Apple Pay


Reputatie 1
Wie gaat eerder zijn, Knab of ING?

Stefanie 18 dagen geleden

Beste lezers, 

We snappen jullie irritaties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Wij zien ook alle voordelen van deze manier van betalen die jullie benoemen en balen er dan ook zelf zeer van dat we het nog steeds niet aan onze klanten kunnen aanbieden.
We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

 

Bekijk originele reactie

165 reacties

Reputatie 3
Badge

Hij ondersteunt de kaart niet. Aldus de melding in de app. 

@marco90 
 

Gebruik je wel de creditcard en niet de gewone pas? 

 

Jup! Met automatisch scannen lukt het niet, en zodra ik het achtste cijfer van m'n creditcard intoets zegt de app dat het geen ondersteunde card is. 

Reputatie 1

Hij ondersteunt de kaart niet. Aldus de melding in de app. 

@marco90 
 

Gebruik je wel de creditcard en niet de gewone pas? 

Reputatie 3
Badge

Hij ondersteunt de kaart niet. Aldus de melding in de app. 

Reputatie 1

Hai allen,

Aangezien Knab nog steeds geen Apple Pay ondersteund is het mss handig om via Curve toch Apple Pay te gebruiken met je creditcard van Knab. Hebben al meer mensen hier ervaring mee? Via Curve kun je gewoon al je credit cards koppelen ook van banken zonder Apple Pay ondersteuning! 

Reputatie 3
Badge

Contactloos betalen is geen onderdeel van zorgplicht in het kader van corona. Bovendien kan je al contactloos betalen, met je pinpas. Apple Pay is geen onderdeel van zorgplicht.

 

Wat er wel bij hoort is klanten voldoende informatie verschaffen om een goede afweging te kunnen maken voor het afnemen van een dienst of product. Aan die informatie ontbreekt het op het gebied van planning wel.

Als Bank heeft u zorgplicht (COVID 19 CONTACTLOOS BETALEN) richting uw klanten en bent u verplicht om uw betalende klanten te informeren over de contactloos betalen koers van KNAB en de toekomst van haar taken- en diensten pakketen. Anno 2020 worden bedrijven die met open vizier met hun klanten communiceren hoger gewaardeerd dan de bedrijven die zich verschuilen achter een gestandaardiseerd helpdesk episteltje waar geen klant iets mee opschiet en nog steeds geen idee heeft waar de bank zich op haar roadmap richting Apple Pay bevindt. KNAB laat je echte gezicht nou eens zien draai niet zo laf en slap om de brei heen en kom even ter zake wil je. We willen graag duidelijkheid en contactloos betalen KNAB.

Ik heb enkele maanden geleden al mijn betaalde Knab privé pakket opgezegd. Voor een rekening zonder Apple Pay betaal ik niet.

Gebruik al een jaar Apple Pay via m’n Britse bank Revolut. Daar zijn ze tenminste wel innovatief. Vervolgens gebruik ik voor iDeal betalingen nog mijn Knab rekening, maar dat kan al met Knab basis.

Heb geen eens meer een prive betaalpas bij me, betaal alles met m’n Apple Watch. Alleen voor te tanken heb ik nog een bankpas nodig maar dat gaat via m’n zakelijke rekening. Die heb ik nog wel bij Knab, want daar is Knab scherp geprijst.

@Stefanie Bedankt voor je reactie…  Voor mij nog maar eens de bevestiging dat er weinig competente developers bij KNAB zitten. De topicstart is van 3 jaar geleden….jullie hebben gewoon liggen slapen. Je kon al jaren zien dat Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen eraan zat te komen.
 

Als je dan na bijna een jaar dat Apple Pay in Nederland ook beschikbaar is nog niet meer kan zeggen dan: “We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.”

Heb je naar mijn idee geen focus en te weinig kwalitatieve medewerkers / developers om marktontwikkelingen te kunnen volgen.

 

 

 

Volgens mij zijn ze afhankelijk van de roadmap van Five Degrees, waar het core banking platform van Knab op is gebouwd. 
 

Ik ga ook eens kijken waar ik naar zal overstappen... 

Serieus, geen Apple Pay? Elke zichzelf respecterende bank heeft dit toch? Gaat voor mij een reden zijn om weg te gaan. 

