Creditcard via Qander



Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

228 reacties

Ik ben een maand geleden overgestapt naar Knab. De reden dat ik voor Knab gekozen heb is vanwege de relatief hoge spaarrente en omdat er een credit card bij het standaard pakket inbegrepen zit. Nu heb ik meerdere malen een aanvraag proberen te doen bij Qander maar deze zijn allemaal geweigerd. Dit verraste mij aangezien mijn financiële situatie, vooral in vergelijking met mijn peers die wel een credit card beschikken van een andere bank, erg stabiel is.

Ik heb contact opgenomen met Qander en mij werd verteld dat ze (om privacy redenen) niet konden inzien waarom ik geweigerd was en dat alleen Knab uitzonderingen kan aanvragen op hun automatische validatie. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Knab en na meerdere telefoontjes het antwoord gekregen dat ze alleen een uitzondering maken wanneer ik meer dan een ton eigen vermogen op mijn rekening heb staan. Mij lijkt deze voorwaarde absurd aangezien dit hoogstwaarschijnlijk een groot percentage van de klanten met dezelfde problemen als ik heb uitsluit om een credit card te krijgen via Knab.

Het meest vervelend vind ik dat er groot wordt geadverteerd met een credit card bij je betaalrekening maar wanneer je eenmaal een aanvraag doet afgescheept wordt met irrationele eisen zowel Qander als Knab naar de ander wijzen als het probleem.

Zijn er meer mensen die vergelijkbare problemen hebben (gehad) of een idee hebben welke eisen Qander stelt?
Ik heb de creditcard nog niet eens, en ben nu al niet blij met Quander! Zat eerst bij Rabo met Mastercard, nooit problemen. Nu overgestapt en inderdaad, er hoort een creditcard bij je rekening dus die kies je dan. Moest allerlei gegevens invullen, ook over mijn man die ook moest tekenen terwijl ik geen partnercard aanvroeg. Nu krijg ik na twee weken eindelijk de pincode (card is er nog niet) en de brief is gericht aan mij maar Quander heeft zelf bedacht dat ik de naam van mijn man voer (wat ik nergens heb aangegeven). Nu zal ik wel weer drie weken moeten wachten voor alles is gecorrigeerd.
Ik ben al heel wat jaren klant bij Knab zowel zakelijk als prive.
Eindelijk een Visa CC dacht ik maar ik zie nu dat Quander de beoordeling van de aanvraag doet. Het is dus geen ICS Card ?
Laser zit hier dus achter, de club die voor de crisis Jan en alleman een krediet aansmeerde. Al dan niet voor het leuke tv tje dat je zag in de winkel. Deze club gaat nu beoordelen of je kredietwaardig bent.
De aanvraag procedure is onjuist, als zelfstandige zijn de vragen te beperkt, wat vul je in als je DGA bent? Bij de vraag naar de huwelijkse staat kun je alleen maar gehuwd aan vinken, volgens mij kun je dat op meerdere manieren met elkaar zijn. Dat wordt dus ook niet gevraagd.
Ik kan er nog wel een paar bij verzinnen, maar dit is verre van een compleet klantprofiel. Na de boete van de AFM (aan ICS) is er dus nog helemaal niets veranderd.
Ik heb een Credit card aangevraagd. Nu heb ik al wel de pincode ontvangen maar nog geen pas. Klopt dit? Of is mijn pas nog onderweg?
Reputatie 4
Badge
Roos, bel even met Qander als je het zeker wilt weten.
Reputatie 2
Badge
Bovenstaande nog niet verwijderd?
Reputatie 6
Badge +2
Bovenstaande nog niet verwijderd? Thanks, is verwijderd nu!
Reputatie 1
Na eerder hier gepost te hebben deel ik graag mee hoe mijn ervaring was met het aanvragen bij een credit card bij Qander. Het heeft bijna TWEE MAAND geduurd voordat ik mijn credit card had. In de tussentijd heb ik dus nog twee maanden extra moeten betalen voor mijn oude bankrekening omdat ik een credit card nodig had. Waardeloze service van Qander en Knab die alle verantwoordelijkheid legt bij Qander. Vele malen moeten bellen en mailen naar Qander om zaken in gang te zetten of om te wijzen op zaken die niet gebeurde zoals beloofd. Zo vaak gebeld dat ik de liedjes die je hoort als je in de wacht staat inmiddels uit mijn hoofd ken.
Qander komt op mij over als een partij die niet om kan gaan met (door hen veroorzaakte) afwijkingen in het systeem. Als ik er niet zelf regelmatig achteraan had gezeten had ik nu nog zitten wachten op een credit card die nooit zou aankomen. A.u.b. Knab overweeg of deze partij en hun schandalig slechte service past bij een moderne bank als Knab.

