Creditcard via Qander


Ik ben een maand geleden overgestapt naar Knab. De reden dat ik voor Knab gekozen heb is vanwege de relatief hoge spaarrente en omdat er een credit card bij het standaard pakket inbegrepen zit. Nu heb ik meerdere malen een aanvraag proberen te doen bij Qander maar deze zijn allemaal geweigerd. Dit verraste mij aangezien mijn financiële situatie, vooral in vergelijking met mijn peers die wel een credit card beschikken van een andere bank, erg stabiel is.

Ik heb contact opgenomen met Qander en mij werd verteld dat ze (om privacy redenen) niet konden inzien waarom ik geweigerd was en dat alleen Knab uitzonderingen kan aanvragen op hun automatische validatie. Vervolgens heb ik contact opgenomen met Knab en na meerdere telefoontjes het antwoord gekregen dat ze alleen een uitzondering maken wanneer ik meer dan een ton eigen vermogen op mijn rekening heb staan. Mij lijkt deze voorwaarde absurd aangezien dit hoogstwaarschijnlijk een groot percentage van de klanten met dezelfde problemen als ik heb uitsluit om een credit card te krijgen via Knab.

Het meest vervelend vind ik dat er groot wordt geadverteerd met een credit card bij je betaalrekening maar wanneer je eenmaal een aanvraag doet afgescheept wordt met irrationele eisen zowel Qander als Knab naar de ander wijzen als het probleem.

Zijn er meer mensen die vergelijkbare problemen hebben (gehad) of een idee hebben welke eisen Qander stelt?

185 reacties

Reputatie 3
Badge
Sinds 2 weken een CC. Zeker geen hoog inkomen opgegeven. Geen probleem verder. Wat je zou kunnen doen is bij het BKR je gegevens opvragen/laten aanpassen. Wellicht schept dat meer duidelijkheid.
Reputatie 1
Quander is een draak van een aanbieder. Naast slechte acceptatie van klanten hebben ze ook verschrikkelijk slechte service in vergelijking met ICS (en helemaal in vergelijk met AMEX, welke dan weer slechte acceptatie heeft in (web)winkels)

(De servicedesk van) KNAB pakt dit probleem overigens alles behalve serieus op, "ik snap dat u dat vervelend vind meneer, het probleem is bekend en wij vinden dit ook heel vervelend, we werken aan dit probleem", al meer als anderhalf jaar overigens.
Reputatie 5
Badge +1
Quander is een draak van een aanbieder.


Ik kan het niet heel veel mooier maken dan mijn collega's van de Servidesek, echter mag je de opmerking 'we werken aan dit probleem' wel serieus nemen. We zijn namelijk écht druk bezig met een alternatief. Hierover later meer nieuws!
Reputatie 1

Ik kan het niet heel veel mooier maken dan mijn collega's van de Servidesek, echter mag je de opmerking 'we werken aan dit probleem' wel serieus nemen. We zijn namelijk écht druk bezig met een alternatief. Hierover later meer nieuws!


Maar je snapt denk ik wel dat ik na anderhalf jaar, zonder enige verandering voor de particuliere creditcard hier erg sceptisch over wordt.

Hetzelfde geldt voor het zoeken op omschrijving binnen internetbankieren, wat ook "binnenkort" mogelijk zal zijn, we spreken over medio 2015 toen dit gezegd werd, maar is er nog steeds niet.

Waar jullie ook al ongeveer een jaar mee bezig zijn is het zoeken naar ING IBAN nummers weer mogelijk te maken. "We zijn er mee bezig" wordt dan gezegd. Later wordt dan gezegd, als ik na een maand of 4 terug bel, "heeft geen prioriteit want onze website zal erg snel gelanceerd worden.". Dit was juni 2016 overigens. En ook hier weer, die nieuwe website is er nog steeds niet.

