Apple Pay


Reputatie 1
Wie gaat eerder zijn, Knab of ING?

Stefanie 2 uur geleden

Beste leden,

Laat ik vooropstellen dat ik al jullie reacties rondom mobiel betalen begrijp. Op dit moment zijn we nog steeds druk bezig om de fundering van mobiel betalen te ontwikkelen en kunnen we dus helaas nog niks delen.

Knab Open wordt verbeterd
Knab Open is de plek waar klanten vragen kunnen stellen, waar we kennis met jullie delen, onze nieuwe features, producten en diensten laten zien en waar jullie feedback en suggesties achter kunnen laten. Maar de laatste tijd merken we dat het niet werkt zoals we dat voor ogen hadden en het proces beter kan. Daarom hebben we besloten om Knab Open te verbeteren. Dit doen we stapsgewijs. 

Wat betekent dit? 
Dit betekent uiteraard niet dat we stoppen met luisteren naar onze klanten. We passen de manier waarop feedback ophalen en verwerken aan en verplaatsen het van Knab Open naar Knab Lab. Hier kun je je mening geven over nieuwe producten en diensten. En kun je lezen wat wij met deze feedback hebben gedaan. De onderwerpen die nu al op Knab Lab staan zijn mobiel betalen, zakelijke creditcard en opnieuw identificeren. Om die reden sluiten we deze topics in Knab Open voor reacties. Heb je nog wel een opmerking, tip of suggestie met betrekking tot deze onderwerpen? Laat het ons weten via Knab Lab! Dit kan bijvoorbeeld via de knop ‘geef je mening’ of het formulier aan de rechterkant van de pagina. 

Laat weten wat je ervan vindt!
We horen ook graag jouw mening over hoe we het best feedback van onze klanten kunnen opvragen en verwerken. Vind jij het leuk om hier met ons over te praten? Stuur dan een e-mail naar aanmelden@knab.nl, dan nemen we binnenkort contact met je op.

Alvast bedankt!

Bekijk originele reactie

This topic has been closed for comments

201 reacties

Reputatie 2

Beste @nnvanleeuwen @susansn @AnnitadeV

Ik snap jullie reacties volkomen. Ook wij zouden deze functionaliteit heel graag nu willen aanbieden.
We zijn er druk mee bezig, ik hoop binnen nu en 3 weken nieuwe informatie te kunnen verstrekken omtrent de introductie van mobiel betalen. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie 

Als Bank heeft u zorgplicht (COVID 19 CONTACTLOOS BETALEN) richting uw klanten en bent u verplicht om uw betalende klanten te informeren over de contactloos betalen koers van KNAB en de toekomst van haar taken- en diensten pakketen. Anno 2020 worden bedrijven die met open vizier met hun klanten communiceren hoger gewaardeerd dan de bedrijven die zich verschuilen achter een gestandaardiseerd helpdesk episteltje waar geen klant iets mee opschiet en nog steeds geen idee heeft waar de bank zich op haar roadmap richting Apple Pay bevindt. KNAB laat je echte gezicht nou eens zien draai niet zo laf en slap om de brei heen en kom even ter zake wil je. We willen graag duidelijkheid en contactloos betalen KNAB.

Ook ik check dit topic al een tijd regelmatig, en doe bij deze maar eens een duit in het zakje.

Ook ik heb KNAB vooral gekozen vanwege het online kunnen aanmaken van een account.

En ook ik vind het  o n b e g r i j p e l i j k  dat diezelfde bank nog steeds niet in staat is om betalingen via Apple Pay aan te bieden. 

En ook ik vind met pinpas tot €50 kunnen betalen zonder pinnen alleen maar een oplossing voor het voorkomen van wisselgeld in je zak,  maar geen oplossing voor “contactloos betalen” zoals je dat, zeker in deze tijden, wilt kunnen. 

