Apple Pay


Reputatie 1
Wie gaat eerder zijn, Knab of ING?

Stefanie 2 maanden geleden

Beste lezers, 

We snappen jullie irritaties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Wij zien ook alle voordelen van deze manier van betalen die jullie benoemen en balen er dan ook zelf zeer van dat we het nog steeds niet aan onze klanten kunnen aanbieden.
We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

 

Bekijk originele reactie

196 reacties

Reputatie 2

Tipje voor knab... Apple Pay gaat ook in Nederland creditcards ondersteunen

de meeste concurrenten zijn alweer een stap verder :)..

 

Hier inmiddels een tevreden Bunq gebruiker die de verwachtingen wel waar kunnen maken als vooruitstrevende online bank.

Ik hoorde dat er binnen moederbedrijf Aegon weer flink op de kosten gelet moet worden… dat voorspelt ook weinig goeds…

mijn advies….inpakken en wegwezen. Ze hebben meer dan een kans gehad

Nog steeds niets bekend over apple pay bij KNAB.

onlangs ook contact gehad inzake Apple pay, maar ook de mooie stunt die ze hebben gedaan inzake Visa creditcard. Alles zelf mogen regelen, aanvragen bij de monopolist ICS, die je niet kunt beinvloeden en reageren ook niet op vragen, verzoeken, erg slecht van Knab.

Gelukkig vandaag nieuwe creditcard ontvangen, op randje  van geplande reis naar Amerika en Mexico, 

Wij zijn jaren geleden overgestapt naar KNAB vanwege rente en verwachtingen van een internetbank tegen over de stugge, logge banken zoals Rabo, ABN EN ING, deze banken lopen op sommige punten achter, maar op moderne items zoals Apple pay ver voor. Is ook te begrijpen dat Knab hiervoor waarschijnlijk de middellen niet voor heeft als “kleine”:speler in de markt, maar wij zijn overgestapt naar Knab met de verwachting bij een vooruitstrevende bank terecht te komen. Helaas is het vooruitstrevende niet te merken, en onderscheid Knab zich niet meer van de monopolistische banken in Nederland. In mijn ogen is het enige verschil nog dat als ik als nieuwe klant naar Knab kom, ik alles online kan aanvragen door de benodigde documenten te uploaden, daarna is het geregeld. Rabo en andere “grote” banken hebben dit nog steeds niets geregeld, 1 week geleden nog geprobeerd bij Rabo, moest langskomen bij de bank voor aanpassingen, helaas ook gemiste kans…. Voor de rente hoef je niet meer bij een bank te zijn, dan wil je wel graag waar voor je maandelijkse kosten. Ik zit al een tijdje rustig te wachten op apple pay, maar ik vrees dat ik binnenkort toch maar weer de overstap ga wagen als er geen concrete berichten over apple pay gaan komen. Erg jammer KNAB.

Ik hoop binnen een week op een reactie van KNAB, net zoals vele andere die mij voor zijn gegaan, echter ik verwacht er weinig van.

 

Ik kan me hier 100% in vinden.

Reactie KNAB via Twitter:

 

We zijn op de hoogte van Knab Open en het gesprek over Apple Pay. We hebben nog geen exacte datum waarop dit wordt geintroduceerd en niet een verdere update sinds ons laatste bericht in dit gesprek.  ^AV

Reputatie 2

Beste lezers, 


Bedankt voor jullie berichten. Graag reageer ik hierop.

We hebben begrip voor jullie reacties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay. Ook Knab baalt hier ontzettend van. Zie onze voorgaande reacties over waarom we hier niet zo snel mee zijn als dat we graag willen. 

Wat we voor nu kunnen aangeven is dat het mobiel betalen bovenaan onze prioriteiten lijst staat!  We zijn druk bezig om dit te regelen. Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Groet, Stefanie 

Goh, als je nu Apple Pay had gehad dan had je helemaal geen pinapparaat hoeven aanraken. Dan was je toch een klein stukje meer Corona proof geweest.

Maar ik heb genoeg gezegd. Ik ga terug naar Rabobank.

Reputatie 2

Beste @Janar,

Ondanks dat Knab nog geen Apple Pay heeft, is het wel mogelijk om contactloos te betalen. Staat je contactloos betalen niet aan? Dan regel je dit in je Knab app in het het menu via Bankpassen > Contactloos betalen; of in je Persoonlijke Bankomgeving

Vanwege het Coronavirus hebben we de limieten die gelden voor het contactloos betalen ook aangepast.