Hierover heb ik al een keer een discussie met iemand van de servicedesk gevoerd en ik snap dat jullie hier niet veel aan kunnen veranderen op het moment met de beperktere middelen in vergelijking met bijvoorbeeld een ING. Maar dergelijke ergernissen maken van KNAB wel een minder mooie bank als wat het zou kunnen zijn.

Maar goed, dit gaat te ver offtopic en is reeds een bekend verhaal.
Reputatie 5
Badge +1
Maar je snapt denk ik wel dat ik na anderhalf jaar, zonder enige verandering voor de particuliere creditcard hier erg sceptisch over wordt.
Maar goed, dit gaat te ver offtopic en is reeds een bekend verhaal.


Beste Dirk Jan, graag reageer ik nog op je bericht van afgelopen vrijdag.

Ik kan mij heel goed voorstellen dat je sceptisch wordt van de beloftes die wij doen. Om die reden zijn wij sinds een tijdje ook heel voorzichtig geworden met het doorgeven van tijdsaanduidingen. Terwijl wij dit het allerliefste wel doen, vooral op deze community. Uit ervaringen blijkt echter dat een geplande datum van livegang met wel enkele maanden verschoven kan worden doordat er bijvoorbeeld andere punten prioriteit krijgen. Wij als community zullen jullie zo veel mogelijk op de hoogte houden van de ontwikkelingen en ondanks de vertragingen die hierbij horen proberen een roadmap te maken voor jullie!
Heel herkenbaar dit probleem... overstap gemaakt naar Knab, meerdere malen een CC moeten aanvragen door afwijzing van Qander.

Afgelopen weken ook klant onvriendelijk behandeld door Qander, en worden gemaakte afspraken niet nagekomen. Qander is alles behalve Knab waardig!!! Knab is een online bank dynamisch en klantgericht.maar bij Qander moet alles nog via tam tam en rook signalen.

Het schaad in iedergeval het vertrouwen bij een trouwe Knab klant
Reputatie 7
Badge +2
Heel herkenbaar dit probleem... overstap gemaakt naar Knab, meerdere malen een CC moeten aanvragen door afwijzing van Qander.

Afgelopen weken ook klant onvriendelijk behandeld door Qander, en worden gemaakte afspraken niet nagekomen. Qander is alles behalve Knab waardig!!! Knab is een online bank dynamisch en klantgericht.maar bij Qander moet alles nog via tam tam en rook signalen.

Het schaad in iedergeval het vertrouwen bij een trouwe Knab klant


Hi Sander!

Wat vervelend om ook jouw ervaringen met Qander te lezen. We nemen je feedback zeer serieus, want we willen natuurlijk niet dat onze klanten onvriendelijk behandeld worden. Zoals mijn collega Lisa eerder in dit topic ook al verteld, zijn wij druk bezig met het zoeken naar een geschikt alternatief. Zodra er meer bekend is zullen we dit direct laten weten in dit topic.

Groet, Pam
Reputatie 7
Badge +2
We hebben inmiddels een alternatief voor de Knab Visa Card. Lees meer hierover in dit Topic.
Reputatie 1
Dat is heel mooi Pam! Een hele mooie stap. De klantenservice van AMEX komt ook veel meer overeen met de klantenservice van Knab! Heb al een via KLM Flyingblue, dus zal hem zelf niet aanvragen. Maar AMEX is zoveel beter als Quander, behalve qua acceptatie in winkels.

