Vraag

Rekening openen zonder bankpas

  • 30 april 2018
  • 25 reacties
  • 2097 Bekeken

Reputatie 1
Hallo Knab,
Kunnen jullie de optie "Geen bankpas nodig" bij rekeningen toevoegen? Ik heb net m'n pakket ingericht, keurig een aantal betaal en spaar rekeningen aangemaakt met de juiste functies en heb de meeste passen+codes direct door de schredder gehaald. Zonde van 't geld en ook niet echt duurzaam.

25 reacties

Reputatie 4
Badge
En hoe (her-)koppel je nu je smartphone aan je KNAB account ? Betaalpas + cardreader ?
Reputatie 7
Badge +2
En hoe (her-)koppel je nu je smartphone aan je KNAB account ? Betaalpas + cardreader ?

Klopt volledig, daarvoor heb je inderdaad de bankpas en Cardreader nodig. Voor bepaalde handelingen, zoals Tonk44 noemt en bijvoorbeeld overboekingen boven bepaalde bedragen, inloggegevens opnieuw opvragen etc, heb je de bankpas nodig.

Groet, Pam
Reputatie 1
Daar heb ik 1 pas+pin voor nodig, geen 6. Bovendien wil ik niet eens dat een rekening waar alleen inkomsten op binnenkomen, of alleen incasso’s vanaf mogen via een pas bereikbaar is.
Reputatie 7
Badge +2
Daar heb ik 1 pas+pin voor nodig, geen 6. Bovendien wil ik niet eens dat een rekening waar alleen inkomsten op binnenkomen, of alleen incasso’s vanaf mogen via een pas bereikbaar is.

Dankjewel voor je reactie BartJanm,

Op dit moment zijn er nog geen plannen om dit anders in te richten, je krijgt dus inderdaad standaard een bankpas per rekening die je aanvraagt. Ik ben benieuwd of meer klanten het met jou eens zijn. Ik neem je feedback zeker mee.

Groet, Pam
Reputatie 3
Badge
Daar heb ik 1 pas+pin voor nodig, geen 6. Bovendien wil ik niet eens dat een rekening waar alleen inkomsten op binnenkomen, of alleen incasso’s vanaf mogen via een pas bereikbaar is.

Dankjewel voor je reactie BartJanm,

Op dit moment zijn er nog geen plannen om dit anders in te richten, je krijgt dus inderdaad standaard een bankpas per rekening die je aanvraagt. Ik ben benieuwd of meer klanten het met jou eens zijn. Ik neem je feedback zeker mee.

Groet, Pam


Ik deel de mening van Bartjanm, Knab zou moeten overwegen om rekeningen te kunnen openen waarbij je de bankpas kan "annuleren". Een rekening waar je alleen online betalingen of incasso's mee uitvoert heeft mi. geen bankpas nodig. Is zonde en milieuonvriendelijk.
Reputatie 4
Badge
Ik ben het ook eens met de rest. Niet iedereen heeft voor een betaalrekening een pas nodig en het is verspilde moeite, tijd en geld om een pas te fabriceren die direct door de shredder gaat of ergens ligt te verstoffen.

Ik heb eerder ook een tweede betaalrekening geopend, maar gebruik de pas eigenlijk nooit. Ik heb 'm maar in de portemonnee van m'n vriendin gestopt voor het geval dat ik een keer mijn portemonnee vergeet of kwijtraak.
1+

Makkelijk voor werken in 'potjes'. Voor mijn bedrijf bijvoorbeeld wil ik een betaalrekening opzetten voor het opzij zetten van BTW en voor het betalen en ontvangen van. Hiervoor heb ik geen pas nodig. Zonde om er dan wel ééntje te ontvangen natuurlijk 🙂
Reputatie 5
Badge
Helemaal eens met BertJanM. Hier zijn ook al eens eerder voorstanders voor geweest. De wens blijft dus bestaan.
Eens, ook ik heb meerdere rekeningen waarbij geen bankpas nodig was maar die ik desondanks toch heb gekregen. Dat kan beter.
Reputatie 5
Badge +1
Bedankt voor alle reacties! :)

