Apple Pay



Toon eerste bericht

121 reacties

Hoi allen,

We snappen jullie reacties helemaal en vinden het jammer dat we momenteel niet aan jullie verwachtingen rondom Apple Pay kunnen voldoen. We zien het belang van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen zeker in, en gaan dit dan ook aanbieden. Aleen niet meer dit jaar helaas.

Wanneer we jullie en onze andere klanten in 2020 blij kunnen maken met Apple Pay, laten we zo snel mogelijk weten!

Groet, Lisa


 

mag ik hieruit opmaken dat het dus ergens in 2020 is en dat vast staat en dus een belofte is van de KNAB bank? En wij dit als klanten kunnen enforcen onder de zorgplicht?


Hi Roy, je mag hier zeker uit opmaken dat dit een belofte van ons is :-) Als jij de belofte onder onze zorgplicht wilt enforcen, moet je dat zeker doen. Hopelijk heb ik je zo voldoende geïnformeerd! Groet, Lisa

Grappig dat dit hier belooft wordt. Ik heb afgelopen week geantwoord op een mailtje wat ik van jullie ontving over de tariefsverhoging van de zakelijke rekeningen. Mijn antwoord was: “Als er dan ook EINDELIJK een keertje Apple Pay tegenover komt te staan vind ik een prijsverhoging geen probleem”.

Vandaag krijg ik een mailtje terug van de servicedesk, en het antwoord verbaast mij enorm: “We zijn aan het kijken of wij Apple pay aan gaan bieden, maar op dit moment zijn hier nog geen concrete plannen voor of we het gaan aanbieden of niet en zo ja wanneer dit zal zijn. Als wij het gaan aanbieden dan zullen wij uiteraard onze klanten hiervan op de hoogte brengen.”

Volgens de servicedesk zijn er dus helemaal nog geen concrete plannen om Apple Pay aan te gaan bieden… 

 

Ik vind het nu wel eens tijd worden om iets meer openheid te geven. Hebben we het bijvoorbeeld over de eerste helft van 2020 of de tweede helft? Zijn er überhaupt wel concrete plannen?

Momenteel overweeg ik ook om over te stappen. Op de eerste plaats omdat Knab niet meer de moderne bank lijkt te zijn waar ik voor gekozen heb. Maar wat ik misschien nog wel erger vind is het totale gebrek aan transparantie van jullie antwoorden. Ik heb een beetje het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden word.

Reputatie 1

Ik vind het nu wel eens tijd worden om iets meer openheid te geven. Hebben we het bijvoorbeeld over de eerste helft van 2020 of de tweede helft? Zijn er überhaupt wel concrete plannen?

Momenteel overweeg ik ook om over te stappen. Op de eerste plaats omdat Knab niet meer de moderne bank lijkt te zijn waar ik voor gekozen heb. Maar wat ik misschien nog wel erger vind is het totale gebrek aan transparantie van jullie antwoorden. Ik heb een beetje het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden word.

Gewoon lekker naar een andere bank die zijn zaken wel op orde heeft 🙂. Blijkt dat KNAB vooral goed is marketing. Ik ben inmiddels alles aan het verhuizen, ben er klaar mee om aan het lijntje gehouden te worden.

 

BUNQ here we come! :)

Ik vind het nu wel eens tijd worden om iets meer openheid te geven. Hebben we het bijvoorbeeld over de eerste helft van 2020 of de tweede helft? Zijn er überhaupt wel concrete plannen?

Momenteel overweeg ik ook om over te stappen. Op de eerste plaats omdat Knab niet meer de moderne bank lijkt te zijn waar ik voor gekozen heb. Maar wat ik misschien nog wel erger vind is het totale gebrek aan transparantie van jullie antwoorden. Ik heb een beetje het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden word.

Gewoon lekker naar een andere bank die zijn zaken wel op orde heeft 🙂. Blijkt dat KNAB vooral goed is marketing. Ik ben inmiddels alles aan het verhuizen, ben er klaar mee om aan het lijntje gehouden te worden.

 

BUNQ here we come! :)

Ja ik ben ook al aan het kijken. Ik twijfel nog tussen ABN en Bunq. Vind van bunq de pakketkosten alleen aan de hoge kant. Wat zijn jouw afwegingen?

Reputatie 1

Ik vind het nu wel eens tijd worden om iets meer openheid te geven. Hebben we het bijvoorbeeld over de eerste helft van 2020 of de tweede helft? Zijn er überhaupt wel concrete plannen?

Momenteel overweeg ik ook om over te stappen. Op de eerste plaats omdat Knab niet meer de moderne bank lijkt te zijn waar ik voor gekozen heb. Maar wat ik misschien nog wel erger vind is het totale gebrek aan transparantie van jullie antwoorden. Ik heb een beetje het gevoel dat ik aan het lijntje gehouden word.

