Nieuwe vormgeving Knab Bankieren App

  • 24 oktober 2017
  • 12 reacties
  • 1641 Bekeken

Reputatie 7
Badge +2


‘De bank’ is tegenwoordig niet veel meer dan een app op je telefoon. Die app moet dus top zijn! Daarom voeren we aanpassingen door als we denken dat de app er voor jou beter van wordt. We zijn dus erg benieuwd wat je van de laatste aanpassingen in de vormgeving vindt.

Waarom een nieuwe navigatie?


Er komen steeds meer functies in de Knab App, waardoor de oude navigatie niet meer ideaal was. Een nieuwe navigatie is altijd even wennen, maar als het goed is vind je nu sneller je weg naar de meest gebruikte functies van de app.

Waarom nieuwe kleuren?


We hoorden van klanten dat de verschillende achtergrondkleuren wat onrustig oogden en zelfs verwarring konden veroorzaken. Daarom hebben we al het kleurgebruik gelijkgetrokken. We horen graag of het nieuwe kleurgebruik ook rustiger op jou overkomt.

Is jouw suggestie al genoemd?


Jouw feedback is dus van harte welkom, zodat wij deze kunnen toevoegen aan het overzicht Status Suggesties: Knab Bankieren App. In dit overzicht kun je ook zien wat de status is van suggesties die al eerder zijn aangedragen. Heb jij een idee dat al in het overzicht staat beschreven? Klik dan op de 'like button' (onder de betreffende suggestie) om je stem uit te brengen. Zo zien wij precies hoeveel vraag er naar een specifieke suggestie is.

Laat in de comments hieronder horen wat jij van de nieuwe vormgeving vindt! We zijn heel benieuwd naar jullie reacties...

12 reacties

In de KNAB APP worden overboekingen tussen eigen rekeningen niet duidelijk weergegeven. Bij de naam zie je de naam van je eigen rekening + het rekening nummer. Op de website zie je ipv het rekeningnummer de naam die je zelf aan de rekening hebt gegeven. Dat is veel duidelijker.
Beste Knab,

Heel mooi de nieuwe app en veel overzichtelijker!

Echter zou het een mooie toevoeging zijn om ingeplande opdrachten/aankomende incasso's zichtbaar maken via een extra knopje in de app waarbij je alle aankomende betalingen ook kan zien maar ook de uitgevoerde incasso's.

Het vernieuwen van passen/blokkeren hiervan in de app zou ook een goede mogelijkheid zijn

En ik denk voor de CC gebruikers het heel welkom is om de CC transacties in de app toe te voegen (mocht Qander hier aan meewerken)
De app ziet er mooi uit.

Verdere suggesties: het instellen van een foto bij je bankomgeving.via Siri betaal opdrachten geven,
Verder misschien handig om die sticker aanvraag erin te zetten om je pasjes te pimpen.waar onze moderator Lisa mee bezig is.
Reputatie 2
App werkt perfect vooral combinatie vingerafdruk en qr codes, alleen jammer dat alle rekeningen in beeld komen bij een ideal qr betaling.
Dat weerhoudt me ervan deze in het opnbaar te gebruiken.
Dag, een aantal zaken waar ik tegenaan loop, die fintech bank BUNQ net iets netter heef opgelost:
- Ik kan geen screenshot maken in KNAB, bij BUNQ is dit een intstelling.
- Bij het transactieoverzicht geeft BUNQ meer "grafische genoegdoening".
D.w.z., ze tonen bij alle transacties een afbeelding van: de bank in kwestie, of een iDEAL logo bij iDEAL betaling.
- Het transactieoverzicht geeft bij BUNQ ook de toekomstige transacties weer: dit maakt de pagina: "Opdrachten" zoals deze bij de KNAB app bestaat overbodig.
- Pushberichten zijn niet specifiek genoeg; ik zou graag de optie hebben om precies te weten wat er is afgeschreven en door wie, in het pushbericht. Nu moet ik doorklikken naar KNAB app om te zien wat er aan de hand is (vaak niets).

Zie bijgevoegde bijlage als voorbeeld.
Reputatie 7
Badge +2
Dag, een aantal zaken waar ik tegenaan loop, die fintech bank BUNQ net iets netter heef opgelost:
- Ik kan geen screenshot maken in KNAB, bij BUNQ is dit een intstelling.
- Bij het transactieoverzicht geeft BUNQ meer "grafische genoegdoening".
D.w.z., ze tonen bij alle transacties een afbeelding van: de bank in kwestie, of een iDEAL logo bij iDEAL betaling.
- Het transactieoverzicht geeft bij BUNQ ook de toekomstige transacties weer: dit maakt de pagina: "Opdrachten" zoals deze bij de KNAB app bestaat overbodig.
- Pushberichten zijn niet specifiek genoeg; ik zou graag de optie hebben om precies te weten wat er is afgeschreven en door wie, in het pushbericht. Nu moet ik doorklikken naar KNAB app om te zien wat er aan de hand is (vaak niets).

Zie bijgevoegde bijlage als voorbeeld.


Hi!

Bedankt voor al je feedback. Ik zie helaas geen bijlage, maar ik ga je punten in ieder geval wel bespreken met de App ontwikkelaars 🙂.

