Contactloos betalen via mobiel


Reputatie 1
Hoe kijkt Knab naar Apple pay, en het gebruik van een iPhone voor contactdoos betalen ?

133 reacties

Beste @FabianPen
 

Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop. 

Het klopt inderdaad dat dit onderwerp inmiddels 3 jaar actief is en we snappen de irritaties rondom het niet kunnen aanbieden van Apple Pay volkomen. 

Wat mobiel betalen betreft willen we niet het wiel opnieuw uitvinden. Iedere bank heeft haar eigen systemen waarop gebouwd moet worden. Daarom is het bij het bouwen van de fundering van mobiel betalen niet mogelijk om te sparren met andere banken. Als het gaat om dit soort projecten, zoals mobiel betalen, dan is iedere bank op zichzelf aangewezen. 

Meer informatie dan dat we op dit moment druk bezig zijn met het bouwen van de fundering van mobiel betalen en dat dit ons tijd kost is er op dit moment helaas niet. Ik kan begrijpen dat dit nietszeggend kan overkomen en misschien niet concreet genoeg is. Maar we vinden het belangrijk om open en eerlijk te communiceren en het gesprek met onze (potentiele) klanten aan te gaan, ook over dit onderwerp. 

 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Dank voor het antwoord, ik begrijp hieruit dat het dus nog wel even gaat duren helaas…..

Beste @FabianPen
 

Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop. 

Het klopt inderdaad dat dit onderwerp inmiddels 3 jaar actief is en we snappen de irritaties rondom het niet kunnen aanbieden van Apple Pay volkomen. 

Wat mobiel betalen betreft willen we niet het wiel opnieuw uitvinden. Iedere bank heeft haar eigen systemen waarop gebouwd moet worden. Daarom is het bij het bouwen van de fundering van mobiel betalen niet mogelijk om te sparren met andere banken. Als het gaat om dit soort projecten, zoals mobiel betalen, dan is iedere bank op zichzelf aangewezen. 

Meer informatie dan dat we op dit moment druk bezig zijn met het bouwen van de fundering van mobiel betalen en dat dit ons tijd kost is er op dit moment helaas niet. Ik kan begrijpen dat dit nietszeggend kan overkomen en misschien niet concreet genoeg is. Maar we vinden het belangrijk om open en eerlijk te communiceren en het gesprek met onze (potentiele) klanten aan te gaan, ook over dit onderwerp. 

 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Beste lezers, 

We snappen jullie irritaties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Wij zien ook alle voordelen van deze manier van betalen die jullie benoemen en balen er dan ook zelf zeer van dat we het nog steeds niet aan onze klanten kunnen aanbieden.
We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Beste Stefanie,

 

Dit is echt een zeer teleurstellend en verbazingwekkend antwoord, dat jullie nu pas bezig zijn met de fundering…… Ik snap echt niet dat jullie de boot zo kunnen missen. Elke dag irriteer ik me eraan dat ik niet van Apple Pay gebruik kan maken en mijn pas en pincide moet gebruiken. 

 

Hoeveel klanten moeten jullie verliezen om dit snel voor elkaar te krijgen.

 

Groet, ook een zeer teleurgestelde klant

Reputatie 1

Beste lezers, 

We snappen jullie irritaties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Wij zien ook alle voordelen van deze manier van betalen die jullie benoemen en balen er dan ook zelf zeer van dat we het nog steeds niet aan onze klanten kunnen aanbieden.
We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Jaar in jaar uit de zelfde antwoorden zonder echt te antwoorden ..  :(

Vorig jaar niet, nee dan zou het 2020 worden en ook nu zitten we alweer zowat halverwege ..  Wat een teleurstelling .. De “fundering,” dat wordt dus 2021 mss ..

Grt
een teleur gestelde klant 

Beste Stefanie,

Ik heb dit onderwerp op het forum inmiddels een poosje in de gaten gehouden, het loopt inmiddels ook al drie jaar. Ik zie dat je nu schrijft dat jullie druk bezig met de fundering voor het mobiel betalen en dat het complex is om te bouwen dus daarom nog wel even duurt. Ik vind dit vreemd te horen, zeker omdat ik juist naar jullie overgestapt ben omdat jullie voorop wilde lopen als internetbank.

