Betaalverzoek verzenden


Ik zou graag een betaalverzoek kunnen verzenden zoals ik bij bunq gewent ben. Vanuit de app een link naar iemand kunnen sturen, met het verzoek van een bepaald bedrag te kunnen overmaken. Vervolgens opent die persoon de link en kan kiezen om te betalen met ideal. Ik ontvang het geld direct omdat met ideal betaald is.

14 reacties

Reputatie 6
Badge +2
Ik zou graag een betaalverzoek kunnen verzenden zoals ik bij bunq gewent ben. Vanuit de app een link naar iemand kunnen sturen, met het verzoek van een bepaald bedrag te kunnen overmaken. Vervolgens opent die persoon de link en kan kiezen om te betalen met ideal. Ik ontvang het geld direct omdat met ideal betaald is.

Hi Mdubbe!

Bedankt voor deze suggestie. Je kunt de status hiervan in de gaten houden via Knab Lab of Test .

Groeten, Pam
Ik zou graag een betaalverzoek kunnen verzenden zoals ik bij bunq gewent ben. Vanuit de app een link naar iemand kunnen sturen, met het verzoek van een bepaald bedrag te kunnen overmaken. Vervolgens opent die persoon de link en kan kiezen om te betalen met ideal. Ik ontvang het geld direct omdat met ideal betaald is.
Dit mis ik nog het meest sinds mijn overstap
Ik zou graag een betaalverzoek kunnen verzenden zoals ik bij bunq gewent ben. Vanuit de app een link naar iemand kunnen sturen, met het verzoek van een bepaald bedrag te kunnen overmaken. Vervolgens opent die persoon de link en kan kiezen om te betalen met ideal. Ik ontvang het geld direct omdat met ideal betaald is.

Hi Mdubbe!

Bedankt voor deze suggestie. Je kunt de status hiervan in de gaten houden via ons suggestieoverzicht.

Groeten, Pam


Hoi Pam,

Het is toch raar dat KNAB (Aegon) de ABN Ambro laat verdienen op hun Tikkie app, omdat KNAB het niet aanbied. Jullie moeten concurreren en het zelf doen, maar dan net iets beter dan de ABN. Rabobank heeft het overigens ook, vanuit de Rabobank bankieren app kun je betaalverzoeken sturen.

Succes!
Reputatie 5
Badge +1
Hoi Pam,

Het is toch raar dat KNAB (Aegon) de ABN Ambro laat verdienen op hun Tikkie app, omdat KNAB het niet aanbied. Jullie moeten concurreren en het zelf doen, maar dan net iets beter dan de ABN. Rabobank heeft het overigens ook, vanuit de Rabobank bankieren app kun je betaalverzoeken sturen.

Succes!


Hoi JKB2,

Soms lijken dingen zo simpel 🙂 Ik zal proberen het uit te leggen. De grootbanken konden dit iDEAL product makkelijk aanbieden omdat zij verwerkers zijn van iDEAL transacties in de zin dat zij kunnen incasseren. Wij hebben die rol en infrastructuur niet, bij ons kan alleen iDEAL worden afgeschreven. Dit maakt het aanbieden van een tikkie-achtig systeem een hele uitdaging.

We zijn er wel mee bezig om het voor elkaar te krijgen, maar het kost daarom aan onze kant meer tijd dan we zouden willen.

Groet, David
Reputatie 1
Hoi Pam,

Het is toch raar dat KNAB (Aegon) de ABN Ambro laat verdienen op hun Tikkie app, omdat KNAB het niet aanbied. Jullie moeten concurreren en het zelf doen, maar dan net iets beter dan de ABN. Rabobank heeft het overigens ook, vanuit de Rabobank bankieren app kun je betaalverzoeken sturen.

Succes!


Hoi JKB2,

Soms lijken dingen zo simpel 🙂 Ik zal proberen het uit te leggen. De grootbanken konden dit iDEAL product makkelijk aanbieden omdat zij verwerkers zijn van iDEAL transacties in de zin dat zij kunnen incasseren. Wij hebben die rol en infrastructuur niet, bij ons kan alleen iDEAL worden afgeschreven. Dit maakt het aanbieden van een tikkie-achtig systeem een hele uitdaging.