Fijn weekend alvast!
Dag, een aantal zaken waar ik tegenaan loop, die fintech bank BUNQ net iets netter heef opgelost:
- Ik kan geen screenshot maken in KNAB, bij BUNQ is dit een intstelling.
- Bij het transactieoverzicht geeft BUNQ meer "grafische genoegdoening".
D.w.z., ze tonen bij alle transacties een afbeelding van: de bank in kwestie, of een iDEAL logo bij iDEAL betaling.
- Het transactieoverzicht geeft bij BUNQ ook de toekomstige transacties weer: dit maakt de pagina: "Opdrachten" zoals deze bij de KNAB app bestaat overbodig.
- Pushberichten zijn niet specifiek genoeg; ik zou graag de optie hebben om precies te weten wat er is afgeschreven en door wie, in het pushbericht. Nu moet ik doorklikken naar KNAB app om te zien wat er aan de hand is (vaak niets).

Zie bijgevoegde bijlage als voorbeeld.


Ik denk er precies zo over.
Ik hoop dat ze er wat mee gaan doen!
Reputatie 1
Badge
Misschien kijk ik erover heen, maar ik kan niet vinden hoe ik de volgorde van de rekeningen in het overzicht kan veranderen. Met het live gaan van het Knab Beleggen staat deze rekening opeens boven aan en ik wil graag eerst mijn betaal en spaar rekeningen zien. Waar stel ik dat in?
Reputatie 5
Badge +1
Misschien kijk ik erover heen, maar ik kan niet vinden hoe ik de volgorde van de rekeningen in het overzicht kan veranderen.
Waar stel ik dat in?


Om de volgorde van je rekeningen in de Knab app aan te passen tik je recht onderin op 'Meer'. Vervolgens tik je op 'Instellingen' bij het tandwieltje, en kies je voor de optie 'Weergave rekeningen'. Dan zie je rechtsboven een icoon met pijltje-naar-beneden over een aantal regels heen getekend. Tik hierop om de volgorde aan te kunnen passen en als alles goed staat op het vinkje om de nieuwe volgorde te bevestigen.

Groet, David
Reputatie 7
Badge +2
Dag, een aantal zaken waar ik tegenaan loop, die fintech bank BUNQ net iets netter heef opgelost:
- Ik kan geen screenshot maken in KNAB, bij BUNQ is dit een intstelling.
- Bij het transactieoverzicht geeft BUNQ meer "grafische genoegdoening".
D.w.z., ze tonen bij alle transacties een afbeelding van: de bank in kwestie, of een iDEAL logo bij iDEAL betaling.
- Het transactieoverzicht geeft bij BUNQ ook de toekomstige transacties weer: dit maakt de pagina: "Opdrachten" zoals deze bij de KNAB app bestaat overbodig.
- Pushberichten zijn niet specifiek genoeg; ik zou graag de optie hebben om precies te weten wat er is afgeschreven en door wie, in het pushbericht. Nu moet ik doorklikken naar KNAB app om te zien wat er aan de hand is (vaak niets).

Zie bijgevoegde bijlage als voorbeeld.


Bedankt voor alle suggesties en het meedenken. Ik heb dit voorgelegd bij onze App ontwikkelaars.

'Ik kan geen screenshot maken in KNAB, bij BUNQ is dit een intstelling'
Dit heeft te maken met Android en security overwegingen. Bij een Android toestel werkt dit bijv. ook niet bij andere banken (als ING, Rabo etc). Alleen bij Bunq inderdaad wel. Dit heeft dus te maken met security eisen en ik verwacht niet dat hier op korte termijn iets aan veranderd helaas.

'Bij het transactieoverzicht geeft BUNQ meer "grafische genoegdoening".
D.w.z., ze tonen bij alle transacties een afbeelding van: de bank in kwestie, of een iDEAL logo bij iDEAL betaling'

Hier zullen we verder over na denken. Helaas nu nog niets concreets.

'Het transactieoverzicht geeft bij BUNQ ook de toekomstige transacties weer: dit maakt de pagina: "Opdrachten" zoals deze bij de KNAB app bestaat overbodig'.
Ook dit zal besproken worden of we dit wel of niet gaan oppakken.

'Pushberichten zijn niet specifiek genoeg; ik zou graag de optie hebben om precies te weten wat er is afgeschreven en door wie, in het pushbericht. Nu moet ik doorklikken naar KNAB app om te zien wat er aan de hand is (vaak niets)'.
Goed punt, en zeker goed om hier naar te kijken of dit realiseerbaar is voor ons. Nu nog niets concreets ook, maar wordt wel naar gekeken.

Groet, Pam
Inmiddels zijn we een jaar verder. Zijn er nog concrete plannen om verbeteringen door te brengen in de app?
Met name inzicht in toekomstige incasso's vind ik echt een pijnpunt.
Regelmatig krijg ik pushberichten over facturen/creditcard incasso's, waarvan ik de hoogte niet weet.
Tevens blijven eerdergenoemde punten ook actueel. De roadmap is voor mij wat ondoorzichtig op dit moment.
Benieuwd waar jullie nu mee bezig zijn! Groeten
Reputatie 4
Badge
Inmiddels zijn we een jaar verder. Zijn er nog concrete plannen om verbeteringen door te brengen in de app?
Met name inzicht in toekomstige incasso's vind ik echt een pijnpunt.
Regelmatig krijg ik pushberichten over facturen/creditcard incasso's, waarvan ik de hoogte niet weet.
Tevens blijven eerdergenoemde punten ook actueel. De roadmap is voor mij wat ondoorzichtig op dit moment.
Benieuwd waar jullie nu mee bezig zijn! Groeten

Ik deel eigenlijk al je punten van kritiek die je hier aandraagt. Ik zou ook wat meer transparantie met betrekking tot nieuwe features willen zien.

Reageer