Willen jullie dan het wiel opnieuw uitvinden? Er zijn inmiddels al een heel aantal banken die dit geïmplementeerd hebben, waarbij ook een aantal nieuwere en kleine banken, die daarmee het complexe proces al doorlopen hebben. Ik vraag me dan af of jullie ook met hen sparren om hier wat meer vaart achter te zetten. Ik betaal niet €60,- per jaar enkel alleen om contributie te betalen, ik wil daar ook wat voor terugkrijgen. Tuurlijk zijn jullie ook met andere dingen bezig, maar ik merk dat mobiel betalen middels NFC gewoon aanwezig moet zijn en dat de vraag groot is. Op dit moment lopen jullie als internetbank echt achter de feiten aan en dan zijn berichten waarin aangegeven wordt dat er nog wat meer tijd nodig is,  wat al meerdere keren vermeld is door jullie, welke nietszeggend zijn, ook totaal niet van toegevoegde waarde. 

Ik hoor graag, net als de andere mensen op dit forum, wanneer de implementatie op de roadmap staat? Indien gewenst kom ik graag met jullie in contact om het hier eens over te hebben, gezien ik denk dat er wel ruimte is voor verbetering. 

Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Fabian Pen

Beste lezers, 

We snappen jullie irritaties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Wij zien ook alle voordelen van deze manier van betalen die jullie benoemen en balen er dan ook zelf zeer van dat we het nog steeds niet aan onze klanten kunnen aanbieden.
We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Zorgwekkend dat dit topic inmiddels al 3 jaar oud is en hier nog steeds geen beweging in zit, terwijl deze feature bij andere banken al jaren gebruikt word. Zeker in deze tijd merk je hoe contactloos betalen iets is wat niet meer weg te denken is, zowel met de bankpas als met de telefoon. Dat knab hier als "innovatieve” bank niet in mee kan komen of aan deze feature waar duidelijk behoefte aan is vanuit de klanten uit simpelweg geen gehoor geeft, stemt mij als nieuwe klant dan ook niet echt gerust.

Dit is toch wel iets waardoor ik als klant zijnde mijn keuze voor een bank opnieuw ga overwegen.

Verontrustend lees ik mee als kersverse Knab klant, waar ook ik dacht dit is een bank die het snapt, schrikken de horror berichten me hier toch enigszins af. Ik was in de veronderstelling dat Knab een koploper was innovatief gezien, hopelijk verrast men mij nog enorm tijdens de (overstapservice wachttijd).

In dit topic gaat het over Apple Pay, ik kom bij de ABN vandaan hebben ze dit al maanden. Ik hoop toch dat er snel weer wat mooie features uit de koker komen bij de bank van de toekomst.

Het zelfde geld hier voor mij. Ooit naar knab overgestapt omdat het een vooruitstrevende bank was. Maar volgens mij is er na de initiële start-up niks groots meer geïntroduceerd. Dat er geen vraag naar Android Pay is snap ik wel, we willen gewoon draadloos betalen via op onze android telefoons. Hoe jullie dat realiseren maakt niet zo veel uit, of dat via Android Pay gaat of via een ander systeem, als ik mijn telefoon tegen een betaalautomaat kan houden zonder er extra voor te hoeven betalen ben ik blij.

Gelukkig is het nu een rustige periode voor mij, dus heb ik mooi de tijd om even uit te zoeken naar welke bank ik wil overstappen die dit wel aanbied.

Beste @MichielP80

Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop. 

Ik snap dat je graag contactloos wilt betalen met je Android telefoon. Helaas is er vanuit ons klantenbestand nauwelijks tot geen vraag naar Android Pay. Voordat er een nieuw product wordt geïntroduceerd kijken we altijd naar hoeveel vraag hier naar is vanuit onze klanten, de kosten en de mankracht om dit product te realiseren. Aangezien er weining vraag is naar Android Pay en de verhouding tussen de kosten en mankrach niet in verhouding is, zijn er geen plannen om deze functie aan te bieden. Mocht je deze functie als suggestie bij ons willen registreren, neem dan contact met ons op via 020 303 1600 of start een chat in je Knab app. 
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Groet, 
Stefanie
 

Beste Stefanie,

Vreemd verhaal. Vorige jaar heb ik meerdere keren met Knab gebeld waarom Knab het nog niet heeft en wanneer dan wel Knab met contactloos betalen zou gaan komen. Medewerkers zeiden me dat Knab ermee bezig was technisch gezien en het er dit jaar zou komen.

Een gemiste kans voor Knab.
Net zoals de mogelijkheid, of feitelijk onmogelijkheid, tot het openen van een eigen bankrekening voor je kind(eren) bij Knab als jij er als ouder(s) zit. Hoe sneller ze bekend/vertrouwd raken met het omgaan van geld, des te beter.  

Ik kocht een paar weken geleden een nieuwe telefoon waarmee contactloos betalen mogelijk is. Vanmorgen dacht ik: zit nu toch thuis, ga het eens ff aanzetten.

 

Wie schetst mijn verbazing dat dat met KNAB blijkbaar niet kan… En als ik de discussie hier zo lees gaat het ook niet op korte termijn gebeuren.