Voor de limiet per transactie geldt dat je nu bedragen tot en met € 50 zonder pincode kan betalen. Voorheen was dit € 25.
Daarnaast is ook ingesteld dat je tot maximaal € 50 achter elkaar contactloos kunt betalen in een reeks. Is je limiet bereikt? Dan moet je bij de eerstvolgende betaling je bankpas in de betaalautomaat steken en je pincode invoeren. Doordat je je pincode intoetst, start de teller voor contactloos betalen weer opnieuw.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

Stefanie

Reputatie 2

Is je limiet bereikt? Dan moet je bij de eerstvolgende betaling je bankpas in de betaalautomaat steken en je pincode invoeren. Doordat je je pincode intoetst, start de teller voor contactloos betalen weer opnieuw.

 

En juist dit is dus niet meer nodig met Apple Pay…. je hoeft dan dus ook niet na iedere 50,-  als nog de toetsen aan te raken en je pincode in te geven……

Ook heb je het limiet van bedragen boven de 50,- niet met Apple Pay en kan je dus contactloos betalen tot maximum van je daglimiet...


Daar ging volgens mij zijn opmerking over…. contactloos betalen met een pinpas is weinig innovatief te noemen :).

Yes ook hier helaas terug naar een andere bank. 

Het is echt te bizar dat een ‘internet bank’ als KNAB er zolang over moet doen om dit te ontwikkelen. Daaaaaaag KNAB tot de volgende keer als jullie me weer lokken met mooie spaarrentes.

Beste @Janar,

Ondanks dat Knab nog geen Apple Pay heeft, is het wel mogelijk om contactloos te betalen. Staat je contactloos betalen niet aan? Dan regel je dit in je Knab app in het het menu via Bankpassen > Contactloos betalen; of in je Persoonlijke Bankomgeving

Vanwege het Coronavirus hebben we de limieten die gelden voor het contactloos betalen ook aangepast.

Voor de limiet per transactie geldt dat je nu bedragen tot en met € 50 zonder pincode kan betalen. Voorheen was dit € 25.
Daarnaast is ook ingesteld dat je tot maximaal € 50 achter elkaar contactloos kunt betalen in een reeks. Is je limiet bereikt? Dan moet je bij de eerstvolgende betaling je bankpas in de betaalautomaat steken en je pincode invoeren. Doordat je je pincode intoetst, start de teller voor contactloos betalen weer opnieuw.

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Groet,

Stefanie

Boodschappen zijn vaak al meer dan 50 euro dus dan is het nog steeds niet contactloos.

Daarnaast, je reageert pas 8 dagen na mijn bericht dus een beetje laat.

Beste Knab,
Al lange tijd zijn meerdere klanten van Knab hunkerend naar Apple Pay, waar andere banken al ruim een halfjaar deze optie bieden biedt Knab deze betaalmogelijkheid nog steeds niet. Inmiddels door alle 6 de pagina's van dit topic gelezen en er van overtuigd dat er vele die zeggen weg te gaan ook echt zijn overgestapt. Nu COVID-19 inderdaad in ons land een grote hoofdrol speelt \ snap ik dat deze betaalmogelijkheid in ontwikkelen misschien langzamer gaat dan gehoopt. Echter zou Apple Pay bij Knab een ideale oplossing zijn om die eeuwig smerige apparaatjes in winkels niet meer hoeven aan te raken.

Ik ben er dus van overtuigd dat Knab juist een goede daad zal doen om deze “feature” snel en slim op de markt te brengen. Ik zit momenteel nog in die eeuwig langdurende overstapservice, ik heb gelukkig wel mijn rekeningen bij de Rabobank nog waar ik soms nog wel eens geld naar toe snoep om toch een beetje Apple Pay te hebben. Echter ben ik naar Knab toe gestapt vanwege het ding dat het de bank van de toekomst zou zijn, was ik weliswaar er van overtuigd dat jullie één van de eerste zouden zijn.

Óok ik ben toch aan het denken om die €100,- maar te betalen om die overstapservice te beëindigen om terug te gaan naar mijn oude vertrouwde “bank van de toekomst”, Rabobank.

Ik hoop dat we toch nog snel kunnen genieten van de service die Knab te bieden heeft en zo allemaal veilig en schoon kunnen betalen met Apple Pay.