En ook ik vind het stijlloos om geen roadmap informatie te delen over een voor veel mensen zo belangrijke feature. Als jullie (KNAB) Apple Pay als “Could Have” (ooit) op de backlog hebben staan, zeg dat dan, want dan kan ik meteen naar een andere bank overstappen. Als jullie er nog niets mee gedaan hebben maar wel weten wanneer jullie het op gaan pakken, zeg dat dan. Als jullie er druk mee bezig zijn maar nog geen idee hebt wanneer jullie het aan gaan bieden, zeg dat dan. En als jullie het bijna af hebben en binnenkort gaan aanbieden.. Nou ja, let’s keep it real…

 

 

 

Reputatie 2
Badge
Nou het moment is daar! Apple Pay is gelanceerd in Nederland, doet KNAB mee?
(Zoals beloofd want jullie hadden verder niets tegen Apple Pay en het was enkel wachten op 'groensein van Apple" )

https://www.iculture.nl/nieuws/apple-pay-nederland-aankondiging/

Het lijkt me duidelijk dat alle knab-leden graag Apple Pay willen hebben. Nu is alleen nog maar de vraag, wanneer? Gezien de pakketkosten die verhoogd zijn en de rentes weer verlaagd worden, wordt het tijd om verder te innoveren. Daar waar knab in het begin een online bank was met oog voor de toekomst, beginnen ze steeds meer terug naar het verleden te gaan. Ik begrijp dat veel gebruikers zijn overgestapt naar een andere bank en ook ik begin steeds minder redenen te zien om te blijven. Wellicht houdt Apple jullie tegen, maar we willen graag allemaal antwoord. De lijst met Apple Pay banken in Nederland wordt steeds langer: https://www.appletips.nl/apple-pay-handleiding/ maar jullie ontbreken nog steeds. 

Reputatie 2

Voor iedereen die nog twijfels heeft…. nu gaat het over ApplePay… maar dit laat gewoon zien hoe ongelofelijk traag KNAB is als het gaat over implementatie van nieuwe (betaal) mogelijkheden. Iets wat je juist van “een bank van de toekomst” zou verwachten.

Kijk bijvoorbeeld ook hoe lang het heeft geduurd voordat we een betaalverzoek konden versturen….

Straks is er een andere nieuwe ontwikkeling en kunnen we weer 1,5 jaar wachten totdat KNAB eens na begint te denken over implementatie.

Knab is gewoon een langzame volger en geen bank die nadenkt over “the next step”…

Inmiddels zijn er voldoende nieuwe Internet banken die wel laten zien dat ze voorop willen lopen… KNAB heeft iig op meerdere vlakken laten zien dat ze hier onvoldoende toe in staat zijn.

 

Reputatie 1

Beste Knab, 

Inmiddels ben ik een redelijk ontevreden klant. Uiteraard heb ik alle begrip voor focus op security maar er zijn toch echt een aantal zaken die inmiddels wel randvoorwaardelijk zijn om jezelf een  bank te mogen noemen, laat staan ‘de online bank die met je meedenkt’. Ik heb dit reeds via diverse wegen al geprobeerd (call met servicedesk, contact via de app waarbij meerdere keren is aangeven het ‘op de lijst’ te zetten en via Knab Open). Via dit bericht probeer ik het nogmaals. Ik zal dit bericht ook in de drie topics plaatsen zodat ik niet het verzoek krijg om het te splitsen en in de relevante topics te plaatsen. Er zijn drie open topics die volgens mij alledrie al  meerdere jaren open staan en waarvan er twee in ieder geval relatief eenvoudig te realiseren zijn. 

Apple Pay (geen verdere uitleg nodig), dit kan echt niet veel langer gerekt worden

Keuze uit bankpassen. Het stickervel is een paar jaar een pleister geweest maar het kan toch niet complex zijn om de Knab klanten te laten kiezen uit meerdere soorten bankpassen. Al begin je met de kleuren uit de huisstijl. Daarmee zijn passen wel eenvoudig te herkennen en zijn een flink aantal klanten (gezien de behoefte in de topic) geholpen. Ik ben zelfs van mening dat klanten bereid zijn hiervoor te betalen. Standaard krijg je een witte pas, mocht je een blauwe, gele, groene of roze willen dan betaal je daar eenmalig 2,- euro voor bijvoorbeeld. Geen idee waarom dit niet per direct ingevoerd kan worden.