Begin november 2019 heb ik ook deze vraag gesteld aan KNAB. Destijds kreeg ik daarop onderstaand  antwoord:

Momenteel bieden wij dit nog niet aan. Natuurlijk zien we het belang in van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Maar als relatief kleine bank moeten we extra slim kijken naar waar we wel of niet op inspelen en aanhaken. We zijn op dit moment druk bezig met grote projecten zoals klantidentificatie en -monitoring en PSD2. Deze projecten zijn ontzettend belangrijk voor het goed en veilig functioneren als bank en vragen veel van onze aandacht. Daarnaast lag onze focus op de introductie van Instant Payments en het Knab Betaalverzoek. Deze zijn inmiddels afgerond. We hebben nu meer tijd voor het ontwikkelen van nieuwe functies, zoals Apple Pay. We weten nu al wel dat we Apple Pay niet kunnen aanbieden in 2019. Wanneer in 2020 we onze klanten hier wel blij mee kunnen maken, hopen we zo snel mogelijk te kunnen laten weten.”

Ik begrijp dat je niet alles in één keer kan introduceren en dat je een budget maar 1 keer kan uitgeven. Maar het is ondertussen alweer bijna halverwege 2020, dus verwacht dan toch ook echt wel binnenkort een aankondiging hierover. Zeker in deze tijden van het Coronavirus zou dit toch echt een uitkomst zijn. 

Ik check elke paar weken dit topic omdat ik ook met smart zit te wachten op apple pay. Na de reactie van Knab heb ik ook de knoop doorgehakt, als ze voor september geen Apple pay ondersteunen ga ik na 1.5 jaar Knab toch ook maar weer overstappen. Wat een grote teleurstelling is Knab dan geweest. Het was erg fijn om online een rekening aan te kunnen vragen, maar dat was het dan wel, jammer.

Beste @Janar,

Ondanks dat Knab nog geen Apple Pay heeft, is het wel mogelijk om contactloos te betalen. Staat je contactloos betalen niet aan? Dan regel je dit in je Knab app in het het menu via Bankpassen > Contactloos betalen; of in je Persoonlijke Bankomgeving

Vanwege het Coronavirus hebben we de limieten die gelden voor het contactloos betalen ook aangepast.

Voor de limiet per transactie geldt dat je nu bedragen tot en met € 50 zonder pincode kan betalen. Voorheen was dit € 25.
Daarnaast is ook ingesteld dat je tot maximaal € 50 achter elkaar contactloos kunt betalen in een reeks. Is je limiet bereikt? Dan moet je bij de eerstvolgende betaling je bankpas in de betaalautomaat steken en je pincode invoeren. Doordat je je pincode intoetst, start de teller voor contactloos betalen weer opnieuw.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

Stefanie

Aah vandaar dat ik de laatste tijd zo irritant vaak toch gewoon moet pinnen… Beetje vreemd dat de limiet voor een reeks hetzelfde is als de limiet voor een enkele transactie. In de praktijk moet je dan nog behoorlijk vaak je pas in het apparaat doen en je pin intoetsen.

Maar goed, ik zal het nog een maandje of wat aankijken of het gaat lukken met Apple Pay, en daarna ga ik toch echt overstappen ben ik bang.

Reputatie 2

@Stefanie Bedankt voor je reactie…  Voor mij nog maar eens de bevestiging dat er weinig competente developers bij KNAB zitten. De topicstart is van 3 jaar geleden….jullie hebben gewoon liggen slapen. Je kon al jaren zien dat Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen eraan zat te komen.
 

Als je dan na bijna een jaar dat Apple Pay in Nederland ook beschikbaar is nog niet meer kan zeggen dan: “We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.”

Heb je naar mijn idee geen focus en te weinig kwalitatieve medewerkers / developers om marktontwikkelingen te kunnen volgen.

 

 

 

Reputatie 3
Badge

Haha dit is wel echt next level schaamteloos bijna twee maanden later op je klanten reageren. Maar goed. 

Beste @josdegroot @wvanderspek @Henrybla @BeetjeMark @bjveen1981 @Niekje @Nlopes

We snappen jullie reacties volkomen. We vinden het enorm jammer dat we op dit moment niet aan jullie verwachtingen voldoen en snappen de teleurstellingen en irritaties.
Ik wil in deze reactie nogmaals voorop stellen dat we het belang van mobiel betalen inzien en deze functionaliteit nog steeds bovenaan onze prioriteitenlijst staat.
Zoals ook in een voorgaande reactie aangegeven, zijn we op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen. Dit is complex en kost tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten.

Groet,
Stefanie 

Beste @josdegroot 

Het was me inderdaad duidelijk dat @Janar doelde op het feit dat je met Apple Pay het hele probleem wat betreft het aanraken van een pinapparaat tackelt. Echter, ondanks de begrijpelijke reacties omtrent het niet aanbieden van Apple Pay leek het me wel goed om aan te geven welke optie we wel kunnen bieden.

