Vraag

[BUGS] Dubble FaceId login / App Sluit na openen | [Opmerking] betaalknop

  • 20 september 2019
  • 4 reacties
  • 333 Bekeken

Geachte lezers,

Ik wilt toch eens een melding maken dat sinds de laatste paar updates van de iOS app ik de volgende punten tegenkom:

  1. Af en toe bij het openen van de App begint de Face-ID te scannen, wordt het scherm zwart en sluit de App. Bij het openen voor de tweede keer van de App gaat het vaak wel weer goed.
  2. Bij het inloggen scant de Face-ID mijn gezicht. Keurt hem goed, en de App gaat nog voor een tweede keer mijn gezicht scannen met de Face-ID. Zo werkt 2-stap-verificatie natuurlijk niet🤣. Ik ga er niet vanuit dat dit een 2-stap-verificatie is maar het lijkt gewoon raar dat Face-ID goedkeuring geeft en vervolgens nog eens gaat scannen.
En dan wil ik toch nog even mijn frustratie uiten over die vervelende overboek knop!
Als ik geld wil overboeken wil ik overboeken en niet 2 knoppen krijgen, wilt u overboeken of een betaalverzoek verzenden.
Graag zie ik weer een enkele functionaliteit achter de betaalknop. **Dat heen en weer schuiven schiet ook niet op.
En waarom worden betaalverzoeken wel eenvoudig weergeven en de uitlog knop in een menu weggedrukt? Die had toch ook in in de Header kunnen zitten (rechterkant)

4 reacties

Reputatie 7
Badge +2
Beste webuiltje,

Dank voor je bericht, graag reageer ik op je vragen en opmerkingen,

Wij hebben gemerkt dat een klein aantal klanten problemen ondervindt met FaceID. Wij kunnen het alleen niet reproduceren. Wij hebben net een nieuwe versie uitgebracht met wijzigingen in onze beveiligingssoftware. Daarnaast hebben we een aantal wijzigingen doorgevoerd t.b.v iOS 13. Het is goed mogelijk dat de problemen daarmee verholpen zijn. Zo niet, horen we het natuurlijk graag van je.

Wat de overboek knop betreft kan ik mij voorstellen dat sommige klanten dit vervelend vinden. Bij dit soort punten is het heel moeilijk om iedereen tevreden te stellen. Wij krijgen ook veel positieve feedback omdat de betaalverzoeken nu heel makkelijk vindbaar zijn. Helaas passen er geen 6 icoontjes in de onderste navigatiebalk. Want dan was het probleem snel opgelost. Qua gebruiksgemak willen wij zoveel mogelijk vaste designstandaarden aanhouden. Daarom willen wij ook niet meerdere knoppen in de rechter bovenhoek hebben.

Ik hoop je hiermee antwoord te hebben gegeven op je vragen.

Prettig weekend!

Groet, Pam

Het probleem met Face ID heb ik ook.

Dat had ik op mijn iPhone X en nu ook weer op mijn iPhone 11 Pro.

Eventueel zou ergens een bewijsvideo heen kunnen sturen.

Het is erg vervelend dat Face ID je gezicht goedkeurt en je deze vervolgens nog een keer moet scannen.

Het lijkt er overigens op dat de 2de scan de bepalende scan is. Wanneer de eerste niet herkent wordt dan gaat de app automatisch door met de 2de, zonder dat je op ‘opnieuw’ of ‘annuleren’ kunt drukken. Lukt de eerste niet en de 2de wel dan wordt je ingelogd. Lukt de eerste wel en de 2de niet dan zul je nogmaals je gezicht moeten scannen.

Reputatie 2
Badge

Ik heb al een tijdje een soortgelijk probleem op iOS. Als ik de app open dan komt de melding voor TouchID twee keer achter elkaar, pas bij de tweede keer logt de app daadwerkelijk in.

 

Bij het goedkeuren van betalingen gebeurt of hetzelfde, of hij blijft laden en dan krijg ik geen pop up voor TouchID. Wanneer ik dan de app verlaat via de home-knop en weer open (dus niet volledig sluiten), dan komt gelijk de pop up voor TouchID.

 

Ik heb dit nu met iOS 13.1.3, maar ook in de vorige versie. En met zowel de laatste update van de Knab-app, als die daarvoor. Ik heb ook al geprobeerd de app opnieuw te installeren, maar dat heeft geen effect.

Reputatie 5
Badge +1

 

 

@jermono@Marco90 

Bedankt voor deze extra informatie! Ik heb het doorgegeven aan ons mobiele team. Zij zullen in de ‘zaak’ duiken. We houden jullie op de hoogte! Groet, Lisa

Reageer