Kinder- of jongerenrekening of desnoods een gezinspakket. “De jeugd heeft de toekomst” volgens mij hoeft hier verder niet veel over gezegd te worden. Wat me overigens verbaast is dat er een aantal keren gereageerd wordt dat er voorlopig geen kinder- / jongerenrekening komt. Maar dat ik gister een bericht via LinkedIn zie over ‘Knabs Klaslokaal’? Steek dan s.v.p. de tijd in ontwikkeling van een van deze punten in plaatst van een post op LinkedIn richting kinderen die blijkbaar geen doelgroep zijn en waarschijnlijk ook geen LinkedIn gebruiken. 

Alvast bedankt voor hopelijk een inhoudelijke reactie op de 3 punten..

Reputatie 1

Beste Knab, 

Inmiddels ben ik een redelijk ontevreden klant. Uiteraard heb ik alle begrip voor focus op security maar er zijn toch echt een aantal zaken die inmiddels wel randvoorwaardelijk zijn om jezelf een  bank te mogen noemen, laat staan ‘de online bank die met je meedenkt’. Ik heb dit reeds via diverse wegen al geprobeerd (call met servicedesk, contact via de app waarbij meerdere keren is aangeven het ‘op de lijst’ te zetten en via Knab Open). Via dit bericht probeer ik het nogmaals. Ik zal dit bericht ook in de drie topics plaatsen zodat ik niet het verzoek krijg om het te splitsen en in de relevante topics te plaatsen. Er zijn drie open topics die volgens mij alledrie al  meerdere jaren open staan en waarvan er twee in ieder geval relatief eenvoudig te realiseren zijn. 

Apple Pay (geen verdere uitleg nodig), dit kan echt niet veel langer gerekt worden

Keuze uit bankpassen. Het stickervel is een paar jaar een pleister geweest maar het kan toch niet complex zijn om de Knab klanten te laten kiezen uit meerdere soorten bankpassen. Al begin je met de kleuren uit de huisstijl. Daarmee zijn passen wel eenvoudig te herkennen en zijn een flink aantal klanten (gezien de behoefte in de topic) geholpen. Ik ben zelfs van mening dat klanten bereid zijn hiervoor te betalen. Standaard krijg je een witte pas, mocht je een blauwe, gele, groene of roze willen dan betaal je daar eenmalig 2,- euro voor bijvoorbeeld. Geen idee waarom dit niet per direct ingevoerd kan worden.

Kinder- of jongerenrekening of desnoods een gezinspakket. “De jeugd heeft de toekomst” volgens mij hoeft hier verder niet veel over gezegd te worden. Wat me overigens verbaast is dat er een aantal keren gereageerd wordt dat er voorlopig geen kinder- / jongerenrekening komt. Maar dat ik gister een bericht via LinkedIn zie over ‘Knabs Klaslokaal’? Steek dan s.v.p. de tijd in ontwikkeling van een van deze punten in plaatst van een post op LinkedIn richting kinderen die blijkbaar geen doelgroep zijn en waarschijnlijk ook geen LinkedIn gebruiken. 

Alvast bedankt voor hopelijk een inhoudelijke reactie op de 3 punten..

Tja, inderdaad. Iets waar ik niet over na had gedacht voor m’n overstap vanaf ABN omdat het een no-brainer leek, maar ik kan onze gezamenlijke pas en m’n eigen pas alleen uit elkaar houden door naar het rekeningnummer te kijken, bizar toch? 

Reputatie 2

@Stefanie Bedankt voor je reactie…  Voor mij nog maar eens de bevestiging dat er weinig competente developers bij KNAB zitten. De topicstart is van 3 jaar geleden….jullie hebben gewoon liggen slapen. Je kon al jaren zien dat Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen eraan zat te komen.
 

Als je dan na bijna een jaar dat Apple Pay in Nederland ook beschikbaar is nog niet meer kan zeggen dan: “We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.”

Heb je naar mijn idee geen focus en te weinig kwalitatieve medewerkers / developers om marktontwikkelingen te kunnen volgen.

 

 

 

Ik check elke paar weken dit topic omdat ik ook met smart zit te wachten op apple pay. Na de reactie van Knab heb ik ook de knoop doorgehakt, als ze voor september geen Apple pay ondersteunen ga ik na 1.5 jaar Knab toch ook maar weer overstappen. Wat een grote teleurstelling is Knab dan geweest. Het was erg fijn om online een rekening aan te kunnen vragen, maar dat was het dan wel, jammer.