Gewoon lekker naar een andere bank die zijn zaken wel op orde heeft 🙂. Blijkt dat KNAB vooral goed is marketing. Ik ben inmiddels alles aan het verhuizen, ben er klaar mee om aan het lijntje gehouden te worden.

 

BUNQ here we come! :)

Ja ik ben ook al aan het kijken. Ik twijfel nog tussen ABN en Bunq. Vind van bunq de pakketkosten alleen aan de hoge kant. Wat zijn jouw afwegingen?

Bunq laat wel zien dat ze echt een online bank zijn en mee kunnen gaan met de tijd…. ABN blijf je vast zitten in alle oude historische procedures...(zoals KNAB ;)).

Bunq laat wel zien dat ze echt een online bank zijn en mee kunnen gaan met de tijd…. ABN blijf je vast zitten in alle oude historische procedures...(zoals KNAB ;)).

 

Goed punt, bedankt.

Hoi allen,

We snappen jullie reacties helemaal en vinden het jammer dat we momenteel niet aan jullie verwachtingen rondom Apple Pay kunnen voldoen. We zien het belang van Apple Pay en andere vormen van mobiel betalen zeker in, en gaan dit dan ook aanbieden. Aleen niet meer dit jaar helaas.

Wanneer we jullie en onze andere klanten in 2020 blij kunnen maken met Apple Pay, laten we zo snel mogelijk weten!

Groet, Lisa


Dag Lisa,

 

Gaat iemand van KNAB nog reageren of zullen we voortaan in dit topic bespreken welke banken meer bij ons passen?

Ik ben grotendeels blij met Knab. Maar ook ik ben wel benieuwd wanneer Apple pay nu eindelijk aangeboden gaat worden.

Over een paar maanden vervalt de korting op mijn betaalpakket en voor het bedrag wat ik dan moet gaan betalen levert Knab niet wat het zou moeten doen voor dat bedrag. Zeker niet nu de voordelen van de nieuwe creditcard benoemd zijn (dubbel zo duur in transacties en opeens 15 euro voor een partnerkaart betalen..).

Enne.. Aub gewoon laten kiezen in kleur bankpas. Ik heb niks aan een stap witte dezelfde passen. Dat personaliseren lastig is, OK. Maar geef mij gewoon een blauwe voor mijn persoonlijke rekening en dan ben ik blij. Nee, ik hoef heen stickers. Bedankt! :-)

Ik ben grotendeels blij met Knab. Maar ook ik ben wel benieuwd wanneer Apple pay nu eindelijk aangeboden gaat worden.

Over een paar maanden vervalt de korting op mijn betaalpakket en voor het bedrag wat ik dan moet gaan betalen levert Knab niet wat het zou moeten doen voor dat bedrag. Zeker niet nu de voordelen van de nieuwe creditcard benoemd zijn (dubbel zo duur in transacties en opeens 15 euro voor een partnerkaart betalen..).

Enne.. Aub gewoon laten kiezen in kleur bankpas. Ik heb niks aan een stap witte dezelfde passen. Dat personaliseren lastig is, OK. Maar geef mij gewoon een blauwe voor mijn persoonlijke rekening en dan ben ik blij. Nee, ik hoef heen stickers. Bedankt! :-)

 

Als je een en/of rekening hebt kan je partner zelf ook een gratis creditcard aanvragen. Zo begreep ik het tenminste uit de mail van Knab.

Even een quote uit de mail:

Is de extra kaarthouder ook klant bij Knab of hebben jullie een gezamenlijke rekening bij Knab? Dan kan hij of zij zelf kosteloos een creditcard aanvragen

Ik ben grotendeels blij met Knab. Maar ook ik ben wel benieuwd wanneer Apple pay nu eindelijk aangeboden gaat worden.

Over een paar maanden vervalt de korting op mijn betaalpakket en voor het bedrag wat ik dan moet gaan betalen levert Knab niet wat het zou moeten doen voor dat bedrag. Zeker niet nu de voordelen van de nieuwe creditcard benoemd zijn (dubbel zo duur in transacties en opeens 15 euro voor een partnerkaart betalen..).

Enne.. Aub gewoon laten kiezen in kleur bankpas. Ik heb niks aan een stap witte dezelfde passen. Dat personaliseren lastig is, OK. Maar geef mij gewoon een blauwe voor mijn persoonlijke rekening en dan ben ik blij. Nee, ik hoef heen stickers. Bedankt! :-)

 

Als je een en/of rekening hebt kan je partner zelf ook een gratis creditcard aanvragen. Zo begreep ik het tenminste uit de mail van Knab.

