Bèta-test: De nieuwe Persoonlijke Bankomgeving

  • 28 februari 2017
  • 375 reacties
  • 13984 Bekeken


Toon eerste bericht
This topic has been closed for comments

375 reacties

Wij hebben een bug in de nieuwe bankomgeving gevonden.

Als je een overboeking wilt doen en gaat naar het veld 'Naar' en hier de alias van een contact uit je adresboek intypt en de naam vervolgens selecteert komt de vaste omschrijving die je hebt opgegeven in het adresboek niet in het omschrijvingen veld te staan. Als je het adresboek eerst opent en de begunstigde handmatig selecteert wordt de vaste omschrijving wel in het veld geplaatst.

Graag dit probleem oplossen 🙂
Reputatie 1
Badge
Heb ook een bug gevonden:

Roodstaan aanvullen staat op uit, notificatie op aan.
Ik wil aanvullen op aan zetten->dan werkt opslaan niet
Notificatie op uit (en aanvullen op aan)->opslaan knop werkt nu, maar het word toch niet opgeslagen, gaat altijd weer op uit/aan terug.

Dat is een relatief irritante bug.
Reputatie 7
Badge +2
Ik vind het vervelend dat ik niets met command in een nieuw tab kan openen. Daarnaast moet je de getallen van het bedrag handmatig overmaken, je kunt dus niet facturen copy-pasten qua bedragen.

Dank voor je feedback. We hebben een verbetering doorgevoerd dat je met punt of komma wel in het tweede (centen)veld terecht komt. We gaan kijken of we ook iets met jouw suggestie kunnen doen.

Groet, Pam
Reputatie 7
Badge +2
Indien het over de pc/laptop versie gaat, ik kan gewoon met copy/paste bedragen uit facturen kopiëren/plakken. Zowel met Ctrl-C/Ctrl-V als met de muis. Kan het aan de browser liggen?
Kan kloppen inderdaad, we gaan hier even het een en ander testen!
Reputatie 7
Badge +2
Nog een laatste opmerking die hier wel vaker langs is gekomen.
De nieuwe bankomgeving is tamelijk langzamer dan de oude bankomgeving. Als je bijvoorbeeld switcht tussen het tab 'Overzicht' en 'Betalen' duurt het wel 4-5 seconden tot deze pagina is geladen. Dit is door de gehele bankomgeving en dit wekt irritaties op.
Aan de internetverbinding kan het niet liggen want wij hebben een glasvezelverbinding met 500 Mbps up- en downloadsnelheid.


Het ligt ook niet aan je internet snelheid maar aan de pc/laptop(configuratie). Ik heb net de cache verwijderd en vanaf inloggen getest. Maximaal 2 seconden van Overzicht naar overschrijven. Het ligt dus niet aan de site. Toegegeven, het is niet de snelste site op de wereld, maar er moet dan ook constant data opgehaald worden uit de database(s).

Dank voor jullie berichtjes. We gaan verder kijken waar we de performance kunnen optimaliseren. Dit zullen we structureel bekijken.
Reputatie 7
Badge +2
@Wjknab,

Dank voor het compliment en de feedback! Wat betreft je eerste punt, ik ga dit doorgeven. Snap dat het ook handig is om meerdere interne overboekingen te doen!
Je tweede punt gaat over het instellen van alerts via de App. Misschien een stomme vraag maar heb je wel een Knab App gekoppeld? Of aanstaan dat je pushberichten wilt ontvangen?


Jazeker, want dat kan ik voor bijv. pinnen in buitenland wel correct instellen. Zie bijgevoegde screenshots:

Weergave bij instellingen voor bijschrijvingen:



Weergave bij instellingen voor incasso's:



Dat voor incasso's lijkt mij goed, voor bijschrijvingen niet.


Nog een vraagje om even alles uit te sluiten, staan alle vinkjes op 'aan' ?


Ja. Ik heb het net nog even uitgeprobeerd en blijkbaar kun je enkel alerts krijgen van bijschrijvingen als je het schuifbalkje bij minimum bedrag op 1 dag op minimaal 1 euro hebt ingesteld. Ik had deze functie op Uit staan, omdat ik een melding wil ontvangen ongeacht het bedrag. Nu komt het met 1 euro daar bijna op neer, maar zo had ik de functie niet verwacht :)


Ik snap de verwarring. Gelukkig is het nu gelukt 🙂
Reputatie 7
Badge +2
Wij hebben een bug in de nieuwe bankomgeving gevonden.