Serieus, geen Apple Pay? Elke zichzelf respecterende bank heeft dit toch? Gaat voor mij een reden zijn om weg te gaan. 

Reputatie 5
Badge +1
Wie gaat eerder zijn, Knab of ING?

Ik begrijp dat wij uitgedaagd worden..
Reputatie 2
Is er al meer duidelijkheid rondom ApplePay en KNAB? Anders weet ik of ik mijn rekeningen kan gaan verhuizen. Zou prettig zijn als KNAB hier duidelijkheid over kan geven. Zelf ben ik richting KNAB gegaan omdat ze voorop wilde lopen richting gebruik van nieuwe technologie, alleen krijg ik de indruk dat de focus hierop weg is.

Kortom... Knab laat u horen 🙂.


Beste mensen van KNAB,

Zouden jullie a.u.b. met een officieel standpunt naar buiten kunnen komen rondom ApplePay zodat klanten weten waar ze aan toe zijn?
Reputatie 1

Verontrustend lees ik mee als kersverse Knab klant, waar ook ik dacht dit is een bank die het snapt, schrikken de horror berichten me hier toch enigszins af. Ik was in de veronderstelling dat Knab een koploper was innovatief gezien, hopelijk verrast men mij nog enorm tijdens de (overstapservice wachttijd).

In dit topic gaat het over Apple Pay, ik kom bij de ABN vandaan hebben ze dit al maanden. Ik hoop toch dat er snel weer wat mooie features uit de koker komen bij de bank van de toekomst.

Same here… ik baal dat Apple Pay er niet is, zeker in deze tijd… ik hoop niet dat we spijt gaan krijgen van de overstap..

Hallo knappe mensen van Knab. Allereerst, ik ben zeer tevreden over jullie diensten en support. Wat ik mis zijn slechts twee dingen:

 

1 - Apple Pay. Geen noodzaak, wel heel erg fijn, vooral nu.

2 - Een officiële reactie, nu het onderwerp al 3 jaar open staat.

 

Suggestie: pak de planning er bij, zet dit item er op, laat iedereen hier weten wanneer ze het ongeveer mogen verwachten en neem gerust een marge van een maand of drie. Geeft niet, als we maar weten dat het komt.

Iedere reactie is welkom, behalve het uitblijven er van. Alvast bedankt!

Beste @Janar,

Ondanks dat Knab nog geen Apple Pay heeft, is het wel mogelijk om contactloos te betalen. Staat je contactloos betalen niet aan? Dan regel je dit in je Knab app in het het menu via Bankpassen > Contactloos betalen; of in je Persoonlijke Bankomgeving

Vanwege het Coronavirus hebben we de limieten die gelden voor het contactloos betalen ook aangepast.

Voor de limiet per transactie geldt dat je nu bedragen tot en met € 50 zonder pincode kan betalen. Voorheen was dit € 25.
Daarnaast is ook ingesteld dat je tot maximaal € 50 achter elkaar contactloos kunt betalen in een reeks. Is je limiet bereikt? Dan moet je bij de eerstvolgende betaling je bankpas in de betaalautomaat steken en je pincode invoeren. Doordat je je pincode intoetst, start de teller voor contactloos betalen weer opnieuw.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

Stefanie

Aah vandaar dat ik de laatste tijd zo irritant vaak toch gewoon moet pinnen… Beetje vreemd dat de limiet voor een reeks hetzelfde is als de limiet voor een enkele transactie. In de praktijk moet je dan nog behoorlijk vaak je pas in het apparaat doen en je pin intoetsen.

Maar goed, ik zal het nog een maandje of wat aankijken of het gaat lukken met Apple Pay, en daarna ga ik toch echt overstappen ben ik bang.