Groet,

Stefanie

beste @jeroentomas 


Op dit moment zijn we druk bezig met de ontwikkeling van de fundering voor mobiel betalen. Dit is een complex proces, waardoor het ons nog even wat tijd gaat kosten. Zodra we meer kunnen communiceren, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Beste lezers, 

We snappen jullie irritaties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Wij zien ook alle voordelen van deze manier van betalen die jullie benoemen en balen er dan ook zelf zeer van dat we het nog steeds niet aan onze klanten kunnen aanbieden.
We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

 

Reputatie 1

Nou het is zover, heb na de zoveelste storing van KNAB welke geen transacties doorstuurt naar MoneyBird de knoop doorgehakt en ik zeg KNAB al weer vaarwel, toch wel KNAP! Nu alles nog zakelijk regelen dat de betalingen op de nieuwe rekening komen. Maar ik ga naar een bank waar wel ApplePay mogelijk is en waar de transacties wel gewoon binnenkomen want zo administratie verwerken is mooi knudde! bedankt KNAB!

Ja ik ga denk ik ook weer terug naar Bunq .. Zo vooruitstrevend is Knab niet, helaas .. iig geen vernieuwende bank! Jammer ..

Nou het is zover, heb na de zoveelste storing van KNAB welke geen transacties doorstuurt naar MoneyBird de knoop doorgehakt en ik zeg KNAB al weer vaarwel, toch wel KNAP! Nu alles nog zakelijk regelen dat de betalingen op de nieuwe rekening komen. Maar ik ga naar een bank waar wel ApplePay mogelijk is en waar de transacties wel gewoon binnenkomen want zo administratie verwerken is mooi knudde! bedankt KNAB!

Hallo knappe mensen van Knab. Allereerst, ik ben zeer tevreden over jullie diensten en support. Wat ik mis zijn slechts twee dingen:

 

1 - Apple Pay. Geen noodzaak, wel heel erg fijn, vooral nu.

2 - Een officiële reactie, nu het onderwerp al 3 jaar open staat.

 

Suggestie: pak de planning er bij, zet dit item er op, laat iedereen hier weten wanneer ze het ongeveer mogen verwachten en neem gerust een marge van een maand of drie. Geeft niet, als we maar weten dat het komt.

Iedere reactie is welkom, behalve het uitblijven er van. Alvast bedankt!

ze hebben aangegeven dit in 2020 te gaan regelen, maar sindsdien is het SILENCE!!! oftewel ik reken er zelf echt niet meer op. Ik heb inmiddels mijn iphone weer en heerlijk bij ING met Apple Pay, had graag ook met mijn zakelijke rekening dit gebruikt maar ja knab dus niet beschikbaar.

 

Zit heel erg te twijfelen wat ik ga doen, ik vind knab best prettig maar dit puntje is wel irritant. 

 

Overigens denk ik niet meer dat ze een reactie gaan geven want ze hebben dit al zo vaak aangegeven dat het nog niet op de lijst stond of dat ze er met mindere aandacht/prio mee bezig zijn. 

Hallo knappe mensen van Knab. Allereerst, ik ben zeer tevreden over jullie diensten en support. Wat ik mis zijn slechts twee dingen:

 

1 - Apple Pay. Geen noodzaak, wel heel erg fijn, vooral nu.

2 - Een officiële reactie, nu het onderwerp al 3 jaar open staat.

 

Suggestie: pak de planning er bij, zet dit item er op, laat iedereen hier weten wanneer ze het ongeveer mogen verwachten en neem gerust een marge van een maand of drie. Geeft niet, als we maar weten dat het komt.

Iedere reactie is welkom, behalve het uitblijven er van. Alvast bedankt!

Reputatie 1

Beste Knab, 

Inmiddels ben ik een redelijk ontevreden klant. Uiteraard heb ik alle begrip voor focus op security maar er zijn toch echt een aantal zaken die inmiddels wel randvoorwaardelijk zijn om jezelf een  bank te mogen noemen, laat staan ‘de online bank die met je meedenkt’. Ik heb dit reeds via diverse wegen al geprobeerd (call met servicedesk, contact via de app waarbij meerdere keren is aangeven het ‘op de lijst’ te zetten en via Knab Open). Via dit bericht probeer ik het nogmaals. Ik zal dit bericht ook in de drie topics plaatsen zodat ik niet het verzoek krijg om het te splitsen en in de relevante topics te plaatsen. Er zijn drie open topics die volgens mij alledrie al  meerdere jaren open staan en waarvan er twee in ieder geval relatief eenvoudig te realiseren zijn. 

