Beveiliging contactloos betalen


Ik kreeg bij contactloos betalen de melding "maximum bereikt", terwijl er nog genoeg geld op de rekening stond. Na contact te hebben gehad met de helpdesk hoorde ik dat je na 3 keer contactloos betalen de pas weer in het betaalautomaat moet stoppen als extra beveiliging. Dit staat niet op deze pagina: https://www.knab.nl/betalen/contactloos. Is het een idee om dat daar toe te voegen? De melding "maximum bereikt" is ook zeer verwarrend, maar is zeker niet aan te passen?

12 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hi Marco,

Excuses voor de verwarring, het limiet van drie keer is enige tijd geleden opgeheven vandaar dat het niet op de website staat. Wel is er een limiet voor het totale bedrag dat je achter elkaar contactloos kunt betalen, namelijk:

Je kunt maximaal € 25 per keer contactloos afrekenen zonder pincode. Als extra beveiliging hebben we ingesteld dat je tot maximaal € 50 achter elkaar zonder pincode contactloos kunt betalen. Is je limiet bereikt? Dan moet je de eerstvolgende betaling met je pincode doen.

Dit staat dus los van het saldo op je betaalrekening. De melding die het apparaat geeft is door ons helaas niet te veranderen.

Groet, Pam
Volgens mij zat ik totaal nog niet op een bedrag van boven de € 50, maar ik zal het even in de gaten houden. Dank in ieder geval voor je reactie!
Badge
Suggestie:

Kunnen jullie dit per klant instelbaar maken?
Reputatie 5
Badge +1
Kunnen jullie dit per klant instelbaar maken? Voor nu helaas niet Marcello, de optie om contactloos te betalen is namelijk nationaal zo geregeld en kan niet per klant gewijzigd worden. Maar ben het met je eens, het is zeker een goede suggestie!
Reputatie 2
Badge
Kunnen jullie dit per klant instelbaar maken? Voor nu helaas niet Marcello, de optie om contactloos te betalen is namelijk nationaal zo geregeld en kan niet per klant gewijzigd worden. Maar ben het met je eens, het is zeker een goede suggestie!
Wanneer je nu in één keer een bedrag boven de €25 wilt afrekenen kan dit ook contactloos maar moet je alsnog een pincode invoeren. Dit zou een mooie oplossing zijn ipv die foutmelding. Wanneer je totaal aan die €50 met contactloze betalingen zit de eerstvolgende betaling niet afbreken maar gewoon om de pincode vragen.
Reputatie 5
Badge +1
Wanneer je totaal aan die €50 met contactloze betalingen zit de eerstvolgende betaling niet afbreken maar gewoon om de pincode vragen.

Helemaal mee eens, komt inderdaad een stuk minder bot over vergeleken met 'Maximum bereikt' en een rood kruis... Helaas is die melding afhankelijk van de pinautomaat waardoor er soms wel om je pincode wordt gevraagd maar vaak ook niet. Kortom, wij kunnen daar momenteel niks aan veranderen.
Same here... Ik schrik me eigenlijk al een jaar of twee kapot van deze melding. Is de melding niet specifieker te maken? 'Maximum bereikt' is multi-interpretabel. En mijn interpretatie is telkens dat mijn rekening leeg is 😳
Reputatie 6
Badge +2
Same here... Ik schrik me eigenlijk al een jaar of twee kapot van deze melding. Is de melding niet specifieker te maken? 'Maximum bereikt' is multi-interpretabel. En mijn interpretatie is telkens dat mijn rekening leeg is :$

Snap ik! Helaas kunnen we die melding niet aanpassen 😞 Dit is zo ingesteld door het betaalnetwerk.
Snap ik! Helaas kunnen we die melding niet aanpassen 😞 Dit is zo ingesteld door het betaalnetwerk.