Op dit moment kan ik nog niets beloven, maar ook hier zien de collega's in dat het goed zou zijn om de mogelijkheid te bieden om een rekening te openen zonder bankpas. Dit heeft wel grote impact op de systemen, dus ze zijn nu aan het kijken wat de mogelijkheden zijn. Een van de dingen waar we tegenaan lopen is dat in het proces automatisch een pas wordt aangemaakt, en we nu een switch moeten inbouwen om dat uit te kunnen zetten. Dat niet alleen; als je op een later moment toch een pas zou willen moet dat ook ingericht worden. Ze zijn er in ieder geval op aan het studeren.

Groet, David
Reputatie 2
Ben het er ook mee eens, ik heb maar 2 passen nodig en heber 8
Daar heb ik 1 pas+pin voor nodig, geen 6. Bovendien wil ik niet eens dat een rekening waar alleen inkomsten op binnenkomen, of alleen incasso’s vanaf mogen via een pas bereikbaar is.

Dankjewel voor je reactie BartJanm,

Op dit moment zijn er nog geen plannen om dit anders in te richten, je krijgt dus inderdaad standaard een bankpas per rekening die je aanvraagt. Ik ben benieuwd of meer klanten het met jou eens zijn. Ik neem je feedback zeker mee.

Groet, Pam


Ik wilde net dezelfde suggestie doen, geef klanten de optie om wel of niet een pas erbij te bestellen. Ik ben juist overgestapt omdat ik makkelijk een rekening voor vaste lasten en inkomsten in wilde richten, met daarnaast een boodschappenrekening. Voor de eerste twee heb ik geen passen nodig, voor de laatste wel.

Dus geef klanten gewoon de controle door een schuifje aanbrengen bij de aanvraag van de rekening ;)
Dat klinkt ook vast eenvoudiger dan het is 🙂
Ik had dezelfde vraag aan de helpdesk gesteld! svp klant laten kiezen voor wel/geen pas.
Reputatie 7
Badge +2
Hi All,

Hierbij een korte update over deze suggestie.

Het is en blijft een goed idee. We hebben ook zeker naar de opties gekeken. Voor ons hangt dit eigenlijk samen met contactloos betalen met de telefoon, dat op onze roadmap staat. Vanuit daar wordt het namelijk ook interessant om te kijken hoe wij virtuele accounts kunnen aanbieden. Want als contactloos betalen met de telefoon beschikbaar is, is niet meer voor iedere nieuwe rekening per definitie een bankpas nodig. Ook voor de toekomst zal dat een bestendige oplossing zijn.

Concreet: voor nu nog geen directe plannen om door te voeren dat je bij het openen van een nieuwe betaalrekening kan kiezen voor wel/geen bankpas. Zodra contactloos betalen met de mobiel eraan komt, gaan wij naar de mogelijkheden rondom de bankpas kijken. Contactloos betalen met mobiel staat op de roadmap voor: eind Q4 2018, begin Q1 2019. Dit is een streven en we kunnen helaas niet garanderen dat dit daadwerkelijk in genoemde periode is doorgevoerd. Maar zo krijgen jullie hopelijk een beeld van de ontwikkelingen en plannen.

Als de plannen wijzigen of er ontwikkelingen zijn rondom de suggestie in dit topic, dan laat ik dat hier uiteraard weten.

Groet, Pam
Ik zou ook graag een betaalrekening willen openen zonder pasje. Ik heb zo bijvoorbeeld bij mijn andere bank een rekening waar allemaal vaste lasten van af gaan. Hier wil ik geen pasje van hebben, omdat het daar niet voor bedoelt is.
Badge
Betaalrekening zonder pasje is echt een must - zo zonde van alle kosten en natuurlijk het mileu…. en Pam : ik begrijp niet zo goed waarom dit moet samengaan met contactloos betalen.