Even een quote uit de mail:

Is de extra kaarthouder ook klant bij Knab of hebben jullie een gezamenlijke rekening bij Knab? Dan kan hij of zij zelf kosteloos een creditcard aanvragen


Klopt helemaal, maar voor een gezamenlijke rekening is het wel zo prettig om ook te zien wat je partner doet. Een losse kaart aanvragen heeft dan niet zoveel zin. Het is dan niet meer dan een tegenrekening.

https://nos.nl/l/2320667

 

Betalen met mobiel neemt vlucht

Zit zelf iets langer dan een jaar bij KNAB en opzicht tevreden maar merk wel dat andere banken gaan sneller met innoveren dan KNAB….ook ik zit te kijken om over te stapen naar andere bank…. zonder apple pay zie ik geen reden om hogere pakket kosten te blijven betalen...

Knab, Wanneer gaan jullie reageren? Mocht er niet snel een reactie komen met concrete datum, dan zal ik net als meerdere ook naar een andere bank moeten overstappen.

Welke bank is te adviseren voor zakelijk gebruik? 

Ik heb een gratis OpenBank account geopend. Betalen met m'n telefoon werkt perfect (Android Pay). Niet ideaal een Spaanse bankrekening erbij maar voor mij nu te doen. Sochtends boek ik wat over, dan staat het er s'middags op.

Het lijkt me duidelijk dat alle knab-leden graag Apple Pay willen hebben. Nu is alleen nog maar de vraag, wanneer? Gezien de pakketkosten die verhoogd zijn en de rentes weer verlaagd worden, wordt het tijd om verder te innoveren. Daar waar knab in het begin een online bank was met oog voor de toekomst, beginnen ze steeds meer terug naar het verleden te gaan. Ik begrijp dat veel gebruikers zijn overgestapt naar een andere bank en ook ik begin steeds minder redenen te zien om te blijven. Wellicht houdt Apple jullie tegen, maar we willen graag allemaal antwoord. De lijst met Apple Pay banken in Nederland wordt steeds langer: https://www.appletips.nl/apple-pay-handleiding/ maar jullie ontbreken nog steeds. 

De stilte vanuit Knab begint vervelend te worden. Ik denk dat velen met mij het op prijs zouden stellen als Knap eindelijk een reactie zou geven op onze vraag: Wanneer precies komt Knab in 2020 met Apple pay?

Een exacte datum is natuurlijk het mooiste maar een kwartaal zou al heel wat zijn.

Ik zou het in ieder geval erg graag weten, ik overweeg namelijk inmiddels serieus om na een jaar Knab alweer over te stappen naar een andere bank die het wel ondersteunt. Het zou jammer zijn want op dit punt na heb ik verder niets te klagen, maar voor mij is Apple pay echt een killer-feature.

Reputatie 3
Badge

Topic wordt al ruim een maand vakkundig genegeerd. Ben benieuwd!
 

De ultieme afsluiter zou natuurlijk een mededeling zijn dat het er in 2020 ook niet van gaat komen. 

Topic wordt al ruim een maand vakkundig genegeerd. Ben benieuwd!
 

De ultieme afsluiter zou natuurlijk een mededeling zijn dat het er in 2020 ook niet van gaat komen. 


 

Ik vind genegeerd worden misschien nog wel erger zelfs. Klantenservice van likmevestje.

Reputatie 3
Badge

Ik heb die ervaring via de chat bijvoorbeeld dus helemaal niet, daar word ik echt altijd goed en snel geholpen. 
 

Daarom vind ik het zo gek dat er dan op een platform als dit gewoon nul reactie komt vanuit Knab, terwijl ze dit zelf in het leven hebben geroepen. Maar goed, daar heb ik al eens een uiteenzetting over gepost hier en toen zouden ze gaan kijken naar verbetering; die er duidelijk helemaal niet is gekomen. Wat jammer is, want als een medewerker drie keer per week 10 minuten de tijd neemt om te reageren ben je echt wel klaar, het is niet alsof dit nu zo'n tijdrovend en druk forum is. 

Om even devil’s advocate te spelen:

Knab heeft wel duidelijk en meerdere keren gereaegeerd hier: het komt er in 2020 aan.
Dus:

  • Het staat op de backlog
  • Ze weten dat klanten het willen
  • Het staat op de 2020 roadmap

Het is wat hard om te zeggen dat Knab helemaal niet reageerd, maar zoals Lisa al zei, als er niet meer te vertellen is for now… ja, dan valt er niet meer te zeggen.

(full disclosure; ik heb zelf alle geldoverschrijvingen richting Knab stopgezet, ben aan het uitfaseren, IVM creditcard fiasco en Apple Pay).

Knab is inmiddels een verouderde bank. Net als velen overweeg ik ook een overstap. Het is jammer dat Bunq zakelijk wat onbetrouwbaar lijkt anders was ik al lang overgestapt want functioneel is het top. Erg teleurgesteld in Knab, 5 jaar geleden nog voorloper en nu aan alle kanten ingehaald, Als je zelfs nog geen Apple Pay aanbied dan mag je jezelf geen innovatieve bank meer noemen.

Reageer