Vraag

Betaalverzoeken sturen


Bij Bunq en intussen ook bij ING (gekopieerd van Bunq) is het intussen al een tijd mogelijk om ideal betaalverzoeken te sturen via de app. Dit is enorm handig omdat er dan geen verwerkingstijd tussen twee verschillende banken meer zit en ook in het weekend zit je niet met het nadeel dat de transacties pas erna worden uitgevoerd.
Dit zou ik ook een goede stap vinden voor een innovatieve bank als Knab. Dit omdat de app al erg goed is en steeds word uitgebreid, maar het gewoon ook echt een supergroot voordeel is dat je gelijk je geld hebt. Is Knab hier al mee bezig?

23 reacties

Reputatie 1
Een betaalverzoek via de app zou inderdaad een goede aanvulling zijn!
Reputatie 7
Badge +2
Hi! We zijn hier nog niet mee bezig, ik geef dit door aan de App ontwikkelaars om ernaar te kijken!


Een betaal mogelijkheid net als Mollie.nl biedt zou inderdaad een heel mooie optie zijn.
Of een link die men op een website kan plaatsen waarmee klanten meteen kunnen betalen.
Echt een heel mooie functie.
Ik ken Mollie niet, maar een functionaliteit als Tikkie lijkt me wel erg handig, nu moeten mijn vrienden altijd betalen en ik ze via een app van een concurent terugbetalen
Tikkie is nieuw voor me, maar met mollie kun je eventueel een html link maken die je op een website kunt plaatsten waar mensen op kunnen klikken om te betalen. Tikkie is een uitgeklede versie maar lijkt er wel op inderdaad.
Beste,

Wat is in de tussen tijd de status van "Betaalverzoek versturen via de App" ?
Is er al iets bekent over wanneer een KNAB klant hier gebruik van kan maken?
Helaas nog geen verandering van status zover ik kan ontdekken. Zou ook mooi zijn als het niet alleen via de app werkt maar ook gewoon via het web. Dan kan ik een link aanmaken in het webportal van Knab. Maar ook dat heb ik nog niet gevonden. Ik gebruik nu Tikkie en Mollie. werkt ook maar wil ik eigenlijk allemaal in 1 natuurlijk.
Reputatie 7
Badge +2
Hi All, helaas zijn er inderdaad nog geen concrete ontwikkelingen op dit gebied. Hier kun je de actuele update lezen over de funties in de Knab App.

Groet, Pam
Ik zou zeggen, doe er iets aan!
Ongelooflijk handig voor onze klanten die zo veel makkelijker kunnen betalen.
Facturen met een iDeal link worden veel sneller voldaan.
Dus, waarom wachten?
Een bunq rekening is zo geopend tenslotte...
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou zeggen, doe er iets aan!
Ongelooflijk handig voor onze klanten die zo veel makkelijker kunnen betalen.
Facturen met een iDeal link worden veel sneller voldaan.
Dus, waarom wachten?
Een bunq rekening is zo geopend tenslotte...


Goedenavond! Ik ben het er zeker mee eens dat het een handige functionaliteit is. De actuele status van de ontwikkelingen rondom de App kun je terug vinden via deze overzichtpagina. Hier staat ook Tikkie/betaalverzoeken delen tussen.

Groet, Pam
Reputatie 2
In de tussentijd kun je Tikkie gebruiken, is wel van Abn maar je kunt ook gewoon je rekening bij Knab invullen. Doe ik ook en werkt goed.
Als er betaalverzoeken mogelijk zijn met de KNAB app zou dat handig zijn.

Kleine tip: QR codes mogelijk maken
Reputatie 5
Badge +1
Als er betaalverzoeken mogelijk zijn met de KNAB app zou dat handig zijn.

Kleine tip: QR codes mogelijk maken


Bedankt voor de tip, Koen! 🙂 De eerste stappen zijn al wel gezet, de Knab app kan in ieder geval al (bepaalde) QR cordes scannen.

Groet, David
Ik zou heel erg blij zijn met een app waarmee je betaalverzoeken kunt versturen. Zeker voor mijn zakelijke rekening zou dat handig zijn. Nu gebruik ik mijn ING-rekening, maar dan moet ik het weer overmaken naar mijn KNAB-rekening. Dan toch maar een tikkie versturen. Alleen duurt het dan weer even voordat het op mijn rekening staat. Zo jammer!

Verder alle lof voor Knab! Verfrissend bankieren met schappelijke tarieven!
Reputatie 7
Badge +2
Ik zou heel erg blij zijn met een app waarmee je betaalverzoeken kunt versturen. Zeker voor mijn zakelijke rekening zou dat handig zijn. Nu gebruik ik mijn ING-rekening, maar dan moet ik het weer overmaken naar mijn KNAB-rekening. Dan toch maar een tikkie versturen. Alleen duurt het dan weer even voordat het op mijn rekening staat. Zo jammer!

Verder alle lof voor Knab! Verfrissend bankieren met schappelijke tarieven!