Weet je zeker dat dit niet aangepast kan worden? Mijn ABN AMRO pas geeft op hetzelfde betaalautomaat een totaal andere melding na 3x geen pin gebruikt te hebben dmv contactloos betalen. ABN AMRO heeft dit wel onder controle.

*Zojuist stond ik op werk in de rij om mijn lunch te betalen. Wederom een 'maximum bereikt' melding. Staat er een collega over mijn schouder heen te kijken en flauwe grappen te maken. Hilarisch natuurlijk... Maar ik heb liever de ABN AMRO melding.
Reputatie 6
Badge +2
Weet je zeker dat dit niet aangepast kan worden? Mijn ABN AMRO pas geeft op hetzelfde betaalautomaat een totaal andere melding na 3x geen pin gebruikt te hebben dmv contactloos betalen. ABN AMRO heeft dit wel onder controle.

*Zojuist stond ik op werk in de rij om mijn lunch te betalen. Wederom een 'maximum bereikt' melding. Staat er een collega over mijn schouder heen te kijken en flauwe grappen te maken. Hilarisch natuurlijk... Maar ik heb liever de ABN AMRO melding.


Goedemiddag!

Dank voor je bericht en je hebt helemaal gelijk. Ik ben er nogmaals achteraan gegaan en het blijkt wel dat we een aanpassing kunnen doorvoeren, dus excuses voor mijn eerdere antwoord.

Er zijn verschillende response codes mogelijk waarop de terminal verschillend kan reageren. Inmiddels gaat het bij sommige winkels wel al goed, maar nog niet bij allemaal (daar komt nog wel de melding 'maximum bereikt'. Mijn collega's die hierover gaan hebben de vraag open staan bij het betaalnetwerk om het aan te passen. Maar dit kost tijd en we weten nog niet hoelang dit duurt. Zodra ik meer weet laat ik het weten in dit topic.

En hopelijk kunnen je collega's dan volgende keer geen flauwe grappen meer maken ;)

Groet, Pam
Wat ontzettend tof dat jullie er wat aan gaan doen, thnx 🙂 Succes!
Reputatie 1
Weet je zeker dat dit niet aangepast kan worden? Mijn ABN AMRO pas geeft op hetzelfde betaalautomaat een totaal andere melding na 3x geen pin gebruikt te hebben dmv contactloos betalen. ABN AMRO heeft dit wel onder controle.

*Zojuist stond ik op werk in de rij om mijn lunch te betalen. Wederom een 'maximum bereikt' melding. Staat er een collega over mijn schouder heen te kijken en flauwe grappen te maken. Hilarisch natuurlijk... Maar ik heb liever de ABN AMRO melding.


Goedemiddag!

Dank voor je bericht en je hebt helemaal gelijk. Ik ben er nogmaals achteraan gegaan en het blijkt wel dat we een aanpassing kunnen doorvoeren, dus excuses voor mijn eerdere antwoord.

Er zijn verschillende response codes mogelijk waarop de terminal verschillend kan reageren. Inmiddels gaat het bij sommige winkels wel al goed, maar nog niet bij allemaal (daar komt nog wel de melding 'maximum bereikt'. Mijn collega's die hierover gaan hebben de vraag open staan bij het betaalnetwerk om het aan te passen. Maar dit kost tijd en we weten nog niet hoelang dit duurt. Zodra ik meer weet laat ik het weten in dit topic.

En hopelijk kunnen je collega's dan volgende keer geen flauwe grappen meer maken ;)

Groet, Pam


Heel goed om te lezen dat hier aan gewerkt wordt. Het is als klant namelijk erg onprettig om de 'maximum bereikt' waarschuwing te krijgen als je alleen je pincode opnieuw hoeft in te voeren. Het voelt soms een beetje als een loterij spelen of de betaling gaat lukken of niet. Bij mijn oude bank kreeg ik ook gewoon het scherm om de pincode in te toetsen als de limiet van bedrag zonder pincode was bereikt.

Hopelijk wordt er snel meer duidelijk wanneer dit aangepast kan worden.

Reageer