Als je een overboeking wilt doen en gaat naar het veld 'Naar' en hier de alias van een contact uit je adresboek intypt en de naam vervolgens selecteert komt de vaste omschrijving die je hebt opgegeven in het adresboek niet in het omschrijvingen veld te staan. Als je het adresboek eerst opent en de begunstigde handmatig selecteert wordt de vaste omschrijving wel in het veld geplaatst.

Graag dit probleem oplossen 🙂


Hier wordt aan gewerkt, dank!
Reputatie 7
Badge +2
Heb ook een bug gevonden:

Roodstaan aanvullen staat op uit, notificatie op aan.
Ik wil aanvullen op aan zetten->dan werkt opslaan niet
Notificatie op uit (en aanvullen op aan)->opslaan knop werkt nu, maar het word toch niet opgeslagen, gaat altijd weer op uit/aan terug.

Dat is een relatief irritante bug.


Hi Marcello,

Dit komt omdat het niet real time verwerkt wordt. Het kan, nadat de wijziging is doorgevoerd, nog een paar minuten duren. We begrijpen dat dit verwarrend is en we gaan kijken hoe we dit beter kunnen communiceren. Thanks voor de opmerking!
Ik vind het niet handig dat de Omschrijving bij een boeking niet meer te kopieren is (na openklappen). Daarnaast wordt de omschrijving afgekapt. Ik gebruik dit voor mijn boekhouding.
Ik vind het niet handig dat de Omschrijving bij een boeking niet meer te kopieren is (na openklappen). Daarnaast wordt de omschrijving afgekapt. Ik gebruik dit voor mijn boekhouding.

Het lijkt erop dat de omschrijving soms te kopieren is maar meestal niet. Lijkt met de lengte van de tekst te maken te hebben?
Tip: Op de startpagina staat de betaalrekening bovenaan en de spaarrekeningen daaronder. Als je tussen eigen rekeningen gaat overboeken, staat de betaalrekening onderaan in de lijst. Aangezien op de betaalrekening vaak gekozen zal worden bij overboeken, graag ook hier dezelfde volgorde als op de hoofdpagina. Dus met betaalrekening bovenaan. Dat is een kleine wijzigingen waar ik bij de meeste overboekingen plezier van heb.
ik zie graag in een volgende versie de mogelijkheid om zelf de rekeningen te ordenen bij het overzicht. En natuurlijk dat die volgorde dan hetzelfde is bij het doen van betalingen...
Reputatie 5
Badge +1
@Harmaes,

Het klopt dat de omschrijving afgekapt wordt. Dit heeft te maken met het feit dat alles op 1 regel 'moet' staan. Maar als je op de transactie klikt dan zie je wel de volledige omschrijving en deze moet je in alle gevallen kunnen kopiëren. Kan jij aangeven in welke situatie dit niet werkt? Misschien bepaalde browsers?
Reputatie 5
Badge +1
@Alex,

Ik ben het met je eens dat de volgorde een beetje gek werkt zo. Ik heb het doorgegeven aan mijn collega's en zij gaan er naar kijken 🙂
Reputatie 5
Badge +1
@Berik61,

Het personaliseren van je rekeningoverzicht kan momenteel alleen nog in de Knab App. Er wordt gekeken naar de mogelijkheid om dit ook in de Persoonlijke Bankomgeving toe te passen!
@Alex,

Ik ben het met je eens dat de volgorde een beetje gek werkt zo. Ik heb het doorgegeven aan mijn collega's en zij gaan er naar kijken :-)


Fijn dat jullie er naar willen kijken!
In de oude omgeving kun je in het overzicht van mutaties onbeperkt naar beneden scrollen voor historische mutaties van steeds langer geleden. Dat is handig omdat je dan met de zoek functie van windows (control F) eenvoudig een zoekterm kunt ingeven en zoeken waar die voor komt. In de nieuwe omgeving kan ik maar heel beperkt terug scrollen, de mutaties van langer geleden dus niet meer zo eenvoudig in het overzicht krijgen, en dus werkt dit gemakkelijke zoeken niet meer...
Graag zie ik dit wel weer werken.
Reputatie 3
Badge

Wat is het stil op dit topic van het forum. We krijgen geen enkele informatie meer van de moderatoren over de status en voortgang.
KNAB, wat kunnen we nog verwachten ?

