Onze nieuwe Persoonlijke Bankomgeving


Reputatie 5
Badge +1
De afgelopen maanden hebben veel klanten de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving getest via Knab Lab. Mede dankzij jullie feedback hebben alle klanten nu toegang tot een nieuwe Persoonlijke Bankomgeving waar wij trots op – en jullie hopelijk blij mee - zijn!

In onderstaand filmpje laat ik een aantal dingen zien die we aan de hand van jullie opmerkingen al hebben aangepast. We staan natuurlijk niet stil en blijven de omgeving verbeteren. Blijf dus vooral je feedback geven!

Ondertiteling in YouTube beschikbaar

Beter, maar zeker nog niet perfect


In het leven van een online bankmedewerker zijn er maar weinig dingen spannender dan het opleveren van een compleet nieuwe Persoonlijke Bankomgeving. De waardering van jou als klant is onze beoordeling. In het bijbehorende topic op het forum staan al meer dan 300 reacties en de afsluitende enquête is door 113 klanten ingevuld. Gelukkig vindt 60% de nieuwe omgeving al beter dan de oude. Hierbij komen vooral de begrippen modern, overzichtelijk en praktisch voorbij.

Toch is 23% nog niet tevreden, zij vinden de vernieuwing een verslechtering. We hebben dus nog veel werk te verzetten!

Continu verbeteren


Tijdens de testfase in Knab Lab kwamen zo’n 70 issues en verbeteringen naar voren. Daarvan hebben we 70% direct opgelost, zijn we met 10% nog bezig en 20% van de issues staat nog open. We vroegen de testers in hoeverre zij de persoonlijke bankomgeving zouden aanbevelen aan familie of vrienden. Op een schaal van 0 tot 10 werd deze vraag het vaakst beantwoord met een 8 (26,5%).

Voor de kenners: op dit moment is de NPS van de nieuwe Persoonlijke Bankomgeving -14. De testperiode is nu voorbij, de eerste grote stap is gezet. Dat wil niet zeggen dat we achterover gaan leunen. We blijven de komende tijd continu verbetering doorvoeren aan de hand van jullie feedback. Die NPS moet omhoog, richting de algemene NPS van Knab (+11).

We houden je op de hoogte!

Auteur: Ronald X. van der Horst, Product Manager Persoonlijke Bankomgeving

Blijf ons helpen met jullie feedback!


De compleet vernieuwde Persoonlijke Bankomgeving mag dan wel uit de 'bèta-versie' zijn gehaald, wij weten ook wel dat er altijd nog dingen zijn die we kunnen verbeteren. Loop je dus nog tegen dingen aan, zie je (schoonheids)foutjes, stoort iets je of denk je dat het beter/mooier kan? Dan is dit dé plek om een reactie achter te laten rondom de Persoonlijke Bankomgeving!

Like en stem voor de suggestie!
De actuele status van de meest voorkomende suggesties voor de Persoonlijke Bankomgeving kun je terugvinden in het topic: Status Suggesties: Persoonlijke Bankomgeving. Breng je stem uit door de suggestie te liken!




41 reacties

Reputatie 3
Badge
@Lisa: Wat is/wordt het inlogadres ? Met https://persoonlijk.knab.nl/account/inloggen komt de oude pagina nog in zicht.
Reputatie 3
Badge
@Lisa: Je vraag:
TONK44 SCHREEF: (ik kan daar niet meer reageren - gesloten?)
Wat gebeurt er met de punten die aangedragen zijn en niet genoemd worden in de updates 1 t/m 4 ?
Wij hebben onze best gedaan om op alle punten een reactie te geven. Daaraan is ook te lezen welke wel en niet opgepakt gaan worden. Als je van specifieke punten nog geen reactie hebt gezien of benieuwd bent hoe het er voor staat dan lezen wij dat graag!

Op mijn reactie van 10 mei over de presentatiekwaliteit - lees contrast - zou ik graag jullie oordeel willen weten.
Reputatie 7
Badge +2
@Lisa: Wat is/wordt het inlogadres ? Met https://persoonlijk.knab.nl/account/inloggen komt de oude pagina nog in zicht.

Dat klopt, dat blijft dat adres, Na vannacht zal dat de nieuwe pagina worden. Groet, Pam
Reputatie 3
Badge
@PAM: OK, ik was in de veronderstelling dat "uit de beta-versie" betekent dat dan meteen die nieuwe versie actief zou zijn. :S
Reputatie 3
Badge
Yes, in the air !
Maar zoek de verschillen met de beta-versie ? :(
Wat mij direct opvalt is de nog steeds lang laadtijden bij het overgaan naar andere tabs en/of pagina's (performance) en de presentatie van de geldbedragen. De poll was daar heel duidelijk in.


Stel voor dat er van de nog in te brengen punten een lijst getoond wordt met bijbehorende roadmaps.
Reputatie 1
Het verwijderen van een Alert lijkt niet te werken.