-Amen

Hallo, 

Ook ik ben een jaar geleden samen met mijn partner overgestapt naar Knab. Vol verwachting van de nieuwe aanpak én 50% korting op de maandelijkse kosten moet ik een jaar na deze datum toch echt constateren dat er nog steeds geen Apple Pay is… De onderscheidende rente is inmiddels weg. Fijn om meerdere bankrekeningen te hebben, maar nog steeds geen mogelijkheid om iets van een andere kleur pas te ontvangen. En last but not least… De korting vervalt en we moeten zometeen dik gaan betalen.

De klantenservice lijkt alleen maar meer standaard reacties te sturen.

Welke reden heb ik nog om te blijven?!

 

 

Reputatie 2

Ik ben ook overgestapt van bunq naar knab in de hoop dat deze online bank wel belooft wat men zegt. Ongelooflijk dat Apple Pay er nog niet is. Ook totaal geen uitleg waarom het er nog niet is. Vaag .. Er wordt veel gezegd maar eigenlijk gebeurd er niets.  Ik wacht nog ff af. En anders ga ik terug naar knab basis. ;) 

Verontrustend lees ik mee als kersverse Knab klant, waar ook ik dacht dit is een bank die het snapt, schrikken de horror berichten me hier toch enigszins af. Ik was in de veronderstelling dat Knab een koploper was innovatief gezien, hopelijk verrast men mij nog enorm tijdens de (overstapservice wachttijd).

In dit topic gaat het over Apple Pay, ik kom bij de ABN vandaan hebben ze dit al maanden. Ik hoop toch dat er snel weer wat mooie features uit de koker komen bij de bank van de toekomst.

Ik ben begin dit jaar begonnen als ZZP’er en heb een rekening geopend bij KNAB. Nu heb ik momenteel nog een Android toestel maar heb altijd apple gehad, en laat ik het zo zeggen Apple Pay is het gene wat ik het meeste mis. Nog heel even en ik kan de overstap weer maken naar Apple en had toch wel gehoopt dat dit ook bij KNAB mogelijk zou zijn. Ik moet zeggen dat ik dat echt teleurstellend vind. Had graag overgestapt ook met onze persoonlijke rekeningen (ING) maar ga dat nu natuurlijk. wel laten, 2020 zou het jaar zijn van ApplePay bij KNAB, gezien de corona denk ik belangrijker dan ooit, kortom Komop KNAB!!!! aanmaken!

Reputatie 2

Voor iedereen die nog twijfels heeft…. nu gaat het over ApplePay… maar dit laat gewoon zien hoe ongelofelijk traag KNAB is als het gaat over implementatie van nieuwe (betaal) mogelijkheden. Iets wat je juist van “een bank van de toekomst” zou verwachten.

Kijk bijvoorbeeld ook hoe lang het heeft geduurd voordat we een betaalverzoek konden versturen….

Straks is er een andere nieuwe ontwikkeling en kunnen we weer 1,5 jaar wachten totdat KNAB eens na begint te denken over implementatie.

Knab is gewoon een langzame volger en geen bank die nadenkt over “the next step”…

Inmiddels zijn er voldoende nieuwe Internet banken die wel laten zien dat ze voorop willen lopen… KNAB heeft iig op meerdere vlakken laten zien dat ze hier onvoldoende toe in staat zijn.

 

Reputatie 1

Beste Knab, 

Inmiddels ben ik een redelijk ontevreden klant. Uiteraard heb ik alle begrip voor focus op security maar er zijn toch echt een aantal zaken die inmiddels wel randvoorwaardelijk zijn om jezelf een  bank te mogen noemen, laat staan ‘de online bank die met je meedenkt’. Ik heb dit reeds via diverse wegen al geprobeerd (call met servicedesk, contact via de app waarbij meerdere keren is aangeven het ‘op de lijst’ te zetten en via Knab Open). Via dit bericht probeer ik het nogmaals. Ik zal dit bericht ook in de drie topics plaatsen zodat ik niet het verzoek krijg om het te splitsen en in de relevante topics te plaatsen. Er zijn drie open topics die volgens mij alledrie al  meerdere jaren open staan en waarvan er twee in ieder geval relatief eenvoudig te realiseren zijn. 

Apple Pay (geen verdere uitleg nodig), dit kan echt niet veel langer gerekt worden

Keuze uit bankpassen. Het stickervel is een paar jaar een pleister geweest maar het kan toch niet complex zijn om de Knab klanten te laten kiezen uit meerdere soorten bankpassen. Al begin je met de kleuren uit de huisstijl. Daarmee zijn passen wel eenvoudig te herkennen en zijn een flink aantal klanten (gezien de behoefte in de topic) geholpen. Ik ben zelfs van mening dat klanten bereid zijn hiervoor te betalen. Standaard krijg je een witte pas, mocht je een blauwe, gele, groene of roze willen dan betaal je daar eenmalig 2,- euro voor bijvoorbeeld. Geen idee waarom dit niet per direct ingevoerd kan worden.