 

Gelukkig heb ik de hele dag vrij. Kan ik overstappen naar een andere bank. Dag KNAB!

Ik heb daar nu een gratis rekening bij openbank voor geopend. Google pay werkt super!

Ik kocht een paar weken geleden een nieuwe telefoon waarmee contactloos betalen mogelijk is. Vanmorgen dacht ik: zit nu toch thuis, ga het eens ff aanzetten.

 

Wie schetst mijn verbazing dat dat met KNAB blijkbaar niet kan… En als ik de discussie hier zo lees gaat het ook niet op korte termijn gebeuren.

 

Gelukkig heb ik de hele dag vrij. Kan ik overstappen naar een andere bank. Dag KNAB!

Ik ben aan het overstappen van Rabobank naar Knab maar zie dit nog als obstakel.

Rabo Wallet werkt al lang op Android én op Apple. Knab kan dan toch niet achterblijven, zéker niet op Android omdat ze daar nog langer de tijd voor hebben gehad om te ontwikkelen en testen.

Ik wacht al heel lang op deze functie (voor Android). Als ik even snel door dit langlopende Item over contactloos betalen  heen loop valt mij op dat Knab steeds weer andere argumenten bijvoorbeeld;  Wachten op Apple, wat ik echt flauwe kul vind, maar nu zie ik opeens staan dat er volgens Knab te weinig behoefte is Android Pay. Als je het mij vraagt wil Knab er gewoon niet aan en komen ze iedere keer wel met een ander excuus om het niet te doen. Jammer is wel dat contactloos betalen op dit moment (Corona) een stuk belangrijker is geworden en dat Knab nu de boot gaat missen. Ik vind het erg onprettig dat ik nu ieder keer mijn pincode moet invoeren bij de supermarkt

Los van Apple Pay of Android Pay, zou NFC betalen via de knab app dit jaar wel aangeboden moeten worden volgens de website. Dat is voor mij de reden geweest om nu de overstap te maken. Is er al zicht op welk kwartaal we dit mogen verwachten? (ik kan geen ander topic vinden wat aansluit bij mijn vraag). Van de website:

Contactloos betalen met je telefoon

Een andere optie is betalen zonder pincode met je mobiele telefoon, mits je telefoon hiervoor geschikt is en je bank dit aanbiedt. Bij Knab kun je nog niet contactloos pinnen met je telefoon. Dit willen we wel in 2020 aanbieden.

https://bieb.knab.nl/inkomsten-uitgaven/contactloos-betalen-hoe-werkt-dat-en-hoe-veilig-is-het#:~:text=Contactloos%20betalen%20met%20je%20telefoon,contactloos%20pinnen%20met%20je%20telefoon.

Inderdaad. Knab profileert zich als een baanbrekende bank. 1 van de redenen dat ik ben geswitched. Maar in de meeste technologische stappen lopen ze achter op menig ander.

Nogal teleurstellend aangezien ik het ook prettig zou vinden om gewoon met mn telefoon te kunnen betalen ipv een pas.

Dus KNAB werk er eens aan. Deze vraag staat al een paar jaar open.

Deze feature begint zo langzamerhand wel een must have te worden:

https://www.emerce.nl/nieuws/bijna-kwart-nederlanders-betaalt-smartphone-wearable

 

KNAB waar is de innovatie gebleven?

Als ik nou eens zeg dat Samsung een veel groter marktaandeel heeft in de smartphones dan Apple en Huawei op de 3e plek staat, hoe kun je er dan vanuit gaan dat er te weinig vraag is naar Android pay of Google pay? Waar is dat onderzoek op gebaseerd? Of heeft de baas zelf een Apple? 

Reputatie 4
Badge

Stefanie reageert in de wij/ons vorm.

Wie is Stefanie?  Iemand van KNAB ?  Dat mag dan wel eens aangemerkt worden. Zo niet, waar haalt ze de wijsheid vandaan?

Hoe kan KNAB nou weten dat er nauwelijks vraag is naar Android Pay? Ik heb als Android gebruiker nog nooit die vraag gehad vanuit KNAB, en gelet op het succes van Apple Pay zou ik niet weten waarom gebruikers van een Android telefoon niet daarmee zouden willen betalen t.o.v. iPhone gebruikers. Ik zit nu zakelijk en privé bij KNAB maar overweg echt over te stappen naar elders als dit het beleid bij KNAB is en blijft.

Beste @MichielP80

Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop. 