Ik weet natuurlijk niet hoe jullie logistieke proces verloopt, maar het kan toch niet heel ingewikkeld zijn om bij het openen van de rekenen een keuze button te zetten van wel of geen pas en er dan gewoon geen eentje opsturen bij de mensen die nee gevinkt hebben?
Reputatie 5
Badge +1
Hoi NathalieHR,

Betaalrekening zonder pasje is echt een must...
...ik begrijp niet zo goed waarom dit moet samengaan met contactloos betalen.


Pam doelde op het contactloos kunnen betalen met een mobiele telefoon, niet met het pasje. Op het moment dat we dat kunnen introduceren kunnen we deze optie tegelijkertijd inbouwen, zo nemen we het mee in het proces van de ontwikkeling van nieuwe mogelijkheden. Het heeft dus niet te maken met het contactloos betalen zelf, maar meer met de mogelijkheid om andere functionaliteiten toe te voegen wanneer we ook kunnen gaan aanbieden dat je de telefoon als je bankpas kunt gaan gebruiken.

...maar het kan toch niet heel ingewikkeld zijn om bij het openen van de rekenen een keuze button te zetten van wel of geen pas en er dan gewoon geen eentje opsturen bij de mensen die nee gevinkt hebben?

Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar helaas is dit het niet. Anders hadden we het ook meteen gedaan, want hier in de organisatie wordt ook positief naar dit verzoek gekeken. De techniek die schuil gaat achter de Persoonlijk Bankomgeving en de Knab app is behoorlijk complex. Maar, we komen er uiteindelijk wel ;)

Groet, David
Badge
Dank je wel David, wat fijn dat jullie zo actief antwoord geven --- wellicht onderschat ik het inderdaad hoe makkelijk/moeilijk het is, maar gezien eigenlijk alle andere banken deze optie hebben, dacht ik, dit kan niet al te ingewikkeld zijn :-)

Ik ga geduld hebben (nou ja, voor mij maakt het natuurlijk niet zo heel veel meer uit, ik verwacht niet nog meer rekeningen te openen, maar ik denk voor nieuwe klanten heel fijn)
Bij het openen van een extra betaalrekening binnen je pakket, graag de optie om er geen pinpassen bij uit te geven.
Ik heb een betaalrekening voor de boodschappen en één voor de vaste lasten. Van de laatste wil ik geen geld opnemen, zodat er altijd voldoende op staat voor de vaste afschrijvingen.
Reputatie 3
Badge
Bij het openen van een extra betaalrekening binnen je pakket, graag de optie om er geen pinpassen bij uit te geven.
Ik heb een betaalrekening voor de boodschappen en één voor de vaste lasten. Van de laatste wil ik geen geld opnemen, zodat er altijd voldoende op staat voor de vaste afschrijvingen.


Hi CHvanZoest,

Bedankt voor je reactie, we nemen het mee!

Groet, Lisanne
Mee eens!
Hallo Knab,
Kunnen jullie de optie "Geen bankpas nodig" bij rekeningen toevoegen? Ik heb net m'n pakket ingericht, keurig een aantal betaal en spaar rekeningen aangemaakt met de juiste functies en heb de meeste passen+codes direct door de schredder gehaald. Zonde van 't geld en ook niet echt duurzaam.
Reputatie 3
Badge
Hoi NathalieHR,

Betaalrekening zonder pasje is echt een must...
...ik begrijp niet zo goed waarom dit moet samengaan met contactloos betalen.


Pam doelde op het contactloos kunnen betalen met een mobiele telefoon, niet met het pasje. Op het moment dat we dat kunnen introduceren kunnen we deze optie tegelijkertijd inbouwen, zo nemen we het mee in het proces van de ontwikkeling van nieuwe mogelijkheden. Het heeft dus niet te maken met het contactloos betalen zelf, maar meer met de mogelijkheid om andere functionaliteiten toe te voegen wanneer we ook kunnen gaan aanbieden dat je de telefoon als je bankpas kunt gaan gebruiken.