Kinder- of jongerenrekening of desnoods een gezinspakket. “De jeugd heeft de toekomst” volgens mij hoeft hier verder niet veel over gezegd te worden. Wat me overigens verbaast is dat er een aantal keren gereageerd wordt dat er voorlopig geen kinder- / jongerenrekening komt. Maar dat ik gister een bericht via LinkedIn zie over ‘Knabs Klaslokaal’? Steek dan s.v.p. de tijd in ontwikkeling van een van deze punten in plaatst van een post op LinkedIn richting kinderen die blijkbaar geen doelgroep zijn en waarschijnlijk ook geen LinkedIn gebruiken. 

Alvast bedankt voor hopelijk een inhoudelijke reactie op de 3 punten..

Reputatie 1

Verontrustend lees ik mee als kersverse Knab klant, waar ook ik dacht dit is een bank die het snapt, schrikken de horror berichten me hier toch enigszins af. Ik was in de veronderstelling dat Knab een koploper was innovatief gezien, hopelijk verrast men mij nog enorm tijdens de (overstapservice wachttijd).

In dit topic gaat het over Apple Pay, ik kom bij de ABN vandaan hebben ze dit al maanden. Ik hoop toch dat er snel weer wat mooie features uit de koker komen bij de bank van de toekomst.

Same here… ik baal dat Apple Pay er niet is, zeker in deze tijd… ik hoop niet dat we spijt gaan krijgen van de overstap..

Reputatie 1

Beste Knab, 

Inmiddels ben ik een redelijk ontevreden klant. Uiteraard heb ik alle begrip voor focus op security maar er zijn toch echt een aantal zaken die inmiddels wel randvoorwaardelijk zijn om jezelf een  bank te mogen noemen, laat staan ‘de online bank die met je meedenkt’. Ik heb dit reeds via diverse wegen al geprobeerd (call met servicedesk, contact via de app waarbij meerdere keren is aangeven het ‘op de lijst’ te zetten en via Knab Open). Via dit bericht probeer ik het nogmaals. Ik zal dit bericht ook in de drie topics plaatsen zodat ik niet het verzoek krijg om het te splitsen en in de relevante topics te plaatsen. Er zijn drie open topics die volgens mij alledrie al  meerdere jaren open staan en waarvan er twee in ieder geval relatief eenvoudig te realiseren zijn. 

Apple Pay (geen verdere uitleg nodig), dit kan echt niet veel langer gerekt worden

Keuze uit bankpassen. Het stickervel is een paar jaar een pleister geweest maar het kan toch niet complex zijn om de Knab klanten te laten kiezen uit meerdere soorten bankpassen. Al begin je met de kleuren uit de huisstijl. Daarmee zijn passen wel eenvoudig te herkennen en zijn een flink aantal klanten (gezien de behoefte in de topic) geholpen. Ik ben zelfs van mening dat klanten bereid zijn hiervoor te betalen. Standaard krijg je een witte pas, mocht je een blauwe, gele, groene of roze willen dan betaal je daar eenmalig 2,- euro voor bijvoorbeeld. Geen idee waarom dit niet per direct ingevoerd kan worden.

Kinder- of jongerenrekening of desnoods een gezinspakket. “De jeugd heeft de toekomst” volgens mij hoeft hier verder niet veel over gezegd te worden. Wat me overigens verbaast is dat er een aantal keren gereageerd wordt dat er voorlopig geen kinder- / jongerenrekening komt. Maar dat ik gister een bericht via LinkedIn zie over ‘Knabs Klaslokaal’? Steek dan s.v.p. de tijd in ontwikkeling van een van deze punten in plaatst van een post op LinkedIn richting kinderen die blijkbaar geen doelgroep zijn en waarschijnlijk ook geen LinkedIn gebruiken. 

Alvast bedankt voor hopelijk een inhoudelijke reactie op de 3 punten..

Tja, inderdaad. Iets waar ik niet over na had gedacht voor m’n overstap vanaf ABN omdat het een no-brainer leek, maar ik kan onze gezamenlijke pas en m’n eigen pas alleen uit elkaar houden door naar het rekeningnummer te kijken, bizar toch? 

