerd.

Groet Pam


Ik snap wat je zegt Pam, maar het feit dat ik mijn halve doopceel en die van mijn partner al moest uploaden was tot daar aan toe. Ik wil gewoon geen aantekening bij het BKR. Andere CC-maatschappijen doen dat ook niet waarom Qander dan wel? Als ik over enige tijd een ander huis koop en voor een hypotheek bij de bank kom, heb ik geen zin in gezeur door Qander.

En zoals al wordt aangegeven is AMEX niet echt een goede vervanger gezien de acceptatiegraad. Heb nu dus maar een betaalde CC van Visa aangevraagd. Dat aanvraagproces ging overigens een stuk makkelijker.
Reputatie 6
Badge +2
Ik wil gewoon geen aantekening bij het BKR. Andere CC-maatschappijen doen dat ook niet waarom Qander dan wel? Als ik over enige tijd een ander huis koop en voor een hypotheek bij de bank kom, heb ik geen zin in gezeur door Qander.
En zoals al wordt aangegeven is AMEX niet echt een goede vervanger gezien de acceptatiegraad. Heb nu dus maar een betaalde CC van Visa aangevraagd. Dat aanvraagproces ging overigens een stuk makkelijker.


Hi!

Ik begrijp jouw punt ook zeker. De reden dat Qander een registratie bij BKR doet is omdat zij consumptieve kredieten verlenen. Daarom hebben zij besloten om alle contracten te registreren in het BKR. Natuurlijk jouw goed recht dat je dit niet wil. Wel heel jammer dat wij je nu niet van dienst kunnen zijn met de creditcards die wij aanbieden. Ik neem je feedback zeker mee, maar voor nu hebben wij helaas geen andere opties. Fijn om te horen dat het is gelukt met de Visa Card.

Fijn weekend!


Hi!

Ik begrijp jouw punt ook zeker. De reden dat Qander een registratie bij BKR doet is omdat zij consumptieve kredieten verlenen. Daarom hebben zij besloten om alle contracten te registreren in het BKR. Natuurlijk jouw goed recht dat je dit niet wil. Wel heel jammer dat wij je nu niet van dienst kunnen zijn met de creditcards die wij aanbieden. Ik neem je feedback zeker mee, maar voor nu hebben wij helaas geen andere opties. Fijn om te horen dat het is gelukt met de Visa Card.

Fijn weekend!



Verklaart dit dan ook waarom het aannamebeleid van Qander zo streng is? Immers zijn de regels voor een gewone Creditcard wat "soepeler" dan dat van een consumptief krediet, omdat je maandelijks de hele rekening terugbetaalt.
Inmiddels mijn ICS kaart binnen. Soepele aanvraag: Geen handtekening of verdere opgaaf van mijn partner nodig bij de aanvraag, geen BKR registratie (wel toetsing, maar logisch) en een heel fijn werkende app.
Reputatie 4
Badge
Inmiddels mijn ICS kaart binnen. Soepele aanvraag: Geen handtekening of verdere opgaaf van mijn partner nodig bij de aanvraag, geen BKR registratie (wel toetsing, maar logisch) en een heel fijn werkende app.
Dan zijn we collega's geworden.Had ook zeer positieve ervaring met ICS. Met een Gold card ook nog een gratis partnerkaart.
Reputatie 6
Badge +2
Verklaart dit dan ook waarom het aannamebeleid van Qander zo streng is? Immers zijn de regels voor een gewone Creditcard wat "soepeler" dan dat van een consumptief krediet, omdat je maandelijks de hele rekening terugbetaalt.

Hi Youssef, dat zou best kunnen.. ik ga dat eens navragen. Wat ook nog een verschil is tussen ons en bijv. een creditcard bij één van de grootbanken, die banken kunnen zelf op de rekening van de klant zien wat het uitgave patroon is (en wat er binnenkomt). Dat kan Qander niet. Ook een reden voor hun om iets “strenger” te zijn.
Die argumentatie snap ik opzicht wel, echter een partij als ICS kan dit natuurlijk ook niet, daar is ook alleen de tegenrekening bekend waarvanaf maandelijks geïncasseerd wordt. Mij lijkt het dat een toetsing bij het BKR voldoende inzicht moet geven over de betrouwbaarheid/kredietwaardigheid per klant.