...maar het kan toch niet heel ingewikkeld zijn om bij het openen van de rekenen een keuze button te zetten van wel of geen pas en er dan gewoon geen eentje opsturen bij de mensen die nee gevinkt hebben?

Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar helaas is dit het niet. Anders hadden we het ook meteen gedaan, want hier in de organisatie wordt ook positief naar dit verzoek gekeken. De techniek die schuil gaat achter de Persoonlijk Bankomgeving en de Knab app is behoorlijk complex. Maar, we komen er uiteindelijk wel ;)

Groet, David


Is er al enige indicatie wanneer dit rond is? Of wanneer er word gekeken naar het uitwerken van een rekening kunnen openen zonder betaalpas.
Reputatie 7
Badge +2
Hoi NathalieHR,

Betaalrekening zonder pasje is echt een must...
...ik begrijp niet zo goed waarom dit moet samengaan met contactloos betalen.


Pam doelde op het contactloos kunnen betalen met een mobiele telefoon, niet met het pasje. Op het moment dat we dat kunnen introduceren kunnen we deze optie tegelijkertijd inbouwen, zo nemen we het mee in het proces van de ontwikkeling van nieuwe mogelijkheden. Het heeft dus niet te maken met het contactloos betalen zelf, maar meer met de mogelijkheid om andere functionaliteiten toe te voegen wanneer we ook kunnen gaan aanbieden dat je de telefoon als je bankpas kunt gaan gebruiken.

...maar het kan toch niet heel ingewikkeld zijn om bij het openen van de rekenen een keuze button te zetten van wel of geen pas en er dan gewoon geen eentje opsturen bij de mensen die nee gevinkt hebben?

Het lijkt allemaal zo makkelijk, maar helaas is dit het niet. Anders hadden we het ook meteen gedaan, want hier in de organisatie wordt ook positief naar dit verzoek gekeken. De techniek die schuil gaat achter de Persoonlijk Bankomgeving en de Knab app is behoorlijk complex. Maar, we komen er uiteindelijk wel ;)

Groet, David


Is er al enige indicatie wanneer dit rond is? Of wanneer er word gekeken naar het uitwerken van een rekening kunnen openen zonder betaalpas.


Hi Youssef, helaas geen update. Kan er niks mooiers van maken :(

Groet, Pam
Dus zit er helaas niets anders op dan de overbodige bankpassen fysiek te vernietigen (ondanks dat deze eigendom van Knab blijven). Het is blijkbaar de enige manier die Knab jou als rekeninghouder toestaat om te hanteren, zodat je er 100% zeker van kunt zijn dat er nooit misbruik zal worden gemaakt van jouw overbodige bankpassen. Jammer!

(Ik heb daarom net 4 fysieke bankpassen kleingeknipt (knip, knip), zodat wij slechts elk 1 fysieke bankpas overhouden voor onze drie gezamenlijke bankrekeningen bij Knab. Jammer dat ze virtueel bij Knab nog blijven rondzweven)
Persoonlijk vind ik meerdere passen soms wel handig. Als ik in het buitenland medische kosten heb, betaal ik die met de "vaste lasten pas", omdat de vergoeding door de verzekeraar op die rekening wordt gestort. Het Eigen Risico staat ook al gereserveerd op die "vaste lasten" rekening. En dan hoef ik niets handmatig te corrigeren. Maar ik ben het zeker eens dat er wel een keuze-button zou moeten zijn, bij het openen van een rekening.

Wat betreft contactloos betalen met de telefoon:
dat lijkt me echt niet gemakkelijk om in te voeren. Je zou dan tevoren moeten kunnen beslissen met welke rekening je gaat betalen. Als ik nu mijn telefoon bij de betaal-automaat houd, wordt er automatisch direct betaald met ING-contactloos mobiel. Misschien dat eerst de KNAB App geopend moet gaan worden? Maar dan zal dat bij ING (en andere banken) ook aangepast moeten worden, lijkt me. Ze kunnen niet allebei actief zijn. Ik ben benieuwd hoe het zich zal ontwikkelen de komende tijd.

Reageer