Tijdlijn van mijn aanvraag voor een credit card:

30 mei: eerste aanvraag voor credit card (afgewezen)
31 mei: tweede aanvraag voor credit card (afgewezen)
2 juni: gemaild met Knab over dit probleem. Knab legt verantwoordelijkheid bij Qander.
15 juni: derde aanvraag voor credit card (afgewezen)
26 juni: vierde aanvraag voor credit card (afgewezen)
28 juni: telefonisch contact met Qander en daarna zoals gevraagd gemaild met verzoek tot heroverweging van de afwijzing.
30 juni: telefonische mededeling dat aanvragen onterecht zijn afgewezen en zal nu wel worden geaccepteerd. Mededeling dat ik snel een ik bevestiging zal ontvangen.
4 juli: gebeld naar Qander omdat ik geen bevestiging ontvangen heb, wordt gezegd dat credit card binnen 4-8 werkdagen zal worden opgestuurd.
11 juli: mail ontvangen van Knab dat er geen overeenkomst ondertekend is (deze heb ik nooit ontvangen en is nooit om gevraagd door Qander). Reactie gestuurd naar Knab. Zij zeggen dit in behandeling te nemen.
14 juli: gebeld naar Qander want van beide partijen geen reactie ontvangen. Zij delen mee dat ze een fout hebben gemaakt en de credit card waar ik op zit te wachten zou niet verstuurd worden tot de overeenkomst is getekend. Qander stuurt alsnog de overeenkomst wordt op.
17 juli: in de mail met de overeenkomst staat dat documenten geupload moeten worden. Nooit link voor upload ontvangen. Gebeld naar Qander. Instructies ontvangen voor toezenden per mail.
17 juli: per post en per email overeenkomst en gevraagde documenten opgestuurd. Nadrukkelijk verzocht om bevestiging of documenten volledig waren.
21 juli: geen reactie ontvangen. Gebeld en werd verteld dat aanvraag goedgekeurd is en dat kaart binnen 14 dagen geleverd gaat worden.
21 juli: Een uur nadat ik telefonisch contact heb gehad ontvang ik een mail met link om documenten up te loaden om de aanvraag compleet te maken (lijkt alsof er pas iets in gang is gezet na mijn telefoontje eerder die dag)
21 juli: nogmaals gebeld. Medewerker weet ook niet waarom verzoek tot levering documenten is gedaan, creditcard moet binnen 14 dagen komen.
25 juli: credit card ontvangen en geactiveerd
Reputatie 6
Badge +2
Na eerder hier gepost te hebben deel ik graag mee hoe mijn ervaring was met het aanvragen bij een credit card bij Qander. Het heeft bijna TWEE MAAND geduurd voordat ik mijn credit card had. In de tussentijd heb ik dus nog twee maanden extra moeten betalen voor mijn oude bankrekening omdat ik een credit card nodig had. Waardeloze service van Qander en Knab die alle verantwoordelijkheid legt bij Qander. Vele malen moeten bellen en mailen naar Qander om zaken in gang te zetten of om te wijzen op zaken die niet gebeurde zoals beloofd. Zo vaak gebeld dat ik de liedjes die je hoort als je in de wacht staat inmiddels uit mijn hoofd ken.
Qander komt op mij over als een partij die niet om kan gaan met (door hen veroorzaakte) afwijkingen in het systeem. Als ik er niet zelf regelmatig achteraan had gezeten had ik nu nog zitten wachten op een credit card die nooit zou aankomen. A.u.b. Knab overweeg of deze partij en hun schandalig slechte service past bij een moderne bank als Knab.

Tijdlijn van mijn aanvraag voor een credit card:

30 mei: eerste aanvraag voor credit card (afgewezen)
31 mei: tweede aanvraag voor credit card (afgewezen)
2 juni: gemaild met Knab over dit probleem. Knab legt verantwoordelijkheid bij Qander.
15 juni: derde aanvraag voor credit card (afgewezen)
26 juni: vierde aanvraag voor credit card (afgewezen)
28 juni: telefonisch contact met Qander en daarna zoals gevraagd gemaild met verzoek tot heroverweging van de afwijzing.
30 juni: telefonische mededeling dat aanvragen onterecht zijn afgewezen en zal nu wel worden geaccepteerd. Mededeling dat ik snel een ik bevestiging zal ontvangen.
4 juli: gebeld naar Qander omdat ik geen bevestiging ontvangen heb, wordt gezegd dat credit card binnen 4-8 werkdagen zal worden opgestuurd.
11 juli: mail ontvangen van Knab dat er geen overeenkomst ondertekend is (deze heb ik nooit ontvangen en is nooit om gevraagd door Qander). Reactie gestuurd naar Knab. Zij zeggen dit in behandeling te nemen.
14 juli: gebeld naar Qander want van beide partijen geen reactie ontvangen. Zij delen mee dat ze een fout hebben gemaakt en de credit card waar ik op zit te wachten zou niet verstuurd worden tot de overeenkomst is getekend. Qander stuurt alsnog de overeenkomst wordt op.
17 juli: in de mail met de overeenkomst staat dat documenten geupload moeten worden. Nooit link voor upload ontvangen. Gebeld naar Qander. Instructies ontvangen voor toezenden per mail.
17 juli: per post en per email overeenkomst en gevraagde documenten opgestuurd. Nadrukkelijk verzocht om bevestiging of documenten volledig waren.
21 juli: geen reactie ontvangen. Gebeld en werd verteld dat aanvraag goedgekeurd is en dat kaart binnen 14 dagen geleverd gaat worden.
21 juli: Een uur nadat ik telefonisch contact heb gehad ontvang ik een mail met link om documenten up te loaden om de aanvraag compleet te maken (lijkt alsof er pas iets in gang is gezet na mijn telefoontje eerder die dag)
21 juli: nogmaals gebeld. Medewerker weet ook niet waarom verzoek tot levering documenten is gedaan, creditcard moet binnen 14 dagen komen.
25 juli: credit card ontvangen en geactiveerd


Goedemorgen Guy,

Allereerst, wat vervelend om te lezen hoe dit alles is verlopen. Dit is zeker niet de normale gang van zaken en inderdaad geen voorbeeld van goede service. Ik neem je feedback zeer serieus en wil er even verder induiken. Kun jij mij via een prive bericht jouw IBAN sturen en geboortedatum. Ik begrijp dat jij nu de creditcard hebt (gelukkig), maar ik wil dit niet zomaar voorbij laten gaan. Ik stel je uitgebreide reactie dan ook op prijs, zo hebben wij een goed beeld hoe alles is verlopen.

Groet, Pam
Reputatie 2
Badge
Voor de verandering een keer een positieve reactie m.b.t. Qander. Zojuist gebeld ter verificatie n.a.v. een 'grote' transactie gisteren. Toch netjes 🙂
Reputatie 4
Badge
Nou ik heb alweer niet zo'n positieve actie van Qander. Na het opzeggen van mijn card en die van mijn echtgenote kreeg ik na navraag de verklaring voor de verwijdering bij BKR maar die melding voor de card van mijn echtgenote (aparte card) kwam maar niet.
Bij navraag bleek dat mijn dacht ..... enz dat het een duo card betrof en die verklaring derhalve niet geïnitieerd had.
Dus de broodnodige accuratesse ontbreekt volledig bij Qander.
ja!! ook ik heb negatieve ervaringen met Quander.De aanvraag procedure ging goed en de kaart werd naar mij opgestuurd.Op het moment dat ik de kaart thuis kreeg was ik 64 jaar oud.Ik nam via de kaart een bedrag aan geld op.Ook geen probleem dat geld werd netjes op mijn bankrekening gestort.Daarna zag ik opeens dat mijn kaart geblokkeerd was.Ik was inmiddels 65 jaar geworden.Toen ik
er over belde waarom mijn kaart ineens geblokkeerd was werd er doodleuk gezegd omdat u enkele dagen geleden 65 geworden bent.
Hoe vinden jullie dat nou???Over discriminatie op leeftijd gesproken!!!
Ik ga zo gauw mogelijk maken dat ik mijn creditcard weer opzeg voor mij nooit geen Quander meer!!
Reputatie 5
Badge +1
ja!! ook ik heb negatieve ervaringen met Quander...
...Daarna zag ik opeens dat mijn kaart geblokkeerd was.Ik was inmiddels 65 jaar geworden.Toen ik
er over belde waarom mijn kaart ineens geblokkeerd was werd er doodleuk gezegd omdat u enkele dagen geleden 65 geworden bent...
...Over discriminatie op leeftijd gesproken!!!


Hoi Hebdoe! Dat is een naar verhaal, het is natuurlijk niet fijn als je je op die manier behandeld voelt. We hebben met Qander gesproken en zij hebben hun beleid uitgelegd wanneer het aankomt op de mooie leeftijd van 65 jaar bereiken. Wat wij van Qander hebben gehoord komt niet overeen met de ervaring die jij hier hebt gedeeld. Wij willen er daarom graag dieper induiken om uit te zoeken hoe dit nou zit.