Voor Amex is dit ook positief, hopelijk dat hun meer in Nederland actief worden.
Reputatie 4
Badge
Ik vraag me af of AMEX in Europa wel overal geaccepteerd word.
Zie ook hier voor mijn ervaring.
Quander stelt aan de standaard kaart van 1500,- geen bijzondere eisen behalve dat je niet geregistreerd staat bij BKR. Maar aan deze kaart heb je niet veel, even drie weken een auto huren ben je dat bedrag al kwijt aan borg. Bij ING had ik een platinum kaart met limiet 5000,- met 1 telefoontje tijdelijk te verhogen indien nodig. Quander stuurde november 2015 voor een verhoging van de limiet een formulier waarbij ik zo ongeveer mijn hele hebben en houden moest opgeven, en dat doe ik niet. Heb het opgelost door een business credit card te nemen op de zaak en een prepaid card die ik volstort als ik borg nodig zal hebben, beide bij ICS. Quander gelijk opgezegd en kaart verknipt. Toch blijft Quander maandelijks geld afschrijven dat ik dan direct storneer. Dit ook al gemeld bij Knab zonder resultaat. Kortom, Quander is m.i. een schandvlek op het Knab blazoen.
Reputatie 5
Badge +1
Quander stelt aan de standaard kaart van 1500,- geen bijzondere eisen behalve dat je niet geregistreerd staat bij BKR. Maar aan deze kaart heb je niet veel, even drie weken een auto huren ben je dat bedrag al kwijt aan borg. Bij ING had ik een platinum kaart met limiet 5000,- met 1 telefoontje tijdelijk te verhogen indien nodig. Quander stuurde november 2015 voor een verhoging van de limiet een formulier waarbij ik zo ongeveer mijn hele hebben en houden moest opgeven, en dat doe ik niet. Heb het opgelost door een business credit card te nemen op de zaak en een prepaid card die ik volstort als ik borg nodig zal hebben, beide bij ICS. Quander gelijk opgezegd en kaart verknipt. Toch blijft Quander maandelijks geld afschrijven dat ik dan direct storneer. Dit ook al gemeld bij Knab zonder resultaat. Kortom, Quander is m.i. een schandvlek op het Knab blazoen.

Bedankt voor je bericht StephanN,

Dat je via Qander niet de Knab-service krijgt die je wel van ons verwacht vinden wij natuurlijk niet zo leuk. Zoals collega Pam hier al eerder heeft aangegeven nemen wij alle terugkoppeling die wij over Qander, en natuurlijk ook al onze andere diensten en producten, ontvangen absoluut serieus. En hoewel bepaalde dingen niet van de ene op de andere dag veranderen, wordt er achter de schermen écht wat gedaan met wat wij allemaal lezen en horen. We willen graag die dienstverlening bieden die je van Knab mag verwachten. Mijn dank in ieder geval dat je dit aan ons hebt doorgegeven.

Ik hoop dat je de nieuwe optie van de American Express kaart ook hebt kunnen bekijken en dat je daar beter tevreden over bent (of zult zijn).