Begin november 2019 heb ik ook deze vraag gesteld aan KNAB. Destijds kreeg ik daarop onderstaand  antwoord:

Momenteel bieden wij dit nog niet aan. Natuurlijk zien we het belang in van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Maar als relatief kleine bank moeten we extra slim kijken naar waar we wel of niet op inspelen en aanhaken. We zijn op dit moment druk bezig met grote projecten zoals klantidentificatie en -monitoring en PSD2. Deze projecten zijn ontzettend belangrijk voor het goed en veilig functioneren als bank en vragen veel van onze aandacht. Daarnaast lag onze focus op de introductie van Instant Payments en het Knab Betaalverzoek. Deze zijn inmiddels afgerond. We hebben nu meer tijd voor het ontwikkelen van nieuwe functies, zoals Apple Pay. We weten nu al wel dat we Apple Pay niet kunnen aanbieden in 2019. Wanneer in 2020 we onze klanten hier wel blij mee kunnen maken, hopen we zo snel mogelijk te kunnen laten weten.”

Ik begrijp dat je niet alles in één keer kan introduceren en dat je een budget maar 1 keer kan uitgeven. Maar het is ondertussen alweer bijna halverwege 2020, dus verwacht dan toch ook echt wel binnenkort een aankondiging hierover. Zeker in deze tijden van het Coronavirus zou dit toch echt een uitkomst zijn. 

Reputatie 4
Badge
Vanochtend even contact opgenomen met de klantenservice en van hen hoorde ik dat het voor Knab Apple Pay op dit moment geen prioriteit is. Op zich is dat wel in lijn met wat de afgelopen maanden door Knab is gecommuniceerd, maar het blijft erg jammer. Volgens mij is het niet heel moeilijk om dit te implementeren. Hopelijk komt Knab er over een paar maanden mee :)

Ondertussen maar via bunq, Revolut en N26 gebruik van maken 😃
Erg jammer! Misschien toch maar weer terug naar Rabobank die zich in de afgelopen maanden toch erg verbeterd hebben.

@Stefanie Bedankt voor je reactie…  Voor mij nog maar eens de bevestiging dat er weinig competente developers bij KNAB zitten. De topicstart is van 3 jaar geleden….jullie hebben gewoon liggen slapen. Je kon al jaren zien dat Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen eraan zat te komen.
 

Als je dan na bijna een jaar dat Apple Pay in Nederland ook beschikbaar is nog niet meer kan zeggen dan: “We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.”

Heb je naar mijn idee geen focus en te weinig kwalitatieve medewerkers / developers om marktontwikkelingen te kunnen volgen.

 

 

 

Volgens mij zijn ze afhankelijk van de roadmap van Five Degrees, waar het core banking platform van Knab op is gebouwd. 
 

Ik ga ook eens kijken waar ik naar zal overstappen... 

Ik ben 4 jaar geleden overgestapt naar KNAB omdat ze erg snel zijn met vernieuwingen. Heb Apple Pay een tijdje aangekeken maar ben toch tot de conclusie gekomen dat KNAB hier een enorme steek laat vallen wat mij erg teleurstelt en ik weer terug ga naar mijn oude bank, hoewel ik dan minder rente krijg op mijn spaarrekening maar is toch al zo laag dat dat niet veel meer uitmaakt. Erg jammer.
Ik ben ook zeer teleurgesteld in Knab. Op twitter wordt iedere keer gezegd dat ze er geen tijd voor hebben.
Er wordt iedere keer gezegd dat ze druk zijn met betaalverzoeken en instant payments. Beide werken al. Dus ik vraag mij af of er nog wel toekomst in KNAB zit. Ik denk er ook sterk over op over te stappen naar een bank die wel Apple Pay. Als KNAB niet binnen een maand Apple Pay heeft ben ik weg.
KNAB is met het vertrek van René Frijters hard achteruit gegaan wat innovatie
Badge
Ik had, toen ik in 2012 klant werd, gedacht dat Knab een voorloper zou zijn.
zo langzamerhand wordt Knab ingehaald door de "oude" banken.
https://www.iculture.nl/nieuws/bunq-n26-monese-revolut-apple-pay-nederland/

Ik wacht nog even af maar het is mateloos irritant, anders stappen we over.

slechte zaak knab 😢😢

Denk er ook aan om over te stappen als Apple pay niet door KNAB geïntegreerd wordt.

Ik begrijp dat het betaalverkeer de bank niet bijzonder veel oplevert, maar ondertussen is Apple Pay bijna industry standard en mist KNAB deze feature.