Bedankt voor je berichtje Jeffrey! En leuk om het mooie compliment te lezen! Voor wat betreft de betaalverzoeken, op dit moment zijn hier nog geen concrete plannen voor. Zodra er ontwikkelingen zijn laat ik dat weten in dit suggestieoverzicht.
Oeh, jammer! KNAB is zó veel verder dan de meeste banken, dan is het jammer dat niet álle voordelen hier 'te halen' zijn. Dat zou écht superonderonderscheidend zijn. Ik miste bij ING de mogelijkheid om ook zakelijk spaardoelen en meerdere rekeningen te openen. Maar die betaalverzoeken zijn wel r*tehandig! Die zal ik missen. Maar die functie weegt iets minder zwaar voor mij, dus koos ik voor KNAB vandaag.
Reputatie 7
Badge +2
Oeh, jammer! KNAB is zó veel verder dan de meeste banken, dan is het jammer dat niet álle voordelen hier 'te halen' zijn. Dat zou écht superonderonderscheidend zijn. Ik miste bij ING de mogelijkheid om ook zakelijk spaardoelen en meerdere rekeningen te openen. Maar die betaalverzoeken zijn wel r*tehandig! Die zal ik missen. Maar die functie weegt iets minder zwaar voor mij, dus koos ik voor KNAB vandaag.

Gelukkig heb je voor ons gekozen!! En hopelijk gaan we je verrassen met heel veel andere mooie dingen en goede service 🙂. En laten we hopen dat die betaalverzoeken ook komen bij ons. Als er ontwikkelingen zijn laat ik het je hier in ieder geval direct weten!
Goede service: CHECK!

Spaardoelen aanmaken incl. rekentools en leuke icoontjes: had ik via privéchat al ingediend. Zou ook echt 'n mooie aanvulling zijn!!
Reputatie 7
Badge +2
Goede service: CHECK!
Thanks!



Spaardoelen aanmaken incl. rekentools en leuke icoontjes: had ik via privéchat al ingediend. Zou ook echt 'n mooie aanvulling zijn!!
Goede suggestie! Heb je al eens gekeken naar ons Financieel Plan? (dat valt binnen ons Premium pakket) Wellicht komt dat in de buurt met wat je bedoelt. Ook mooie icoontjes waarbij je allerlei financiële situaties kunt invullen en daarmee uiteindelijk jouw financiële plaatje in beeld krijgt. Als je meer zoiets als doelsaldo sparen bedoelt, daar hebben wij helaas nog geen concrete plannen voor, zie hier.

Groeten Pam
Reputatie 3
Badge
Hoewel dit topic wat ouder is, post ik het toch hier.

Van de week een email ontvangen over de vernieuwde voorwaarden en dat betaalverzoeken gaan komen(eindelijk :D).

Gaat alleen iDeal ondersteund met deze betaalverzoeken, of kunnen we ook Sofort verwachten(zoals Bunq bijv aanbied). Zelf vind ik dat namelijk een mooie toevoeging voor de bank en je kan de betaalverzoeken ook "internationaal" gebruiken(omdat Sofort ook in andere delen van EU word gebruikt).
Reputatie 7
Badge +2
Hoewel dit topic wat ouder is, post ik het toch hier.

Van de week een email ontvangen over de vernieuwde voorwaarden en dat betaalverzoeken gaan komen(eindelijk :D).

Gaat alleen iDeal ondersteund met deze betaalverzoeken, of kunnen we ook Sofort verwachten(zoals Bunq bijv aanbied). Zelf vind ik dat namelijk een mooie toevoeging voor de bank en je kan de betaalverzoeken ook "internationaal" gebruiken(omdat Sofort ook in andere delen van EU word gebruikt).


Hi Youssef,

In de eerste instantie alleen iDeal. Je suggestie over Sofort, geef ik door aan mijn collega's die hierover gaan.

Groet, Pam
Kunnen jullie nu een meer precieze ETA geven over de uitrol? Zou Q2 van dit jaar zijn. Gezien Q2 nu bijna voorbij is, ga ik er vanuit dat jullie iig wel zicht hebben over de launch date...
Reputatie 7
Badge +2
Kunnen jullie nu een meer precieze ETA geven over de uitrol? Zou Q2 van dit jaar zijn. Gezien Q2 nu bijna voorbij is, ga ik er vanuit dat jullie iig wel zicht hebben over de launch date...

Hi Bob,

Dank voor je bericht. We zijn inmiddels in de laatste fase voor de livegang van betaalverzoeken. Ik durf geen datum te roepen, omdat er altijd last minute bugs naar boven kunnen komen waardoor het niet op die datum live kan gaan. Maar we verwachten het in ieder geval spoedig. Hou hiervoor onze website in de gaten.

Ter informatie: dit is het laatste bericht dat we via de Knab Community zullen behandelen. Met nieuwe vragen kun je terecht bij onze Servicedesk: 020 303 1600, of via de chat. De Community zal vervangen worden door Knab Open. Meer hierover lees je terug in dit topic.

Groet, Pam

Reageer