Groet, David
Ik moet ook zeggen dat de ervaringen met Qander / Credit Card van Knab tot nu toe niet positief zijn. Er wordt bij de aanvraag allerlei informatie opgevraagd die niet relevant is. Daarnaast worden terugbel afspraken niet nagekomen. Al met al toch een flinke domper op de knab ervaring tot nu toe. Zonde.. Ik snap niet dat dit niet op een betere manier geregeld kan worden. Tijd om een andere credit card aan te vragen. Wel een gemiste kans voor Knab...
Bas, wat een geluk dat jou aanvraag voor een credit card door Qander geweigerd is. Sinds een maand of 2 ben ik overgestapt van ASN naar Knab. Bij ASN had ik een credit van van ICS, deze heb ik een jaar of 10 gehad. De weinige keren dat ik contact heb gehad met ICS is er altijd meegedacht en naar een oplossing gezocht. In de 2 maanden bij Qander heb ik al vaker contact moeten zoeken met Qander dan in de 10 jaar bij ICS en helaas ook met hele andere ervaringen: aanvraag duurt veel langer dan van tevoren wordt aangegeven, terugbelafspraken worden niet nagekomen, meerdere malen zijn betalingen van online aankopen niet gelukt, in sommige gevallen hebben ze geen antwoord op vragen of wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. Als klap op de vuurpijl is mijn credit card direct geblokkeerd ivm een mislukte incasso nadat ik mijn tegenrekening heb gewijzigd. Reden hiervoor was dat het bij Knab niet bekend was dat ik bij Qander mijn tegenrekening gewijzigd had en hierdoor is de incasso van Qander door Knab geweigerd, vreemd verhaal maar toch waar gebeurd. Ik heb dit binnen 1 a 2 dagen zelf opgemerkt, nog voordat ik door Qander hiervoor was benaderd. Ik heb het openstaand bedrag direct na het opmerken van de mislukte incasso via iDeal overgemaakt en direct hierop Qander gebeld om uitleg te geven over de mislukte incasso en door te geven dat het openstaand bedrag inmiddels was overgemaakt. Maar het was al te laat, mijn credit card was al geblokkeerd en ze kunnen pas 1 a 2 dagen later zien of de iDeal betaling daadwerkelijk is binnengekomen. Vreemd, ik heb zelf een webwinkel en ik zie direct of een betaling met iDeal wel of niet is gelukt. Uitgelegd dat ik vandaag gepland had om een vakantie met vrienden te boeken en dat het voor mij belangrijk was dat de credit card werd vrijgegeven. Als bewijs van betaling kon ik een kopie van de afschrijving opsturen, maar het mocht allemaal niet baten. De credit card wordt pas gedeblokkeerd nadat het geld daadwerkelijk binnen is. Dit was voor mij de druppel die de emmer deed overlopen, voor mij geen Qander meer. Credit card ga ik opzeggen en op zoek naar een andere oplossing. Was mijn aanvraag maar net als bij Bas ook geweigerd...........
Reputatie 4
Badge
AMEX is ook niet alles (beperkt herkend). Ik had bij mijn vorige bank ICS met MasterCard. Nooit geen problemen gehad.
Reputatie 5
Badge +1
@Daniel: Wat een vervelende situatie zeg. Wij vinden het oprecht jammer om dit terug te lezen aangezien wij natuurlijk de Qander card aanbieden. Je kan in zo een geval dus altijd contact zoeken met Knab zodat wij het hopelijk voor je kunnen oplossen of vergemakkelijken. Heb je al nagedacht over een American Express card via Knab?
Bedankt voor het meedenken Lisa, maar het moet niet zo zijn dat ik Knab moet bellen omdat Qander mijns inziens zijn zaakjes niet op orde heeft en totaal niet mee wil denken. Ik wil gewoon een credit card waar ik geen omkijken naar heb en niet continu discussies aan de telefoon moet voeren omdat de creditcardmaatschappij niet meewerkend is en haar afspraken niet nakomt, helaas is dat wel het geval bij Qander. American Express is voor mij geen optie aangezien ik in landen kom waar American Express minder geaccepteerd is dan de Visa.
Hi,
Bij de aanvraag voor de creditcard bij Qander kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat Qander vraagt een kopie van je ID per post te versturen of te e-mailen. Qander voorziet niet in een veilige portal om deze gegevens te uploaden. Dit is als een sprong in het diepe met als risico de kans op identiteitsfraude omdat je pesoonsgegevens volledig onbeschermd zijn. Dat is toch niet 2017 met een nieuwe verordening voor de gegevensbescherming die deze week aan een countdown van 500 dagen begint? Helaas, ik haak af.
Waarom zou je een kaart via Qander nemen? Ja, het is gratis omdat het aan KNAB gekoppeld is maar een Bijenkorfcard (ICS) kost ook maar 17,50 per jaar oid. Zelfs een Mastercard Classic of het equivalent van Visa is prima betaalbaar, en je hebt niks met Qander te maken. Bijenkorfcard heeft ook nog eens een aardige app om beveiligde betalingen te doen en je uitgaven te checken.
Reputatie 7
Badge +2
@Creij: Ik heb je bericht naar dit huidige topic verplaatst dat gaat over Qander. Vervelend om te horen dat je hierdoor afhaakt. Ik geef dit absoluut door aan de creditcardmaatschappij.
Reputatie 2
Badge
Mijn ervaringen met Qander zijn ook niet positief.
Bij het aanvragen moet je zoals anderen al aangeven je hele hebben en houden inclusief dat van je partner op tafel leggen (ook al heeft zij er niets mee te maken).
Als je de limiet wilt verhogen, dan kun je weer al die stappen doorlopen.