Reputatie 3
Badge
Vanochtend (10-04-17) aangenaam verrast dat de schermindeling nu ook aangepast is voor notebooks. Bravo !
Toch vraag ik KNAB dringend met behulp van een notebook de kwaliteitsimpressie van het contrast te beoordelen. Ik ervaar een zekere grijze waas waarschijnlijk als gevolg van de grijstinten die veelvuldig gebruikt zijn. Ik kan me niet voorstellen dat KNAB daar tevreden mee is.
Ook opnieuw aandacht voor weergave van de bedragen. Poll 2 geeft daar inzicht in wat de forumbezoekers daarvan vinden.

Fijne Paasdagen.


Hoi Ton,

Blij dat je tevreden bent. Wat betreft de grijze waas, hebben we nog niet eerder gehoord. Zou je een screenshot willen sturen? Dan kunnen we ernaar kijken.
Wat betreft de weergave van de bedragen, als de poll zich zo doorzet gaan we dit inderdaad aanpassen (ga ik wel vanuit).

Fijn Paasweekend


Wanneer is de sluitingstijd van de poll ? Niet te lang wachten... iedereen heeft de kans gehad.

Hierbij een afdruk van het totale actieve scherm. Helaas heb ik nogal wat blurs moeten toepassen en is mogelijk het totaalbeeld enigszins verstoord. Ik ben er van overtuigd dat jullie dat zelf kunnen reproduceren met een laptop/notebook.



@Lisa, PAM; Heeft Knab al een mening over de presentatiekwaliteit c.q. wat zijn de plannen ?


Jullie kunnen toch wel een status melden !! Ik vind dit niet klantgericht.
Reputatie 5
Badge +1
@Eibert.

Hi! Er is weer een update van de Persoonlijke Bankomgeving geweest waarin dit is opgelost. Klopt het dat het scrollen nu weer goed werkt?
Reputatie 5
Badge +1
@Tonk44;

Je hebt gelijk, we hebben al even geen update gegeven! Dit heeft grotendeels te maken met de puntjes op de 'i' voor livegang. Ik heb daarom zojuist een korte update gegeven in het topic Update 4.
Reputatie 3
Badge
@Lisa: Bedankt voor de info.
Wat gebeurt er met de punten die aangedragen zijn en niet genoemd worden in de updates 1 t/m 4 ?
Reputatie 3
Badge
Voor het inloggen is er een info balk - Problemen met inloggen? -
Ik verwacht dat als het kruisje wordt aangeklikt deze balk verdwijnt. Dat doet hij inderdaad heel kort en komt direct weer terug.
Is dit de bedoeling? Zo ja dan heeft het kruisje m.i. geen zin.
Reputatie 5
Badge +1
@Tonk44,

Wat gebeurt er met de punten die aangedragen zijn en niet genoemd worden in de updates 1 t/m 4 ? Wij hebben onze best gedaan om op alle punten een reactie te geven. Daaraan is ook te lezen welke wel en niet opgepakt gaan worden. Als je van specifieke punten nog geen reactie hebt gezien of benieuwd bent hoe het er voor staat dan lezen wij dat graag!

Is dit de bedoeling? Zo ja dan heeft het kruisje m.i. geen zin. Je hebt inderdaad gelijk! Dit was mij nog niet opgevallen. Ik zal het doorgeven aan mijn collega's 🙂
Reputatie 5
Badge +1
Graag informeer ik jullie hierbij dat de Persoonlijke Bankomgeving uit de 'bèta-versie' is gehaald. Om die reden sluit ik dit topic af en wil ik jullie allen heel erg bedanken voor de moeite die jullie hebben genomen om de omgeving te testen en feedback te geven! Uiteraard is er een nieuwe plek gemaakt voor feedback op de volledig nieuwe omgeving. Deze vind je hier.