Als een maandelijkse incasso bijvoorbeeld twee maal niet lukt, zou Qander kunnen aankondigen dat de overeenkomst wordt omgezet in een gespreid krediet en dat er ook een BKR registratie wordt gedaan. Dat zou een veel nettere constructie zijn.
Reputatie 4
Badge
Verklaart dit dan ook waarom het aannamebeleid van Qander zo streng is? Immers zijn de regels voor een gewone Creditcard wat "soepeler" dan dat van een consumptief krediet, omdat je maandelijks de hele rekening terugbetaalt.

Hi Youssef, dat zou best kunnen.. ik ga dat eens navragen. Wat ook nog een verschil is tussen ons en bijv. een creditcard bij één van de grootbanken, die banken kunnen zelf op de rekening van de klant zien wat het uitgave patroon is (en wat er binnenkomt). Dat kan Qander niet. Ook een reden voor hun om iets “strenger” te zijn.

PAM allemaal leuk en aardig maar daarmee krijgt Knab wel een (groot) aantal ontevreden/mopperende klanten op haar bordje 😞
Reputatie 6
Badge +2
Verklaart dit dan ook waarom het aannamebeleid van Qander zo streng is? Immers zijn de regels voor een gewone Creditcard wat "soepeler" dan dat van een consumptief krediet, omdat je maandelijks de hele rekening terugbetaalt.

Ik heb dit nagevraagd bij Qander. Maar het is niet specifiek hierdoor. Qander beoordeelt elke creditcard aanvraag op basis van je persoonlijke en financiële gegevens, inclusief een toets bij BKR. De aanvraag wordt beoordeeld op betaalbaarheid (inkomsten en lasten) en betaalmoraliteit (BKR). Dit beleid kan inderdaad afwijken bij andere aanbieders, daarover kunnen zij niet heel veel zeggen omdat ze geen inzage hebben in het acceptatiebeleid van de andere aanbieders.
Nou inderdaad, het bleek dat Peter17 gelijk had. Toen ik vlak voor de aanvraag met Qander belde, hebben ze mij verzekerd dat ze geen BKR registratie doen als je kiest voor maandelijks aflossen. De meneer aan de telefoon had zelfs mijn aanvraag opgezocht en meldde dat het er goed uit zag.

Toen dus toch maar doorgegaan met de aanvraag, ondanks dat andere mensen hier al gemeld hadden dat Qander altijd een BKR registratie deed. Zojuist mijn creditcard binnen gekregen en gelijk BKR gechecked, en ja hoor, een registratie voor doorlopend krediet.

Het blijkt dus dat Qander gewoon keihard leugens verteld om je maar een credit card aan te smeren. Ik ga hem dan ook per direct weer opzeggen.

Aan de medewerkers van Knab: als ik dit topic zo lees komen zoveel mensen problemen en ellende tegen met Qander. Waarom blijven jullie toch vasthouden aan zo'n slechte partij? Als het na zo'n lange tijd nog steeds niet gelukt is gaat het echt niet beter worden. Het blijkt nu in mijn geval ook weer dat de klantenservice medewerkers van Qander geen idee hebben waar ze mee bezig zijn, en over belangrijke zaken gewoon tegenstrijdige verhalen vertellen aan verschillende mensen. Peter17 kreeg te horen "Altijd een BKR registratie" en tegen mij zeggen ze doodleuk "Nee hoor, dat doen we niet bij maandelijks aflossen".

Een jaar geleden zeiden jullie: "We willen liever bouwen aan een toekomst met bestaande partners dan Qander verruilen voor een andere partij." Hoeveel tijd gaan jullie deze prutsers nog geven?

Ik ben klant geworden bij Knab omdat het leek alsof ze een totaalpakket hadden, dat ik al mijn bankzaken daar onder kon brengen, inclusief dus een credit card. Dit blijkt dus gewoon niet mogelijk te zijn omdat er samen gewerkt word met een slechte partij als Qander. Kan het Plus Pakket niet goedkoper worden? Een hoop mensen betalen nu voor een credit card terwijl je deze eigenlijk beter ergens anders kan nemen.