Heb je ons al dit verhaal gemailed? Zou je dat anders alsnog willen doen? Je kunt uiteraard de link meesturen van dit gesprek op de community, en naar mijn reactie (gebruik hiervoor de paperclipjes bovenaan de afzonderlijke posts). Als je dat wilt doen, heel erg graag.

Groet, David
Reputatie 1
Goedemiddag, American Express is geen alternatief, in Nederland niet te gebruiken, en jaarbijdrage absurd hoog, want het gevraagde minimum jaar gebruik is in Nederland niet haalbaar, graag als betrouwbare bank Qander verwisselen met ICS
Reputatie 3
Hear Hear !
Hier ook negatieve ervaringen met Qander.
Het bijzondere is dat de BKR check die ze doen op adres is en niet op de persoon. Dus stel ik heb als persoon een miljoen op mijn rekening maar er woont iemand bij mij in huis met een (het zal wel negatieve zijn) BKR registratie dan krijg ik gewoon geen CC.

Of het nu een willekeurige vriend, familielid, partner onder voorwaarden of wat dan ook is, interesseert ze bij Qander niet.
Dat verklaart dan veel waarom ik geen CC kan krijgen via Qander.
Moet nu verplicht een andere bank aanhouden voor een CC
Reputatie 4
Badge
Waarom zo lang ergeren aan de zeer slechte prestaties van Qander... Voor een paar tientjes per jaar (1e jaar gratis) heb je bij ICS een goede service en een wereldwijd geaccepteerde kaart.
@ Tonk,

Het gemak om alles onder 1 bank te hebben is mi. veel fijner dan alles apart en je betaalt hier ook voor (gratis CC)
Waarom zo lang ergeren aan de zeer slechte prestaties van Qander... Voor een paar tientjes per jaar (1e jaar gratis) heb je bij ICS een goede service en een wereldwijd geaccepteerde kaart.

Grote kans dat deze ook niet geaccepteerd gaat worden natuurlijk als je in een situatie zit als ik beschreef. Enfin, misschien staan ze daar dan weer wel open voor toelichting.
Reputatie 4
Badge
Ik zou zeggen... probeer eens en je weet het 🙂
Niet nodig, ik heb al een CC ;-)
Ik deelde puur ervaring.
Reputatie 1
Badge
Ik lees hier veel reacties over het ontbreken van een goede app voor het inzien van de creditcard transacties.

Ik sluit mij hier volledig bij aan. Ieder andere bank en creditcardmaatschappij heeft tegenwoordig een app waarbij de transacties 1x per dag of zo goed als real-time worden vernieuwd, en je dus altijd ziet waar je aan toe bent.

Wat mij het meest verbaast is dat een innovatieve bank als Knab in zee gaat met de minst innovatieve creditcard aanbieder van Nederland: Qander.

Zoals velen hier ook al hebben geroepen is ICS (International Card Services) toch een stuk innovatiever, en sluiten zij uitstekend aan op de zienswijze van Knab.

Ik lees hier iedere keer berichten van moderators dat Knab graag wil blijven bouwen aan de relaties met haar huidige leveranciers. Dat is prima, maar dit topic is op 1 november 2016 gestart, en in de tussentijd is er eigenlijk niets aan de situatie veranderd.

Wat gaat Knab doen aan de relatie met Qander?
Reputatie 1
Badge
Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat is het huidige standpunt van Knab inzake de gebrekkige service en ontwikkeling van Qander?

Zoals al eerder door jullie gezegd, willen jullie liever bouwen aan een goede relatie met Qander, maar eigenlijk ben ik dan benieuwd welke afspraken er met Qander concreet gemaakt gaan worden.
Puur uit nieuwsgierigheid, maar wat is het huidige standpunt van Knab inzake de gebrekkige service en ontwikkeling van Qander?

Zoals al eerder door jullie gezegd, willen jullie liever bouwen aan een goede relatie met Qander, maar eigenlijk ben ik dan benieuwd welke afspraken er met Qander concreet gemaakt gaan worden.


Qander bied nu meer kaartlimieten aan (1250-2500-3750-5000) ik dacht te menen dat dit vroeger beperkt was. Qander werkt met een "puntensysteem" en beslist hierop of je wel of niet een kaart kan krijgen. Details erover krijg je niet, veel heb je er dan ook niet aan. De American Express kaart is een goede kaart die goed past bij Knab maar de acceptatie hiervan in NL is erg slecht.

Qander bied een aankoopverzekering van 90 dagen, (bijna) alle concurrenten(incl N26) bieden 180 of meer aan. Een reisverzekering ontbreekt, dus voor je vakanties zul je toch een verzekering moeten nemen(of een andere creditcard gebruiken).

Kortom Knab mag nog zeker een kijkje geven aan de creditcards dan wel dat Qander een betere CC aanbieder word.