Ik kies voor Vewijder, maar de Alert blijft gewoon zichtbaar.
Nogmaals klikken op de Alert resulteert erin dat ik gewoon dezelfde handelingen uit kan blijven voeren. Er wordt dan ook niets verwijderd is mijn verwachting.
Nieuwe omgeving oogt frisser en overzichtelijker. Mooie verbetering.
Na eerste gebruik twee punten voor verbetering:
1. De regelafstand bij de transactieoverzichten is erg groot. Er passen dus maar weinig transacties op het scherm. Het lettertype kleiner maken helpt maar weinig om meer informatie op het scherm te laten passen. Dan lijken alleen de letters kleiner te worden.
2. Als je een alert instelt op ontvangst vanaf een bepaald rekeningnummer, laat dan kiezen uit de lijst met bijschrijvingen in de afgelopen periode. Dat is in 95% van de gevallen waar het gezochte rekeningnummer tussen staat.
Reputatie 7
Badge +2
Yes, in the air !
Maar zoek de verschillen met de beta-versie ? :(
Wat mij direct opvalt is de nog steeds lang laadtijden bij het overgaan naar andere tabs en/of pagina's (performance) en de presentatie van de geldbedragen. De poll was daar heel duidelijk in.


Stel voor dat er van de nog in te brengen punten een lijst getoond wordt met bijbehorende roadmaps.


Hi Ton, wat betreft die poll, antwoord C (meeste stemmen) gaat uitgevoerd worden. Dit zal binnen een maand zijn.
Reputatie 3
Badge
Prima 🙂 En de andere punten ? (nee ik ben niet gauw tevreden, sorry)
Reputatie 5
Badge +1
@Tonk44,

Over jouw andere punt 'de grijze waas', ik heb hier wederom navraag naar gedaan en helaas kunnen wij dit niet reproduceren. Zolang wij deze waas niet terugvinden kunnen wij er ook niks aan verbeteren. Daarom nogmaals mijn vraag aan andere leden: Ervaart nog iemand de grijze waas in de Persoonlijke Bankomgeving?
Reputatie 3
Badge
@Tonk44,

Over jouw andere punt 'de grijze waas', ik heb hier wederom navraag naar gedaan en helaas kunnen wij dit niet reproduceren. Zolang wij deze waas niet terugvinden kunnen wij er ook niks aan verbeteren. Daarom nogmaals mijn vraag aan andere leden: Ervaart nog iemand de grijze waas in de Persoonlijke Bankomgeving?

Als aanvulling op "grijze waas" gemis aan contrast. Veel varianten van grijstinten / lichte kleuren tinten.
Reputatie 1
Was die waas afgelopen zondag na het feest in Rotterdam? :)

Waar zou die waas moeten zijn? Zelf nog niet opgevallen namelijk.
Reputatie 3
Badge
Hierbij een poging om een verschil te tonen.

Reputatie 1
Badge
Bij mij ook geen verschillen (Chrome browser).@TONK44, is dit zowel op een laptop als desktop het geval?
Bij hoog resolutie laptops is er nog steeds een Windows probleem met de DPI. Meestal dat letters waziger worden, maar ja, misschien incidenteel ook andere neveneffecten. Wat je dan moet doen is met de rechtersmuis knop op de snelkoppeling van bv Chrome. Eigenschappen, Compatibiliteit, Gedrag DPI aanvinken.
Reputatie 3
Badge
@MAXH: Bedankt voor je tip. Klaarblijkelijk is het toch een bekend fenomeen is ligt het niet aan Feyenoord
Maar ik kan daar geen wijzigingen inbrengen. :(



@LISA: Hier moeten toch meer mensen mee geconfronteerd zijn/worden. Wat kunnen jullie nog doen ? Zwarte tekst i.pv. grijs ?
Reputatie 1
Badge
Vreemd, ben je wel als Administrator (accountinstellingen) aangemeld?
Reputatie 3
Badge
Vreemd, ben je wel als Administrator (accountinstellingen) aangemeld?
Yep
Reputatie 3
Badge
Als je de leesbaarheid van de tekst op dit forum betracht dan is hier niets mis mee - heel goed leesbaar.
Significant beter dan de leesbaarheid van de tekst in de nieuwe bankomgeving.
Dus eigenlijk zou het dan niets te maken moeten hebben met de grafische instellingen van mijn laptop.
Reputatie 1
Badge
Dat is ook zo. Ik heb het ook wel eens gezien, ik weet alleen niet meer wanneer en op welke site.
Toegegeven, het contrast van de kolommen Datum, Omschrijving en Rekening zou wat hoger mogen. Bovendien @Knab; het Af bedrag rood.
Ik wil graag aangeven dat ik de nieuwe bankomgeving een enorme achteruitgang vindt! Graag met spoed terug naar de oude omgeving. Ziet er best leuk uit, maar er is een groot verschil tussen "het werkt" en "ik kan er mee werken"
Functionaliteiten zijn slecht te vinden, bij meerdere rekeningen kunnen je geen "default" rekening hanteren. Bij overboeken tussen eigen rekeningen (spaar) gooit hij alles door elkaar. enz.
Reputatie 3
Badge
@Knab; het Af bedrag rood.
Zie reactie van PAM hierboven (16 mei) 🙂
Reputatie 1
Badge
Oeps, overheen gelezen....
Reputatie 3
Badge
Oeps, overheen gelezen....
OK, maar waarom zoiets zo lang moet duren is voor mij een raadsel :8
Reputatie 1
Badge
Ja, snap ik ook niet. Er zijn al updates geweest intussen. Programmeertechnisch is dit simpel (eigen ervaring).
Reputatie 3
Badge
Het lijkt er sterk op dat Knab vanaf scratch begonnen in aan de "Nieuwe Bankomgeving" zonder te inventariseren wat de sterke en zwakke punten zijn van de "oude omgeving" - Bezint eer gij begint - Verbeteren is altijd beter dan opnieuw beginnen = in het diepe springen met alle gevolgen van dien..

Reageer