Apple Pay (geen verdere uitleg nodig), dit kan echt niet veel langer gerekt worden

Keuze uit bankpassen. Het stickervel is een paar jaar een pleister geweest maar het kan toch niet complex zijn om de Knab klanten te laten kiezen uit meerdere soorten bankpassen. Al begin je met de kleuren uit de huisstijl. Daarmee zijn passen wel eenvoudig te herkennen en zijn een flink aantal klanten (gezien de behoefte in de topic) geholpen. Ik ben zelfs van mening dat klanten bereid zijn hiervoor te betalen. Standaard krijg je een witte pas, mocht je een blauwe, gele, groene of roze willen dan betaal je daar eenmalig 2,- euro voor bijvoorbeeld. Geen idee waarom dit niet per direct ingevoerd kan worden.

Kinder- of jongerenrekening of desnoods een gezinspakket. “De jeugd heeft de toekomst” volgens mij hoeft hier verder niet veel over gezegd te worden. Wat me overigens verbaast is dat er een aantal keren gereageerd wordt dat er voorlopig geen kinder- / jongerenrekening komt. Maar dat ik gister een bericht via LinkedIn zie over ‘Knabs Klaslokaal’? Steek dan s.v.p. de tijd in ontwikkeling van een van deze punten in plaatst van een post op LinkedIn richting kinderen die blijkbaar geen doelgroep zijn en waarschijnlijk ook geen LinkedIn gebruiken. 

Alvast bedankt voor hopelijk een inhoudelijke reactie op de 3 punten..

Tja, inderdaad. Iets waar ik niet over na had gedacht voor m’n overstap vanaf ABN omdat het een no-brainer leek, maar ik kan onze gezamenlijke pas en m’n eigen pas alleen uit elkaar houden door naar het rekeningnummer te kijken, bizar toch? 

Reputatie 1

Verontrustend lees ik mee als kersverse Knab klant, waar ook ik dacht dit is een bank die het snapt, schrikken de horror berichten me hier toch enigszins af. Ik was in de veronderstelling dat Knab een koploper was innovatief gezien, hopelijk verrast men mij nog enorm tijdens de (overstapservice wachttijd).

In dit topic gaat het over Apple Pay, ik kom bij de ABN vandaan hebben ze dit al maanden. Ik hoop toch dat er snel weer wat mooie features uit de koker komen bij de bank van de toekomst.

Same here… ik baal dat Apple Pay er niet is, zeker in deze tijd… ik hoop niet dat we spijt gaan krijgen van de overstap..

Reputatie 1

Beste Knab, 

Inmiddels ben ik een redelijk ontevreden klant. Uiteraard heb ik alle begrip voor focus op security maar er zijn toch echt een aantal zaken die inmiddels wel randvoorwaardelijk zijn om jezelf een  bank te mogen noemen, laat staan ‘de online bank die met je meedenkt’. Ik heb dit reeds via diverse wegen al geprobeerd (call met servicedesk, contact via de app waarbij meerdere keren is aangeven het ‘op de lijst’ te zetten en via Knab Open). Via dit bericht probeer ik het nogmaals. Ik zal dit bericht ook in de drie topics plaatsen zodat ik niet het verzoek krijg om het te splitsen en in de relevante topics te plaatsen. Er zijn drie open topics die volgens mij alledrie al  meerdere jaren open staan en waarvan er twee in ieder geval relatief eenvoudig te realiseren zijn. 

Apple Pay (geen verdere uitleg nodig), dit kan echt niet veel langer gerekt worden

Keuze uit bankpassen. Het stickervel is een paar jaar een pleister geweest maar het kan toch niet complex zijn om de Knab klanten te laten kiezen uit meerdere soorten bankpassen. Al begin je met de kleuren uit de huisstijl. Daarmee zijn passen wel eenvoudig te herkennen en zijn een flink aantal klanten (gezien de behoefte in de topic) geholpen. Ik ben zelfs van mening dat klanten bereid zijn hiervoor te betalen. Standaard krijg je een witte pas, mocht je een blauwe, gele, groene of roze willen dan betaal je daar eenmalig 2,- euro voor bijvoorbeeld. Geen idee waarom dit niet per direct ingevoerd kan worden.

Kinder- of jongerenrekening of desnoods een gezinspakket. “De jeugd heeft de toekomst” volgens mij hoeft hier verder niet veel over gezegd te worden. Wat me overigens verbaast is dat er een aantal keren gereageerd wordt dat er voorlopig geen kinder- / jongerenrekening komt. Maar dat ik gister een bericht via LinkedIn zie over ‘Knabs Klaslokaal’? Steek dan s.v.p. de tijd in ontwikkeling van een van deze punten in plaatst van een post op LinkedIn richting kinderen die blijkbaar geen doelgroep zijn en waarschijnlijk ook geen LinkedIn gebruiken. 

Alvast bedankt voor hopelijk een inhoudelijke reactie op de 3 punten..

Reageer