Contactloos betalen via mobiel



Toon eerste bericht

133 reacties

Verontrustend lees ik mee als kersverse Knab klant, waar ook ik dacht dit is een bank die het snapt, schrikken de horror berichten me hier toch enigszins af. Ik was in de veronderstelling dat Knab een koploper was innovatief gezien, hopelijk verrast men mij nog enorm tijdens de (overstapservice wachttijd).

In dit topic gaat het over Apple Pay, ik kom bij de ABN vandaan hebben ze dit al maanden. Ik hoop toch dat er snel weer wat mooie features uit de koker komen bij de bank van de toekomst.

Zorgwekkend dat dit topic inmiddels al 3 jaar oud is en hier nog steeds geen beweging in zit, terwijl deze feature bij andere banken al jaren gebruikt word. Zeker in deze tijd merk je hoe contactloos betalen iets is wat niet meer weg te denken is, zowel met de bankpas als met de telefoon. Dat knab hier als "innovatieve” bank niet in mee kan komen of aan deze feature waar duidelijk behoefte aan is vanuit de klanten uit simpelweg geen gehoor geeft, stemt mij als nieuwe klant dan ook niet echt gerust.

Dit is toch wel iets waardoor ik als klant zijnde mijn keuze voor een bank opnieuw ga overwegen.

Beste lezers, 

We snappen jullie irritaties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Wij zien ook alle voordelen van deze manier van betalen die jullie benoemen en balen er dan ook zelf zeer van dat we het nog steeds niet aan onze klanten kunnen aanbieden.
We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Beste Stefanie,

Ik heb dit onderwerp op het forum inmiddels een poosje in de gaten gehouden, het loopt inmiddels ook al drie jaar. Ik zie dat je nu schrijft dat jullie druk bezig met de fundering voor het mobiel betalen en dat het complex is om te bouwen dus daarom nog wel even duurt. Ik vind dit vreemd te horen, zeker omdat ik juist naar jullie overgestapt ben omdat jullie voorop wilde lopen als internetbank.

Willen jullie dan het wiel opnieuw uitvinden? Er zijn inmiddels al een heel aantal banken die dit geïmplementeerd hebben, waarbij ook een aantal nieuwere en kleine banken, die daarmee het complexe proces al doorlopen hebben. Ik vraag me dan af of jullie ook met hen sparren om hier wat meer vaart achter te zetten. Ik betaal niet €60,- per jaar enkel alleen om contributie te betalen, ik wil daar ook wat voor terugkrijgen. Tuurlijk zijn jullie ook met andere dingen bezig, maar ik merk dat mobiel betalen middels NFC gewoon aanwezig moet zijn en dat de vraag groot is. Op dit moment lopen jullie als internetbank echt achter de feiten aan en dan zijn berichten waarin aangegeven wordt dat er nog wat meer tijd nodig is,  wat al meerdere keren vermeld is door jullie, welke nietszeggend zijn, ook totaal niet van toegevoegde waarde. 

Ik hoor graag, net als de andere mensen op dit forum, wanneer de implementatie op de roadmap staat? Indien gewenst kom ik graag met jullie in contact om het hier eens over te hebben, gezien ik denk dat er wel ruimte is voor verbetering. 

Alvast bedankt voor je reactie.

Met vriendelijke groet,

Fabian Pen

Reputatie 1

Beste lezers, 

We snappen jullie irritaties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Wij zien ook alle voordelen van deze manier van betalen die jullie benoemen en balen er dan ook zelf zeer van dat we het nog steeds niet aan onze klanten kunnen aanbieden.
We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Jaar in jaar uit de zelfde antwoorden zonder echt te antwoorden ..  :(

Vorig jaar niet, nee dan zou het 2020 worden en ook nu zitten we alweer zowat halverwege ..  Wat een teleurstelling .. De “fundering,” dat wordt dus 2021 mss ..

Grt
een teleur gestelde klant 

Beste lezers, 

We snappen jullie irritaties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Wij zien ook alle voordelen van deze manier van betalen die jullie benoemen en balen er dan ook zelf zeer van dat we het nog steeds niet aan onze klanten kunnen aanbieden.
We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Beste Stefanie,

 

Dit is echt een zeer teleurstellend en verbazingwekkend antwoord, dat jullie nu pas bezig zijn met de fundering…… Ik snap echt niet dat jullie de boot zo kunnen missen. Elke dag irriteer ik me eraan dat ik niet van Apple Pay gebruik kan maken en mijn pas en pincide moet gebruiken. 

 

Hoeveel klanten moeten jullie verliezen om dit snel voor elkaar te krijgen.

 

Groet, ook een zeer teleurgestelde klant

Beste @FabianPen
 

Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop. 

Het klopt inderdaad dat dit onderwerp inmiddels 3 jaar actief is en we snappen de irritaties rondom het niet kunnen aanbieden van Apple Pay volkomen. 

Wat mobiel betalen betreft willen we niet het wiel opnieuw uitvinden. Iedere bank heeft haar eigen systemen waarop gebouwd moet worden. Daarom is het bij het bouwen van de fundering van mobiel betalen niet mogelijk om te sparren met andere banken. Als het gaat om dit soort projecten, zoals mobiel betalen, dan is iedere bank op zichzelf aangewezen. 

Meer informatie dan dat we op dit moment druk bezig zijn met het bouwen van de fundering van mobiel betalen en dat dit ons tijd kost is er op dit moment helaas niet. Ik kan begrijpen dat dit nietszeggend kan overkomen en misschien niet concreet genoeg is. Maar we vinden het belangrijk om open en eerlijk te communiceren en het gesprek met onze (potentiele) klanten aan te gaan, ook over dit onderwerp. 

 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Beste @FabianPen
 

Bedankt voor je reactie. Graag reageer ik hierop. 

Het klopt inderdaad dat dit onderwerp inmiddels 3 jaar actief is en we snappen de irritaties rondom het niet kunnen aanbieden van Apple Pay volkomen. 

Wat mobiel betalen betreft willen we niet het wiel opnieuw uitvinden. Iedere bank heeft haar eigen systemen waarop gebouwd moet worden. Daarom is het bij het bouwen van de fundering van mobiel betalen niet mogelijk om te sparren met andere banken. Als het gaat om dit soort projecten, zoals mobiel betalen, dan is iedere bank op zichzelf aangewezen. 

Meer informatie dan dat we op dit moment druk bezig zijn met het bouwen van de fundering van mobiel betalen en dat dit ons tijd kost is er op dit moment helaas niet. Ik kan begrijpen dat dit nietszeggend kan overkomen en misschien niet concreet genoeg is. Maar we vinden het belangrijk om open en eerlijk te communiceren en het gesprek met onze (potentiele) klanten aan te gaan, ook over dit onderwerp. 

 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Dank voor het antwoord, ik begrijp hieruit dat het dus nog wel even gaat duren helaas…..

Reageer