We zijn er wel mee bezig om het voor elkaar te krijgen, maar het kost daarom aan onze kant meer tijd dan we zouden willen.

Groet, David


Hoi David,

Maar Bunq is toch ook een young starter zoals jullie?
Deze hebben het wel met bunq.me ?
Dit is inderdaad een functie die erg fijn is, hoewel Tikkie ook een goeie tussen oplossing is.
Alleen jammer dat daar maximale aan verbonden zijn.
Reputatie 3

Hoi David,

Maar Bunq is toch ook een young starter zoals jullie?
Deze hebben het wel met bunq.me ?
Dit is inderdaad een functie die erg fijn is, hoewel Tikkie ook een goeie tussen oplossing is.
Alleen jammer dat daar maximale aan verbonden zijn.


Als ik mij niet vergis en mijn huiswerk goed heb gedaan, heeft bunq een eigen banklicentie gekregen van DNB. Dat is op zijn zacht te zeggen een bijzondere presetatie, omdat DNB niet snel een eigen licentie uitgeeft. Dus niet, zoals bij KNAB, een gedeelde banklicentie met moederbedrijf AEGON. Bunq heeft dan ook geen last van externe aandeelhouders die iets willen.

Desalniettemin is het voor knab bijzonder te noemen hier meer dan anderhalf jaar voor nodig te hebben en aangeeft hopelijk voor de zomer dit mogelijk te maken.
Anderhalf jaar......
Bij een zakelijke rekening is het max. bedrag van €500 voor het maken van een betaalverzoek echt veel te laag. Wilt u dit instellen voor hogere bedragen tot bijvoorbeeld €10.000.
Reputatie 5
Badge +1
Bij een zakelijke rekening is het max. bedrag van €500 voor het maken van een betaalverzoek echt veel te laag. Wilt u dit instellen voor hogere bedragen tot bijvoorbeeld €10.000.

Hi Ronglipz, daar zijn wij ons ook van bewust 🙂 We zijn aan het onderzoeken of we het limiet kunnen en willen verhogen. Voor nu moet je het alleen echt even doen met een max bedrag van €500. Groet, Lisa
Tja, onderzoek. Dit is een bestaand produkt. Het is de vraag of Knab de zakelijke rekeningen iets bieden wil boven het nivo tikkie.
Ik mis na het versturen van een betaalverzoek een overzicht van de reeds verzonden betaalverzoeken en of de ontvanger al betaald heeft. Ook een push melding bij ontvangen van de betaling zou welkom zijn.
Reputatie 5
Badge +1
Ik mis na het versturen van een betaalverzoek een overzicht van de reeds verzonden betaalverzoeken en of de ontvanger al betaald heeft. Ook een push melding bij ontvangen van de betaling zou welkom zijn.

Hi Celio1987,

Het overzicht van de betaalverzoeken kan je gewoon in je Knab App vinden onder het menu 'opdrachten'. De pushmelding mis ik zelf ook! Ik ga rustig door met mijn collega's achter de broek aanzitten. Ik houd je/jullie op de hoogte!

Groet, Lisa

Bij een zakelijke rekening is het max. bedrag van €500 voor het maken van een betaalverzoek echt veel te laag. Wilt u dit instellen voor hogere bedragen tot bijvoorbeeld €10.000.Hi Ronglipz, daar zijn wij ons ook van bewust 🙂 We zijn aan het onderzoeken of we het limiet kunnen en willen verhogen. Voor nu moet je het alleen echt even doen met een max bedrag van €500. Groet, Lisa


We zijn ondertussen een maand verder, en ik kan nog geen zakelijk betaalverzoek maken tot bijv. €5.000.
Zakelijke betaalverzoeken worden sneller betaald, dan wanneer de klant de IBAN moet overnemen van de factuur.
Rabo en ING hebben het, dus is het is toch geen hogere wiskunde om dit aan te passen?

Er komt geen betaalverzoek boven €500 aldus helpdesk Knab “…. uit veiligheid zullen wij dit ook nog niet gaan doen...”. 

Wat een gedoe met Knab. Toch maar weer rekening geopend bij ING.

Reageer