Hallo knappe mensen van Knab. Allereerst, ik ben zeer tevreden over jullie diensten en support. Wat ik mis zijn slechts twee dingen:

 

1 - Apple Pay. Geen noodzaak, wel heel erg fijn, vooral nu.

2 - Een officiële reactie, nu het onderwerp al 3 jaar open staat.

 

Suggestie: pak de planning er bij, zet dit item er op, laat iedereen hier weten wanneer ze het ongeveer mogen verwachten en neem gerust een marge van een maand of drie. Geeft niet, als we maar weten dat het komt.

Iedere reactie is welkom, behalve het uitblijven er van. Alvast bedankt!

Hallo knappe mensen van Knab. Allereerst, ik ben zeer tevreden over jullie diensten en support. Wat ik mis zijn slechts twee dingen:

 

1 - Apple Pay. Geen noodzaak, wel heel erg fijn, vooral nu.

2 - Een officiële reactie, nu het onderwerp al 3 jaar open staat.

 

Suggestie: pak de planning er bij, zet dit item er op, laat iedereen hier weten wanneer ze het ongeveer mogen verwachten en neem gerust een marge van een maand of drie. Geeft niet, als we maar weten dat het komt.

Iedere reactie is welkom, behalve het uitblijven er van. Alvast bedankt!

ze hebben aangegeven dit in 2020 te gaan regelen, maar sindsdien is het SILENCE!!! oftewel ik reken er zelf echt niet meer op. Ik heb inmiddels mijn iphone weer en heerlijk bij ING met Apple Pay, had graag ook met mijn zakelijke rekening dit gebruikt maar ja knab dus niet beschikbaar.

 

Zit heel erg te twijfelen wat ik ga doen, ik vind knab best prettig maar dit puntje is wel irritant. 

 

Overigens denk ik niet meer dat ze een reactie gaan geven want ze hebben dit al zo vaak aangegeven dat het nog niet op de lijst stond of dat ze er met mindere aandacht/prio mee bezig zijn. 

Nou het is zover, heb na de zoveelste storing van KNAB welke geen transacties doorstuurt naar MoneyBird de knoop doorgehakt en ik zeg KNAB al weer vaarwel, toch wel KNAP! Nu alles nog zakelijk regelen dat de betalingen op de nieuwe rekening komen. Maar ik ga naar een bank waar wel ApplePay mogelijk is en waar de transacties wel gewoon binnenkomen want zo administratie verwerken is mooi knudde! bedankt KNAB!

Reputatie 2

Nou het is zover, heb na de zoveelste storing van KNAB welke geen transacties doorstuurt naar MoneyBird de knoop doorgehakt en ik zeg KNAB al weer vaarwel, toch wel KNAP! Nu alles nog zakelijk regelen dat de betalingen op de nieuwe rekening komen. Maar ik ga naar een bank waar wel ApplePay mogelijk is en waar de transacties wel gewoon binnenkomen want zo administratie verwerken is mooi knudde! bedankt KNAB!

Ja ik ga denk ik ook weer terug naar Bunq .. Zo vooruitstrevend is Knab niet, helaas .. iig geen vernieuwende bank! Jammer ..

Reputatie 2

Beste lezers, 

We snappen jullie irritaties omtrent het nog niet kunnen aanbieden van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen. Wij zien ook alle voordelen van deze manier van betalen die jullie benoemen en balen er dan ook zelf zeer van dat we het nog steeds niet aan onze klanten kunnen aanbieden.
We zijn op dit moment druk bezig om de fundering voor mobiel betalen te ontwikkelen, maar het is complex om te bouwen. Het kost dus nog echt even tijd.
Zodra we meer informatie hebben, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

 

Reputatie 2

beste @jeroentomas 


Op dit moment zijn we druk bezig met de ontwikkeling van de fundering voor mobiel betalen. Dit is een complex proces, waardoor het ons nog even wat tijd gaat kosten. Zodra we meer kunnen communiceren, laten we dit meteen weten. 

Met vriendelijke groet, 

Stefanie

Reputatie 2

Beste @josdegroot 

Het was me inderdaad duidelijk dat @Janar doelde op het feit dat je met Apple Pay het hele probleem wat betreft het aanraken van een pinapparaat tackelt. Echter, ondanks de begrijpelijke reacties omtrent het niet aanbieden van Apple Pay leek het me wel goed om aan te geven welke optie we wel kunnen bieden.

Groet,

Stefanie

Reageer