Ik snap dat je graag contactloos wilt betalen met je Android telefoon. Helaas is er vanuit ons klantenbestand nauwelijks tot geen vraag naar Android Pay. Voordat er een nieuw product wordt geïntroduceerd kijken we altijd naar hoeveel vraag hier naar is vanuit onze klanten, de kosten en de mankracht om dit product te realiseren. Aangezien er weining vraag is naar Android Pay en de verhouding tussen de kosten en mankrach niet in verhouding is, zijn er geen plannen om deze functie aan te bieden. Mocht je deze functie als suggestie bij ons willen registreren, neem dan contact met ons op via 020 303 1600 of start een chat in je Knab app. 
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Groet, 
Stefanie
 

Hoe weten jullie dat? Dit forum lijkt me niet helemaal representatief voor jullie klantenbestand. KNAB is duidelijk niet meer de bank wat het is geweest helaas. Mis jullie vorige directeur wel, die luisterde tenminste nog naar z'n klanten.

Beste @MichielP80

Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop. 

Ik snap dat je graag contactloos wilt betalen met je Android telefoon. Helaas is er vanuit ons klantenbestand nauwelijks tot geen vraag naar Android Pay. Voordat er een nieuw product wordt geïntroduceerd kijken we altijd naar hoeveel vraag hier naar is vanuit onze klanten, de kosten en de mankracht om dit product te realiseren. Aangezien er weining vraag is naar Android Pay en de verhouding tussen de kosten en mankrach niet in verhouding is, zijn er geen plannen om deze functie aan te bieden. Mocht je deze functie als suggestie bij ons willen registreren, neem dan contact met ons op via 020 303 1600 of start een chat in je Knab app. 
Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Groet, 
Stefanie
 

We zijn inmiddels 4 jaar verder en ondertussen is er blijkbaar niets veranderd en heeft knab er nog steeds niets van geleerd. 

Knab zou er voor de klant zijn, maar laat de klanr keihard achter in de steek. Knab gaat niet mee en loopt achter op de mogelijkheden van de grotere banken. 

Dat Knab wil wachten op Apple vind ik typerend. Apple loopt namelijk al jaren technisch achter op Android, maar kennelijk vinden Applegebruikers dit moeilijk om toe te geven. Waarom blijft een bedrijf als knab achter met innoveren omdat een ander dat niet lukt? 

Laat knab haar toekomst beperken door een bedrijf dat achter loopt?

Wat is er mis met vooruitstrevend zijn. Als Apple het zo lastig zou vinden dat Knab Android Pay wel heeft, laten hun dan maar eens opschieten met innoveren. 

Heeft de directeur van Knab soms een IPhone?

 

Ik ben inmiddels deels overgestapt naar ABN, omdat Knab nog steeds veel nadelen heeft en achter blijft op de markt. Het is dat ik mijn eigen geld niet bij 1 bank wil hebben, maar als het zo door gaat, dan ga ik straks helemaal weg bij knab. Tenslotte zijn er goedkopere banken die wel innoveren! 

 

 

 

Zie dit bericht maar als feedback, Knab:

Ik heb inmiddels een betaalrekening geopend bij de Rabobank. Je weet wel, die oude kolossale reus die het blijkbaar wel voor elkaar krijgt om Android klanten te bedienen van iets waar ze al 4 jaar om vragen. Net zoals alle overige banken trouwens, met uitzondering van Knab en Triodos.

Contactloos betalen met mijn Android telefoon, werkt superfijn bij de Rabobank! Ik heb nog steeds mijn rekening bij Knab, maar vraag me af waarom. Spaarrentes zijn zo laag, daar kunnen ze zich bijna niet meer mee onderscheiden. Ik betaal 5 euro per maand, en jullie kunnen nog niet eens een simpele Android app maken om contactloos te betalen. Onnodig drempels op te werpen, “ ja maar Apple Pay bla bla ...”. Nou, Apple Pay is inmiddels gelanceerd in NL, dus waar blijven die betaal apps?

Ik hoop trouwens niet dat jullie wachten op Google Pay, want dat zou ronduit teleurstellend zijn. Over de invoering in NL is werkelijk nog niets bekend.

Ik ben overgestapt van ING naar KNAB, omdat de ING flink aan het blunderen was met witwaspraktijken etc. Wat ze daar echter wel heel goed voor elkaar hadden waren de apps. Het contactloos betalen via Android was iets dat ING als eerste voor elkaar had en waar ik dagelijks gebruik van maak. Dit mis ik dan ook ernstig bij de KNAB.

Het statement dat de app voor Android en Apple gelijk moet zijn is in die mate onzinnig omdat beide toch apart ontwikkeld moeten worden. Ja er kan uiteraard "geleend” worden bij elkaar als het gaat om uiterlijk etc. maar de interactie met de telefoon is voor beide uniek. Ontwikkel het voor de Android, test en leer en laat Apple later volgen…

Just my two cents.

Reageer