En vervolgens zit je met een kaart opgescheept waarvan online betalingen 9 van de 10 keer mislukken omdat de gegevens die je opgeeft niet overeenkomen met de gegevens die bij Qander in het systeem staan. Aldus de melding.
Knudde dus.
Reputatie 2
Badge
Hi,
Bij de aanvraag voor de creditcard bij Qander kwam ik er tot mijn grote schrik achter dat Qander vraagt een kopie van je ID per post te versturen of te e-mailen. Qander voorziet niet in een veilige portal om deze gegevens te uploaden. Dit is als een sprong in het diepe met als risico de kans op identiteitsfraude omdat je pesoonsgegevens volledig onbeschermd zijn. Dat is toch niet 2017 met een nieuwe verordening voor de gegevensbescherming die deze week aan een countdown van 500 dagen begint? Helaas, ik haak af.


Tip:
Plaats in zo'n geval gewoon in het groot een tekst over je kopie van je ID waarin je vermeld waarvoor de kopie bedoeld is. In dit geval dus: "Kopie t.b.v. Qander"
Dat doe ik bij alle instanties die om een ID vragen. En instanties die er niet om mogen vragen, krijgen 'm niet.
Reputatie 3
He KNAB,

Ik lees dat er veel mensen ontevreden zijn over Qander (me included). Wordt het niet eens tijd om een ICS in de arm te nemen?
Ik zeg met liefde de huidige kaart op. Met liefde.
Reputatie 5
Badge +1
He KNAB,

Ik lees dat er veel mensen ontevreden zijn over Qander (me included). Wordt het niet eens tijd om een ICS in de arm te nemen?
Ik zeg met liefde de huidige kaart op. Met liefde.

Hoi martva! Bedankt voor je feedback. Jammer dat ook jij niet happy bent met Qander. Wij hebben eenzelfde vraag recent gehad in Knab Lab over de American Express kaart. Hier heb ik toen dit op gezegd:

Hoi passenger57!

Ik lees hier veel onvrede over Quander.
Wij lezen de feedback over Qander inderdaad ook. Teleurstellend om te lezen, dat zeker. Wij nemen alles mee en leggen dit ook aan Qander voor zodat wij en Qander er ook van kunnen leren.
...
Kunnen jullie bij KNAB niet een partnership met hen afsluiten en Quander vervangen?
Je voorstel om Qander uit te wisselen voor ICS is misschien begrijpelijk, maar we willen liever bouwen aan een toekomst met bestaande partners dan Qander verruilen voor een andere partij. We hopen dat wij samen met Qander kunnen werken aan verbeteringen, en dat de feedback die wij krijgen steeds positiever zal worden.


Groet, David
Reputatie 2
Badge

Kunnen jullie bij KNAB niet een partnership met hen afsluiten en Quander vervangen?
Je voorstel om Qander uit te wisselen voor ICS is misschien begrijpelijk, maar we willen liever bouwen aan een toekomst met bestaande partners dan Qander verruilen voor een andere partij. We hopen dat wij samen met Qander kunnen werken aan verbeteringen, en dat de feedback die wij krijgen steeds positiever zal worden.


Begrijpelijk.
Maar wel jammer.
Het opbouwen/verbeteren van die relatie kost immers tijd en dus gaat dat ten koste van de huidige klanten, terwijl er feitelijk al een betere optie voorhanden is.

Wat ik bijvoorbeeld ook mis is een App waarin je de transacties kunt zien. Qander heeft die niet. ICS biedt dat wel.

Reageer